Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
en om nog maar ff op deavrem in te gaan, je zegt dat complexe emoties alleen juist door complexe muziek overgebracht kunnen worden, en je geeft een voorbeeld van het uitdiepen van bijvoorbeeld verdriet.. maar door een combinatie van tekst en 'simpele' muziek is dat even goed mogelijk lijkt me, dat ligt meer aan je songwritingkwaliteiten dan aan de muziek die je maakt.
||
Citaat:
![]()
|
Okee dan mijn mening over muziek ook nog maar f!
Ik vind muziek zeker kunst! Het is de kunst om je gevoel in een nummer te leggen. Het is de bedoeling dat je dr mensen mee raakt en aan het denken zet. En dr zijn altijd nummers die gewoon leuk zijn om naar te luisteren maar verder niks bij je doen. Vaak zijn dat van die commerciele bandjes die niet uniek zijn en proberen zo algemeen mogelijk te blijven. Ik hou daar niet van! ik vind dat je jezelf naar voren moet laten komen in muziek. En punkers doen dat heel anders dan hardcore mensjes. Niks mis mee wat mij betreft. Ik zelf luister het meest naar Rock maar af en toe is het gewoon lekker om iets anders te luisteren. Bijvoorbeeld regea, en somige hardcore nummers vind ik ook goed. Ik hou mij niet vast aan een soort muziek soort. omdat ik vind dat als je muzikant bent ook moet open staan voor nieuwe stijlen. Je moet experiementeren met dingen.
||
Citaat:
En oja hardcore=punk. Al weet ik niet of je dat bedoelde, maargoed.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
ben ik het mee eens....en of dat gevoel nou door proressieve metaal of punk of doom of death of klassieke muziek ofwat dan ook wordt overgrbracht maakt niets uit..
de echte minderwaardige muzikanten zijn de mensen die dat gevoel niet over kunnen brengen.....ookal kan je nog zo goed spelen.....maakt niet uit...als je dan ook dat gevoel erbij hebt is dat heel mooien de luisteraar zal dan zelf bepalen of ij gevoelige progressive metal of gevoelige punk beter vind.... dat is een kwestie van smaak
|
Jeetje, tuurlijk is er een verschil tussen een stuk muziek wat echt kunst is en een simpel nummer, dat heb ik ook alleen maar beaamt in mijn posts, maar het ging er inderdaad over dat er zeker wel word geoordeelt word en dat die muziek je dan ook meteen meer raakt wat dus onzin is. En ik geloof dat er hier ook een zeker iemand was die ervan uitging dat anderen hier maar meteen in cover bands spelen als ze het wat minder met hem eens waren ?
![]() Het is gewoon de manier waarop het gebracht word, dat kan zeker een stuk minder omslachtig en belerend, maar als je ik dan toch maar meteen zo grof mag zijn om mijn mening te geven, uiteindelijk haalt vrijwel geen muziek het dan, als je het op zon manier bekijkt, het bij het uitdrukkingsvermogen van de meer porgressiefe klassieke muziek en dan oordeel ik niet over de waarde daarvan of hoe diep het je raakt of whatever. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik geloof best dat er mensen zijn die het wel kunnen, maar waarom zou je het onnodig moeilijk maken? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Zou deze meneer ook heel langzaam spelen denk je? Het is helemaal niet moeilijk ![]() Ontopic: Zijn er nog Tips voorbij gekomen die je uit hebt kunnen proberen en wat aan hebt gehad? |
![]() |
||
Citaat:
Het gaat niet om het beter en uniek zijn, het gaat om de kicks, en de creativiteit.
||
![]() |
Citaat:
![]() Snel spelen kan ik ook nog wel als ik mijn bas erg rechtop hou (wat echt bagger is, aangezien het een shortscale is), maar lang zo makkelijk niet als dat ik op 'normale' hoogte zou spelen.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Heej psst Stanley Clarke
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() er zijn wel meer contra bassisten die slappen ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() *Ik kan het wel maar geen zin in*
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Les Claypool daargelaten, maar das ook meer omdat die zo vaag speelt... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Made by me!
||
Citaat:
Laat mij maar eens de ware essentie van muziek vertellen. "Luister wat je digt. Als een nummer goed is, is een nummer goed".
||
Citaat:
![]() Ik zeg toch ook niet dat commerciele muziek niks heeft heb ik uitgelegd daarvoor ergens maar ik hou dr totaal niet van. En wat versta jij dan onder een goed nummer?!
||
Citaat:
Een nummer is goed wanneer je het hoort en denkt wow. Ik kan niet zeggen wat een nummer goed maakt, ik hou niet van 1 soort ding. Ik kan zeggen ja een nummer moet super catchy zijn, dan is het goed!! Maar ten eerste: ik luister ook a-melodische nummers. en ten tweede: dan heb je ook nog dingen als bijvoorbeeld the Cheeky Girls, supercatchy, maar goed? daar valt over te twisten. Motley Crue "girls, girls, girls" en Johnny Cash "ring of fire" heeft gewoon totaal verschillende aspecten wat het nummer zo goed maakt dusja.
|
En Nee! Ik ga niet zeggen dat ik ook geen respect voor jou heb.
Ben het aleen niet met je eens. Je hebt gewoon een andere mening en die ga ik ook niet zitten af te kraken of wat dan ook. Cheeky girls vind ik niks (maar dat is mijn mening) Ik vind muziek zoals U2 echt goed, omdat ze menen wat ze zingen en dat doen die cheeky girls niet. Waarschijnlijk hou jij meer van muziek waar je gewoon lekker op kan dansen en vrolijk van word.
||
Citaat:
![]() tis dat ik te moe ben maar anders zou ik over de grond rollen van het lachen
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Cheeky Girls zijn suf. U2 had wel goeie hits in de 80's. Over het algemeen luister ik meer serieuze nummers die vaak niet serieus worden genomen dan vrolijke nummers waar ik op dans.
||
Citaat:
xxx
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
gitaar spelen Carova | 15 | 27-01-2010 17:59 | |