Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2004, 21:02
Verwijderd
luister en kom al jaren bij optredens van the sheer. En ze zijn gewoon koel. gelul over hype blabla...die gasten hebben daar gewoon zelf naar toe gewerkt en jah als je dan goed wordt bevonden...kan je wel eens bekend worden met de hulp van een platenmaatschappij of een muziekblad. Tsja zo gaat het met de meeste bandjes...die bekend worden.....idd wat een puberige sukkels zeg jeetje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2004, 21:15
Metal
Metal is offline
Citaat:
Escapism schreef op 27-03-2004 @ 18:28:
een hype is pas een hype als t niet tereht is
Leuke stelling

Maar niet mee eens.

Citaat:
DeadNation schreef op 27-03-2004 @ 17:27:
Feit is wel dat ze gehyped worden als de ziekte en zonder arm in de aarsch van een groot label en of de Oor lukt dat niet.
idd

De hypes van tegenwoordig komen tot stand door middel van massacommunatieve middelen, in de meeste gevallen de media.....
Tegewoordig kun je er de klok al gelijk op stellen vantevoren, over wat wel en wat geen hype wordt.......
Het heeft gewoon een heel groot deel te maken met de media aandacht die aan de desbetreffende band besteed wordt....
Als je het mij vraagt is het bij veel gehypte bands van bijv. grote majors een soort van marketings strategie om er voor te zorgen dat de band genoeg aandacht krijgt, als het moet zelfs door "steekpenningen"

Het blijft natuurlijk wel een feit dat er in zekere vorm een aanwezigheid van kwaliteit moet zijn, al maakt dit voor de mainstream niet zo veel uit.......

Voor de tegenwoordige zogenoemde "intiligente" muziek geven de combinatie van bovengenoemde factoren (kwaliteit/media-aandacht) gewoon de doorslag......

En dat van dat gehypte muziek slecht zou zijn, tsja

The white stripes zijn ook gehyped, maakt dit ze daarom slecht.....

Hetzelfde geldt voor the mars volta etc. etc.

Ik vind gehypte muziek zelf ook niet zo cool, maar dit doet niks af aan het kwaliteits gehalte van de muziek.......
Oud 29-03-2004, 07:03
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
idd

De hypes van tegenwoordig komen tot stand door middel van massacommunatieve middelen, in de meeste gevallen de media.....
Hoe wil je anders een hype op gang krijgen? Juist doordat de massa bereikt wordt kan het een echte hype worden. Het kan ook op mouth to mouth basis gebeuren maar dat gaat beetje traag.

En het is idd

Citaat:

een hype is pas een hype als t niet tereht is, imho. en de aandacht en middelen die the hseer nu krijgt vind ik helemaal terecht.
Ben ik het niet altijd mee eens, maar he woord hype kan wel in die context gebruikt worden.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 07:09
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 28-03-2004 @ 22:15:
Tegewoordig kun je er de klok al gelijk op stellen vantevoren, over wat wel en wat geen hype wordt.......
Het heeft gewoon een heel groot deel te maken met de media aandacht die aan de desbetreffende band besteed wordt....
Als je het mij vraagt is het bij veel gehypte bands van bijv. grote majors een soort van marketings strategie om er voor te zorgen dat de band genoeg aandacht krijgt, als het moet zelfs door "steekpenningen"

Het blijft natuurlijk wel een feit dat er in zekere vorm een aanwezigheid van kwaliteit moet zijn, al maakt dit voor de mainstream niet zo veel uit.......

Voor de tegenwoordige zogenoemde "intiligente" muziek geven de combinatie van bovengenoemde factoren (kwaliteit/media-aandacht) gewoon de doorslag......

En dat van dat gehypte muziek slecht zou zijn, tsja

The white stripes zijn ook gehyped, maakt dit ze daarom slecht.....

Hetzelfde geldt voor the mars volta etc. etc.

Ik vind gehypte muziek zelf ook niet zo cool, maar dit doet niks af aan het kwaliteits gehalte van de muziek.......
Over die steekpenningen: het is gewoon een feit dat labels geld betalen aan MTV/TMF/radiozenders om hun plaatje gedraaid te krijgen, daar maakt niemand een geheim van. En het verschil met The Mars Volta is dat die band volgens mij door hun eigen fans is gehyped.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 07:14
Maarten
Maarten is offline
Doh, its a cruel world out there... pfff

Je kan erover gaan huilen zonder dat er iets aan veranderd wordt of het gewoon accepteren. Jij kan nog altijd de muziek luisteren die je wil luisteren, tenzij de band stopt.

Bij TMF is het idd overduidelijk, schrijf gedurende twee uur alle clips op en dan zul je zien dat er per uur een stuk of 5 clips dezelfde zullen zijn. En om de 3 clips reclame.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 17:36
TimoBasso
TimoBasso is offline
ze klonken wel fijn op Fret a live
Oud 30-03-2004, 22:17
Verwijderd
Ze klonken ook fijn op MTV...
(zie vrijdag)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 22:50
Professor Aap
Professor Aap is offline
Heb ze een jaar of 2 geleden gezien in 't voorprogramma van Skik. Na afloop een praatje gemaakt met de zanger (Bart) en heb daarna nog een paar optredens bezocht. De nieuwe cd heb ik nog niet beluisterd, maar ik ben wel erg benieuwd...
Oud 03-04-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Twatboy schreef op 31-03-2004 @ 23:50 :
Heb ze een jaar of 2 geleden gezien in 't voorprogramma van Skik. Na afloop een praatje gemaakt met de zanger (Bart) en heb daarna nog een paar optredens bezocht. De nieuwe cd heb ik nog niet beluisterd, maar ik ben wel erg benieuwd...
Nounounou, ik zal het je es zeggen, die cd is fijn!
En the sheer is morgen weer op club MTV...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 20:23
Professor Aap
Professor Aap is offline
Ik zag 't ja.

Something To Say ligt trouwens voor 2,50 bij de FRS. Mooie gelegenheid om een prima bandje van Nederlandse bodem te steunen, nietwaar? En nou niet flauw gaan doen dat je 'uit principe' niets bij de FRS koopt
Oud 04-04-2004, 02:56
Metal
Metal is offline
ik koop uit principe niets bij de FRS
Oud 04-04-2004, 07:38
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 04-04-2004 @ 03:56 :
ik koop uit principe niets bij de FRS
En waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 14:14