Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2004, 15:45
Verwijderd
Moe

Ik ben moe,
Alles doet pijn.
Waarom wil nooit iets gaan
Zoals ik het wil?

Ik ben moe,
Maar ik zet maar door.
Want met blijven treuren,
Schiet niemand iets op.

ik weet niet, kreeg ineens een gevoel dat ik een gedicht moest schrijven. Oordeel graag..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2004, 18:19
kleinedraak
Hijs wel mooi(kwa inhoud kwa opzet ben ik niet zo into gedichten), is er een speciale reden waarvoor je hem geschreven hebt? Het komt nl. echt zo over!!! sterkte ermee dan......
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 18:29
Dynamico
Dynamico is offline
Niet zo leuk. Je brengt geen gevoel over, maar hanteert een soort reportagestijl! Alsof je ons verslag wilt doen van het feit dat jij moe bent. En dat je wel doorzet. Stop wat gevoel in je gedicht! En probeer wat minder te schrijven zoals je het zou zeggen. Dat kan heel mooi zijn, maar hier bevestigt het alleen maar meer het verslag-gevoel.
Oud 01-04-2004, 21:25
Verwijderd
hehe, om eerlijk te zijn dit is het eerste gedicht dat ik ooit geschreven heb..
het gaat over mijn tentamens die slecht zijn gegaan terwijl ik er heel erg hard voor had geleerd. en daar wordt ik moe van.
maja oefening baard kunst nietwaar
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 13:02
kleinedraak
Nu ik de reden weet, kan ik me er heel goed in vinden. Ik heb net ook een hele moeilijk PTA week achter de rug. Ook ik heb er heel hard voor moeten knokken dus ik begrijp je gevoel. Ik ben het wel met Dynamico eens. Er mag wel meer gevoel erin worden gelegd. Succes verder met je gedichten
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 15:55
Verwijderd
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 02-04-2004 @ 14:02 :
Nu ik de reden weet, kan ik me er heel goed in vinden. Ik heb net ook een hele moeilijk PTA week achter de rug. Ook ik heb er heel hard voor moeten knokken dus ik begrijp je gevoel. Ik ben het wel met Dynamico eens. Er mag wel meer gevoel erin worden gelegd. Succes verder met je gedichten
dank je. maar hoe kan je nou meer gevoel in een gedicht leggen?
iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 18:44
sublime
sublime is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 03-04-2004 @ 16:55 :
dank je. maar hoe kan je nou meer gevoel in een gedicht leggen?
iemand tips?
meer beeldende woorden gebruiken, je niet te alledaags uitdrukken.. alhoewel dat laatste niet altijd hoeft. ook met gewone woorden kun je veel zeggen.. maar je moet proberen door de woorden meer bij elkaar te zoeken een diepere betekenis er in te leggen

ofzo het is moeilijk uit te leggen, vind ik. gewoon blijven proberen, woorden bij elkaar zoeken.. ik let als ik iets lees ook heel erg op woorden (ik moet bekennen dat ik zelfs een verzameling lievelingswoorden aan het aanleggen ben ) door veel met taal en vooral met woorden bezig te zijn, leer je volgens mij vanzelf hoe woorden een gevoel naar voren kunnen brengen.

over dit gedicht: je hebt het ind heel prozaïsch, meedelend opgeschreven.. het metrum is op zich aardig.

2de regel 2de strofe is het jammer dat je 2x maar gebruikt, in de 3de regel 2de strofe vind ik blijven een beetje overbodig..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 18:55
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 03-04-2004 @ 19:44 :

over dit gedicht: je hebt het ind heel prozaïsch, meedelend opgeschreven.. het metrum is op zich aardig.

2de regel 2de strofe is het jammer dat je 2x maar gebruikt, in de 3de regel 2de strofe vind ik blijven een beetje overbodig..
Moe

Ik ben moe,
Alles doet pijn.
Waarom wil nooit iets gaan
Zoals ik het wil?

Ik ben moe,
Maar ik zet door.
Want met treuren,
Schiet niemand iets op.

daar heb je zeker gelijk in, ik vind m zo eigenlijk ook wel mooier!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten