![]() |
|
![]() |
Ik ben van plan een nieuw systeem aan te schaffen. Bij het surfen naar 2ehands systemen op marktplaats.nl kwam ik op de site www.compusupply.nl en heb zelf een systeempje samengesteld en kwam op het volgende uit:
Systeem 1 Amd Xp 3000+ Asus A7N8X-X NFORCE Moederbord 512 MB PC400 DDR 120GB Maxtor 7200rpm 8MB cache Nec 3.5 diskettestation ATI Radeon 9600 PRO 256MB 420W Deluxe kast Liyama 17" 704 BLACK Dvd Lite-on 16x48x Ultron 5.1 850W Surround Speakers Multimedia Toetsenbord Black Optisch muis Zwart / Zilver Creative live 5.1 digital Is dus een vrij compleet systeem, ik kwam hiermee uit op 935 euries incl. btw. en 1 jaar garantie. Systeem 2 Amd Xp2800+ Asus A7N8X-X NFORCE Moederbord 512 MB PC400 DDR 80GB Maxtor 7200rpm ata-133 Nec 3.5 diskettestation Gforce FX5200 128MB DDR 420W Deluxe kast Liyama 17" 704 BLACK Dvd Lite-on 16x48x Ultron 5.1 850W Surround Speakers Multimedia Toetsenbord Black Optisch muis Zwart / Zilver Creative live 5.1 digital Is dus ook een vrij compleet systeem, ik kwam hiermee uit op 795 euries incl. btw. en 1 jaar garantie. Mijn vraag aan jullie was of deze systemen niet uit goedkope onderdeeltjes bestaat (moederboard, processor, HD, videokaart...) zodat het zijn prijs misschien niet waard is? Ook wou ik weten aangezien ik graag games speel, en het liefst de nieuwste op een redelijke resolutie, of deze systemen daar geschikt voor zijn? En welke eventueel beter geschikt is voor mij (Ik weet dat de GeForce een mindere kaart is, maar zal deze volstaan? speel graag FPS en racegames, ook online) Naar mijn weten is dit stukken goedkoper als een vergelijkbaar systeem via Dell ![]() Nu ben ik niet een onwijze n00b op het gebied van pc's, maar wel in het samenstellen ervan, dus daarom wou ik jullie mening hierover even weten ![]()
|
![]() |
|
![]() |
Je kan beter iets meer geld neertellen voor een Radeon 9800 Pro. De GeForce 5900 XT is iets minder goed, te vergelijken met een Radeon 9800 SE, maar een goede keuze als je beter wilt dan een 9600 Pro., maar ook voordeliger. Ik heb zelf een 5900 XT, prima videokaart.
||
Citaat:
edit: bovendien koop ik toch ewl om de 2 jaar nieuwe videokaart ![]()
|
![]() |
Bedankt voor jullie reacties tot zover
![]() Ik had al zo'n idee dat de videokaarten wat verouderd waren, maar gelukkig kan je ook kiezen voor een r9800pro op het 3000+ systeem (op het 2800 systeem NIET, daar kan je tenminste niet uit kiezen als je hem wilt configureren). Qua geld maakt het niet uit want ik hou weer wat over door die SoundBlasterLive kaart weg te strepen. Alleen weet ik niet of het een overkill is? Die r9800pro? Voor zover ik weet is het geen 64bits amd processor, maar helemaal zeker hiervan ben ik niet ![]() Wat vinden jullie verder van de kwaliteit/geld verhouding? Wil ook wel een beetje weten of het geen troep is voor dat geld natuurlijk ![]()
|
het is geen 64bit processor, aangezien dat moederbord iig GEEN 64bit ondersteunt (socket-a)
maar zoals ik al zei, dat moederbord heeft geen dual chan ddr, en dat vind ik persoonlijk die 5-10 euro die het meer kost wel waard../ (moet je wel 2x256mb ram nemen ipv 1x512) meningen over dual chan verschillen, ene zegt dat het niet veel scheelt, andere vind van wel maar het is niet veel duurder dus het geld wel waard 9800pro is echt geen overkill hoor..
|
![]() |
Het probleem is dat ik bij die systemen niet kan kiezen om die 9600pro te vervangen voor een 9800pro
![]() ![]() Kwam op 1150 Euri uit met dezelfde spullen als het 3000+ systeem, alleen dan: 80gb HD 3200+ processor Asus K8V Deluxe 64 BIT mobo Ati Radeon 9800pro Als verschil
|
AMD Athlon 64 3000+
Asrock K8S8X [SiS 755] [review] 1x512MB DDR/400 Infineon ATi Radeon 9600XT 128MB Hitachi 7K250 160GB SATA 8MB LiteOn DVD+RW 8-speed Kast 400W Voor ongeveer €775 ![]()
||
![]() |
Citaat:
ben je wel een 900euro kwijt maar dan heb je ook wel een erg mooi systeem (al zou raid 5 nog mooier zijn maar ook een stuk duurder) Al is het systeem van enlightenment al goed genoeg. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Waar vind ik dit ![]() Er komt dan nog wel iets bij.... boxen (5.1 set) monitor (minimaal 17'') toetsenbord en muis (optisch) En zijn Asrock mobo's een beetje betrouwbaar?(Net de review gelezen, klinkt allemaal wel goed ![]() Haha ik sta echt te popelen om een nieuwe te kopen, helemaal omdat ik hier achter een Celeron 400 mhz zit ![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 30-03-2004 om 17:40. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hmm, zo goedkoop vind ik het daar ook weer niet. Een r9800pro kost daar 250 euro, en op die site waar ik samen ging stellen 220, en dan wordt hij nog ingebouwd ook, aangezien je gewoon een complete kast thuisgeleverd krijgt met de spullen erin, inclusief 1 jaar garantie aan huis.
Plus ik lees dat ze daar geldproblemen hebben en er wordt aangeraden om er voorlopig niets te bestellen ![]() Wie stelt een lekker systeempie voor me samen om te gamen? Vond die van Enlightenment wel lekker.... ![]()
|||||
Citaat:
Processor: AMD Athlon 64 3000+ - €210 [Gistron] Koeler: Arctic Silencer 64 (20dBA!) - €15 [Gistron] Moederbord: Asrock K8S8X (SiS755) - €85 [Gistron] Geheugen: TwinMOS 512MB DDR/400 - €92 [Salland] Hardeschijf: Hitachi 7K250 160GB SATA 8MB - €117 [Salland] Videokaart: PixelView GF-FX 5900XT 128MB - €193 [Gistron] DVD+RW: LiteOn 851S 8-speed - €106 [Gistron] Kast 350W: Carry Wave 350W - €45 [Gistron] Totaal: €863, exclusief verzendkosten (€25 schat ik) Gistron = www.gistron.com Salland = www.sallandautomatisering.nl Iets duurder dus, maar wel een snellere videokaart. Hier bestel je dus bij twee winkels, beide betrouwbaar. De processorkoeler is superstil, 20dBA. Hoe stil de voedingsfan is moet je even vragen aan ze, en sowieso moet je even coole kast uitkiezen. De Carry Wave staat in onderdeel Diversen. 350W raad ik wel aan, 300W is mager voor dit systeem. Superlekker systeempje, go for it. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Asrock is overigens Asus; Asus maakt value onderdelen met hoge prijs/prestatie verhouding onder de merknaam Asrock. Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 31-03-2004 om 05:10. |
![]() |
|
![]() |
Wat ik zou doen is niet alles het nieuwste van het nieuwste te kopen. Bijvoorbeeld videokaart radeon 9600pro of 9800pro. Scheelt je dus wel ff 100 euro. Ikzelf heb nu een 9600 pro (128 mb) en kan alle games goed en soepel spelen (dat vind ik tenminste, zou kunnen dat jij meer eisen stelt). Gezien je celeron 400 ben je nog niet super veel gewend dus zal je een relatief langzaam systeem al geweldig vinden. Zelf heb ik ook een flinke stap gemaakt van een pentium 2 450 naar een amd 2600+ met 9600pro kaart. Nou geloof mij, ik zat te springen op m'n stoel van plezier hoe mooi alles er nu uit ziet.
![]() Ander verhaal is denk ik je processor. Als ik nu een nieuwe pc zou kopen zou ik voor de 64bit gaan aangezien dat een nieuw moederbord scheelt als je wilt upgraden. Goed, moraal van het verhaal. Ga niet enorm veel geld uitgeven dat eigenlijk niet nodig is. De ontwikkelingen gaan zo snel dat je over een 2 jaar een zwaar langzame pc hebt, of het nou een amd3000+ met radeon 9600pro of een amd 64 met radeon 9800pro is. Kan je beter nu wat geld in je zak houden en later een goeie upgrade voor kopen. |
![]() |
|||
Citaat:
De dagen waarbij alles SocketA was bij AMD vanaf 650MHz tot 3200+, lijkt voorbij. Citaat:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1656&p=18 Als hij b.v. HL2 en Doom3 goed wilt spelen, heeft hij aan die 9800 pro wel meer dan een iets magere 9600 pro. Dus idd nooit het snelste kopen, maar ook snelle componenten kunnen een goede prijs/prestatie of prijs/kwaliteit verhouding hebben.
|
![]() |
Ik heb nog geen hl2 en doom3 gespeeld dus ik zou niet weten hoe mager deze zouden werken met mijn systeem. Ik ga toch eens zoeken. Ben benieuwd. Tot nu toe nog niet echt grenzen van mijn systeem gezien. (Al zullen vast veel mensen het niet met mij eens zijn omdat het allemaal veel soepeler kan)
|
![]() |
||
Citaat:
Wat belangrijk is, is in hoeverre de investeringen die je kunt doen zich verhoudt tot het profijt wat je daarvan hebt, en voor hoe lang dat geldt. Als je met een kleine investering toch redelijk kunt spelen en je kijkt later wel eens voor een beter systeem ofzo, is dat een hele andere instelling dan iemand die of straks wel bereid is net iets meer geld neer te leggen voor een nieuwer Athlon 64 systeem wat gewoon heel goed zal presteren in de komende games, zoals HL2 en Doom3.
||
Citaat:
Overigens zei John Carmack (Lead Programmer van Doom 3), dat Doom3 met alle opties op zijn hoogst op 30fps zou draaien op een GF3 Ti500, de beste kaart toendertijd. Ik geloof niet dat dat ook zo gaat worden, gezien de snelle vooruitgang in performance bij videokaarten zal de engine flink opgeschroeft worden, en daarmee de systeemvereisten.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
game computer €1100 16meteenvraag | 17 | 01-04-2013 12:06 | |
Software & Hardware |
Bouw of verbouw je eigen pc. AgenaX | 18 | 05-01-2009 14:35 | |
Software & Hardware |
[Nieuw systeem] Algemene vragen Verwijderd | 33 | 30-07-2006 18:28 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Software & Hardware |
[PC upgrade] Advies nodig Distorted | 49 | 11-12-2004 19:41 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |