Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2004, 19:37
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Lol, beetje stom staat het daar
Maar wat ik dus bedoel: Ik vind van die hele dunne paarden (en dan bedoel ik dun gefokt, niet dun door weinig eten) niet zo heel mooi. Fjorden en dat soort paarden daarentegen vind ik wel echt heel mooi, van die brede paarden

Dus wat vind je nou een mooi soort paard, noem een aantal rassen enzo (en zet er ff bij hoe ze eruit zien ik heb geen verstand van paarden)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2004, 19:57
duifeltje
duifeltje is offline
Ik hou ook van lekker stevige paardjes (jammer dat ze een aanleg voor dikheid hebben )
-shetlanders (die móet je wel kennen)
-haflingers
-fjorden
-tinkers
-ijslanders (een geval apart maar lijken me erg leuk)

Dit vind ik nou echt een mooi paard!
Oud 22-03-2004, 20:57
biep
biep is offline
Ik hou van van alles, maar Tinkers en Haflingers etc. vind ik zelf wat minder, omdat ik graag hogere dressuur/springen rijd, en SGW, waar ze over het algemeen niet zo geschikt voor zijn, maar te iel daarin tegen vind ik ook niet zo mooi.
waar ik helemaal weg van zijn paarden die een klein beetje stevig zijn (volle hals/kont) maar toch heel elegant.

Mijn eerste pony was (vermoedelijk) een Welsh K en ik vond hem echt geweldig chique qua bouw, heel elegant, en 'n super chique koppie. Alleen hij had van mij net iets "voller" mogen zijn:

(jammer dat zijn kleur hier niet zo mooi naar voren komt, in het echt was hij helemaal goud van kleur)

Hier rijd ik Loopzicht's Lilly Marlene, ook een Welsh K, haar vond ik écht te iel, vooral haar hals, maar misschien komt dat nog wel, want ze moest nog echte bespiering krijgen (ze is hier nl 1,5 maand onder het zadel):

Op dit soort paardjes zou ik dus minder snel vallen, zijn wel elegant, maar omdat ik zelf niet zo dun ben vind ik het niet zo charmant staan

Dit is Diva (Quarab Merrie, 3 jaar), zij is echt in mijn ogen bijna perfect qua bouw: Hele mooi ronde en volle hals, mooie gespierde achterhand (en dat voor een onbeleerd paard ), lief aansprekend koppie, en natuurlijk net als mijn andere pony palomino )
Alleen haar buik had iets minder bol gemogen imo.

Hier is ze 2 weken onder het zadel.
(heb even geen betere foto, maar je ziet hier al wel goed haar stevige speknek en gespierde kont )

Verder ben ik weg van Power and Paint, geweldig mooie hals en uitstraling heeft dat dier:

Romantic Popcorn vind ik ook gaaf (z'n vader trouwens ook) (lekker vol, maar toch mooie dunne benen en een aansprekend hoofd)

en last but not least ben ik helemaal weg van de Duitse Palomino hengst "Win The Gold" maar helaas kan ik daar geen foto van uploaden.

Waar ik absoluut niet van houd zijn trouwens ramsneuzen.
Oud 22-03-2004, 21:06
duifeltje
duifeltje is offline
oienk, die twee pony's waar je bijschrijft dat ze nog maar zo en zo lang onder het zadel zijn... He, hoe doe je dat, wauw!! (en verder ook geweldige foto's!)
Oud 22-03-2004, 22:10
biep
biep is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 22-03-2004 @ 22:06:
oienk, die twee pony's waar je bijschrijft dat ze nog maar zo en zo lang onder het zadel zijn... He, hoe doe je dat, wauw!! (en verder ook geweldige foto's!)
dat is niet zo moeilijk hoor

Diva loopt van nature al rond en laag (heeft een hele makkelijke nek) ik hoef er niets aan te doen, alleen voorwaarts te rijden, klein beetje teugel erbij en dan is ze al nagevelijk.

Lilly was ook heel makkelijk, kon er eigenlijk zo op gaan zitten en mee weg rijden, koste helemaal geen moeite.

Ik denk dat ik gewoon geluk gehad heb wat dat betreft, als ik verhalen van andere hoor (en mijn eerste pony, de bovenste, liep pas na 3 jaar aan de teugel )
Oud 23-03-2004, 15:48
Verwijderd
nou ga ik ook nog eens 'n verhaaltje typen.

ik vind zelf brede paarden mooi, zolang ze elegant zijn, en mooie spieren bezitten. Smale paarden (damespaardjes) zijn ook mooi, maar als je naar het totaalplaatje kijkt, moet er niet een 'te' zware amazone op zitten, anders vind ik het meestal niet zo mooi.

ik had een pony Jupiter (nu 15 jaar) dat was echt zo een brede, dikke kont, dikke buik. een beetje 'stoere' pony.
dit is hem:
foto Jupiter
Ik vind het paard (ulke, 5 jaar)van mijn vader ook heel mooi. Het is een fries. Hij is mooi gespierd, ik vind het alleen erg jammer dat hij zo klein is gebleven. Hij is ook erg soepel en dus toch elegant in zijn gangen. Hij is 2 weken geleden gestart in de Z1 en hij heeft van het weekend een eerste prijs binnengehaald
hier kun je goed zien dat hij toch wel erg klein is, jammer.
foto Ulke

Ja en dan nu mijn eigen paard.(silvano 4 jaar) Hij is best smal, en heeft nog niet superveel spieren. maar zijn achterhand wordt steeds sterker. en hij ontwikkeld zijn gangen ook steeds beter.
gelukkig, want we moeten volgende week over naar het L2, dus het moet steeds beter worden.
foto Silvano
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:10
biep
biep is offline
Ik vind Ulke echt geweldig!
ondanks dat ik meer op sportieve tiepjes val vind ik hem helemaal super!
Prachtige bouw en mooie volle hals, lekker gespierd, super
Oud 23-03-2004, 17:29
Verwijderd
Citaat:
biep schreef op 23-03-2004 @ 17:10:
Ik vind Ulke echt geweldig!
ondanks dat ik meer op sportieve tiepjes val vind ik hem helemaal super!
Prachtige bouw en mooie volle hals, lekker gespierd, super
ja hij is nog hengst, daarvan heeft hij die mooie hals. ik hoop alleen dat het niet nog erger wordt, want dan gaat die hengstevlecht zo slingerend hangen

stukje in de krant over mij en me vader

nouja hier ben ik zo trots op dus post het ook maar even

Laatst gewijzigd op 23-03-2004 om 17:37.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:44
Qimm
Qimm is offline
Zoals vele hier val ik op een paard met een krachtige (maar geen lompe ) uitstraling. Dus lekkere dikke nek en een gespierde achterhand. En als het even kan een sprekend koppie.
Oud 23-03-2004, 18:59
biep
biep is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 23-03-2004 @ 18:29:
ja hij is nog hengst, daarvan heeft hij die mooie hals. ik hoop alleen dat het niet nog erger wordt, want dan gaat die hengstevlecht zo slingerend hangen

stukje in de krant over mij en me vader

nouja hier ben ik zo trots op dus post het ook maar even
178
oeh, jij had een goeie dag
Gefeliciteerd!

Ik ga volgende maand met mijn 3 jarige een startkaart aanvragen, ben benieuwd hoe we het er vanaf gaan brengen
Oud 23-03-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
biep schreef op 23-03-2004 @ 19:59:
178
oeh, jij had een goeie dag
Gefeliciteerd!

Ik ga volgende maand met mijn 3 jarige een startkaart aanvragen, ben benieuwd hoe we het er vanaf gaan brengen
ja dankje, ik heb al 6 keer achter elkaar goeie dagen het gaat ech super de laatste tijd.... succes
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:59
Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Ik houd vooral van het brede, compacte rijpaard. Vaak vind ik iets met welsh erin wel erg mooi.
Van die echt super smalle arabiertjes vind ik maar nix, zo breekbaar. Fjorden en haflingers vind ik ook nix: ik vond t vooral niet fijn rijden.
Nee, van die beestejs van rond de 1.60, met een breed nekkie, brede borstkas, gesiperd achterste...... geweldig!!

Oud 24-03-2004, 15:10
hodelahitie
hodelahitie is offline
Om te zien vind ik arabieren en welshjes(dan wel met zo'n mooi sprekend hoofdje) heel mooi. Natuurlijk moeten ze wel mooi gebouwd zijn etc.

