Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2004, 15:38
konflict
konflict is offline
zo maar weer 'ns een (stukje van een) track van mij..

ben sinds een tijdje met andere, voor mij geheel nieuwe software bezig en het kostte me nogal moeite om daaraan te wennen.. nu was ik gisteren aan het experimenteren met een tb303 synth softwarekloon en dit kwam eruit:

http://members.lycos.nl/fichumusic

acid3.mp3 moet je hebben.

beetje acid/idm/electro achtig ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2004, 15:44
Verwijderd
ik heb totaal geen verstand van die technische achtergrondverhaaltjes, maar jeetje het klinkt echt hip
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 16:17
Verwijderd
trippy
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 20:59
Tom Violence
Tom Violence is offline
Dat tussenstukje (00:37) zonder drums lijkt een beetje op een happy hardcore intro . Electro en IDm hoor ik er wel in terug ja, ik ben alleen niet zo weg van die synths die je gebruikt (of heet dat anders)? Van acid heb ik sowieso geen verstand.

Maar goed, respect. Ik doe het je niet na
Oud 25-03-2004, 21:23
konflict
konflict is offline
Citaat:
Milk&Fruit schreef op 25-03-2004 @ 22:19:
hoe heb je die strings gemaakt ? ik zoek een goeie vst plugin voor strings
linplug/rob papen albino 2, geen preset gebruikt natuurlijk

+ nog wat fx plugins..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:46
konflict
konflict is offline
Citaat:
Milk&Fruit schreef op 25-03-2004 @ 22:32:
ik heb nou al verschillende vst plugins geprobeerd voor mooie strings, maar ik krijg er maar niks leuks uit
je kunt ook een sampler proberen en dan stringsamples loopen.. er is zelfs een speciale editie van steinberg halion (the string edition geloof ik) met een hele zooi aan geloopte strings. ikzelf gebruik geen halion maar kontakt dus ik kan je daar verder ook niet mee helpen.

als je gesynthesizede strings wilt kun je proberen een triangle of sine oscillator met een saw oscillator te mixen, met een lage attack, hoge decay en hoge sustain en release. dan nog een highpass of bandpass filter eroverheen en je komt al redelijk in de buurt denk ik.
in albino 2 kun je kiezen uit heel veel digitale oscillators, die dus niet persé een square, sine, triangle, pulse hoeven te zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 06:46
[BlisteX]
[BlisteX] is offline
aangezien ik nogal veel kritiek kreeg op het hakken met rutger topic zal ik het rustiger aandoen, Ik vind het nogal 'cheesy' ik weet niet of ik het goed cheesy of slecht cheesy vind, het klinkt een beetje als een preset in een Mc 303/606. Het klinkt leuk maar te 'rustig', het is geen acid iig, electro maybe. 't is leuk en zielig tegelijk net alsof het aars wil't kicken maar het niet kan, hij barst niet los ofzo de intro is ongeveer het hardst, maar omdat het een stukje is zal het daar ook aan kunnen liggen
Oud 26-03-2004, 06:51
[BlisteX]
[BlisteX] is offline
ik heb nu ook ff dirty en softcore geluisterd, maar ze klinken allemaal een beetje als van die cheesy/preset nummers, dus probably doe je het express. Ik hou er dan persoonlijk niet echt van ofzo maar't is wel okay, bij softcore/whaxxie ga je een beetje inde goede richting wat mij betreft alleen zijn ze niet af en nog steeds te zacht als't ware.
Oud 26-03-2004, 09:19
Expanium
Expanium is offline
ben absoluut geen acid kenner maar opzich best een leuk nummer. Kan wel horen dat er een verkapte tb303 in zit, tenminste denk ik. verder wel puik
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 10:07
cha0s
cha0s is offline
klinkt wel dope. beetje electro / acid achtig.

ik ga eerdaags ook maar weer 'ns wat uppen.
Oud 26-03-2004, 10:28
konflict
konflict is offline
Citaat:
[BlisteX] schreef op 26-03-2004 @ 07:46:
aangezien ik nogal veel kritiek kreeg op het hakken met rutger topic zal ik het rustiger aandoen, Ik vind het nogal 'cheesy' ik weet niet of ik het goed cheesy of slecht cheesy vind, het klinkt een beetje als een preset in een Mc 303/606. Het klinkt leuk maar te 'rustig', het is geen acid iig, electro maybe. 't is leuk en zielig tegelijk net alsof het aars wil't kicken maar het niet kan, hij barst niet los ofzo de intro is ongeveer het hardst, maar omdat het een stukje is zal het daar ook aan kunnen liggen
Je hebt wel gelijk, dat tb303 geluid klinkt vaak al meteen 'cheesy' omdat 't zo overdone is. geen presets though, daar doe ik niet aan, ook niet in andere nummers.
En ik weet eigenlijk niet eens of 't wel echt acid is, heb daar weinig verstand van maar ik weet wel dat het om de tb303 draait dus vandaar. Als 'hard' een kenmerk van acid is dan vindt je dat hier inderdaad niet terug en dat is ook niet de bedoeling. Het ging meer om 't uitproberen van die vst-plugin en om mezelf het mixen wat beter aan te leren, daarom is het ook zo minimaal.

Die andere nummers moet je eigenlijk niet teveel naar kijken, die zijn oud (behalve whaxxie maar dat is erg slordig afgemixt). Wel zijn ze vaak redelijk zacht, aan de ene kant omdat de nummers al jaren oud zijn en ik toen niet wist wat compressie was en aan de andere kant omdat ik nu niet zo van compressie houd.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 10:42
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
konflict schreef op 26-03-2004 @ 11:28:
Je hebt wel gelijk, dat tb303 geluid klinkt vaak al meteen 'cheesy' omdat 't zo overdone is. geen presets though, daar doe ik niet aan, ook niet in andere nummers.
En ik weet eigenlijk niet eens of 't wel echt acid is, heb daar weinig verstand van maar ik weet wel dat het om de tb303 draait dus vandaar. Als 'hard' een kenmerk van acid is dan vindt je dat hier inderdaad niet terug en dat is ook niet de bedoeling. Het ging meer om 't uitproberen van die vst-plugin en om mezelf het mixen wat beter aan te leren, daarom is het ook zo minimaal.
nah, tb303 is niet meteen cheesy. Het echt oude roestige tb303 geluid klinkt meestal meteen vertrouwd enzo. Die vst-plugin weet ook niet de tb303 (of prolly zelfs de mc303) sound echt te pakken, da's wel jammer. Klinkt 'n beetje overfiltert.
Wat dat betreft komen Rebirth en Oomeg's Aggresor 303 (in Jeskola Buzz) het dichtste bij 't echte geluid.
Hard is niet per sé een kenmerk van acid though, de 303 idd wel.

Laatst gewijzigd op 26-03-2004 om 10:49.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 10:57
konflict
konflict is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 26-03-2004 @ 11:42:
nah, tb303 is niet meteen cheesy. Het echt oude roestige tb303 geluid klinkt meestal meteen vertrouwd enzo. Die vst-plugin weet ook niet de tb303 (of prolly zelfs de mc303) sound echt te pakken, da's wel jammer. Klinkt 'n beetje overfiltert.
Wat dat betreft komen Rebirth en Oomeg's Aggresor 303 (in Jeskola Buzz) het dichtste bij 't echte geluid.
Hard is niet per sé een kenmerk van acid though, de 303 idd wel.
Ah ok, tsja ik weet dus weinig van acid maar het schijnt dat de audiorealism bassline (de plugin die ik heb gebruikt) juist wel dicht in de buurt komt. Maar ik heb een sterk verouderde versie geloof ik, kan zijn dat de nieuwe updates beter zijn. Misschien komt dat overfilterde geluid omdat ik zoveel met automation heb gekloot, de filters veranderen bijna continu. Bovendien heb ik 't nog ge-equalized en er zit een reverb op, dus eigenlijk ook niet zo raar dat het echte geluid er niet echt uitkomt.

Rebirth en die Agressor heb ik ook wel gebruikt, maar ik vind Buzz tegenwoordig te onstabiel en Rebirth te onbruikbaar omdat 't geen VST-plugin is. Wat ik wel merk aan die Audiorealism Bassline is dat het nogal 'rond' en soft klinkt en dat vind ik wel cool, ik heb nog een andere plugin en die is dan juist weer heel rauw (de Rogue) maar is niet gemaakt om een tb303 te emuleren hoewel 't wel kan.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 11:00
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
konflict schreef op 26-03-2004 @ 11:57:
Ah ok, tsja ik weet dus weinig van acid maar het schijnt dat de audiorealism bassline (de plugin die ik heb gebruikt) juist wel dicht in de buurt komt. Maar ik heb een sterk verouderde versie geloof ik, kan zijn dat de nieuwe updates beter zijn. Misschien komt dat overfilterde geluid omdat ik zoveel met automation heb gekloot, de filters veranderen bijna continu. Bovendien heb ik 't nog ge-equalized en er zit een reverb op, dus eigenlijk ook niet zo raar dat het echte geluid er niet echt uitkomt.
Sja, ik weet niet.. je herkent 't er wel enigszins in, maar het is het gewoon niet. Neemt niet weg dat 't wel 'n erg dope geluid is overigens.

