|
|
Bekijk resultaten poll: Wie heeft er gelijk? ![]() |
|||
Cohen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
32 | 53.33% |
Hirsi Ali |
14 | 23.33% |
Voornamelijk Cohen, maar Hirsi Ali ook een beetje. |
5 | 8.33% |
Voornamelijk Hirsi Ali, maar Cohen ook een beetje. |
2 | 3.33% |
Allebei niet. |
6 | 10.00% |
Allebei |
1 | 1.67% |
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Brief aan Ayaan Hirsi Ali,
Beste Ayaan, Toen je de politieke arena betrad, had je meteen mijn voordeel van de twijfel. Ik houd wel van mensen die hun nek uitsteken en tegendraads zijn. Iets minder vond ik het toen je als prijskip van de VVD door de liberale Walkuren Nelie Peper Kroes en Ciska Dresselhuijs op het podium geheven werd. Ik vond dat je je liet misbruiken in een partijpolitiek fanfarestukje. Later heb je wel weer oprechte nieuwsgierigheid laten zien, toen je bij onze vrouwenfederatie op bezoek was. Zwaar gesluierde vrouwen, die lieten zien met beide benen in de samenleving te staan en die heel wat geëmancipeerder zijn dan hun mannen. Een prettig gesprek, waarvan onder andere in M, het maandblad van NRC verslag is gedaan. . Je open brief aan Job Cohen in Trouw van 6 maart brengt me weer aan het twijfelen. Je verwijt de Amsterdamse burgemeester zijn klassieke pragmatische denken van een Nederlandse politieke bestuurder. Want "ware" moslims zouden dat spel niet mee willen spelen. "De aanhangers van de islam die het voor het zeggen hebben in de moskeeën hebben diametraal tegenovergestelde opvattingen." Ik geef toe, er lopen onder moslims vergelijkbare idioten rond, die je in christelijke sekten ook treft. Maar om nou de hele islam over één kam te scheren? Het lijkt erop alsof in Den Haag en dan vooral in de regeringspartijen een collectieve gekte is uitgebroken. Kan niet schelen wat de onderwijsinspectie zegt: islamitische scholen leiden tot terrorisme. Kan niet schelen wat er in de vrijdagspreek wordt gezegd (bijvoorbeeld afgelopen november bij ons over de fundamenteel gelijke rechten en plichten van man en vrouw), imams roepen op tot de jihad. Kan niet schelen wat de AIVD zegt over verontwaardigde jongeren die zich buitengesloten voelen van de samenleving (wat klopt): ze trekken massaal naar El Qaida (wat dus niet klopt). Het zal best wel eens gebeuren maar een tiental heethoofden op bijna een miljoen moslims in Nederland lijkt me én geen beste score voor die rekruteerteers én niet bepaald een bedreiging voor de rechtsstaat of de wereldvrede. Als je stelt dat het verhaal van de rechtsstaat een ingewikkelder verhaal is dan dat van de jihad, dan heb je helemaal gelijk. Onze achterban bestaat uit goeddeels laag opgeleide, maatschappelijk niet zo succesvolle mensen. Daarom ook houden we dat moeilijke verhaal van de rechtsstaat week na week in onze moskeeën, in onze vrouwenverenigingen, jongerenorganisaties, etc. Daarom zijn praktische bestuurders als Job Cohen zo bijzonder welkom bij ons. Hij is dan in goed gezelschap van partijgenoten van jou als Frits Bolkestein die we ook regelmatig mochten begroeten. Daarom ook sturen we onze imams op inburgeringcursus. Ik vraag me af of we pas acceptabel zijn voor de VVD als we ons geloof vaarwel zeggen. Moeten we eerst vrijzinnig worden? Iedereen die tegen ons praat op een toon alsof wij met de rug tegen de muur staan, krijgt mijn middelvinger te zien. Wij zijn geen allochtonen, wij zijn geen gastarbeiders en we zijn al helemaal geen gast. We zijn Nederlanders, voor het geval dat je dat nog niet door had. Je hebt gelijk dat de generatie van onze ouders pas hier heeft kennis gemaakt met de westerse democratie. Dat wil niet zeggen dat we die niet in haar volle omvang omarmen of naar waarde schatten. Wij zullen de waarden en de grondslagen van de democratische rechtsorde beschermen, ook tegenover liberale jihad-strijders. Burgerrechten zijn ons heilig, ook de onze. Afshin Ellian stond in zijn jonge jaren mee aan de wieg aan de Islamitische Republiek Iran. Wij hebben niet het voorrecht gehad om met ayatolla's in bed liggen, maar gelukkig laat hij ons in zijn ervaringen delen. Wees van één ding overtuigd: wij zullen onze rechtsstaat ook tegen seculiere Ayatolla's verdedigen. Kortom, dames en heren van de liberale jihad, wij lusten jullie "rauw", om maar eens bij de powertalk van de liberale mujahedin te blijven. Beste Ayaan, ik kan me voorstellen dat je je ergert aan de toon van mijn brief. Die toon is bewust gekozen en ik weet dat die niet past bij het respect dat ik voor je heb. Waarom dan toch die toon? Om je te laten voelen wat het is om elke dag als moslim in de hoek gezet te worden. Een Don Quichotte van het integratiedebat als Afshin Ellian heeft gelijk als hij in reactie op het bericht van de AIVD dat verontwaardigde jongeren radicaliseren, zegt: "Ik denk niet dat djihadisten mijn stukjes lezen". Maar die jongeren lezen wel de Metro en de Spits, ze kijken wel naar het journaal en RTL4-nieuws. Ze worden wel door buschauffeurs, voorbijgangers en wie al niet uitgemaakt voor alles wat vies en voos is. Zeven jaar geleden zijn mijn collega Uzeyir Kabaktepe in een interview met Frits Bolkestein voor het boek Moslim in de polder het volgende over deze jongeren: "Het is een explosieve generatie, maar ook een gevaarlijke generatie, want zij zijn opgegroeid in haat. Zij haten hun ouders, omdat ze van hen geen betere startkansen in deze samenleving hebben gekregen. Ze haten deze samenleving omdat die hun ouders de dromen van een betere toekomst heeft ontnomen en hun respect heeft aangetast. Hun trotse vader is een afgekeurde schoonmaker. Ze haten hun land van herkomst, waarvan ze de verstikkende leefregels niet meer willen begrijpen, maar dat hen wel achtervolgt elke keer dat ze voor stomme Turk of schapenslachter worden uitgemaakt. En ze haten zichzelf. Hoe goed ze ook presteren, en doorgaans doen ze dat ook, telkens worden ze gepasseerd door Hollandse Nederlanders met betere kruiwagens." Dat is nog steeds actueel. En het maakt dus wel degelijk uit hoe je je boodschap brengt. Wethouders die het over kut-Marokkanen hebben, fractievoorzitters die ze willen kielhalen, kamerleden die meisjes met hoofddoekjes ?rauw? lusten zetten een toon, die maar één ding betekent: oprotten met jullie. Je partijgenoot minister Rita Verdonk maakt het nog het bontst door te opperen dat 'migranten het wel leuk moeten vinden om in te burgeren'. We willen niets liever, maar dag in dag uit de hoek ingetimmerd worden door de nieuwe dapperheid van het postfortuynisme vindt niemand leuk. Het totale gebrek aan omgangsvormen en beschaving in het debat (wie had het daar over normen en waarden) maakt het integratiediscours bij voorbaat tot een mislukking. Wanneer het debat op een andere toon gevoerd zou worden, zou het draagvlak, ook onder migranten, wel eens veel groter kunnen zijn dan nu het geval is. Beste Ayaan, al met al ben ik overtuigd van je goede bedoelingen. Maar het is de verpakking die ze onverteerbaar maakt. De manier waarop je ten strijde trekt tegen mensen die hetzelfde nastreven als jij maar een andere weg kiezen, laat mij maar één conclusie: de enige ware moslim heet Ayaan Hirsi Ali. Met broederlijke groet, Haci Karacaer, directeur Milli Gorus Nederland |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Is een Nederlander neit uit te leggen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() brief is ook goed, ze zeggen altijd wel goede dingen, maar intern zijn ze met heeele andere dingen bezig...en de overheid geeft al de subsidie aan hun...tsja wat wil je |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
In plaats van zo vaag te doen, en ons te laten gissen, kan je ook gewoon zeggen wat jou dwarszit aan die organisatie.
||
Citaat:
Wat houdt een 'moskee van de overheid' in? Dat ze hun eigen moskeeen hebben, is toch nix mis mee dunkt mij?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik vind het interessant om te weten waarom Milli Gorus door sommige Turken als radicaal wordt bestempeld. Of komt dit omdat hij de soennah naleeft en deze groep Turken Attaturks volgelingetjes zijn en er zogenaamd een liberalere Islam op nou willen houden? Leg me is uit..
|
![]() |
|
|