Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2004, 10:44
Marijk.
Marijk. is offline
Jammen,

i hope you like jamming to! (van bob marley)
Oud 29-03-2004, 11:26
DeadNation
DeadNation is offline
Ikzelf heb m'n gitaar overigens niet laag hangen. Ook niet hoog.....de body gewoon op kruis/buikhoogte. Ideaal voor wat ik speel(dat is niet al te technisch) en als ik een beetje zit te pielen heb ik em op m'n schoot.
Oud 29-03-2004, 12:32
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 28-03-2004 @ 23:02:
"Beschrijf dan gewoon eens 1 complexe emotie. Als je me voertuigt geef ik 't gewoon toe hoor."

Dat heb ik al gedaan.
Ow, ik kan 'm niet vinden zo snel. Kun je hem even nog een keer posten?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 16:09
Jotun
Jotun is offline
hahaha, die Daevrem ! wat een druif

met zijn gebrabbel over theorien en zo hahaha !

ik maak ook muziek, muziek die ik leuk vind en die andere mensen leuk vinden en daar heb ik echt niet eerst 60 boeken voor hoeven lezen hoor.

en hou op over cerebraal en complex en zo... doe es normaal. probeer t voor de gein eens, met je mooie woorden en prachtig gecontrueerde zinnen.

en dan zeggen dat andere mensen een fixatie met noten hebben, volgens mij heb jij dat, want zonder heeeeeeeeeeel vele noten is muziek in een keer een stuk emotielozer.

ik vind punk ook geen flikker aan, maar dat houdt nog niet in dat ik een paar nummers goed vind. en dan niet omdat ze zo vol met klote-emoties zitten, maar omdat ze gewoon lekker in t gehoor liggen.

als je een pakkend muziekje kan bedenken waar ik vaker naar wil luisteren ben je in mijn ogen een goede muzikant/gitarist.

en ik heb wel ns wat van satriani ofzo gehoord, maar het woord `pakkend´ kwam niet in me op. allemaal heel knap, leuk en aardig, maar laat em maar lekker op zun zolderkamertje priegelen, dan luister ik ondertussen wel naar nummers waar nog een zekere lijn in zit.

Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 16:11.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 16:38
Verwijderd
Ik wil niet zeuren, maar juist Satriani en Vai maken goeie songs, vaak zonder shred. Kijk dat je snel uitgekeken raakt op Rusty Cooley of Fareri, begrijp ik, maar bij Satch draait het lang niet alleen om de zoveel noten per seconde.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 16:56
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
snees schreef op 29-03-2004 @ 17:38:
Ik wil niet zeuren, maar juist Satriani en Vai maken goeie songs, vaak zonder shred.
Oud 29-03-2004, 17:00
Daevrem
Daevrem is offline
Ik heb het ook helemaal niet over Satriani, Sun Caged, progressieve metal of wat dan ook.

Jullie weten helemaal niet waar ik het over heb omdat jullie niet lezen wat ik post.

En complex is wat anders dan veel noten. Zelfs dat wordt niet gesnapt. En we hebben het hier niet eens over academische theorie ofzo, wat ik typ is toch wel redelijk te snappen als je het leest.

(Solos van vele noten kunnen soms gereduceert worden to maar twee noten die werkelijk een harmonische functie hebben, terwijl in een andere langzamere melodie alle noten de harmonie dragen. Maar passages met snelle noten kunnen ook hele andere dingen vertellen, vooral ritmisch. En als je ritmische variatie gebruikt dan zijn alle noten niet meer evenwaardig dus wordt het weer complexer.)

Stap gewoon van je vooroordelen over complexe muziek, veel noten, muziek voor elite, enz af. Of je nu de tijd neemt om je er in te verdiepen of niet.

Misschien ben je wel een hele grote van van de franse literatuur. Verdiep je dan daar ik. Dat is efficienter. Maar aangezien we hier op een muziekforum zitten neem ik aan dat veel mensen die hier posten daar prioriteiten hebben liggen.

