Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2004, 10:11
Tisch
Tisch is offline
Wie van jullie gebruikt een opschrijfboekje en waarom?

Noem ook het laatste dat je erin hebt genoteerd.

Ikzelf gebruik opschrijfwatmaarvoorhandenis.
Dus ik kriebel wat ik meen te moeten onthouden overal op.
Soms een hele column op de achterkant van een boek, als ik in de trein zit. Of een woord op mijn hand.

Mijn laatste aantekening:

"Waar woont Chadong."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2004, 10:19
Verwijderd
Ik heb niet echt een opschrijfboekje. Ik heb op mijn prikbord een A4tje hangen waar ik (werk)titels van verhalen die ik nog moet schrijven opschrijf.
Zoals: het onfeilbare 1e-uurs-systeem
en: briefgeheim

Dus.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 10:23
Evolution
Evolution is offline
en ik noem hem: agenda
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 12:04
Flshman
Flshman is offline
Een écht opschrijfblok heb ik niet. Als ik ineens een idee krijg schrijf ik hem gewoon ergens op. Als ik op mijn werk ben is dat een klantbestel briefje als ik op school ben is het mijn map.

Mijn laatst opgeschreven idee was 'Jongen vraagt om 'hamato'. Wat ik ook heb uitgewerkt

Sinds kort heb ik een jofele PDA, maar nog geen ideeën

Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 12:06.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 12:11
Verwijderd
Ik heb een hele poos met kleine boekjes gewerkt, maar gebruik nu van alles wat ik bij me heb, omdat ik boekjes vaak vergeet.

Laatste aantekening in een boekje (deel vier alweer). Het is vrij onleesbaar en ik herken mijn eigen bus-handschrift niet zo goed meer.

- - -

"Verhaal.
Wat studeer je dan?" (<- doorgestreept)
"Hoe" (<- doorgestreept) "ist met studie?
Veel herhalen"
"Het heeft." (<- doorgestreept) "In ieder geval iets met het doodmaken van grote groepen mensen."

- - -

"Nu: voor echt zielige mensen: trouwen met je huisdier! Wees ultiem" (vermoed ik) "triest! Bewijs je waardeloosheid" (vermoed ik).

- - -

"Verhaal.
nihilistische, cynische, fatalistische, zwartgallige, melancholische man zoekt ............
vrolijke vrouw, etentje.
Einde? Nah..."

- - -

Op een hoekje van een collegeblok:

"waarom zijn herst en lent" (<- doorgekrast) "lente een seizoen?"

"Onze maarschappij ontwikkeld door onze dogma's problemen die door ontstaan kamer niet binnen die dogma's opgelost worden.

Politiek is symptoombestrijding!"

- - -

Maar het kan heel goed dat er wat anders staat.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 12:29
Verwijderd
Dat laatste zinnetje van LUH gaat mijn boekje in.

~
Het lijkt me verstandig als je elke doordeweekse dag een taak doet en in het weekend alleen leuke dingen. Tot volgende week.
- Hallo! Ik heb niet elke dag mijn taak gedaan, maar dat heb ik in het weekend weer ingehaald.

~
Soms vrees ik mij. Wat nou verlangen!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 14:16
Charlottetje
Charlottetje is offline
ik doe aan opschrijfboekjes wanneer ik daar aan doe.
heel wisselvallig dus.
Ik heb er wel een in mijn schooltas zitten, maar meestal vind ik dat ik iets zo snel mogelijk op moet schrijven, omdat ik het anders vergeet.
Dus meestal mijn agenda, kaftpapier, het eerste beste blaadje, schrift, opschrijfblok of wat dan ook wat ik tegenkom.
Ik vergeet het alleen altijd weer ergens centraal op te schrijven waardoor ik het vergeet/kwijtraak, maar des te leuker is het wanneer ik dan weer eens op een blok of in een schrift kijk en m'n aantekening tegenkom...

Ik heb ook door m'n hele kamer papier liggen. Van notitieblaadjes in zo'n plastic houder tot hele schrijfblokken en van kleine notitieblokkjes (met kleefrand) tot enveloppen, onderzetters en papiere zakdoekjes.

*telt alle papiertjes op bureau*
2x notitieblok met plakrand
notitieblaadjes in houder
notitieblokje (van mijn vader)
Map jonge democraten (met daarin een schrijfblok dus)
2x A4 schrijfblokken
Briefpapier
printerpapier
agenda

en toch ben ik altijd op zoek naar papier...*zucht* ik ben hulpeloos

Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 14:33
Mother Earth
Mother Earth is offline
Ik heb wel altijd een kladblok naast mn bed liggen met een pen erbij, want soms dat bedenk ik iets 'goeds' en dan ben ik het de volgende dag weer vergeten, en dat is heeeel irritant. Dus daarom dat kladblok...
Oud 06-02-2004, 15:02
Verwijderd
ik gebruik sinds kort een boekje, omdat ik altijd goede ideeën had, maar ze vergat... Ik teken trouwens ook in het boekje.
Het laatste wat ik heb opgeschreven is 'subliminale perceptie' en 'horizonvervuiling door neonreclame op schoolgebouw'
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 15:14
bumblebee
bumblebee is offline
Mm..niet echt meer (heb er wel ooit eentje gehad maar die raakte vol, nooit meer een nieuwe gekocht ), maar ik heb wel 1 schrift, die eigenlijk voor school is, maar waar ik ook vaak dingen in krabbel in de trein.
Oud 06-02-2004, 21:57
Renske
Renske is offline
Mijn columnboekje
Laatste zin: 'waarom vogels voeren - en niet WO1 - de laatste stuiptrekking van het kapitalistische systeem is'
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 22:11
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ik heb een dagboek/opschrijfboekje/aantekeningenboekje waarin ik leuke quotes schrijf, titels van boeken, liedjes of films en plaatjes of foto's plak.

Tis meer een herinneringenboekje.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 01:23
Reynaert
Reynaert is offline
Ik gebruik mijn telefoon als tweede geheugen. Dingen die ik echt wil onthouden prop ik daar in. Een kort overzicht:

Zon weg koud
geloven dat je onsterfelijk bent
Huilen om de wereld
Intellect is net zoiets als voortdurend dronkenschap
Ziekte omruilen
Vroeg bewust sterfelijkheid
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 01:38
Shadowme
Shadowme is offline
ik heb opschrijfboekjes, maar die zijn 9 van de 10 keer weg, dus heb ik elke keer iets anders waar ik opschrijf. als je maar op kan schrijven, vind ik het best
Oud 07-02-2004, 14:07
Mindfields
Mindfields is offline
Daar zijn bierviltjes voor
Oud 07-02-2004, 18:23
sublime
sublime is offline
mijn collegeblokken staan nogal vol met zinnen woorden gedichten ideeen verhalen etc. het laatste wat ik daarin schreef is een verhaal over de zin van het leven, of die er al dan niet is... geen zin om op te zoeken..

maar aangezien ik de laatste tijd veel thuis ben geweest en ik daar zodra ik ideeën heb achter de pc kruip, het uitwerk en op mn website zet is het meeste daar te vinden... het laatste wat ik schreef is een column-achtig iets (wanneer is iets een column?) onder de titel "uit de hand gelopen faalangst"

maar iig zorg ik tegenwoordig altijd dat ik papier bij me heb. het is zo frustrerend een goed idee te moeten verliezen door het stompzinnige van geen papier en pen bij de hand te hebben
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 19:10
Verwijderd
Ik gebruik alles wat los en vast zit voor aantekeningentjes, papiertjes, bonnentjes, m'n hand, computer, enz. Meestal niet in m'n collegeblok of agenda, omdat ik geen zin heb dat andere mensen het lezen. Maar ook regelmatig m'n telefoon, omdat ik die meestal wel bij me heb en ook minder snel kwijt raak dan losse blaadjes.

Ik zou niet weten wat ik het laatste genoteerd heb.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 00:15
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-02-2004 @ 20:10:
*knip* Meestal niet in m'n collegeblok of agenda, omdat ik geen zin heb dat andere mensen het lezen. *knip*
Ik zou niet weten wat ik het laatste genoteerd heb.
Daarom mag ook nooit iemand (zomaar) mijn agenda of collegeblok inzien of lezen....
Oud 08-02-2004, 11:01
Verwijderd
als ik vind dat ik echt iets moet onthouden zet ik het meestal in m'n telefoon: in m'n outbox of bij herinneringen

laatste wat ik erin heb gezet was geloof ik het begin van een (nog te schrijven) gedicht
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 11:41
oeski
oeski is offline
Nee, die heb ik niet, wel gehad.
Als ik iets wilde onthouden schreef ik het op het dichtstbijzijnde papier, of iets anders waarop geschreven kon worden.
Toen heb ik een keer een opschrijfboekje genomen, maar daar kwam niks in te staan. Zo'n ding is bedoeld om gedachten op te schrijven en juist dat staat me tegen op de een of andere manier.
Het liefst krabbel ik iets gewoon in een klein hoekje. Ik kan mijn gedachtegang later dan beter voor de geest halen, aangezien ik door het papier kan achterhalen wat ik op dat moment aan het doen was. Bij zo’n opschrijfboekje mis ik een beetje het moment.
Een bierviltje roept toch een hele andere sfeer op dan een geschiedeniswerkboek.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 19:55
p0m
p0m is offline
ik gebruikte er een om alle ideeën die ik kreeg voor mijn profielwerkstuk (cabaretprogramma) op de schrijven. Na 3 maanden viel het boekje bijna uit elkaar
Oud 12-02-2004, 21:13
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Tisch schreef op 06-02-2004 @ 11:11:
Wie van jullie gebruikt een opschrijfboekje en waarom?

Noem ook het laatste dat je erin hebt genoteerd.

Ikzelf gebruik opschrijfwatmaarvoorhandenis.
Dus ik kriebel wat ik meen te moeten onthouden overal op.
Soms een hele column op de achterkant van een boek, als ik in de trein zit. Of een woord op mijn hand.

Mijn laatste aantekening:

"Waar woont Chadong."
Toch niet naar aanleiding van het geniale spel 'Shen Mue'?

Ik heb wel een agenda, maar daar schrijf ik lang niet alles in op. Gewoon een boekje met aantekeningen en vaag gelul is wel een leuk idee opzich.
Oud 13-02-2004, 09:40
Tisch
Tisch is offline
Nee, over harteloosheid.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 18:31
Levellae
Levellae is offline
ik ben dol op mijn kladblok! Daar schrijf ik het liefst mijn stukjes op, gezellig als ik ben oppassen! Ik heb inspi voor een stukje en dat stukje ga ik vanavond schrijven (op mijn kladblok dus). Ik gebruik het ook als een soort dagboek waar ik dingen op wil schrijven die ik graag wil onthouden.
Laatste zin: Ca serait bien que tu me répondes.
Oud 13-02-2004, 19:27
Charlottetje
Charlottetje is offline
toch jammer dat mijn frans zo verschrikkelijk slecht is.
volgens mij had ik dit met mijn frans uit de derde nog moeten kunnen vertalen, als mijn geheugen maar niet zo slecht was...
(vooral mijn geheugen voor frans)

Ik zou het leuk vinden als iemand het voor mij even zou willen vertalen...
Alsjeblieft?
Oud 13-02-2004, 19:31
sublime
sublime is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 13-02-2004 @ 20:27:
toch jammer dat mijn frans zo verschrikkelijk slecht is.
volgens mij had ik dit met mijn frans uit de derde nog moeten kunnen vertalen, als mijn geheugen maar niet zo slecht was...
(vooral mijn geheugen voor frans)

Ik zou het leuk vinden als iemand het voor mij even zou willen vertalen...
Alsjeblieft?
mijn frans is ook niet fantastisch, maar volgens mij is t het zou mooi zijn als je me antwoordt oid
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 21:57
Charlottetje
Charlottetje is offline
ik dacht eerst ook dat het iets met antwoorden moest zijn, maar dacht dat er dan ook een s in zou moeten zitten en dat doet het niet...
maar zoals ik al zei, mijn frans is net zo goed als mijn chinees (of japans, of grieks, of spaans, of , of, of)
Oud 16-02-2004, 14:57
Elysium
Elysium is offline
The more you change, the less you feel.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 15:19
misty1986
misty1986 is offline
Ummm, ik heb meer zoiets als een notitieblok, waarbij ik dan een papier afscheur die in m'n la verdwijnt.
Laatste? Een idee voor een verhaal voor een verhalen wedstrijd:
'' je hoofdpersoon wordt opgeleid tot dromer''
en dan daaronder enkele van m'n ideeen.

Misty
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:28
Charlottetje
Charlottetje is offline
laatste wat ik opschreef:

plannen wijzigen

tram

Strand
Oud 26-03-2004, 20:42
ejah
ejah is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 06-02-2004 @ 15:16:
ik doe aan opschrijfboekjes wanneer ik daar aan doe.
heel wisselvallig dus.
Ik heb er wel een in mijn schooltas zitten, maar meestal vind ik dat ik iets zo snel mogelijk op moet schrijven, omdat ik het anders vergeet.
Dus meestal mijn agenda, kaftpapier, het eerste beste blaadje, schrift, opschrijfblok of wat dan ook wat ik tegenkom.
Nou weet ik weer waarom boeken kaften nuttig was!!!
Oud 28-03-2004, 01:01
KIET
KIET is offline
Ik gebruik(te) regelmatig schriften die ik nog heb overgehouden van het schooljaar ervoor waarin ik zinnen, qoutes of korte stukjes mbt plotontwikkeling van/voor mijn verhalen zet. Al is het een hele tijd geleden dat ik er wat in heb geschreven. Het laatste wat ik daarin heb gezet was als het goed is: "Voor de ISA: Steenhuizen was SCinC van Utopia Planitia (4026-4049)?" Had geloof ik iets te maken met het verleden van 1 van mijn personages.

Soms gebruik ik ook mijn map (als die dichterbij ligt dan mijn schrift), al zou ik niet meer weten wat voor notitie ik daar voor het laatst heb ingezet.

Tegenwoordig gebruik ik voornamelijk mijn PDA. Laatste aantekening was een idee voor een stukje dialoog tussen drie van mijn hoofdpersonen (in het Engels, hoewel ik de verhalen in het Nederlands schrijf - en ik let bij aantekeningen ook niet op spelling, grammatica of zinsbouw: maar daar zijn het aantekeningen voor ):

(M staat voor Mallory, de L staat Lenak en de H voor Harkins):
M: Admit it Lenak, you like it here.
L: No I do not. Sir, there are three inhabited planets in this solar system, and I feel that I must point out that two of them are based on a highly technological advanced society.
M: But not this one.
L: Indeed. Sir, there are no sensors of any kind operable in this area, our position is extremely difficult to localize, most of this planet has not been charted yet which means that it is not particularly save for you to be here.
M: Jim, are you also thinking what I'm thinking?
H: I'm thinking all probabilities Keith. I think we've just found a perfect vacation spot.

En deze heb ik er gelijk achteraan gedaan, kennelijk:
J: And what about dating? In my current position it is very difficult to get a date - let alone a boyfriend.
M: Since when are you interested in boyfriends or dating?
J: Ever since it makes a good argument.
Oud 28-03-2004, 12:17
Verwijderd
Ik schrijf ideeën op/in alles wat er maar in de buurt is, maar schrijf het over in een groot notitieboek. Kleine blaadjes raken altijd kwijt en ik bewaar mijn ideeën graag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten