Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2004, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Orchid schreef op 30-03-2004 @ 13:55:
Cafeïne, in zowel koffie als thee, onttrekt vocht aan je lichaam. Voor ieder kopje koffie dat je drinkt, komt er 1,5 kopje uit.
Kruidenthee bevat meestal geen cafeïne en 'telt dus ook als water'. Bij bijv. De Tuinen zijn ook veel soorten en smaken cafeïnevrije thee te koop.
Ik ken enkele mensen die alléén koffie drinken, en verder nooit wat. Volgens jouw theorie zouden die binnen drie dagen overleden zijn aan uitdroging.

Op de site van het voedingscentrum wordt koffie trouwens ook gewoon genoemd als water-aanvuller linkje
Oud 30-03-2004, 14:31
Nuck
Nuck is offline
Ik ben ook begonnen met lijnen...nou ja, lijnen, minder eten. Ik kan echt superveel eten, maar omdat ik veel sport, merk ik er niks van. Maar als ik wat minder eet, ben ik wat beweeglijker enzo. En een appeltje in plaats van een koekje, dat soort dingen. Tot zover mijn bijdrage
Oud 30-03-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 30-03-2004 @ 15:31:
Ik ben ook begonnen met lijnen...nou ja, lijnen, minder eten. Ik kan echt superveel eten, maar omdat ik veel sport, merk ik er niks van. Maar als ik wat minder eet, ben ik wat beweeglijker enzo. En een appeltje in plaats van een koekje, dat soort dingen. Tot zover mijn bijdrage
hehehe het is zowiezo goed om fruit te eten, en af en toe het koekje laten liggen is gewoon gezond. En bewegen is natuurlijk ook goed .. wel oppassen dat je jezelf niet uithongerd, maar zo te lezen doe je dat niet.
veel suc6
Oud 30-03-2004, 16:19
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 30-03-2004 @ 13:04:
En ik heb dat maxplan eens bekeken; je krijgt echt bijna niets binnen. Er van uitgaande dat je op dag 1 6 opscheplepels spinazie eet en een halve krop sla, is het 312 kcal. Er van uitgaande dat je op dag 2, 10 plakken gekookte ham neemt en een halve krop sla en een appel en een peer, is het 600 kcal. Er van uitgaande dat je op dag 3, 3 tomaten eet en in totaal een hele krop sla, is het 525 kcal. Moet ik de andere dagen ook noig uitrekenen of is het zo al duidelijk?
Gisteren heb ik dat dieet gevolgd, 400 gram spinazie (er was nog een beetje over uit het pak), 2 eieren, een halve krop sla en 125 gram gegrilde biefstuk (en een hoop rook in de keuken).
Vandaag mocht ik fruit eten dus daar maakte ik ook gebruik van. En dan zal ik zeggen dat het echt niet bij een appel en een peer blijft (als er staat 'zoveel fruit als je wilt dan doe ik dat ook'). (als je me niet gelooft: 2 appels, 2 peren, 3 bananen en een sinaasappel ) Oh, de sla was ik vergeten.
Ik denk dat ik morgen wel meer dan 3 tomaten eet, anders krijg ik honger, heb ik ook geen zin in.

Misschien dat ik misselijk ben geworden van de eieren en koffie op een nuchtere maag. Ik ben niet echt dol op gekookte eieren en koffie zonder enige toevoeging vind ik ook niet lekker.
Zondag had ik misschien teveel gegeten en kon m'n lichaam de hoeveelheden hagelslag met pindakaas niet aan.
Oud 30-03-2004, 19:48
beestje
beestje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-03-2004 @ 13:57 :
In thee zit toch geen cafeïne, maar theïne?
in thee zit ook cafeïne, alleen erg weinig in vergelijking met koffie
Oud 30-03-2004, 20:12
nokki
nokki is offline
ben gister begonnen met lijnen en ik haat het........
Oud 30-03-2004, 20:15
Verwijderd
Citaat:
nokki schreef op 30-03-2004 @ 21:12 :
ben gister begonnen met lijnen en ik haat het........
je went er aan en je weet waar je het voor doet niewaar
Oud 30-03-2004, 20:26
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 30-03-2004 @ 21:15 :
nou volgens mij ben ik nog steeds niet gewend en waarom zijn paaseitjes zo lekker
Oud 30-03-2004, 21:51
Masquerade
Masquerade is offline
Ik ben inmiddels maar weer gestopt met lijnen. Ik had niet het idee dat er ook maar wat afging, en dat bleek dus ook niet het geval te zijn. Daarnaast had ik 10 verjaardagen en kreeg ik overal taart te eten.

Nu vind ik niet dat ik abnormaal eet. Ik eet gewoon genoeg en vrij gezond ook. Ik begon al te denken dat er misschien wat anders aan de hand was. Ik slik namelijk 2 medicijnen waardoor ik aankomen kan; de pil en antidepressiva. Sinds ik de laatste slik, ben ik ook aangekomen en merk ik dat ik veel meer honger heb. Dus wie weet, als ik stop met antidepressiva, dat ik weer afval.

Verder vind ik mezelf ook weer niet zo dik, want mijn gewicht is op zich goed. Ik weeg iets van 68 en ben 1.68 en het misstaat me op zich niet. Alleen pas ik gewoon niet zo goed in de broeken van tegenwoordig, en dat is het enige dat me echt deprimeert. Waar koop je tegenwoordig een beetje leuke broeken die niet gebaseerd zijn op meisjes van 14 zonder enige heupontwikkeling? Iemand?
Oud 31-03-2004, 07:32
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 30-03-2004 @ 14:04 :
Ik ken enkele mensen die alléén koffie drinken, en verder nooit wat. Volgens jouw theorie zouden die binnen drie dagen overleden zijn aan uitdroging.

Op de site van het voedingscentrum wordt koffie trouwens ook gewoon genoemd als water-aanvuller linkje
Nouja, het werkt wel vochtafdrijvend, maar niet in de zin dat het meer vocht afdrijft dan een andere vloeistof, zoals water.

Hetzelfde geldt voor thee, waar overigens theine inzit, wat verwant is aan cafeine.
Oud 31-03-2004, 09:03
Kippetje
Kippetje is offline
Blugh ik haat het... ik ben veel meer gaan sporten en hetzelfde blijven eten maar ik merk er niks van. Alleen mijn buikspieren; als ik ze heeeeeel erg aanspan, zie ik er wat van. Afvallen of wat dan ook gebeurt helaas niet. Nu hoef ik op zich niet af te vallen (69 kg bij 1.82) maar ik wil zo graag strak worden en ik heb het gevoel dat dat alleen maar lukt als ik een klein beetje afval.

Wat ik me trouwens afvraag... als jullie meer gaan sporten, krijgen jullie dan ook meer honger? Want ik sport vrij veel en heb eigenlijk weinig tot geen meer honger dan voordat ik fanatiek aan het sporten was (heb altijd wel vrij veel gesport maar van 2 keer per week ben ik naar 3 a 4 keer per week gegaan)
Oud 31-03-2004, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Kippetje schreef op 31-03-2004 @ 10:03 :

Wat ik me trouwens afvraag... als jullie meer gaan sporten, krijgen jullie dan ook meer honger? Want ik sport vrij veel en heb eigenlijk weinig tot geen meer honger dan voordat ik fanatiek aan het sporten was (heb altijd wel vrij veel gesport maar van 2 keer per week ben ik naar 3 a 4 keer per week gegaan)
ik krijg dan eigenlijk niet meer honger... ik eet gewoon mn ontbijt ga dan zwemmen en eet dan gewoon weer in de pauze op school. Eigenlijk eet ik niet meer dus.
Oud 31-03-2004, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Masquerade schreef op 30-03-2004 @ 22:51 :
Alleen pas ik gewoon niet zo goed in de broeken van tegenwoordig, en dat is het enige dat me echt deprimeert. Waar koop je tegenwoordig een beetje leuke broeken die niet gebaseerd zijn op meisjes van 14 zonder enige heupontwikkeling? Iemand?
Ik koop meestal broeken bij de H&M of bij Bristol of Levi.
Oud 31-03-2004, 12:27
nokki
nokki is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 30-03-2004 @ 21:15 :
ik hoop dat ik eraan wen.....
kdoe het om fatsoenlijk uit te zien als ik mn bikini aan heb.. kga over 3 weekjes op vacance..
maar ik heb nog steeds niet gesnoept
Oud 31-03-2004, 13:44
Verwijderd
Citaat:
nokki schreef op 31-03-2004 @ 13:27 :
ik hoop dat ik eraan wen.....
kdoe het om fatsoenlijk uit te zien als ik mn bikini aan heb.. kga over 3 weekjes op vacance..
maar ik heb nog steeds niet gesnoept
goed zo!!

ik heb nu 2 weken en 2 dagen al niet meer gesnoept en ben nu ongeveer 4 kilo kwijt. het gaat dus wel lekker
ik wen mezelf tegenwoordig aan om veel water te drinken, lekker en gezond
Oud 31-03-2004, 14:20
nokki
nokki is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 31-03-2004 @ 14:44 :
goed zo!!

ik heb nu 2 weken en 2 dagen al niet meer gesnoept en ben nu ongeveer 4 kilo kwijt. het gaat dus wel lekker
wooooow... lang zeg!!
ja ik drink ook heel veel water nu.. vandaag bijna 2 liter op al kmoet er de hele tijd van naar de wc, hihi, kdrink normaal nooit zoveel...
Oud 31-03-2004, 14:27
Verwijderd
Citaat:
nokki schreef op 31-03-2004 @ 15:20 :
wooooow... lang zeg!!
ja ik drink ook heel veel water nu.. vandaag bijna 2 liter op al kmoet er de hele tijd van naar de wc, hihi, kdrink normaal nooit zoveel...
hehe ik moet ook de hele tijd naar de plee.. maja het is wel goed voor een mens
Oud 31-03-2004, 14:30
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 31-03-2004 @ 14:44 :
goed zo!!

Snoep je dan helemaal niet meer? Ik bedoel dus dat je geen koekje of chocolaatje bij de thee ofzo neemt? Zelf snoep ik ook haast niet (althans, dat probeer ik..), maar bij de thee eet ik toch altijd wel een koekje en een paaseitje
Oud 31-03-2004, 14:33
Verwijderd
Citaat:
dionnetje schreef op 31-03-2004 @ 15:30 :
Snoep je dan helemaal niet meer? Ik bedoel dus dat je geen koekje of chocolaatje bij de thee ofzo neemt? Zelf snoep ik ook haast niet (althans, dat probeer ik..), maar bij de thee eet ik toch altijd wel een koekje en een paaseitje
neej ik snoep helemaal niet..... of ik heb geloof ik 3 zwartwit ballen gegeten afgelopen lijntijd.
neej ik snoep dus eigenlijk niet..
Oud 31-03-2004, 14:34
PardonMe
PardonMe is offline
Ik heb vandaag mijn eerste 'doel' bereikt en nu dus een 'nieuw doel' gesteld voor mezelf.. *hiep hoi*

Ik drink veel thee (zonder suiker uiteraard), dat vult meer dan gewoon koud water uit de kraan heb ik het idee, ik heb nu ook veel minder last van 'honger-gevoel' zeg maar.. *feest* (Je moet wel veel naar de wc, maarja, dat is logisch als je veel drinkt!)
Over het algemeen ben ik tevreden over hoe het gaat *yess* en hopelijk werpt het binnenkort ook zn vruchten af zullen we maar zeggen

Morgen doe ik mee aan een volleybal toernooi van school, heb ik 's avonds ook nog eens training (hoezo planning??) en heeft mn schoonbroertje me ook nog eens om weten te lullen om mee te doen aan een ander volleybaltoernooi (maar dat duurt nog een tijdje..).

Ik wilde gisteren trouwens beginnen met hardlopen.. Maar ik had een stuk gerend en toen kwam ik tot de conclusie dat ik het te warm vond om te rennen en toen ben ik maar een uur gaan wandelen, dat was ook 'lekker'. (dan niet wandelen-wandelen, maar wel een beetje up-tempo-wandelen..)
Vanavond wil mn vriend wat gaan drinken in t dorp dus ik vind dat we dan maar lopend naar het dorp moeten gaan (20 min heen en ook weer 20 terug)..

Ik las hier trouwens ook iets over koffie en thee, maar ik heb het niet helemaal gevolgd.. is het nou goed of niet goed??
(Ik heb het dan met name over thee, want koffie drink ik niet..)
Door de thee heb ik namelijk geen last van een 'hongerig' gevoel, en ik heb niet het idee dat ik meer plas dan dat ik drink...
Kan iemand het me uitleggen misschien??
Anders moet ik maar overstappen op warm water ofzo...?

Laatst gewijzigd op 31-03-2004 om 14:51.
Verwijderd
tip: neem als je rond 4 uur heel leeg bent een opkikkertje.. je weet wel zo'n soepje.. bijna calorieloos en heel lekker.
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 31-03-2004 @ 15:33 :
neej ik snoep helemaal niet..... of ik heb geloof ik 3 zwartwit ballen gegeten afgelopen lijntijd.
neej ik snoep dus eigenlijk niet..
wow... dat zou ik dus echt niet kunnen
Oud 31-03-2004, 14:35
Verwijderd
Citaat:
dionnetje schreef op 31-03-2004 @ 15:34 :
'Iedereen' kan dat, kwestie van afkicken en volhouden.

Maar af en toe wat lekkers mag best.

Ik heb gister nog wat (yoghurt)ijs (en een klein stukje Vienetta (oid)) ipv taart genomen op m'n oma's verjaardag, leek me toch beter. Verder niks genomen van alles wat er was en me aangeboden werd.
Oud 31-03-2004, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 31-03-2004 @ 15:35 :
'Iedereen' kan dat, kwestie van afkicken en volhouden.

Maar af en toe wat lekkers mag best.

Ik heb gister nog wat (yoghurt)ijs (en een klein stukje Vienetta (oid)) ipv taart genomen op m'n oma's verjaardag, leek me toch beter. Verder niks genomen van alles wat er was en me aangeboden werd.
dat gaat wel goed dus
Oud 31-03-2004, 14:44
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 31-03-2004 @ 15:38 :
dat gaat wel goed dus
Als het nou ook nog effect zou hebben, dan wel, ja. (Maar dat heeft het dus niet. 'k geef niet op, hoor, daar niet van, maar lullig is het wel, vind ik.)
Oud 31-03-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 31-03-2004 @ 15:44 :
Als het nou ook nog effect zou hebben, dan wel, ja. (Maar dat heeft het dus niet. 'k geef niet op, hoor, daar niet van, maar lullig is het wel, vind ik.)
das het stomme van lijnen.. je kan er geen touw aan vastknopen.
Oud 31-03-2004, 16:00
MieX
MieX is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 31-03-2004 @ 15:34 :
Ik ook niet, ik snoep bijna elke dag toch wel iets en eet ook gewoon af en toe een avondje bij de mac en toch val ik af, het ligt er net aan wat je er allemaal voor over hebt om af te vallen

Ik heb trouwens de laatste paar dagen steeds meer moeite om aan de 40 punten te komen, ik grijp elke dag naar de ongezonde dingen om er toch een beetje in de buurt te komen maar ik heb verder totaal geen honger, ik snap t niet
Oud 31-03-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 31-03-2004 @ 17:00 :
Ik heb trouwens de laatste paar dagen steeds meer moeite om aan de 40 punten te komen, ik grijp elke dag naar de ongezonde dingen om er toch een beetje in de buurt te komen maar ik heb verder totaal geen honger, ik snap t niet
Misschien moet je meer brood gaan eten dan of ander broodbeleg? (Ik weet niet hoeveel brood je eet op een dag? Dat is beter dan ongezonde dingen.)
Oud 31-03-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 31-03-2004 @ 17:00 :
Ik ook niet, ik snoep bijna elke dag toch wel iets en eet ook gewoon af en toe een avondje bij de mac en toch val ik af, het ligt er net aan wat je er allemaal voor over hebt om af te vallen

-eten bij de mac= gewoon slecht, behalve de mc salad dan. Je kan nog beter een kroketje uit de muur halen of zelf een patatje maken. een boterham is natuurlijk nog beter!
-die 40 punten moet je zeker halen. maar dat ook niet moeilijk als je gewoon 3 maaltijden neemt met wat fruit enzo tussendoor.
40 punten is zowiezo te weinig, kan je beter 50 van maken.
ik zit gemiddeld op 1250 calorien en val goed af.
Oud 31-03-2004, 16:20
sublime
sublime is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 31-03-2004 @ 15:34 :

Ik las hier trouwens ook iets over koffie en thee, maar ik heb het niet helemaal gevolgd.. is het nou goed of niet goed??
(Ik heb het dan met name over thee, want koffie drink ik niet..)
Door de thee heb ik namelijk geen last van een 'hongerig' gevoel, en ik heb niet het idee dat ik meer plas dan dat ik drink...
Kan iemand het me uitleggen misschien??
Anders moet ik maar overstappen op warm water ofzo...?
ik heb die hele discussie over thee en koffie ook niet gevolgd, maar mijn moeder is lid van de weightwatchers en daar zeggen ze dat je kruiden thee zonder suiker als water mag rekenen, dus in principe kun je anderhalve liter rooibosthee oid zonder suiker drinken en dan heb je voldoende vocht gehad voor die dag.

en bij mij gaat het lijnen ook bon kwas al weer een beetje afgevallen... na mn tentamens wil ik ook gaan beginnen met volleybal en hardlopen - maar aangezien ik dan eerst een nieuwe sportbroek moet kopen en een sportbh kan dat nu nog niet -
Oud 31-03-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 31-03-2004 @ 17:12 :
-eten bij de mac= gewoon slecht, behalve de mc salad dan. Je kan nog beter een kroketje uit de muur halen of zelf een patatje maken. een boterham is natuurlijk nog beter!
-die 40 punten moet je zeker halen. maar dat ook niet moeilijk als je gewoon 3 maaltijden neemt met wat fruit enzo tussendoor.
40 punten is zowiezo te weinig, kan je beter 50 van maken.
ik zit gemiddeld op 1250 calorien en val goed af.
Hallo...je mag toch wel eens iets lekkers eten, zelfs al is het slecht? Jezelf alles ontgunnen, ik denk dat dat nog slechter is. Als iemand zweert bij de mac en daar bv. één keer per maand heen gaat, dan moet dat kunnen, vind ik. Elke dag of 3 keer per week is wat anders. Wat is er btw slechter aan de mac dan aan een kroketje uit de muur en/of zelf gemaakte patat?

40 punten is idd vrij makkelijk te halen als je gewoon 3 maaltijden en eventueel nog wat tussendoor eet. En je moet die 40 idd zeker halen, dat is al weinig. Ik zit gemiddeld, denk ik, ook rond de 1250 kcal (en weinig vetten), maar ik val echt geen grammetje af...was het maar waar.
Oud 31-03-2004, 16:38
sublime
sublime is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-03-2004 @ 17:28 :
Hallo...je mag toch wel eens iets lekkers eten, zelfs al is het slecht? Jezelf alles ontgunnen, ik denk dat dat nog slechter is. Als iemand zweert bij de mac en daar bv. één keer per maand heen gaat, dan moet dat kunnen, vind ik. Elke dag of 3 keer per week is wat anders. Wat is er btw slechter aan de mac dan aan een kroketje uit de muur en/of zelf gemaakte patat?
ik ben het volledig met je eens dat ook maccen af en toe moet kunnen, maar het is wel zo dat macpatat iig 'slechter' is dan bv ovenfrietjes die je zelf maakt... - dus kun je mss beter daar voor kiezen..

maar als je verder gewoon goed oplet, is het niet echt rampzalig als je een keer bij de mac eet, je kunt het ind ook overdrijven.. het moet wel 'leuk' blijven
Oud 31-03-2004, 16:41
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 31-03-2004 @ 17:38 :
maar het is wel zo dat macpatat iig 'slechter' is dan bv ovenfrietjes die je zelf maakt... - dus kun je mss beter daar voor kiezen..
Ze had het niet specifiek over ovenpatat. Ovenpatat is idd beter dan gefrituurde patat (die je thuis ook prima kunt maken ), maar ik vind gefrituurde patat eigenlijk altijd lekkerder dan ovenpatat...en dan kan je je afvragen of je dan beter iets niet zo goeds kan eten wat ook niet mega lekker is of dat je dan beter voor iets kunt kiezen dat je echt lekker vindt, maar misschien nog net ietsje ongezonder is. Een kleine patat nemen ipv een grote, is natuurlijk ook een oplossing.

Citaat:
maar als je verder gewoon goed oplet, is het niet echt rampzalig als je een keer bij de mac eet, je kunt het ind ook overdrijven.. het moet wel 'leuk' blijven
Dat denk ik idd ook.

(Nou eet ik zelf zelden bij de mac, maar goed. (Ik heb btw ook geen oven (alleen een combi-magnetron en die ovenfunctie doet het niet zo geweldig) en die ene keer in de zoveel tijd dat ik patat eet, vind ik dat ik er dan ook wel van mag genieten.))

En nu ga ik lopend naar de supermarkt (20 minuten lopen oid en ook weer 20 terug) om fruit en rijstewafels te halen.
Oud 31-03-2004, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 31-03-2004 @ 17:28 :

40 punten is idd vrij makkelijk te halen als je gewoon 3 maaltijden en eventueel nog wat tussendoor eet. En je moet die 40 idd zeker halen, dat is al weinig. Ik zit gemiddeld, denk ik, ook rond de 1250 kcal (en weinig vetten), maar ik val echt geen grammetje af...was het maar waar.
ja mag jezelf tuurlijk wel iets gunnen, maar wat ik bedoel te zeggen is dat mac gewoon heel slecht is. Dat je beter gewoon zelf je patat kan maken etc.
Mss moet je meer bewegen en dat je dan afvalt? ik snap het anders ook niet echt, ze zeggen dat je redelijk onder je gewone aantal calorien, das volgens mij rond de 2500, moet zitten om af te vallen. je zou denken dat dat wel lukt als je 1250 eet.