"als je een pakkend muziekje kan bedenken waar ik vaker naar wil luisteren ben je in mijn ogen een goede muzikant/gitarist. "

Dat wil ik ook niet ontkennen. Ik wil alleen maar zeggen dat muziek ook kunst kan zijn. En dat het dus veel meer kan dan jullie denken, dat het mensen veel dieper kan raken. Maar jullie maken van een karikatuur(en een hele slechte ook) van mij en gaan daar dan op inhakken. Dat is een van de oudste discussietechnieken. Het is allemaal fijn wat jullie zeggen en soms ook heel waar maar ik ben die karikatuur niet.
Oud 29-03-2004, 18:05
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 29-03-2004 @ 18:00:

Dat wil ik ook niet ontkennen. Ik wil alleen maar zeggen dat muziek ook kunst kan zijn. En dat het dus veel meer kan dan jullie denken, dat het mensen veel dieper kan raken. Maar jullie maken van een karikatuur(en een hele slechte ook) van mij en gaan daar dan op inhakken. Dat is een van de oudste discussietechnieken. Het is allemaal fijn wat jullie zeggen en soms ook heel waar maar ik ben die karikatuur niet.
"Simpele" muziek kan mensen net zo diep raken als "complexe" muziek...

De stelling dat complexere muziek mensen dieper kan raken vind ik gewoon grote onzin

en daar komt bij dat in dondersgoed weet wat muziek met je kan doen
Oud 29-03-2004, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 29-03-2004 @ 18:00:
Ik denk dat je niet moet vergeten dat iedereen muziek anders beleeft. Klassieke muziek, jazz; het is niet voor iedereen weggelegd, geloof ik. Volgens mij overschat je het niveau van dit forum, waar het vooral over de komende hardcoreshows gaat.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 18:20
Daevrem
Daevrem is offline
Dat geloof ik dus niet. Waarom zou dat zo zijn? Het is gewoon een bewuste of onbewuste onwil dat te doen.
Oud 29-03-2004, 18:31
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 29-03-2004 @ 19:20:
Dat geloof ik dus niet. Waarom zou dat zo zijn? Het is gewoon een bewuste of onbewuste onwil dat te doen.
waarom zou dat onwil zijn ?
Oud 29-03-2004, 18:38
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 29-03-2004 @ 19:20:
Tis gewoon smaak. Of wil je zeggen dat als ik me erin verdiep, dat ik "jouw" muziek dan goed ga vinden?

Anyways ik maak me geen illusies. Ik hou over het algemeen niet van "supermoeilijke" muziek(uitzonderingen daargelaten). Hetgeen ik luister draait niet enkel om de muzikale prestaties, want erg moeilijk is t allemaal niet, maar ook om de teksten en bovenal om t gevoel dat het me geeft.
Oud 29-03-2004, 18:38
Daevrem
Daevrem is offline
Waarom luister je niet naar de muziek waar je niet naar luistert? Ik denk dat je dat zelf het beste kunt beantwoorden.