Citaat:
Rebirth en die Agressor heb ik ook wel gebruikt, maar ik vind Buzz tegenwoordig te onstabiel en Rebirth te onbruikbaar omdat 't geen VST-plugin is. Wat ik wel merk aan die Audiorealism Bassline is dat het nogal 'rond' en soft klinkt en dat vind ik wel cool, ik heb nog een andere plugin en die is dan juist weer heel rauw (de Rogue) maar is niet gemaakt om een tb303 te emuleren hoewel 't wel kan.
Ronde en softe geluiden zijn altijd bruikbaar ja, maar de tb303 is heel eh.. scherp, juist; 'n veredelde saw en square eigenlijk, gheh.. basicly.

maar Rebirth heeft toch 'n plugin waardoor ie samen werkt met Reason? (of vice versa)
en je had met Rebirth toch 'n midi loopback device die je kan gebruiken? (staat me iets van bij, gebruik 't zelf nooit.)

Laatst gewijzigd op 26-03-2004 om 11:02.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 11:12
konflict
konflict is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 26-03-2004 @ 12:00:
Ronde en softe geluiden zijn altijd bruikbaar ja, maar de tb303 is heel eh.. scherp, juist; 'n veredelde saw en square eigenlijk, gheh.. basicly.

maar Rebirth heeft toch 'n plugin waardoor ie samen werkt met Reason? (of vice versa)
en je had met Rebirth toch 'n midi loopback device die je kan gebruiken? (staat me iets van bij, gebruik 't zelf nooit.)
Ja, maar je kunt je saw en square natuurlijk zo filteren dat er bijna alleen een sine overblijft net zoals plastikman van die acid 'bubbles' ofzo maakt.

Maargoed over rebirth, het zal allemaal wel kunnen, zeker met midi maar het is zo'n gedoe en bovendien moet ik dan weer een output van m'n geluidskaart speciaal aan rebirth toewijzen enzo. Ik pak liever even snel een Vst-plugin. Verder gebruik ik nooit Reason dus helaas. Heb vroeger wel veel samples gemaakt met Rebirth maar ik wil tegenwoordig eigenlijk geen samples meer gebruiken voor synths omdat ik dat nu ook niet meer hoef.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 11:22
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
konflict schreef op 26-03-2004 @ 12:12:
Ja, maar je kunt je saw en square natuurlijk zo filteren dat er bijna alleen een sine overblijft net zoals plastikman van die acid 'bubbles' ofzo maakt.
true, true gheh.

Citaat:
Maargoed over rebirth, het zal allemaal wel kunnen, zeker met midi maar het is zo'n gedoe en bovendien moet ik dan weer een output van m'n geluidskaart speciaal aan rebirth toewijzen enzo. Ik pak liever even snel een Vst-plugin. Verder gebruik ik nooit Reason dus helaas. Heb vroeger wel veel samples gemaakt met Rebirth maar ik wil tegenwoordig eigenlijk geen samples meer gebruiken voor synths omdat ik dat nu ook niet meer hoef.
Dan zijn vst-plugins idd handiger.
Oud 26-03-2004, 11:39
lana
lana is offline
Citaat:
poorleno schreef op 25-03-2004 @ 16:44:
ik heb totaal geen verstand van die technische achtergrondverhaaltjes, maar jeetje het klinkt echt hip
+ heb ik ook ns een keer de pieter flashy remix gehoord
Oud 26-03-2004, 15:35
konflict
konflict is offline
Citaat:
Milk&Fruit schreef op 26-03-2004 @ 16:18:
goed, ik kom nu heel veel termen tegen die ik neit ken
oh hehe sorry
dat was wat basic synthesizer kennis, misschien interessant als je zelf je sounds wilt ontwerpen maar je kunt natuurlijk ook gewoon presets gebruiken en wat aan knopjes draaien en kijken wat eruit komt.

nouja het komt erop neer dat je ergens linplug albino (voor synthstrings) vandaan moet halen, of halion string edition (voor echte stringsamples), daar kun je wel wat goede strings uit halen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 15:48
konflict
konflict is offline
Citaat:
Milk&Fruit schreef op 26-03-2004 @ 16:40:
ja maar ik wil dus ook me eigen sounds ontwerpen, steeds maar weer samples stelen uit nmrs is niet cool
http://hem.passagen.se/tkolb/art/synth/sound_e.htm

is wel een makkelijke site dan denk ik, gevonden door met google te zoeken naar 'synth programming tutorial', misschien dat je zo nog meer sites kunt vinden.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 02:16
konflict
konflict is offline
Citaat:
Milk&Fruit schreef op 26-03-2004 @ 19:11:
ik raak echt gefrustreerd hier ik krijg maar geen degelijke techno sound
roland tr909 samplepack downloaden, een compressieplugin ergens vandaan toveren, en een makkelijke synth voor technogeluiden (bassen/leads) zien aan te komen (bijvoorbeeld de novation v-station).

dan kom je al een heel eind denk ik.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 03:02
walter
walter is offline
het ritme is opzich niet kut, maar het klinkt wel kut zegmaar
dat is een beetje de essentie van je track
Oud 27-03-2004, 12:41
Günther
Günther is offline
kheb wel betere gehoord, maar niet verkeerd iig
Oud 27-03-2004, 14:30
Tom Violence
Tom Violence is offline
n00bs
Oud 27-03-2004, 17:46
Droyd
Droyd is offline
Die hele vreemde beat vanaf 1:13 klinkt echt niet lekker

Voor de rest heel erg leuk, maar toch heb ik het meer voor die andere mp3's op je site
Oud 27-03-2004, 18:07
[BlisteX]
[BlisteX] is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 27-03-2004 @ 15:30:
n00bs
Oud 27-03-2004, 19:12
konflict
konflict is offline
Citaat:
Droyd schreef op 27-03-2004 @ 18:46:
Die hele vreemde beat vanaf 1:13 klinkt echt niet lekker

Voor de rest heel erg leuk, maar toch heb ik het meer voor die andere mp3's op je site
het is ook niet het beste wat ik ooit heb gemaakt, qua creativiteit dan.. maar tsja ik hou van hele vreemde beats

ik kan m'n ideeen nog niet echt uitwerken in cubase, daarvoor gebruik ik het nog te kort. wat ik wel merk is dat het een stuk beter klinkt (qua mix) dan m'n oude tracks en daar ging 't me ook vooral om nu.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 20:38
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
konflict schreef op 27-03-2004 @ 20:12:
het is ook niet het beste wat ik ooit heb gemaakt, qua creativiteit dan.. maar tsja ik hou van hele vreemde beats
Same here Al vond ik het niet echt kloppen, 3 snelle beats op het einde...However, veel succes nog met het maken van tracks, ik hou er erg van
Oud 31-03-2004, 19:33
Daevrem
Daevrem is offline
Ik zou nog een (strings) melodie toevoegen als tegenmelodie van die stem die je nu al hebt. En dan eentje in hoog in het tenorberijk(voor zover dat wat zegt...)

En misschien kun je ongeveer tegen het einde een polyritmisch interlude toevoegen, zo eentje met een heel ambigue feel.

Maar misschien heb ik een totaal verkeerd perspectief voor dit soort muziek.
Oud 31-03-2004, 22:02
konflict
konflict is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 31-03-2004 @ 20:33 :
Ik zou nog een (strings) melodie toevoegen als tegenmelodie van die stem die je nu al hebt. En dan eentje in hoog in het tenorberijk(voor zover dat wat zegt...)

En misschien kun je ongeveer tegen het einde een polyritmisch interlude toevoegen, zo eentje met een heel ambigue feel.

Maar misschien heb ik een totaal verkeerd perspectief voor dit soort muziek.
Nee je perspectief is niet verkeerd, het zou kunnen, ware het niet dat ik die track niet af ga maken omdat 't maar een probeerseltje is. Hoog in het tenorbereik zegt me weinig omdat ik die termen niet gebruik (ik denk in octaven of frequenties, geen tenor/sopraan/etc), een polyritmisch interlude had gekund.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 10:43
Tricks'
Tricks' is offline
het klopt allemaal wel maar het klinkt nogal oppervlakkig en emotieloos vind ik persoonlijk. Bovendien nogal ehm, weinig vernieuwend zeg maar.
Reageren

Regels voor berichten