Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2004, 19:49
Günther
Günther is offline
en als je nog geen relatie hebt, wat zou je vriend(in) moeten hebben/doen/zijn of juist niet...

iig dank (zeg ook ff ajb waarom)
Oud 30-03-2004, 19:53
Vissertje
Vissertje is offline
mij laten merken dat hij me wil, en dat hij me respecteerd om wie ik ben.
en natuurlijk kunnen vertrouwen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 20:15
rodina
rodina is offline
hij lief voor me is.
Oud 30-03-2004, 20:16
Gothic
Gothic is offline
dat ik intelligente en leuke gesprekken met hem kan voeren, dat hij lief is, dat hij eerlijk en trouw is en dat hij tijd voor mij heeft...
Oud 30-03-2004, 20:24
Multilot
Multilot is offline
Vertrouwen, respect en humor is het belangrijkste. Vooral het begrijpen van elkaar staat bij mij hoog
Oud 30-03-2004, 20:33
Blondt
Blondt is offline
eerlijkheid vind ik heel erg belangrijk en ik vind het ook belangrijk dat je goed met elkaar kunt praten over alles en nog wat, en dat je je niet hoeft te schamen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 21:02
Sabina
Sabina is offline
respect, eerlijkheid, en hij moet me echt heel goed duidelijk maken dat ik speciaal voor hem ben.
Oud 30-03-2004, 21:06
Prune
Prune is offline
er moet veel humor in de relatie zijn, en ze moet te vertrouwen en lief zijn
Oud 30-03-2004, 21:16
Verwijderd
Vertrouwen, respect, samen kunnen lachen en huilen, jezelf bij elkaar kunnen zijn.

Edit: ik héb trouwens zo'n relatie

Laatst gewijzigd op 30-03-2004 om 21:19.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 21:41
Verwijderd
Vooral mezelf kunnen zijn, het leven is al een groot toneelspel. En dan... niveau. Ik moet een gesprek kunnen voeren dat ergens over gaat, ik ben even gek op onzin, maar er moet duidelijk interesse in andere dingen bestaan. Ik zou niet kunnen leven met een persoon die bij voorbaat alles wat niet in zijn/haar hokje past afkeurt.
Respect is er dan vanzelf wel en vertrouwen doe ik toch wel.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 21:48
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
- Dat is te vertrouwen is
- Dat ze lief is
- Dat ik het niet zo'n typetje is van dat ik me helemaal naar haar moet richten zo van "Ik wil je elke dag zien" of "Ik wil dat je met mij uitgaat en niet met je vrienden" etc.
Oud 31-03-2004, 07:24
Verwijderd
Citaat:
Coconut schreef op 30-03-2004 @ 22:16 :
Vertrouwen, respect, samen kunnen lachen en huilen, jezelf bij elkaar kunnen zijn.

Edit: ik héb trouwens zo'n relatie
Same here
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 07:41
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-03-2004 @ 21:16 :
dat ik intelligente en leuke gesprekken met hem kan voeren, dat hij lief is, dat hij eerlijk en trouw is en dat hij tijd voor mij heeft...
En ook nog eens samen kunnen lachen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 07:42
Pixxa
Pixxa is offline
- Eerlijk
- Kunne vertrouwen
- Lief
- Humor
- Mee kunne lache maar ook kunne huilen
- Normale gesprekken mee kunnen voeren
- Respecteren zoals ik ben, zal ik ook om haar doen
- Enne, goeie sex
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 08:38
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Vertrouwen: elkaar vrij kunnen laten
Oud 31-03-2004, 09:16
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Eigenlijk hetzelfde als wat ik graag in een vriendschap zie:
Begrip en geduld voor elkaar, eerlijkheid, trouw, gemeenschappelijke interesses.
Het enige verschil is dat er natuurlijk liefde voor elkaar bijkomt.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 09:17
Verwijderd
Dat hij is wie hij is. Nu ga ik niet alle aspecten op noemen die hem maken wie hij is, want dan gaan mensen weer zeuren dat ik veeleisend ben ofzo
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 09:24
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Met elkaar kunnen lachen! ...vind ik heeeel belangrijk! Daarnaast wil ik het gevoel krijgen dat ik belangrijk ben voor mijn liefie! ...en de rest is vanzelfsprekend offc.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 09:35
Verwijderd
Elkaar waarderen, met elkaar over alles kunnen praten, relaxtheid, humor
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 10:32
Tsu
Tsu is offline
Ik denk wel de cliche dingen: eerlijkheid (dus ook vertrouwen), dat je elkaar respecteert om wie je bent, humor en veel kunnen communiceren!!!

Dat laatste vind ik toch wel heel erg belangrijk.
Oud 31-03-2004, 13:39
Fortisi
Fortisi is offline
-hij moet humor hebben, maar dan wel een bepaald soort humor.
-Moet een beetje boeiend zijn, altijd wel wat te melden hebben.
-Hij moet mij helemaal fantastisch vinden.
-Het moet wel relaxed zijn maar niet té (want dan gaan ze scheten laten waar je bij bent enzo, vind ik niet nodig)
-Hij moet beschaafd zijn (dus uit je neus blijven in het openbaar)
-En hij moet mij erop wijzen wanneer ik weer eens te bazig ben (anders krijg je zo'n f*cked up relatie waar de vrouw alleen zit te katten en de man alles maar over zich heen laat komen)

Ik weet verder wel wat meer dingen, maar dan duurt 't even
Oud 31-03-2004, 13:48
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik moet goed met hem kunnen praten, ik moet aan hem kunnen merken dat hij mij waardeerd (maar anders was ik waarschijnlijk ook echt nooit wat met hem begonnen), hij mag zich niet voor mij schamen (al heb ik daar zelf natuurlijk ook een groot aandeel in), hij moet lief zijn. Het moet gewoon klikken zeg maar, we moeten gewoon goed met elkaar om kunnen gaan en inderdaad we moeten ook allebei onszelf kunnen blijven, daar gaat het om.
Als het klikt, als je goed samen kunt zijn enzo, dan zit de rest toch automatisch goed eigenlijk? Of is dit nou heel erg naief gedacht?
Oud 31-03-2004, 13:50
Pixxa
Pixxa is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 31-03-2004 @ 14:48 :

Als het klikt, als je goed samen kunt zijn enzo, dan zit de rest toch automatisch goed eigenlijk? Of is dit nou heel erg naief gedacht?
et kan klikken maar toch niet meer dan vrienden ... voor een echte relatie is er meer nodig ...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 14:26
meisje
meisje is offline
Hij moet me als een prinses laten voelen en ik hem als een prins
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 15:03
Luna
Luna is offline
Tja, ik ben na mn laatste relatie nogal kritisch geworden en weet iig wat hij NIET moet hebben.
Wat ik wel graag zou willen:
Dat hij om kan gaan met mijn vrienden (sociaal zijn dus).
Zn eigen dingen hebben, vrienden, school/studie enz.
Hij moet met me kunnen praten over zichzelf, ons en andere belangrijke dingen, en dus ook kunnen luisteren.
Eerlijk zijn.
Het liefst een beetje een relaxed persoon want ik kan nogal een druktemakertje zijn.
Oud 31-03-2004, 15:17
sail fan
sail fan is offline
Op ongeveer dezelfde lijn zitten, anders lopen de gesprekken ook niet goed, en dat vind ik wel behoorlijk belangrijk. Ook de humor moeet beetje telfde zijn, anders snap je elkaars grappen niet, is ook best vervelend. Verder moet ze natuurlijk lief zijn, en ook verliefd, anders heeft t gewoon geen nut, om een relatie te beginnen
Oud 31-03-2004, 15:44
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Dat we samen plezier kunnen maken vind ik het belangrijkst.
Oud 31-03-2004, 16:18
Cruz
Cruz is offline
Vertrouwen, vrijheid, samen lol maken, samen huilen, eerlijkheid en ik heb veel bevestiging/liefde nodig
Oud 31-03-2004, 18:23
Verwijderd
Ten eerste: ik moet mezelf over 10 jaar met iemand nog steeds samen kunnen voorstellen. Als ik het idee hebt dat ik dat niet zou willen, of die persoon niet met mij, dan houdt het al op. Ik wil geen relatie aangaan die niet uitbloeid in een toekomst.

Verder zijn goede gesprekken, sommige intresses gemeen hebben, vertrouwen en respect ook belangrijk. Wat ik ook een goed teken vindt: iemand moet zich trots voelen om een relatie met me te hebben!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 18:28
Verwijderd
Vertrouwen, respect (en daar hoort voor mij jezelf kunnen zijn wel bij; respect hebben voor de persoon die iemand is), eerlijkheid, lief zijn, niet langs elkaar heen leven, maar echt aandacht voor elkaar hebben, naar elkaar luisteren en echte gesprekken voeren ipv gesprekjes over het weer en zo nog wel meer. Ik ben best veeleisend, denk ik. (En gelukkig heb ik iemand gevonden die daar wel tegen kan. ) En ik moet mezelf idd ook over weet ik het hoeveel jaar met iemand nog steeds samen kunnen voorstellen.

Mjah, lijkt me nogal voor zich spreken waarom dat vereisten zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 18:52
raarheid
raarheid is offline
Met mijn vriend moet ik goede, serieuze gesprekken kunnen voeren, veel lol kunnen maken, goed gevoel voor humor dus, het vertrouwen in elkaar moet groot zijn; vind ik dan ook echt belangrijk en vooral eerlijk en open.

Ik heb dit eigelijk allemaal met m'n huidige vriend, we zijn naast dat we een relatie hebben ook gewoon maatjes van elkaar, althans zo voel ik het wel Ik vertrouw hem voor de volle 100% en hij mij... Dat bleek ook wel weer vond ik uit gebeurtenis van vorige week.

ik had met een vriend van me, die net 18 is geworden afgesproken om uit eten te gaan, gewoon voor de gezelligheid en ik zou betalen ivm met zn verjaardag. Ik vertelde dit van de week aan m'n vriend dat ik op zaterdageev met die andere gozer uit eten zou gaan, mijn vriend: gezellig joh ik: Vind je het niet vreemd eigelijk? hij: nee, maar ik ben wel enorm blij dat je het me vertelt 'voordat' je uit eten ging, want als je het me het pas 'daarna' had vertelt had ik het best wel lullig gevonden (eerlijkheid;in mijn ogen) Na wat over en weer te hebben gesproken heb ik toch maar die vriend opgebelt om af te bellen, en wel omdat ik het idee had dat het nog wel eens 'andere/verkeerde' ideen op de been kon helpen. Mijn vriend kon dit niet uitstaan en zei ook: het maakt me niet uit, dat weet je toch, ga nou gewoon ik: nee hij: jawel, is toch juist leuk voor je?! ik: nee, ik ga niet. uit toen werd ie boos en zei dat ie anders zelf wel een tafel voor 2 zou reserveren omdat hij ook voor een deel wilde bewijzen dat ie me vertrouwt, vond het wel schattig haha... maja ondanks zijn moeite alsnog niet geweest

Iig wat mijn vriend zou moeten hebben (heeft ie overigens haha): Me respecteren, nemen om wie ik ben, eerlijk zeggen wat ie van dingen vinden, ook in staat zijn een serieus gesprek aan te gaan, mag best b-tje 'durf' hebben (me uitdagen tot dingen), interesse in me tonen zoals ik die ook voor hem toon, en uhmm k heb best wel 'bevestiging' nodig, en gewoon lief zijn natuurlijk... b-tje veeleisend dus hahaha maar ik heb hem gevonden xxx raarheid
Oud 31-03-2004, 19:57
snoopy
snoopy is offline
dr is niet 1 vereiste voor n relatie, vind ik. Ik wil een heel pakket
Hij moet oa lief, betrouwbaar, gul(bedoel ik niet mee dat hij alles moet betalen, maar n krent vinnik niet gezellig), verzorgend (soms is dat best leuk ), sociaal etc zijn.
Oke... toch nog 1 vereiste: hij moet MIJ net zo "ideaal" vinden, als ik hem, anders werkt het niet...
Oud 31-03-2004, 20:35
Coral
Coral is offline
Dat hij lief voor me is, dat hij echt laat merken dat ik iets voor hem waard ben, en dat hij zich niet voor me schaamt. Ik wil graag iemand die weet wat hij wil. k Wil nooit meer die twijfels!! Verder is respect erg belangrijk, maar das vanzelfsprekend. Een beetje dezelfde interesses hebben zou ook erg leuk zijn. Verder vind ik het niet prettig als iemand zich aan mij opdringt of me claimt, dan ben ik weg. Hij moet zijn eigen leven en dingetjes naast mij hebben, dat wil ik ook. Hij moet wat te melden hebben, k hoef niet zo'n leeghoofd. Een beetje interressant persoon t liefst. Ik moet hem kunnen vertrouwen en hij mij. Ook moeten we absoluut goed kunnen praten, over alles, en t liefst ook niets. Gewoon dat we het gezellig hebben, dat we ons bij elkaar op onze gemak voelen. Dat we kunnen lachen en huilen.. Zonder dat we ons ongemakkelijk voelen. Ik wil me veilig voelen binnen een relatie.

