Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De politie heeft donderdagmiddag ook het NS-station in Roosendaal ontruimd. Rond 13.30 kwam er een telefonische bommelding binnen. De politie wil niet zeggen waar de melding binnenkwam en wat die inhield. Zij liet ook het treinverkeer van en naar Roosendaal stilleggen. De omgeving rondom het stationsgebouw is in een straal van ongeveer 100 meter afgezet. Een paar honderd reizigers staat op het plein voor het station te wachten. Volgens een woordvoerder zal een bomverkennersteam van de politie pas na drie uur het gebouw betreden. Daarna kan eventueel de Explosieven Opruimingsdienst (EOD) ingeschakeld worden. Het is de derde keer in een jaar of vier dat er een bommelding binnenkomt over het Roosendaalse station. Vorige keren bleek het loos alarm. http://www.nu.nl/news.jsp?n=297869&c=10 |
![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.nu.nl/news.jsp?n=297869&c=10#
Uitgegeven: 25 maart 2004 13:53 Laatst gewijzigd: 25 maart 2004 16:23 AMSTERDAM - De politie heeft het Centraal Station in Amsterdam rond 14.30 uur weer vrijgegeven voor publiek en personeel nadat het station eerder ontruimd werd na een bommelding. Volgens een politiewoordvoerder was er sprake van loos alarm. De ontruiming verliep vlekkeloos. De politie heeft geen arrestaties hoeven verrichten voor obstructie. Ook de treinsporen zijn weer vrijgegeven. ProRail verwacht de komende uren nog wel logistieke problemen. Treinreizigers moeten rekening houden met vertragingen. Roosendaal Ook het stationsgebouw in Roosendaal is donderdagmiddag een aantal uur ontruimd. Om 16.00 uur werd het gebouw weer vrijgegeven voor het publiek. De bomverkenners van de politie hebben niets kunnen vinden, aldus een woordvoerster. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
De treinen hebben het zwaar te verduren, conducteurs die in elkaar worden geslagen, spoorvandalisme, bommeldingen ze zouden best eens wat strenger mogen optreden nog even en het 'ontspoort.'
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Verder zou ik het niet weten.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Station Leiden ontruimd wegens bommelding
Uitgegeven: 25 maart 2004 23:12 Laatst gewijzigd: 25 maart 2004 23:14 LEIDEN - De politie heeft donderdagavond opdracht gegeven het Centraal Station van Leiden te ontruimen. Dit gebeurt naar aanleiding van een bommelding, meldde ProRail verkeersinformatie. Het treinverkeer van en naar Leiden ligt sinds 22.30 uur stil. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van minimaal een uur. De NS kreeg donderdag eerder op de dag ook al te kampen met bommeldingen op stations in Amsterdam en Roosendaal. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Het gebeurt toch wel, leg je er nou maar bij neer. Laten we maar niet zo paniekerig gaan doen, we doen er niets aan...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() wa's er dan?
|
Weer ontruiming Centraal Station
Het Centraal Station van Amsterdam is zondagavond ontruimd, nadat er een verdacht pakketje is aangetroffen. Het pakketje is gevonden rond 22.15 uur. Het treinverkeer naar en van het Centraal Station is stilgelegd. Ook trams, metro's en bussen rijden niet meer tot en met het station en de veerponten zijn stilgelegd. De metro's rijden tot het Amstel Station. Het is de tweede keer in korte tijd dat de politie tot ontruiming van het Centraal Station is overgegaan. Op 25 maart werd het station ontruimd na een bommelding, die later vals bleek te zijn. www.at5.nl
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
fok.nl weet het volgende te melden:
Update 01:00 Rond 00.20 uur heeft de Explosieve Opruimingsdienst (EOD) gemeld dat het pakketje klem ligt en dat de dienst op het station nog enige tijd bezig zal zijn. Update 01:08 De EOD heeft inmiddels gemeld dat het pakketje ongevaarlijk is. De politie wil geen uitspraken doen m.b.t. de inhoud van het pakketje.