Citaat:
Ze had het niet specifiek over ovenpatat. Ovenpatat is idd beter dan gefrituurde patat (die je thuis ook prima kunt maken ), maar ik vind gefrituurde patat eigenlijk altijd lekkerder dan ovenpatat...en dan kan je je afvragen of je dan beter iets niet zo goeds kan eten wat ook niet mega lekker is of dat je dan beter voor iets kunt kiezen dat je echt lekker vindt, maar misschien nog net ietsje ongezonder is. Een kleine patat nemen ipv een grote, is natuurlijk ook een oplossing.
oven patat is zeker gezonder, een stuk minder vet. Ik vind gefrituurde ook lekkerder, maar we hebben niet eens een frituurpan thuis dus eten we altijd overpatat.
En ja je kan net zo goed een klein portie nemen ipv heel veel.

Citaat:
En nu ga ik lopend naar de supermarkt (20 minuten lopen oid en ook weer 20 terug) om fruit en rijstewafels te halen.
Oud 31-03-2004, 17:28
druiveke
druiveke is offline
hey
ik ben nu ongeveer een maand en half bezig maar nu lukt het helemaal niet meer, niets gaat eraf en voel me dikker worden met de dag. ik durf niet meerp de balans te gaan staan uit schrik dat ik aangekomen ben.

ik weet niet goed hoeveel kcal ik binnen krijg, de meeste dingen dat ik eet staan niet op zo een dieet teller...

daarom hieronder mijn beschrijving...

ontbijt:
1 yoghurt vitalinea 0% vet
1 appelsien
1kleine donker bruine boterham met light confituur

voormiddag:
1appel

middag
2kleine bruine boterhammen met light kaas
1 yoghurt vitalinea

namiddag:
kleine pruim

avond maal
halve aardappel (gekookt)
2scheplepels erwten met worteltjes

vanavond miss nog iets omdat ik deze avond ga turnen en dit wel zwaar is...

Oud 31-03-2004, 17:39
MieX
MieX is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-03-2004 @ 17:06 :
Misschien moet je meer brood gaan eten dan of ander broodbeleg? (Ik weet niet hoeveel brood je eet op een dag? Dat is beter dan ongezonde dingen.)
Ik eet elke ochtend en elke middag minstens 2 boterhammen, sochtends krijg ik niet meer binnen dan dat (vroeger ontbeet ik zelfs niet), tussendoor eet ik inderdaad fruit of bijvoorbeeld een mueslireep en dan savonds gewoon een bord vol eten en soms een toetje als ik daar nog zin in heb (wel altijd mager iets), dan zit ik meestal nog onder de 40 terwijl ik helemaal geen honger heb.

@anniemoppie: je reageert wel een beetje overdreven, er zijn mensen die elke week friet eten terwijl ze aan het afvallen zijn, ik eet misschien een keer per maand bij de mac, hoef je niet meteen zo te reageren
Oud 31-03-2004, 17:45
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 31-03-2004 @ 18:23 :
ja mag jezelf tuurlijk wel iets gunnen, maar wat ik bedoel te zeggen is dat mac gewoon heel slecht is. Dat je beter gewoon zelf je patat kan maken etc.
Ligt er wel heel erg aan hoe je dan zelf patat maakt...als je het frituurt, dan is het niet gezonder dan de patat van de mac, lijkt me.

Citaat:
Mss moet je meer bewegen en dat je dan afvalt? ik snap het anders ook niet echt, ze zeggen dat je redelijk onder je gewone aantal calorien, das volgens mij rond de 2500, moet zitten om af te vallen. je zou denken dat dat wel lukt als je 1250 eet.
Ik fiets 4 dagen in de week 40 minuten en waterpolo 2/3 keer in de week, daarnaast wandel ik nog iig om de dag een uur (we proberen elke dag, kan nu ook met dit weer) en dan nog alle stukjes die je tussendoor loopt of fietst (zoals nu dus naar de winkel).

Gewone aantal kcal is gemiddeld 2200, als ik me niet vergis.
Oud 31-03-2004, 17:46
Verwijderd
@druiveke: Je eet absoluut niet teveel, eerder wat te weinig.
Oud 31-03-2004, 17:48
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 31-03-2004 @ 18:39 :
Ik eet elke ochtend en elke middag minstens 2 boterhammen, sochtends krijg ik niet meer binnen dan dat (vroeger ontbeet ik zelfs niet), tussendoor eet ik inderdaad fruit of bijvoorbeeld een mueslireep en dan savonds gewoon een bord vol eten en soms een toetje als ik daar nog zin in heb (wel altijd mager iets), dan zit ik meestal nog onder de 40 terwijl ik helemaal geen honger heb.
Misschien tussen de middag wat extra? Of ergens anders op de dag twee boterhammen (of twee keer één boterham) oid? Ik weet niet wat je drinkt, maar tel je je drinken ook bij die 40 punten? En je beleg?
Oud 31-03-2004, 18:33
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 31-03-2004 @ 18:39 :
@anniemoppie: je reageert wel een beetje overdreven, er zijn mensen die elke week friet eten terwijl ze aan het afvallen zijn, ik eet misschien een keer per maand bij de mac, hoef je niet meteen zo te reageren
ik vind het niet overdreven. De mac is nou eenmaal ongezond.
Oud 31-03-2004, 18:48
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 31-03-2004 @ 19:33 :
Patat van de snackbar of uit je eigen frituurpan net zo min.
En jezelf alles ontzeggen ook.
Oud 31-03-2004, 18:49
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 31-03-2004 @ 19:33 :
ik vind ook dat je gelijk hebt. Maar ik ben dan ook zeer anti-mac gewoon omdat ik ontzettend ziek en misselijk wordt na het eten daar.
Oud 31-03-2004, 19:06
MieX
MieX is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-03-2004 @ 18:48 :
Misschien tussen de middag wat extra? Of ergens anders op de dag twee boterhammen (of twee keer één boterham) oid? Ik weet niet wat je drinkt, maar tel je je drinken ook bij die 40 punten? En je beleg?
Ik drink vooral water en thee zonder suiker, bij het ontbijt een glas vergeperste sinaasappelsap en die tel ik, net als mn beleg, ook mee

Ik kan inderdaad proberen om tussendoor nog wat meer boterhammen te eten, maar ik heb de laatste tijd wel de gewoonte om niet te eten als ik ook geen honger heb (behalve met de 3 vaste maaltijden)
Oud 31-03-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 31-03-2004 @ 20:06 :
Ik drink vooral water en thee zonder suiker, bij het ontbijt een glas vergeperste sinaasappelsap en die tel ik, net als mn beleg, ook mee

Ik kan inderdaad proberen om tussendoor nog wat meer boterhammen te eten, maar ik heb de laatste tijd wel de gewoonte om niet te eten als ik ook geen honger heb (behalve met de 3 vaste maaltijden)
1000 kcal (40 punten dus) lijkt me toch wel een hoeveelheid die je iig binnen moet krijgen...minder lijkt me niet echt goed voor je lichaam (1000 is al (erg) weinig).
Oud 31-03-2004, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 31-03-2004 @ 19:48 :
Patat van de snackbar of uit je eigen frituurpan net zo min.
En jezelf alles ontzeggen ook.
eigenlijk is het allemaal niet goed. Maar als je wilt afvallen moet je er toch iets voor overhebben? tuurlijk kan een keer patat eten wel, maar als je patat eet is het wel gelijk weer vet. En je moet wel fruit en groente binnen krijgen.
En wie zegt dat je jezelf dingen ontzegt door niet naar de mac te gaan. okeen mss is het overdreven van mij om het zeg maar helemaal af te keuren. Maar je kan het denk ik beter uit je eetpatroon laten als je aan het lijnen bent.
Een bruine boterham is beter!

Citaat:

ik ken dat gevoel ergens wel.. je hebt gewoon geen honger en geen trek in eten. Is het niet beter om mss zoals eerder gezegd gewoon een extra boterham te eten en een appeltje tussendoor.

maar aan hoeveel punten kom je eigenlijk?
Oud 31-03-2004, 21:06
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 31-03-2004 @ 21:35 :
eigenlijk is het allemaal niet goed. Maar als je wilt afvallen moet je er toch iets voor overhebben? tuurlijk kan een keer patat eten wel, maar als je patat eet is het wel gelijk weer vet. En je moet wel fruit en groente binnen krijgen.
Volgens mij ging het niet over wel of niet patat eten, maar over patat van de mac of andere patat. En dat het over een keer patat ging, dat had ik ook al gezegd. En niemand heeft het er over dat je geen groente en fruit moet eten of wel? Bij patat kan je btw ook heel goed groente eten en fruit als toetje. Ik mis de logica achter dat gedeelte van je post even.

Citaat:
En wie zegt dat je jezelf dingen ontzegt door niet naar de mac te gaan. okeen mss is het overdreven van mij om het zeg maar helemaal af te keuren. Maar je kan het denk ik beter uit je eetpatroon laten als je aan het lijnen bent.
Een bruine boterham is beter!
Alleen bruine boterhammen zijn ook niet gezond! Je hoeft niks echt te schrappen uit je menu, denk ik, met mate kan je alles eten. Gelukkig zijn en genieten van wat je eet, dat is ook (heel) belangrijk, denk ik.
Oud 31-03-2004, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 31-03-2004 @ 22:06 :
Volgens mij ging het niet over wel of niet patat eten, maar over patat van de mac of andere patat. En dat het over een keer patat ging, dat had ik ook al gezegd. En niemand heeft het er over dat je geen groente en fruit moet eten of wel? Bij patat kan je btw ook heel goed groente eten en fruit als toetje. Ik mis de logica achter dat gedeelte van je post even.

Alleen bruine boterhammen zijn ook niet gezond! Je hoeft niks echt te schrappen uit je menu, denk ik, met mate kan je alles eten. Gelukkig zijn en genieten van wat je eet, dat is ook (heel) belangrijk, denk ik.
kijk wat ik bedoel te zeggen is: patat/mac is ongezond.. je moet ook groentje binnen krijgen, dat je daar op moet letten.
En zoals je zelf zegt met mate, dat ben helemaal met je eens.
En ja je moet nog ergens van kunnen genieten, een mens leeft maar 1x!
Oud 31-03-2004, 21:15
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 31-03-2004 @ 22:12 :
kijk wat ik bedoel te zeggen is: patat/mac is ongezond.. je moet ook groentje binnen krijgen, dat je daar op moet letten.
Dat was niet wat je eerder zei, toen zei je dat je beter thuis patat kon maken. Ik zie de samenhang tussen patat eten en geen groente binnen krijgen ook niet helemaal...dat je patat eet betekend toch niet automatisch dat je geen of minder groente binnen krijgt dan wanneer je gekookte aardappels eet oid? Dat je er op moet letten dat je groente binnen krijgt...zou niet iedereen hier dat weten en begrijpen? Maar daar ging het toch totaal niet over?

Citaat:
En zoals je zelf zegt met mate, dat ben helemaal met je eens.
En ja je moet nog ergens van kunnen genieten, een mens leeft maar 1x!
Groente en fruit moet je ook met mate eten, van teveel vitamine kun je ook ziek worden.
Oud 31-03-2004, 21:41
druiveke
druiveke is offline
verdikt

800gr das dus een kilo
Oud 01-04-2004, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 31-03-2004 @ 22:15 :
Dat was niet wat je eerder zei, toen zei je dat je beter thuis patat kon maken. Ik zie de samenhang tussen patat eten en geen groente binnen krijgen ook niet helemaal...dat je patat eet betekend toch niet automatisch dat je geen of minder groente binnen krijgt dan wanneer je gekookte aardappels eet oid? Dat je er op moet letten dat je groente binnen krijgt...zou niet iedereen hier dat weten en begrijpen? Maar daar ging het toch totaal niet over?

Groente en fruit moet je ook met mate eten, van teveel vitamine kun je ook ziek worden.
-naar mijn mening kan je ook beter patat thuis maken dan bij de mac eten. Dat meisje zei dat ze het 40 punten dieet deed. Een big mac bijv. hakt er dan gelijk in, das volgens mij wel 10 punten. Dan is er bijna geen ruimte meer voor groente en fruit. je moet immers ook ontbijten etc. Dus als je thuis gewoon patat maakt is dat minder vet = dus gezonder.... zo bedoel ik het dus.
-groente en fruit kan je volgens mij onbeperkt eten omdat je toch op een keer wel vol zit. Maar te veel is nooit goed.

Citaat:
verdikt

800gr das dus een kilo
das klote, maar mss moet je ongesteld worden ofzo, dat je lichaam vocht vasthoud.
Topic gesloten

Regels voor berichten