Shetjes vind ik echt super schattig om te zien. Vooral in de winter als het van die kleine haarballetjes zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 18:52
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
hodelahitie schreef op 24-03-2004 @ 15:10:
Shetjes vind ik echt super schattig om te zien. Vooral in de winter als het van die kleine haarballetjes zijn.
zoals dit? De rechtse dus he

Oud 24-03-2004, 18:54
Verwijderd
ohhhhh, ooohhh wat een liefje

dat neusje. die hoefjes
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 18:56
Qimm
Qimm is offline
schatje he en dat shetje ook
Oud 24-03-2004, 19:13
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
ja over het algemeen ben ik goed te spreken over Shetlanders, haflingers fjorden en tinkers, maar deze 2 hieronder vind ik ook wel mooi... En ik moet zeggen dak er heel beroerd op zit maar keb ffies geen duidelijkere fotoows

Disis Amigo paardje van vriendin van me.... het gaat laatste tijd heel goed met hem en hijs heel braaf.

Disis tristan paardje van een meisje die op zelfde stal als Amigo staat
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 19:25
hodelahitie
hodelahitie is offline
Citaat:
Qimm schreef op 24-03-2004 @ 19:52:
zoals dit? De rechtse dus he

[afbeelding]
ja echt zo schattig. en klein en lief en *verliefd is*

Als ik ga buitenrijden kom ik meestal langs een man die shetjes fokt, en in de zomer al die veulentjes zoooo super klein en schattig
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 20:04
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
juah dies liev
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 21:23
Verwijderd
toen ik nog paardengek was waren mijn favorieten:

ijslanders:

fjorden:

en shetlanders:

vind het nog steeds wel mooi dieren (had bijna beesten gezegd) maar ik ben geen fan meer.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 21:40
barbara.inc
barbara.inc is offline
Ik heb zelf een KWNP'er, en dat vind ik wel erg mooi. Vooral omdat ze wat groter zijn, en ook nog wel iets sierlijks hebben. Ik hoe erg van hoge, sierlijke paarden, vind dat indrukwekkende wel mooi....
Oud 25-03-2004, 00:33
biep
biep is offline

hier ben ik trouwens verliefd op

en deze vind ik geweldig qua kleur! wat apart zeg
Mocht ik ooit uitgekeken raken op mijn Palomino's dan wil ik dr zo een
Oud 25-03-2004, 10:51
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
MyrnaMeiszje schreef op 24-03-2004 @ 20:13:

Disis tristan paardje van een meisje die op zelfde stal als Amigo staat
[afbeelding]
Die vind ik echt gaaf!
en die amigo, waar komt hij vandaan, op de manege waar ik heb gereden was namelijk precies zo'n pony..

Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 13:47.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 14:19
C'est moi
C'est moi is offline
ik val persoonlijk op de wat stevige gebouwde types!!
en dan vooral een tinker! maar ik heb geluk ik heb zelf een tinker aangeschaft!! maar het is wel meer werk als een kwpn-er maar ja moet iets voor mn liefde over hebben!!
Oud 25-03-2004, 15:46
Janneke-ratjes

Uhm..... ben ik nu blonDT als ik de opmerking maak dat er met die foto is geknoeid?
Hm....
Maarja, ik vind tinkertjes ook best leuk om te zien, maar ik zou er zelf nooit 1 kopen. Bij mn verzorgpaarden heeft er eens één gestaan, en ik ben vooral felle paarden gewend en dan is zo'n tinkertje toch wel wat anders. Niet dat-ie langzaam was ofzo, maar zo.... braaf? Hij deed altijd zo lief, was nooit ergens bang voor.
Ik hou meer van die paardjes die af en toe een flinke schop onder hun kont nodig hebben (meestal figuurlijk, zelfden letterlijk )
Sommige arabiertjes vind ik wel leuk, maar niet de aller smalsten. En bij sommigen is dat neusbeen zo hol, da's gewoon misvormd!! Dat vind ik dus NIET mooi
Oud 25-03-2004, 17:03
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Janneke-ratjes schreef op 25-03-2004 @ 15:46:
[afbeelding]
Uhm..... ben ik nu blonDT als ik de opmerking maak dat er met die foto is geknoeid?
het lijkt mij gewoon een heel lelijk geschoren falabella
Oud 25-03-2004, 18:52
Janneke-ratjes
Kijk nou eens goed, bij de hals zie je een knipsellijntje. Bovendien zijn hoofd en hals veel te groot vergeleken met de rest van het lijfje, de kleur is anders, en de houding klopt van geen kanten. Als je naar het lichaampje kijkt, zie je namelijk dat de pony nooit zn hals en hoofd zo kan dragen, dan zou-ie naar voren vallen
Oud 25-03-2004, 19:01
Qimm
Qimm is offline
de schaduw klopt wel...

nou ja ik vind er iig geen hol aan
Oud 25-03-2004, 22:19
biep
biep is offline
Citaat:
Qimm schreef op 25-03-2004 @ 18:03:
het lijkt mij gewoon een heel lelijk geschoren falabella
nee hij is echt
het is 'n Brindle-kleurige dekhengst (nouja, hengstje )

dit is zn andere kant, die vacht hoort zo, bij Brindle (lekker apart )
Oud 26-03-2004, 07:37
Janneke-ratjes
nee man, op de 2e foto is het hoofd veel kleiner!
Toch?
Ik snapputniemeer....
Oud 26-03-2004, 07:54
miro
miro is offline
Mijn pony was een kruising tussen een arabier en een new Forest.

Met het compacte lichaam van zijn moeder. En de ranke snuit van zijn vader (arabier) Een combi dus.

Ik heb niet zon hele goeie foto van m op internet, een heeeele oude:
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 13:23
Eend
Eend is offline
Ik vind tuigers mooi. Dus niet van die boerentrekknollen, maar echt tuiger, van die mooi volgespierde paarden.

Mijn verzorgpaard is er ook zo'n eentje,een mooi vosje. Mja, dat vind ik dus mooie paarden.

Mijn andere verzorgpaard is echt zo'n wit troetelpaard. Dus ook niet echt mager, maar ook niet te breed. Lekker rond
Oud 26-03-2004, 13:28
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 25-03-2004 @ 11:51:
Die vind ik echt gaaf!
en die amigo, waar komt hij vandaan, op de manege waar ik heb gereden was namelijk precies zo'n pony..
kweetnie waar hij vandaan komt, zou ik even moeten vragen,
Hijs nu ongeveer 3 jaar oud en we zijn hem nou beetje aan het inrijden de gangen en de beenhulpen enzoow.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 14:23
Janneke-ratjes
Mijn verzorgpaardje is fries x rijpaard. Ze is heeel kort en bol, maar voor de rest heeft ze een friezenuitstraling.
Vaak komen er mensen naar me toe, of t nou een veel te grote merens is, of een veel te dikke fries, of wat? Wel grappig.
Oud 26-03-2004, 17:47
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
kweetnie keb soort van grote paarden fobie opgebouwd laatste jaren, om de een of andere reden val ik met paarden wel en met pony's niet. Ben 2 weken geleden weer met een paard onderuit gegaan....floep halsspier beschadigd... toch maar weer meer op pony's daar blijf ik tenminste op zitten
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 17:50
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline

Disis ook mooie shet vind ik staat op manege waar ik rijd.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:18
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
biep schreef op 25-03-2004 @ 22:19:
nee hij is echt
ik zei niet dat de foto nep was
Oud 28-03-2004, 00:42
Roxy
Roxy is offline
Ik vind stoere showpikken erg gaaf om te zien. Beetje breed gebouwd, flinke hals enzo.. Ik vind Andalusiers erg gaaf.
Maargoed als het dan gaat over wat ik het fijnst vind rijden, ga ik toch juist over het algemeen liever voor een dunner modelletje. Misschien omdat ik maar een ukje ben en dan net wat meer been overhou.. kweet het niet.. Heb ook altijd smal gebouwde paardjes gereden.
Oud 28-03-2004, 16:27
AngelLena
AngelLena is offline
Ik blijf een Quarter/Paint/Appaloosa fan zijn...
Kan er niets aan doen, ze zijn vreselijk mooi gebouwd en hebben geweldige rij eigenschappen. Zal de volledige namen van de beestjes er niet bij zetten, dan wordt het zo lang

Glo

Doc

Diesel

klik

Ook Glo

Duranglo
Oud 28-03-2004, 19:12
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
MyrnaMeiszje schreef op 26-03-2004 @ 14:28:
kweetnie waar hij vandaan komt, zou ik even moeten vragen,
Hijs nu ongeveer 3 jaar oud en we zijn hem nou beetje aan het inrijden de gangen en de beenhulpen enzoow.
Nee, dan kan het hem toch niet zijn, die pony was al ingereden.
Oud 29-03-2004, 20:11
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 28-03-2004 @ 20:12:
Nee, dan kan het hem toch niet zijn, die pony was al ingereden.
Sapperloot!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 20:21
happyjoyce
happyjoyce is offline
Ik hou niet zo van hele brede paarden. Het mooiste vind ik een kwpn'er of een nrps'er.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 11:37
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 29-03-2004 @ 21:11 :
Sapperloot!
???
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 13:18
grandmommy
grandmommy is offline
ik vind de wat lichtere, edele paarden en pony's het mooist. natuurlijk niet van die scharminkels, maar pony's zoals welshjes vind ik errug mooi. maar dat komt ook omdat mijn pony een welshje is....

zoiets dus:

al heeft deze wel een hangbuikie...
Oud 02-04-2004, 12:11
haike2
haike2 is offline
Ik vind friezen wel mooi, maar houd toch het meest van chique ponytjes. Zoals Oki:

www.websitemaker.kennisnet.nl/tessonline
Oud 02-04-2004, 13:08
Punkygirl
Punkygirl is offline
zelf heb ik een connemara, 18 jaar maar nog lekker pittig.
Vind het een mooi paardje maar ben ook weg van friezen, tinkers en fjorden en ook kwpn' ers
Oud 03-04-2004, 16:25
zzz
zzz is offline
heej, dit paardje staat ook op marktplaats.nl

Citaat:
nee hij is echt
het is 'n Brindle-kleurige dekhengst (nouja, hengstje )
ikzelf vind fjorden super!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 17:39
raarheid
raarheid is offline
http://forum.scholieren.com/fotoboek/fotos/21353.jpg Mijn paardje, oude foto

Het is een breed gebouwde KWPN'er, kleur: roan bruin (= elk seizoen ander kleurtje, s'winters bruin met zwarte benen,staart en manen en paar witte haren.... s'zomers wit met bruine haren, zware manen,benen en staart gehehe etc. etc. Ik heb hem nu sinds 4maanden, hiervoor heb ik een welshpony en nog een jong KWPN paard gehad, heb nu alleen deze nog: Lagune Helemaal mijn soort paard, Erg stevig gebouwd heeft ook wel als bijnaam: TANK maar ondanks dat loopt hij Z1 en springt makkelijk 125cm... blijft zelfs niet met zn buikie r achter hangen haha
Oud 03-04-2004, 17:48
raarheid
raarheid is offline
http://forum.scholieren.com/fotoboek/fotos/21359.jpg Nog een foto, van al m'n paardjes Links: Lagune Rechtboven: 1 van mn vorige paardjes een jonge KWPN'er die k vrijwel zelf beleerd heb en rechtonder: mijn allereerste pony Brown Beauty die nu 18jaar oud is
Oud 04-04-2004, 13:42
Orpa
Orpa is offline
Ik houd wat meer van Fjorden. Niet allemaal, sommigen zijn wel heel erg rijtypisch gefokt (steeds meer trouwens, wat echt jammer is). Ik houd meer van een combinatie tussen het oude model (= heel sober, korte rug en hals, niet al te groot) en het rijtype (=hele lange rug, lange hals en hoog op de benen).

http://www.fjordstudbook.com/h-index.htm
Als je op deze link klikt, kom je op de stamboek site. Dan ff naar: 'beroemde fjordenpaarden hengsten'. Dan ff kijken bij Astrix. Deze vind ik echt heel mooi (nee niet omdat het tegewoordig mijn verzorgpaard is). Mooie sterke bouw, niet al te groot, trots hoofd.

Als je kijkt bij Gnist (= franse fjord) nou die is dus echt lelijk. Te korte hals in verhouding tot zijn rug, en ik vind m niet gespierd genoeg....

Toddy vind ik dan wel weer leuk, maar wel heel erg rijtype....

Op deze foto's komen ze niet echt mooi uit..... das wel jammer, want ik het echt zijn ze nog veel mooier (afgezien van Astrix, die nu 28 is en gewoon oud).

Mijn eigen fjordje (verzorg) is een dochter van Fjelwin (staat er ook tussen, hele lelijke foto, tis net een dweg pony hier). Heel stevig gebouwd, flinke spieren en een dikke kont. Op dit moment is ze heel dik, maar dat komt omdat ze een veulen moet krijgen.

Ik houd opzich wel van dat dikke, maar dat hoort gewoon bij het ras.... Alle goede merries zijn wat dikker, een fjord hoort niet slank......

Verder zijn belzen wel mooi en grote, stevige tinkers. Ik houd wel van een beetje kracht en uitstraling.....
Reageren

Regels voor berichten