|
EOD blaast verdacht pakketje CS op
Het Centraal Station is zondagavond 2,5 uur ontruimd geweest nadat er een verdacht pakketje was aangetroffen. Rond 22.15 uur werd het pakketje op een van de perrons gevonden. Agenten hadden de omgeving afgezet en reizigers naar de Prins Hendrikkade en het Damrak gedirigeerd. De ontruiming verliep rustig en zonder problemen. De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) kwam ter plaatse om het pakketje te onderzoeken. De EOD bracht rond 0.30 uur het pakketje met een kleine lading explosieven tot ontploffing. De technische recherche en de EOD gaan onderzoeken waaruit het pakketje bestond.>>> "Pakketje was niet te vertrouwen" De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) heeft zondagnacht het verdachte pakketje op het Centraal Station (CS) tot ontploffing gebracht. De EOD ging over tot de voorzorgsmaatregel omdat het pakketje "niet te vertrouwen" was. "We wilden geen risico nemen", aldus een politiezegsman. Het duurde enige tijd omdat het pakketje klem lag. De kleine ontploffing leidde niet tot schade aan het perron en was nauwelijks hoorbaar. Rond 01.00 uur gaf de politie het CS weer vrij, met uitzondering van het perron waar het verdachte object is aangetroffen. Het treinverkeer kwam daarna weer geleidelijk op gang. >>> Openbaar vervoer plat door pakketje Door de ontruiming op CS werd zondagavond het treinverkeer naar en van het station stilgelegd. Ook trams, metro's en bussen reden niet meer tot en met het station en de veerponten voeren niet meer. De metro's mochten reden tot het Amstel Station. De NS heeft voor gestrande reizigers voor zover mogelijk een alternatief gezocht. "Waar mogelijk werden reizigers bijvoorbeeld met taxi's vervoerd", aldus een medewerker van ProRail. Het is de tweede keer in korte tijd dat tot ontruiming van CS is overgegaan. Op 25 maart werd CS ontruimd na een bommelding, die later vals bleek te zijn. www.at5.nl nou, dan was t geen grote bom iig.
||
Citaat:
![]() Ze zijn duidelijk erg voorzichtig, daar op het Centraal Station, 2 bommelddingen in anderhalve week waarvoor alles wordt stilgelegd... Misschien doen ze dit deels om te laten merken dat ze er alert op zijn...?
||
Citaat:
Wat een gezeik trouwens, al dat preventief geruim... Ik meld wel of ik nog iets gezien heb ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ze zijn trouwens wel heel erg aan het overdrijven joh... Ik stond laatst op het station te wachten op onze bassist en toen werd mij gevraagd wat ik stond te doen. Jah, te wachten, zeg ik natuurlijk... Maar ze hadden liever niet dat ik daar bleef staan, in verband met verhoogde veiligheid. Oke, ik weet dat ik er misschien apart uitzie, met m'n zwarte lange leren jas, maar je bent toch niet serieus aan het denken dat ik op klaarlichte dag mezelf ga opblazen op een station ofzo?
Ik ben dus geen meter verplaatst. Het viel me nog mee dat onze bassist niet ondervroegen werd wat er in haar tas zat... Waar zijn ze nou godverdomme bang voor? Als er een terrorist zou zijn die Nederland wil pakken, dan gebeurt dat echt wel, of we zo moeilijk doen of niet. Ik heb meer zoiets van: "Let's get this over with..."
|
Uitgegeven: 5 april 2004 14:00
UTRECHT - Het treinverkeer tussen Utrecht en Culemborg is maandag aan het einde van de ochtend stilgelegd na de vondst van een verdacht pakketje in een trein. De intercity waarin het pakje lag, is daarop voor onderzoek naar de zogeheten opstelsporen bij station Utrecht Lunetten gereden. Het Explosieven Opruimings Commando (EOC) is ter plaatse om het pakketje te onderzoeken, zei een woordvoerder van ProRail verkeersinformatie. Het station Utrecht Lunetten en een straat tegenover het station zijn ontruimd. In de Wadden, zoals de straatnaam luidt, zijn bewoners van veertig tot vijftig woningen tijdelijk in een sporthal ondergebracht. De intercity stond op Utrecht Centraal op het punt naar Rotterdam te vertrekken. In de trein zaten op dat moment naar schatting een paar honderd mensen. Ze zijn op Utrecht Centraal uitgestapt, waarna de trein naar het opstelterrein aan de zuidzijde van het station werd gereden. Reizigers tussen Utrecht en Geldermalsen moeten rekening houden met een vertraging van ruim een uur. www.nu.nl Constant zijn die bommen niet serieus. Toch ben ik bang dat er een keer een echte bom tussen zit... BTW, ik moet zo richting geldermalsen.... ![]()
|
![]() |
|
|