Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik heb ook groep overgeslagen... groep 2. ben van 1 naar 3 gegaan. zoooo leuk. ik ben gewoon vmbo gaan doen omdat ik wel goed ben in vakken, haal nauwlijks onvoldoendes, maar ik kan verder nieet met mijn hoofd werken. dan word k gek. moet met mn handen werken en wat heb ik aan VWO in de bakkerij. zit nu in de eerste van t mbo bakkerij niv.2 omdat niv.4 nog niet beschikbbaar is. en het verschil tussen klasgenoten merk ik heel erg. de meeste zijn al 18 en worden dit jaar 19..... kom ik aan.... kword in oktober 17. er is 1tje bij van 21, maar hij komt uit afghanistan dus moest eerst 2 jaar inburgerings shit nederlands enzo leren. zoiets. ondanks het leeftijdverschil kan ik het met die van 18 aardig goed vinden... althans de jongens. de meiden niet echt. voordelen zijn dat je jonger dan de rest bent als je uitgestudeert bent vind ik. als alles goed gaat ben ik hooguit 20 als ik klaar ben. dan zijn de meeste klasgenoten van mij al 24 ofzo
||
Citaat:
|
Ik heb het altijd wel goed gevonden zo, maar ga nu inderdaad ook veel met oudere mensen om. (Maar in de klas zit ik straks dus bij twee jaar jonger).
Ik doe nu overigens gymnasium, weet niet of ik dat dan gered had. Heeft er volgens mij, zoals Andijvie al zegt, niet zoveel mee te maken. Ze wilden mij ook groep drie laten overslaan omdat ik op mn 4e kon schrijven, lezen en rekenen. Heeft in die lage klassen nog niet zoveel te maken met pure intelligentie dat ze je een klas hoger zetten hoor..
|
![]() |
Mijn broertje heeft groep 3/4 overgeslagen. Hij heeft 2 trimesters in groep 3 gezeten en de laatste trimester in groep 4. Daarna is hij naar groep 5 gegaan. Hij zit nu in groep 7. Hij heeft totaal geen moeite met het niveau, hij blijft nog steeds zo'n beetje de beste van de klas en qua contacten met zijn klasgenoten heeft hij ook geen problemen mee. Maar ja hij is ook altijd zo'n supervrolijk ventje dus...
![]() Het voordeel is dus dat hij dan beter op niveau zit en dat hij zich niet gaat 'vervelen' omdat het zo supermakkelijk is. Als hij het toch aan kan dus waarom niet. Voorzover ik bij hem kan constateren zijn er niet echt nadelen. Tenminste dat is alleen bij hem zo. Dat verschilt natuurlijk ook weer per persoon. Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 19:10. |
![]() |
|
Ik heb groep 1 en 2 in 1 jaar gedaan. Ik zit nu op het vwo. Heb eerst tweetalig vwo gedaan maar ben een ramp in engels. IK voel me zeker geen jaar jonger dan de rest van de kinderen uit mijn klas. Dat komt vast omdat ik als sinds dat ik een kleurtje was met oudere kinderen om ga. Ik voel me dus ook niet jonger.
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb groep 2 overgeslagen... (dat is mij tenminste verteld
![]() Nouja, ik heb er geen problemen mee gehad, maar merk eigenlijk wel dat ik het misschien wel beter kon vinden met personen uit lagere klassen... Op de universiteit heb ik er zowiezo helemaal geen last van eigenlijk, er zitten gewoon zoveel verschillende leeftijden in één jaar, daar merk je niets van ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Was wel aan de andere kant van het land (Voorburg - ik woon in Zutphen), ik moest elke dag 280 km reizen, daarom hield ik het niet vol. Scholengemeenschap Dalton-Vatel aan de Loolaan in Voorburg, geweldige school. ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik heb in groep 1 of 2 ergens een jaar overgeslagen.. daardoor was ik 11 toen ik naar de middelbare school ging en 16 toen ik op kamers ging. Heb niet echt nadelen gemerkt, op de middelbare school was er zelfs een meisje van 10 in de brugklas (die is toen wel door ziekte blijven zitten).. en op het hbo lopen de leeftijden uiteen van 16 tot 24.. met uitschieters tot boven de 30
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Ook ik heb een klas overgeslagen, zit nu (1e jaar) op de universiteit en dat bevalt me prima. Moet er niet aan denken dat ik nu nog op dat drama-niveautje van de middelbare school zou moeten werken. Dat had ik wel gezien toen ik 12-13 was
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(In je profiel staat nog 'scholier'. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik kon op mijn 4e lezen en schrijven en mocht groep 3 overslaan, maar dan zou ik in een heel stomme klas komen, dus dat hebben mijn ouders maar niet gedaan.
Het maakt me niet uit. Ik ga met mensen van mijn eigen leeftijd om en heb me best vermaakt op de basisschool (beetje extra werk, boeken lezen ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-03-2004 om 11:37. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik kon trouwens ook op m'n 4e lezen en schrijven. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik heb geen klassen overgeslagen, ben wel van school gewisseld omdat ik in groep 1 alles al gedaan had en me te pletter verveelde. Nieuwe school, niet spullen, nieuwe kansen. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb groep 4 overgeslagen, nergens problemen mee gehad, sociaal ging het ook allemaal goed, ik integreerde snel in groep 5
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zat op een openbare basisschool en m'n moeder bemoeide zich er nogal veel mee, dankzij haar kon ik extra dingen blijven doen. Ook in groep 8. Ik kreeg een extra engels boek en een extra taalboek en dat soort dingen. Op de middelbare school kreeg ik meteen Frans en Biologie (vakken die ik nog nooit had gehad) en was er zoveel om me heen dat ik me daar nooit echt verveeld heb. |
![]() |
|
![]() |
ik ben van december, dus moest eigenlijk 2,5 jaar kleuterklas, maar heb maar 1,5 jaar gedaan. In groep 3/4 een aangepast programma gehad voor rekenen/taal en lezen bij groep 5. Vanaf groep 5 weer dezelfde stof gaan volgen als de rest van de klas met extra werk om niet buiten de groep te vallen.
Heb basisschool niet echt leuk gevonden, want was nog steeds wel de slimste (uiteindelijk ben ik ook de enige die een diploma heeft gehaald hoger dan mavo van die klas), maar dat was ook niet echt supervervelend ofzo: ik ben niet 8 jaar een pispaaltje geweest ofzo. Vanaf de brugklas heb ik eigenlijk pas echt vrienden gemaakt en dat ging eigenlijk zonder problemen. Op mijn 17e was ik klaar met vwo en ging naar de uni. Ging op zich goed, alleen vond de opleiding niks, dus ben dit jaar een andere opleiding begonnen. Zit nu weer in mijn eigen jaar dus, maar heb het gevoel dat ik een jaartje ouder ben dan sommigen, terwijl dat niet zo is (mijn vrienden zijn allemaal (bijna) 20 of 21, ik 19). Maar heb geen problemen met dat leeftijdsverschil |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
als je het niveau aankunt (ik heb m'n propedeuse bijvoorbeeld meteen in het eerste jaar gehaald) zie ik geen probleem ![]() |
![]() |
|
![]() |
Zowel mijn broer, een van mijn zussen en ik hebben groep 2 overgeslagen.......maar vonden allemaal moeilijk aansluiting op de basisschool en eerste jaren middelbare school. We zijn dan ook allemaal een van de eerste jaren middelbare school weer blijven zitten (hebben wel gymnasiun, havo en atheneum gedaan). We waren altijd de jongste en vielen buiten de groep.
|
![]() |
|
ik heb ook een klas overgeslagen maar ik vind het opzich niet vervelend ofzo. het is alleen irritant dat ik nu in 4 havo zit, met allemaal mensen van 16 en 17 enzo en ik ben 15. als 16-jarige mag je toch wel iets meer en dan is het soms wel irritant als al je vrienden wel iets kunnen doen en jij dan niet omdat je nog geen 16 ofzo bent....echt bullshit...
![]()
|
![]() |
Ik heb geen klassen overgeslagen.
Ik ben gewoon van groep 5 t/m groep 7 2 daagjes in de week 'ziek' naar huis gegaan. En de rest van de week was het computeren op school. Feest! De leraren hebben er nog op aangedrongen om mij een klas over te laten slaan, maar gelukkig hebben mijn ouders het niet gedaan. Ik zit nu in het perfecte leerjaar en wat is nou 1 jaartje. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb "half" een klas overgeslagen.... Niet een hele klas niet gedaan, maar met de kerstvakantie overgezet van groep 1 naar groep 2.
Ik gedroeg me 'te oud', ik ging alleen maar om met de kinderen uit groep 2, ik deed in de klas mee met groep 2 en ik was een kop groter dan de groep 1-kinderen dus fysiek zou het ook niets uitmaken. In overleg met m'n ouders hebben ze me toen overgezet. Mijn ouders hebben me wel eens verteld dat de school er rond groep 5 ofzo op aandrong dat ik nog een klas over zou slaan, maar dat wilden mn ouders niet. Nu merk ik er niets van dat ik jonger ben, fysiek heb ik het sowieso nooit gemerkt want ik ben nog steeds lang, maar ook sociaal zijn er geen problemen, ik ben sinds m'n 5e niet anders gewend dan met mensen van vaak meer dan een jaar ouder in de klas te zitten. Ik moet er niet aan denken dat ik nu bij die 5e klas-mutsen in de klas had gezeten, voel me nu al soms veel ouder dan sommige van m'n klasgenoten. In mijn geval zijn er geen nadelen, maar dat zal voor veel anderen anders liggen. We hebben nu bijvoorbeeld ook een meisje in de brugklas dat 2 klassen heeft overgeslagen, en die is heel duidelijk nog te jong. Mentaal, sociaal, en fysiek. Misschien kan je hier ook wat mee: klik |
![]() |
|
ik mocht groep 5 overslaan
maar da heb ik gelukkig niet gedaan, lijkt me maar kut, ik ben sowieso altijd al de jongste van de klas, en dan ben je nóg jonger niet dat leeftijd alles zegt maar ik denk wel dat je dat uiteindelijk merkt voordeel is natuurlijk dat je een jaar eerder van school af bent.. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Moeite profiel 5e klas Gymnasium Pipo122 | 11 | 06-07-2016 18:02 | |
Studeren |
2 jaar overgeslaan emve | 7 | 05-10-2014 09:24 | |
Liefde & Relatie |