Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2004, 17:23
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
hebben jullie er wel eens van gehoord...of het misschien gedaan? ik heb gehoord dat het niet zo gevaarlijk is als glaasje draaien...ook al stel je je nog steeds open ofzo...

voor degenen die het niet kennen..de bedoeling is: dat je je gedachten helemaal leeg maakt ofzo...dat je jezelf een vraag stelt en dat het antwoord geschreven word...

dus...vertel?
Oud 25-03-2004, 19:17
AngelLena
AngelLena is offline
Haha, meis toch, heeft niets met geesten te maken ofzo hoor. Is gewoon je onderbewuste je over laten nemen en vanuit je onderbewuste dingen opschrijven. Je weet namelijk zelf het antwoord op vele vragen, alleen niet bewust, door deze techniek kom je in aanraking met je onbewuste.
Oud 25-03-2004, 19:31
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
hmz..okeej dan..maar dat wou ik even weten...iemand zat er helemaal serieus over te doen tegen mij enzo...duzz..maar thanx!
Oud 25-03-2004, 19:40
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 25-03-2004 @ 20:31:
hmz..okeej dan..maar dat wou ik even weten...iemand zat er helemaal serieus over te doen tegen mij enzo...duzz..maar thanx!
Is ook heel serieus. Kan zeer handig zijn in bepaalde situaties dat je echt even niet meer weet wat je met jezelf of een bepaalde situatie aanmoet.

Maar de link met de geestenwereld zit hier absoluut niet bij in.
Oud 25-03-2004, 19:47
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
ja oke...maar ik begrijp dus dat je jezelf daarin moet trainen om dat te kunnen?
Oud 25-03-2004, 20:18
AngelLena
AngelLena is offline
In zekere mate wel ja. Je hoofd leeg maken klinkt heel makkelijk, maar dat is het niet. Wil je deze techniek goed kunnen beoefenen dan moet je ertoe in staat zijn om je inderdaad helemaal leeg te maken van alles. Terwijl je wakker bent. Dat is alles behalve makkelijk. Dus vaak is meditatie een goede training. Als je dat goed onder de knie hebt, dan moet dit ook lukken.
Oud 25-03-2004, 21:28
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
okeej..bedankt..k zal me dr wel es in gaan verdiepen want het hoort opzicht wel interessant..k ben niet zo into "geesten-dingen" enzo...maar dit hoort wel fijn...k hou wel van rustgevende dingen (zoals yoga enzo ) om n beetje tot rust te komen enz...
Oud 26-03-2004, 16:06
CryperA
CryperA is offline
Mijn moeder heeft het 2 keer laten doen (door 2 verschillende mensen) op een beurs, ik was er al vrij sceptisch over. Dat was dus een brief waarbij ze dus iets van haar ouders wou horen die overleden zijn. In dit geval zou het dus wel contact met overledenen geschreven zijn.

De eerste brief die geschreven was leek mij gelul. Veelste open, niks speciaals of persoonlijks erin, die kon iedereen zo bij elkaar lullen.

Tweede brief echter was wel ontzettend persoonlijk, eigenschappen werden beschreven van beide ouders en de manier waarop die brief geschreven was was erg toepasselijk en bijbehorend bij de manier waarop de persoon praatte in het echte leven. (bv. mijn opa was een echte 'lolbroek' en dat kwam ontzettend sterk terug in de brief)

Het is dus in ieder geval super interessant, ik denk dat als je het zelf wil gaan doen dat dat veel oefening vergt en dat je het ook vrij in je moet hebben.

En als je het door anderen laat doen voor je, zou het niet altijd te serieus nemen want af en toe zitten er van die lullen bij. Maar das met alles Als je de 'goeie' hebt krijg je wel ontzettend veel mee, en met zo een persoonlijke brief vaak ook veel emoties
Oud 26-03-2004, 22:44
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
CryperA schreef op 26-03-2004 @ 17:06:
Mijn moeder heeft het 2 keer laten doen (door 2 verschillende mensen) op een beurs, ik was er al vrij sceptisch over. Dat was dus een brief waarbij ze dus iets van haar ouders wou horen die overleden zijn. In dit geval zou het dus wel contact met overledenen geschreven zijn.

De eerste brief die geschreven was leek mij gelul. Veelste open, niks speciaals of persoonlijks erin, die kon iedereen zo bij elkaar lullen.

Tweede brief echter was wel ontzettend persoonlijk, eigenschappen werden beschreven van beide ouders en de manier waarop die brief geschreven was was erg toepasselijk en bijbehorend bij de manier waarop de persoon praatte in het echte leven. (bv. mijn opa was een echte 'lolbroek' en dat kwam ontzettend sterk terug in de brief)

Het is dus in ieder geval super interessant, ik denk dat als je het zelf wil gaan doen dat dat veel oefening vergt en dat je het ook vrij in je moet hebben.

En als je het door anderen laat doen voor je, zou het niet altijd te serieus nemen want af en toe zitten er van die lullen bij. Maar das met alles Als je de 'goeie' hebt krijg je wel ontzettend veel mee, en met zo een persoonlijke brief vaak ook veel emoties
Door anderen laten doen is sowieso geen goed plan, want als anderen willen doen wat jij wilt bereiken, dan laat je hen toe in je onderbewuste. En of je daar nou zo blij mee moet zijn...
Oud 27-03-2004, 11:00
netram
netram is offline
ja, ik dacht ook al: dat moet je toch zelf doen?

in de film the sixth sense doet dat jongetje er in zekere zin ook aan, dan schrijft ie iets van: hou die baby stil of ik steek een mes in je donder.
Oud 27-03-2004, 17:16
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 26-03-2004 @ 23:44:
Door anderen laten doen is sowieso geen goed plan, want als anderen willen doen wat jij wilt bereiken, dan laat je hen toe in je onderbewuste. En of je daar nou zo blij mee moet zijn...
De brieven die ik in dit geval bedoel (en dan vooral de brief die klopte) heeft naar mijn idee meer te maken met de 'geestenwereld'. Er is niet gevraagd naar iets specifieks (wat moet ik doen met dit of dat of blabla) maar er werd gevraagd naar een brief van de ouders. De schrijver was dus het medium tussen geest en pen, even simpel gezegd.

Maar hier wordt geloof ik vooral bedoeld een brief van 'vraag en antwoord' (wat moet ik doen met dit of dat blablabla) en dat kan inderdaad wel uit het onderbewustzijn komen.

Denk dat je dus verschillende doelen en manieren hebt. Ben het dus gedeeltelijk wel met je eens

Laatst gewijzigd op 27-03-2004 om 17:18.
Advertentie

Regels voor berichten