![]() |
|
zo maar weer 'ns een (stukje van een) track van mij..
ben sinds een tijdje met andere, voor mij geheel nieuwe software bezig en het kostte me nogal moeite om daaraan te wennen.. nu was ik gisteren aan het experimenteren met een tb303 synth softwarekloon en dit kwam eruit: http://members.lycos.nl/fichumusic acid3.mp3 moet je hebben. beetje acid/idm/electro achtig ofzo. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
aangezien ik nogal veel kritiek kreeg op het hakken met rutger topic zal ik het rustiger aandoen, Ik vind het nogal 'cheesy' ik weet niet of ik het goed cheesy of slecht cheesy vind, het klinkt een beetje als een preset in een Mc 303/606. Het klinkt leuk maar te 'rustig', het is geen acid iig, electro maybe. 't is leuk en zielig tegelijk net alsof het aars wil't kicken maar het niet kan, hij barst niet los ofzo de intro is ongeveer het hardst, maar omdat het een stukje is zal het daar ook aan kunnen liggen
|
ik heb nu ook ff dirty en softcore geluisterd, maar ze klinken allemaal een beetje als van die cheesy/preset nummers, dus probably doe je het express. Ik hou er dan persoonlijk niet echt van ofzo maar't is wel okay, bij softcore/whaxxie ga je een beetje inde goede richting wat mij betreft alleen zijn ze niet af en nog steeds te zacht als't ware.
||
Citaat:
En ik weet eigenlijk niet eens of 't wel echt acid is, heb daar weinig verstand van maar ik weet wel dat het om de tb303 draait dus vandaar. Als 'hard' een kenmerk van acid is dan vindt je dat hier inderdaad niet terug en dat is ook niet de bedoeling. Het ging meer om 't uitproberen van die vst-plugin en om mezelf het mixen wat beter aan te leren, daarom is het ook zo minimaal. Die andere nummers moet je eigenlijk niet teveel naar kijken, die zijn oud (behalve whaxxie maar dat is erg slordig afgemixt). Wel zijn ze vaak redelijk zacht, aan de ene kant omdat de nummers al jaren oud zijn en ik toen niet wist wat compressie was en aan de andere kant omdat ik nu niet zo van compressie houd. |
![]() |
||
Citaat:
Wat dat betreft komen Rebirth en Oomeg's Aggresor 303 (in Jeskola Buzz) het dichtste bij 't echte geluid. ![]() Hard is niet per sé een kenmerk van acid though, de 303 idd wel.
Laatst gewijzigd op 26-03-2004 om 10:49. |
![]() |
||
Citaat:
Rebirth en die Agressor heb ik ook wel gebruikt, maar ik vind Buzz tegenwoordig te onstabiel en Rebirth te onbruikbaar omdat 't geen VST-plugin is. Wat ik wel merk aan die Audiorealism Bassline is dat het nogal 'rond' en soft klinkt en dat vind ik wel cool, ik heb nog een andere plugin en die is dan juist weer heel rauw (de Rogue) maar is niet gemaakt om een tb303 te emuleren hoewel 't wel kan. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
maar Rebirth heeft toch 'n plugin waardoor ie samen werkt met Reason? (of vice versa) en je had met Rebirth toch 'n midi loopback device die je kan gebruiken? (staat me iets van bij, gebruik 't zelf nooit.)
Laatst gewijzigd op 26-03-2004 om 11:02. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maargoed over rebirth, het zal allemaal wel kunnen, zeker met midi maar het is zo'n gedoe en bovendien moet ik dan weer een output van m'n geluidskaart speciaal aan rebirth toewijzen enzo. Ik pak liever even snel een Vst-plugin. Verder gebruik ik nooit Reason dus helaas. Heb vroeger wel veel samples gemaakt met Rebirth maar ik wil tegenwoordig eigenlijk geen samples meer gebruiken voor synths omdat ik dat nu ook niet meer hoef. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() dat was wat basic synthesizer kennis, misschien interessant als je zelf je sounds wilt ontwerpen maar je kunt natuurlijk ook gewoon presets gebruiken en wat aan knopjes draaien en kijken wat eruit komt. nouja het komt erop neer dat je ergens linplug albino (voor synthstrings) vandaan moet halen, of halion string edition (voor echte stringsamples), daar kun je wel wat goede strings uit halen. |
![]() |
||
Citaat:
is wel een makkelijke site dan denk ik, gevonden door met google te zoeken naar 'synth programming tutorial', misschien dat je zo nog meer sites kunt vinden. |
![]() |
||
Citaat:
dan kom je al een heel eind denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik kan m'n ideeen nog niet echt uitwerken in cubase, daarvoor gebruik ik het nog te kort. wat ik wel merk is dat het een stuk beter klinkt (qua mix) dan m'n oude tracks en daar ging 't me ook vooral om nu. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Ik zou nog een (strings) melodie toevoegen als tegenmelodie van die stem die je nu al hebt. En dan eentje in hoog in het tenorberijk(voor zover dat wat zegt...)
En misschien kun je ongeveer tegen het einde een polyritmisch interlude toevoegen, zo eentje met een heel ambigue feel. Maar misschien heb ik een totaal verkeerd perspectief voor dit soort muziek.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|