Sorry, ben erg kritisch volgens mij
Oud 31-03-2004, 21:48
Verwijderd
als hij maar lief is en als hij voor de rest maar niet bezitterig en jaloers is... hij moet me vrij laten.. en hij moet me niets verbieden
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 17:17
stout!
stout! is offline
Ik wil:

Sterke wederzijdse aantrekkingskracht, zowel geestelijk als lichamelijk.
Loyaliteit; erop kunnen rekenen dat hij achter me staat.
Elkaar prikkelen en uitdagen, geen genoeg krijgen van elkaars gezelschap.
De vrijheid om mezelf kunnen blijven ontwikkelen en mijn eigen persoon te zijn.
Keihard om elkaar kunnen lachen.
Liefde en kameraadschap.

Ik wil dat we samen meer zijn dan de som van onze delen.
Oud 01-04-2004, 17:35
thabomb1986
thabomb1986 is offline
- in voor n goed gesprek
- leuk uitzien (niet perfect, gewoon leuk)
- uitstraling
- zelfde ideeën hebben over relatie
- zelfde interesses
- humor
- btje intelligent (niet TE)

ow ja enne... vertrouwen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 17:48
stout!
stout! is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 01-04-2004 @ 18:35 :
btje intelligent (niet TE)
Wat vind jij TE intelligent?
Oud 01-04-2004, 18:10
Qimm
Qimm is offline
vertrouwen en respect

en natuurlijk een flinke dosis lol
Oud 02-04-2004, 20:57
ilse
ilse is offline
dat hij lief voor me is, dat hij tijd voor me maakt, en vooral:
VERTROUWEN!!
Oud 02-04-2004, 21:34
miro
miro is offline
Onafhankelijkheid, humor, vertrouwen
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 21:36
Mysterons
Mysterons is offline
hij moet me laten weten dat ik belangrijk voor hem ben, hij moet me vertrouwen en eerlijk tegen me zijn, en hij moet niet te afhankelijk van me worden.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 23:49
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 01-04-2004 @ 18:17 :
Ik wil:

Sterke wederzijdse aantrekkingskracht, zowel geestelijk als lichamelijk.
Loyaliteit; erop kunnen rekenen dat hij achter me staat.
Elkaar prikkelen en uitdagen, geen genoeg krijgen van elkaars gezelschap.
De vrijheid om mezelf kunnen blijven ontwikkelen en mijn eigen persoon te zijn.
Keihard om elkaar kunnen lachen.
Liefde en kameraadschap.

Ik wil dat we samen meer zijn dan de som van onze delen.
Ik geloof dat ik het hier helemaal mee eens ben. Ik bedoel, als ik dan tóch een relatie moet, doe het dan maar meteen goed...

Onder prikkelen en uitdagen valt dus ook dat hij mij aankan in temperament - ik wil niet iemand over wie ik heenwals. Natuurlijk moet hij me niet bewust onderdanig willen hebben (moet je vooral proberen bij mij), hij moet gewoon aan mij gewaagd zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 00:20
Verwijderd
Citaat:
Fortisi schreef op 31-03-2004 @ 14:39 :
--Het moet wel relaxed zijn maar niet té (want dan gaan ze scheten laten waar je bij bent enzo, vind ik niet nodig)
dus hij moet elke keer op de gang gaan staan? of even naar buiten? en wat als ie moet poepen? dat ruik je ook hoor
daarnaast laat jij toch ook wel eens een scheet?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 09:18
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
Fortisi schreef op 31-03-2004 @ 14:39 :
-Het moet wel relaxed zijn maar niet té (want dan gaan ze scheten laten waar je bij bent enzo, vind ik niet nodig)
Ja, vind ik ook
Het probleem is vaak dat jongens denken dat ze grappig zijn als ze een scheet laten in je bijzijn
Oud 03-04-2004, 09:44
Surjirro
Surjirro is offline
Dat ik helemaal mezelf bij hem kan zijn, met hem kan lachen maar ook onze serieus momenten met goede gesprekken. Elkaar vrij laten maar ook veel om elkaar geven en bij elkaar willen zijn.

Omdat ik dit allemaal miste bij mijn ex weet ik dat dit is wat ik zoek.
Oud 03-04-2004, 15:20
Silvie
Silvie is offline
Dat hij mij respecteert zoals ik ben..
Dat hij te vertrouwen is...
Dat hij eerlijk is...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 15:40
Elvira
Elvira is offline
Respect, vertrouwen, eerlijkheid en in mijn geval heb ik ook veel aanmoediging nodig. En dat geeft ie me gelukkig wel :-)
Oud 03-04-2004, 16:44
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 30-03-2004 @ 22:48 :
Dat ik het niet zo'n typetje is van dat ik me helemaal naar haar moet richten zo van "Ik wil je elke dag zien" of "Ik wil dat je met mij uitgaat en niet met je vrienden" etc.
Dit is een vereiste, alhoewel jongens er gelukkig minder last van hebben dan meisjes. En hij meot wel laten merken dat hij me leuk vind...ik heb behoorlijk wat bevestiging nodig!
Oud 03-04-2004, 23:36
Ultimate Cookie
Ultimate Cookie is offline
Op de een of andere manier moet ik tegen me vriend opkijken.
Mijn vriendjes (ja, dat waren t eiglijk wel) ware altijd 4 jaar ouder ofzo en ik vond ze altijd zo stoer, sterk, groot, oud..

Blabla dus.

Over 1 dag heb ik mijn record verbroken (8mnd en 3 dagen) met mu vriend nu, en hij is een half jaar jonger.
In het begin vond ik dat heel vreemd omdat ik niet dat veilige gevoel had. Maar nu, heerlijk.
Nooit geweten dat je vriend eigenlijk je gelijke moet zijn.

-Dat vind ik dus heel belangrijk, dat jullie gelijk zijn.
-Hij moet mijn mening kunnen respecteren (en ik de zijne, dus als we te sterk verschillen werkt t ook niet)
-Er moet een vonk zijn.

--zonder die vonk kun je niet lekker zoenen/ knuffelen en alles wat daaruit voortvloeit
--je kunt geen leuke gesprekken hebben
--je kunt elkaar geen hele maand uitstaan, dag en nacht

en dat hoort een vriend/vriendin toch wel te kunnen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 08:32
Sentingua
Sentingua is offline
Ik heb nu een relatie.
Ze woont in Heerlen, ik in Weert. Dat is ongeveer een uur treinen.
Voor mij zijn dus 2 dingen belangrijk.
Vertrouwen en vrijheid.
Waarom?
We vertrouwen elkaar 24/7, dat is ook wel nodig. Maar het gaat alleen maar goed. Ik heb veel vriendinnen (gewone vriendinnen dus), en zijn veel vrienden. Allebei hebben we daar geen moeite mee omdat we elkaar vertrouwen. En elkaar de vrijheid geven. Waarom we dan niet bang zijn? Dan moet je het vertrouwen verhaaltje nog maar eens lezen

Buiten dat is de kick best groot als je dan op het station staat. Steeds weer dat verliefde gevoel in het begin als je elkaar ziet. En als je je afvraagt of het missen het gevoel niet naar beneden haalt. Dan denk ik vanniet. Zo lang als je elkaar blijft missen is er een verlangen naar elkaar. Dat is wat je nodig hebt.

Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 14:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten