beroemde uitspraak van filosoof Epicurus:
Ofwel wil God het kwaad uit de wereld wegnemen, maar kan Hij het niet.
Ofwel kan Hij het , maar wil hij het niet wegnemen.
Ofwel wil Hij het niet en kan het niet.
Ofwel wil en kan Hij het.
Indien Hij wil en niet kan, is Hij onmachtig.
Indien Hij kan en niet wil, heeft Hij ons niet lief
Indien Hij wil noch kan, is hij niet de goede god en bovendien onmachtig.
Indien Hij kan en wil - en dat is het enige wat Hem als God toekomt - vanwaar komt dan het feitelijke kwaad en waarom neemt Hij het niet weg?
Oké, lastig stukje tekst ik snap het wel maar kan het niet goed uitleggen (uitleggen is niet mijn sterkste punt).
Ik geloof niet in een God, dwz dat deze wereld bestaat door toedoen van één almachtig persoon. Voor de rest weet ik niet wat nou wel en niet klopt over het ontstaan en nut van deze wereld, dus daar ga ik ook niets over zeggen.
Over geestverschijningen, ik geloof niet echt in de ziel, aura's enzo maar ik denk wel dat het op de een of andere manier met het onderbewustzijn te maken heeft. En dat de mensen die geesten zien op de een of andere manier beter hun onderbewustzijn 'beheersen' ofzo, maar ik denk niet dat die geesten geesten zijn in de zin van overleden personen enzo maar iets anders (jaja lekker vaag). Wat ik nu heb zitten lullen kan best allemaal shit zijn en dur zal wel geen reet van kloppen maar iets in die richting zal het wel zijn (vaaaaag)