Maar de tend die ik zie is dat wat ik al eerder zei: "Ik bedoel dat mensen het concept 'smaak' als excuss gebruiken om zich te limiteren tot bepaalde artiesten en genres. " Het is niet dat je hersenen je hier limiteren, maar enkel de manier waarop je je hersenen gebruikt.
Oud 29-03-2004, 18:40
DeadNation
DeadNation is offline
Ik heb geen excuus nodig. Ik weet wat ik goed vind. Komen daar nog meer dingen bij. Fine. Je moet niet doen alsof mensen zich moedwillig afsluiten voor bepaalde muzieksoorten(naja op dingen als dancemuziek wel natuurlijk ), want dat is je reinste onzin.
Oud 29-03-2004, 18:43
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 29-03-2004 @ 19:40:
Ik heb geen excuus nodig. Ik weet wat ik goed vind. Komen daar nog meer dingen bij. Fine. Je moet niet doen alsof mensen zich moedwillig afsluiten voor bepaalde muzieksoorten(naja op dingen als dancemuziek wel natuurlijk ), want dat is je reinste onzin.
Dat geloof ik dus echt niet. Functioneert het brein van hardcore-kid anders dan dat van een metalhead? Niet wezenlijk dacht ik zo. Ik ben wel het levende voorbeeld denk ik zo. Eerst luisterde ik vrijwel alleen maar metal, nu zet ik net zo goed Bach of Pat Metheny op. Je moet alleen opstaan voor nieuwe dingen. Als je iets opzet met alleen de vooroordelen die je al in je hoofd hebt, wordt het natuurlijk niks. Gewoon objectief iets downloaden en luisteren.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 18:51
chipmunk
chipmunk is offline
Daevrem, je moet er niet zo vanuit gaan dat als complexere muziek de mensen hier niet het meeste aanspreekt dat ze er dus zich nooit in verdiept hebben, misschien doen ze dat wel maar kwamen er ze er toch achter dat het niet hun ding is. Je bent echt niet de enige hier die op zon manier met muziek omgaat. Muziek kan zeker kunst zijn en het is heel interessant wat er wel allemaal niet mee te berijken en te verbeelden is en dat is het ook zeker waard om je in te verdiepen, maar als je het ook gewoon leuk vind een lekker nummer te luisteren dan betkent dat niet meteen dat je dus niet in staat bent complexere muziek te begrijpen of whatever.
Als je dit ver door drijft dan zou je altijd kunnen zeggen: Ik heb altijd gelijk en mensen die zeggen dat ik ongelijk heb begrijpen mij gewoon niet goed genoeg om in te zien dat ik gelijk heb / Ik heb altijd gelijk en als je dat niet vind begrijp je gewoon niet goed wat ik bedoel, want als je het wel goed begreep dan zou je wel zien dat ik gelijk heb.
Deze houding kenmerkt toch een zekere vorm van arrogantie als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen.

Laat mensen toch lekker van hun muziek genieten, dat is juist het mooie van muziek, dat vrijwel iedereen er wat mee kan.
Luister jij naar wat jij leuk en kunstzinnig of whatever vind dan doet de rest dat ook wel.

En ohja, ik hou mijn gitaar gewoon zoals ik het het prettigste vind spelen, ik heb geen idee hoe het er uitziet.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 18:54
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
snees schreef op 29-03-2004 @ 19:43:
Dat geloof ik dus echt niet. Functioneert het brein van hardcore-kid anders dan dat van een metalhead? Niet wezenlijk dacht ik zo. Ik ben wel het levende voorbeeld denk ik zo. Eerst luisterde ik vrijwel alleen maar metal, nu zet ik net zo goed Bach of Pat Metheny op. Je moet alleen opstaan voor nieuwe dingen. Als je iets opzet met alleen de vooroordelen die je al in je hoofd hebt, wordt het natuurlijk niks. Gewoon objectief iets downloaden en luisteren.
Oh maar dat doe ik ook zeker wel. Raar maar waar....Ik luister niet enkel hardcore haha. Wel voornamelijk, maargoed....ik sta zeker wel open voor andere dingen.
Oud 29-03-2004, 20:34
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 28-03-2004 @ 14:03:
Hoe je je gitaar moet hangen heeft meer te maken met techniek dan al die punkertjes bij mekaar durven toegeven.
sorry maar het is echt alleen maar een image ding, niet iets wat fijner speelt ofzo.
Oud 29-03-2004, 20:37
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 29-03-2004 @ 19:05:
"Simpele" muziek kan mensen net zo diep raken als "complexe" muziek...

De stelling dat complexere muziek mensen dieper kan raken vind ik gewoon grote onzin

en daar komt bij dat in dondersgoed weet wat muziek met je kan doen
true, het zit hem allemaal in de teksten en manier van brengen.
Oud 29-03-2004, 20:41
O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Artus schreef op 26-03-2004 @ 12:26:
ja ik vind helemaal op mn knieën ook kut (haalt mn gitaarband niet eens), maar net erboven ofzo
Hey Artus

Tom hier

D stemmen is lekker makkelijk met powerchords
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 20:46
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 29-03-2004 @ 21:37:
true, het zit hem allemaal in de teksten en manier van brengen.
en vooral dat laatste is belangrijk

dat kan het maken of breken
(de teksten overigens ook wel, al kan ik onzinnige teksten af en toe ook wel waarderen)

alles staat met hoe en of de band het live waar kan maken
Oud 29-03-2004, 20:51
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 29-03-2004 @ 21:46:
en vooral dat laatste is belangrijk

dat kan het maken of breken
(de teksten overigens ook wel, al kan ik onzinnige teksten af en toe ook wel waarderen)

alles staat met hoe en of de band het live waar kan maken
yep! wat had ik graag de dead boys gezien, de video's en verhalen zijn geweldig.
Oud 29-03-2004, 20:59
O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 27-03-2004 @ 14:18:
Die bovenste manier kun je dus noooooit snelle stukken spelen, laat staan slappen
Dit zegt deze sukkel over een plaatje van fieldy de bassist van KoRn. FIELDY SLAPT DE HELE WERELD VAN BASSISTEN ERUIT GEK!

Als er iemand kan slappen is hij het wel, ook snelle stukken zijn voor hem geen probleem, dus kom niet zeggen dat je met je bass op die hoogte niet kan slappen of snel spelen, want dan heb je het waarschijnlijk over jezelf.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:11
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
O'malley schreef op 29-03-2004 @ 21:59:
Dit zegt deze sukkel over een plaatje van fieldy de bassist van KoRn. FIELDY SLAPT DE HELE WERELD VAN BASSISTEN ERUIT GEK!

Als er iemand kan slappen is hij het wel, ook snelle stukken zijn voor hem geen probleem, dus kom niet zeggen dat je met je bass op die hoogte niet kan slappen of snel spelen, want dan heb je het waarschijnlijk over jezelf.
Hahha .
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:28
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:

zo, de scholieren.com smileys voldeden even niet
Oud 29-03-2004, 22:29
lana
lana is offline
omg die laatste
Oud 29-03-2004, 22:30
Rieno
Rieno is offline
Citaat:

*kuch*marcusmillerlesclaypoolvictorwooten*kuch*
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:31
Daevrem
Daevrem is offline
Maar songteksten hebben helemaal niets met muziek te maken, behalve dat men die teksten zingt. Daar heb ik het dus ook helemaal niet over.
Oud 29-03-2004, 22:33
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 29-03-2004 @ 23:31:
Maar songteksten hebben helemaal niets met muziek te maken, behalve dat men die teksten zingt. Daar heb ik het dus ook helemaal niet over.
songteksten hebben voor mij wel degelijk met muziek te maken. Ze vormen het geheel samen met de instrumenten. Ik denk dat we daar dus van mening verschillen...

Songteksten zorgen voor mij dat de beleving van de rest intenser wordt. Het draagt voor een groot deel bij aan de sfeer van een nummer
Oud 29-03-2004, 22:46
Artus
Artus is offline
hey daevrem jij zegt dus dat smaak onzin is, dus dan zou je volgens jou alle, maar dan ook alle muziek goed moeten vinden die er bestaat... sorry hoor maar dat vind ik onzin
ik heb vaak genoeg naar bepaalde soorten muziek geluisterd die ik normaal niet luister, maar bepaalde dingen vind ik nou eenmaal niet vet. en dat jij smaak afdoet als een slap excuus is gewoon onzin want het lijkt me sterk dus dat jij alle soorten muziek goed vind.
en die sanderthomasnerd doet de hele tijd flink hatelijk over punk, maargoed zoals ik al zei tegen weet ik veel wie, schrijf jij maar s een vet punknummer die een hele zooi mensen echt cool vinden.
owja en over die complexe emoties, daevrem noem maar s een voorbeeld.. ik ben benieuwd wat een diepere emotie is dan verdriet of heel erg gelukkig zijn of weet ik veel..
en als je dat niet bedoeld met emoties...wat dan wel
Oud 29-03-2004, 22:48
Artus
Artus is offline
owja en hoe durf je songteksten af te doen als iets onbelangrijks binnen muziek.. dat slaat al helemaal nergens op. om maar een simpel voorbeeld te noemen: als ik een nummer hoor met een heel vrolijke melodie maar met een superdepressieve tekst over weetikveel wat...dan valt dat nou eenmaal niet samen
en tekst is gewoon heel belangrijk onderdeel van de muziek
dat t niet bij alle soorten muziek nodig is om een goed nummer te creëren is iets anders..
Oud 29-03-2004, 22:49
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Artus schreef op 29-03-2004 @ 23:46:
en die sanderthomasnerd doet de hele tijd flink hatelijk over punk
Het enige wat ik zeg is dat het muzikaal geen/nauwlijks inhoud heeft en dat ik er geen zak aan vind.
Oud 29-03-2004, 22:50
Artus
Artus is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 29-03-2004 @ 23:49:
Het enige wat ik zeg is dat het muzikaal geen/nauwlijks inhoud heeft en dat ik er geen zak aan vind.
simpel betekent niet meteen zonder inhoud sjappie
Oud 29-03-2004, 22:52
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Artus schreef op 29-03-2004 @ 23:50:
simpel betekent niet meteen zonder inhoud sjappie
Hier in de buurt heb je een aantal punkbands die toch wel aardig bekend schijnen te zijn, veel van die muzikanten kwamen op het idee toelating voor Rock Academy te gaan doen. Allemaal werden ze afgewezen, vanwege gebrek aan muzikaal inzicht, creativiteit en weet ik wat allemaal meer. En het enige wat je hoort is dat het allemaal gerespecteerde punkmuzikanten zijn. You do the math
Oud 29-03-2004, 22:56
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 29-03-2004 @ 23:52:
Hier in de buurt heb je een aantal punkbands die toch wel aardig bekend schijnen te zijn, veel van die muzikanten kwamen op het idee toelating voor Rock Academy te gaan doen. Allemaal werden ze afgewezen, vanwege gebrek aan muzikaal inzicht, creativiteit en weet ik wat allemaal meer. En het enige wat je hoort is dat het allemaal gerespecteerde punkmuzikanten zijn. You do the math
en over welke kutbands hebben we het dan?
Oud 29-03-2004, 22:58
Verwijderd
welke punk wil er dan ook in godsnaam naar de rockacademie?!!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:58
konflict
konflict is offline
Citaat:
Osiris schreef op 29-03-2004 @ 23:58:
wie dan ook wil er dan ook in godsnaam naar de rockacademie?!!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 23:04
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Osiris schreef op 29-03-2004 @ 23:58:
welke punk wil er dan ook in godsnaam naar de rockacademie?!!
De punk die verder wil in de muziek, die er geld mee zou willen verdienen, etc... maar goed, die werden dus even op hun tekortkomingen gewezen.
Je kunt nu wel zeggen dat die RA zuigt, maar het is wel een school waar je een behoorlijk instapniveau voor nodig hebt en als ze je daar weigeren terwijl jij daar met een instelling naar toe gaat van "ik zal ze daar es even wat laten zien", zegt mij dat genoeg
Oud 29-03-2004, 23:04
Daevrem
Daevrem is offline
Ik luister natuurlijk niet alle muziek, ik ben ook niet perfect. Maar ik luister wel naar heel veer verschillende soorten muziek want ze zijn allemaal even legitiem.

Muziek is de organisatie van geluid in ritme, melodie en harmonie. Muziekteksten zijn puur literair van aard. Enkel de melodie waarin je de tekst zingt is muzikaal.

Ik zeg niet dat er diepere emoties zijn. Ik zeg dat er complexe en simpele emoties zijn en dat complexere emoties je dieper kunnen raken. Je kunt een muziekstuk schrijven waarin je enkel heel oppervlakkig en straight-forward verdriet uit. Maar je kunt het ook heel anders doen. Bijvoorbeeld door het hele concept verdriet uitgebreid uit te werken. Net als in een stuk literatuur. Daar is het ook niet elke keer 'verdriet', 'verdriet' enz. Er zijn natuurlijk ontelbare soorten verdriet. De schrijver van het nummer kiest dan het soort verdriet, bedenkt daar dan letterlijk een verhaal bij en probeert dat verhaal om te zetten in pure abstracte muziek. Er zijn natuurlijk andere mogelijkheden hiervoor maar dit is er een. Als je die techniek beheerst kun je evenveel detail in het verhaal toevoegen als een schrijver. Natuurlijk heb je hiervoor complexe componeertechnieken nodig, vandaar complexe muziek en vandaar dat een emotie van een bepaalde graad van complexiteit ook een bepaalde graad van complexe muzikaliteit nodig.
Oud 29-03-2004, 23:08
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 29-03-2004 @ 23:56:
en over welke kutbands hebben we het dan?
Enkele namen die ik hier uit de buurt ken, zijn Resonic, Laternpoll, Kingpin, ZWIDB, etc... k Ken er verder weinig van, maar ze hebben wel met grote bands samengespeeld.
Daevrem
Daevrem is offline
"owja en hoe durf je songteksten af te doen als iets onbelangrijks binnen muziek.. "

Dat zeg ik helemaal niet. Het is best een interessante techniek om te gebruiken in het schrijven van muziek. Het is niet voor niets dat men in bijna alle culturen teksten zingt. Ik zeg alleen dat het niet onder het kopje 'muziek' valt en je dus emoties die je voelt door te teksten niet toe mag schrijven aan de muziek.
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 30-03-2004 @ 00:04:
Zoals jij het neerzet is muziek alleen iets voor academici... beetje jammer
Oud 29-03-2004, 23:11
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 30-03-2004 @ 00:08:
Enkele namen die ik hier uit de buurt ken, zijn Resonic, Laternpoll, Kingpin, ZWIDB, etc... k Ken er verder weinig van, maar ze hebben wel met grote bands samengespeeld.
zijn geen gewaardeerde bands. met grote bands samenspelen zegt niks, welke band moet je kiezen als je een hoopje crap hebt?
Oud 29-03-2004, 23:11
Daevrem
Daevrem is offline
Ja, men vroeg een voorbeeld van complexe emotie. Dan geef ik er een...

Trouwens kan nog steeds elk normaal mens daar van genieten.
Oud 29-03-2004, 23:15
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 30-03-2004 @ 00:11:
zijn geen gewaardeerde bands. met grote bands samenspelen zegt niks, welke band moet je kiezen als je een hoopje crap hebt?
Zo ken ik er nog wel een paar. Je bent gewoon blind van je eigen arrogantie en dat is een beetje jammer. Ik weet genoeg van die mensen/bands om te weten dat ze dingen bereikt hebben.

Eerder in deze discussie werd gezegd dat prog bands nooit een publiek zullen krijgen. Op een argument dat Sun Caged in een volle HMH heeft gespeeld, wordt dan nog amper gereageerd...

Als het gaat over muzikale inhoud en er wordt gezegd dat punkers op basis van gebrek daarvan niet worden toegelaten op Rock Academy, wordt er gezegd dat de RA zuigt.

Je komt een beetje over als de Josti band die "Iedereen is gek behalve wij" zingt.
Oud 29-03-2004, 23:15
SanderThomas
SanderThomas is offline
EO-jongeren koor mag ook, voor de mensen die nu vinden dat ik de Josti-band beledig.
Oud 29-03-2004, 23:24
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 30-03-2004 @ 00:15:
Zo ken ik er nog wel een paar. Je bent gewoon blind van je eigen arrogantie en dat is een beetje jammer. Ik weet genoeg van die mensen/bands om te weten dat ze dingen bereikt hebben.

Eerder in deze discussie werd gezegd dat prog bands nooit een publiek zullen krijgen. Op een argument dat Sun Caged in een volle HMH heeft gespeeld, wordt dan nog amper gereageerd...

Als het gaat over muzikale inhoud en er wordt gezegd dat punkers op basis van gebrek daarvan niet worden toegelaten op Rock Academy, wordt er gezegd dat de RA zuigt.

Je komt een beetje over als de Josti band die "Iedereen is gek behalve wij" zingt.
mijn arrogantie te groot eh? moet je es naar je zelf kijken. Kom op als je er midden in staat lijkt de belangstelling zo groot, DUH!! Maar in feite is het maar miniem, als gewaardeerde punk band moet je geen suffe meisjes met gekleurd haar en te grote broeken, vrienden en gerelateerden meetellen.

Als iets gewaardeerd wordt dan staan ze bijvoorbeeld in de Maximum Rock'n'Roll, de Oor, Up Magazine, AMP, Fret, Jersey Beat, Caustic Truths, Long Gone Loser etc met lovende recensies en/of interviews. (MRR niet meegeteld met interviews want die plaatsen elk interview.), zelfs dan is het maar de vraag of je het gewaardeerd kan noemen of niet.

Ken tonnen betere bands dan die je opnoemde.

Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 23:26.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 23:25
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 30-03-2004 @ 00:24:
mijn arrogantie te groot eh? moet je es naar je zelf kijken. Kom op als je er midden in staat lijkt de belangstelling zo groot, DUH!! Maar in feite is het maar miniem, als gewaardeerde punk band moet je geen suffe meisjes met gekleurd haar en te grote broeken, vrienden en gerelateerden meetellen.

Als iets gewaardeerd wordt dan staan ze bijvoorbeeld in de Maximum Rock'n'Roll, de Oor, Up Magazine, AMP, Fret, Jersey Beat, Caustic Truths, Long Gone Loser etc met lovende recensies en/of interviews. (MRR niet meegeteld met interviews want die plaatsen elk interview.), zelfs dan is het maar de vraag of je het gewaardeerd kan noemen of niet.
Ik dacht dat het er juist om ging wat het publiek er van vond? Of begin je jezelf nu tegen te spreken?
Oud 29-03-2004, 23:35
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 30-03-2004 @ 00:25:
Ik dacht dat het er juist om ging wat het publiek er van vond? Of begin je jezelf nu tegen te spreken?
Precies zoals ik het zeg als je publiek hebt van meisjes met gekleurd haar en te grote broeken, vrienden en gerelateerden, dan is je publiek niks waard, die vinden ALLES goed.

pers is ook publiek. In elk blad dat ik opnoemde zitten echt wel 1 of 2 gasten in die weten waar ze het over hebben.

hoeveel bands zijn ZO veel beter dan zij, ja, een heleboel, dus met andere woorden, waarom zou je naar suffe dingen luisteren als je 10 keer beter kan krijgen. Zo uniek zijn ze niet.
Oud 29-03-2004, 23:39
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 30-03-2004 @ 00:35:

hoeveel bands zijn ZO veel beter dan zij, ja, een heleboel, dus met andere woorden, waarom zou je naar suffe dingen luisteren als je 10 keer beter kan krijgen. Zo uniek zijn ze niet.
Ik luister er niet naar. Het ging er mij om dat het een aantal bands was met een groot publiek, omdat dat volgens jou meer mee zou tellen dan wat de kenners er van vinden. Maar je draait je eigen woorden al weer lekker om
Ik dacht dat het niet ging om "beter" en "uniek" zijn. Je spreek jezelf behoorlijk tegen.
Reageren

Regels voor berichten