Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2004, 08:57
Optima
Optima is offline
kijk, als vrouw vind je winkelen leuk, dat is nu eenmaal genetisch bepaalt, maar er zijn factoren van ergernis.

Ik, als voorbeeldig winkeler, ga altijd aan de kant voor anderen, bij een rek, of bij een nauwe doorgang. dat is gewoon hoe ik ben opgevoed, om beleefd te zijn, en om goed om je heen te kijken of je niet tegen iemand aanbotst.

maar een betere wereld begint dus NIET bij jezelf, oftewel: stank voor dank. Want anderen gaan PONTIFICAAL op het middenpad staan, of zien dat je erdoor wil en treuzelen of kijken gewoon niet uit hun doppen. "mevrouw mag ik er even langs"met grote ogen kijken ze je aan alsof je hun persoonlijke levenssfeer wilt binnendringen

en dan BUGGY'S, welke randdebiel heeft bedacht dat die dingen ook een winkel binnen mogen? Honden buiten laten en buggy's ook. Die dingen dragen alleen maar bij tot deconsumptie ( krijsende baby's jengelende peuters en tot overmaat van ramp bandensporen op mijn schoenen doen mij een winkel uitvluchten.)

Hebben jullie hier ook last van? Of zijn JULLIE juist degene tegen wie ik dit moet zeggen?
Oud 02-04-2004, 08:59
Verwijderd
Ik vind andere mensen eng.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 08:59
Verwijderd
Ik herken de ergernis, verschrikkelijk irritant.. Ook leuk: mensen die op de markt midden in het pad met z'n 5en ofzo staan te kletsen, en zo het hele pas blokkeren. Zeer vervelend.

Maar ja, je kunt er zo weinig aan doen, inderdaad stank voor dank als je zelf wel aan de kant gaat..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 09:02
Verwijderd
als ik een buggie zie, maak k een ommetje, dat scheelt een hoop ergernis, van 2 kanten ( betere wereld begint bij jezelf, ook qua tolerantie ).
Als ik er langs wil zeg ik maximaal 2 keer vriendelijk dat ik er even langs wil, en als ik daar geen reactie op krijg, dan wens ik verder mijn stembanden niet onnodig te verslijten, en duw, wring en pers ik mij er langs.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 09:08
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik doe er heel erg mij best voor om niet in de weg te lopen en kijk ook regelmatig om mij heen. Toch zijn er weleens van die intolerante figuren die zelfs dat niet genoeg vinden.

Maar mijn vriendin is dan zo'n iemand die vaak onbewust in de weg van mensen staat en dan zeg ik wel "Heej meid je staat in de weg.. ). Dan vind ik het wel minder als zij blijft staan omdat volgens haar "die mensen eerder bij haar ook in de weg stonden".

Wat ik zelf een beetje dom vind is wanneer ik in een drukke winkelstraat loop waar flink doorgelopen wordt en de persoon voor mij ineens stil gaat staan om omzichzelf heen te kijken, waardoor ik erbijna tegenopknal of iemand 'af moet snijden' om te voorkomen dat ik wordt afgekat door de persoon achter mij omdat ik zou treuzelen.
Dat mensen vlak voor mij neus onverwacht stil gaan staan komt nogal regelmatig voor.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 09:10
Verwijderd
Citaat:
Sponstanietje schreef op 02-04-2004 @ 10:08 :
*knip*
als ze plotseling stilstaan, dan ga ik geen moeite doen om ze te ontwijken, dan loop ik er heerlijk lomp tegenaan .

En als ze dan ook nog eens het lef hebben om te gaan jiremieeren, dan ben ik oostindisch doof
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 09:14
Verwijderd
jah, heel storend als je er vooral op gaat letten.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 09:17
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Dukko schreef op 02-04-2004 @ 10:14 :
jah, heel storend als je er vooral op gaat letten.
Helaas wel ja, maar als iedereen in elkaars weg gaat staan komen we niet ver. Dan denk ik: laat ik het dan op zijn minst maar wel doen.

Verder heb ik over het algemeen er geen problemen mee dat mensen in de weg staan. Mijn probleem ligt met name dat ik een katpartij van de ander wil voorkomen (ben al genoeg voor rotte vis uitgemaakt, dus enough is enough.. ).
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 09:47
_Moby_
_Moby_ is offline
Ik heb er tot nu toe weinig last van gehad. Ik irriteer me meer aan mensen in dikke auto's die geen voorrang geven aan fietsers die van rechts komen
Oud 02-04-2004, 09:55
Optima
Optima is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 02-04-2004 @ 10:47 :
Ik heb er tot nu toe weinig last van gehad. Ik irriteer me meer aan mensen in dikke auto's die geen voorrang geven aan fietsers die van rechts komen
daar ben ik het he-le-maal eme eens, amar dat is weer een hele andere doos van pandora met ergernissen. maar om even uit te wijden: niet alleen dikke auto's hoor, en als fietser kun je het risico niet nemen door te rijden, hij heeft blikschade: jij hersenletsel.

Nog iets: vaak geven fietser OOK geen voorang aan rechts, ook niet voor andere fietsers. Ik vraag me af of mensen zich hier niet van bewust zijn...
Oud 02-04-2004, 09:56
Verwijderd
Heb jij niets t edoen ofzo??
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 09:58
_Moby_
_Moby_ is offline
Vast en zeker een vrije dag , waarop je je kapot verveeld net als ik atm
Oud 02-04-2004, 10:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Optima schreef op 02-04-2004 @ 09:57 :
kijk, als vrouw vind je winkelen leuk, dat is nu eenmaal genetisch bepaalt,

Dan ben ik geen vrouw.
Oud 02-04-2004, 10:21
Verwijderd
Ik kon vroeger goed tegen de drukte van bijv. de markt, maar sinds ik ouder werd niet meer. Als ik een leuke winkel zie en het is er erg druk loop ik het gewoon voorbij. Dan heb ik echt geen zin om stapvoets langs de kleding te lopen, ik wil gewoon mijn eigen tempo aanhouden en niet steeds stilstaan, daar word ik zooo moe van!

Wat ik ook erg irritant vind, is als mensen midden in het pad gaan staan kletsen! Vreselijk! En dan nog boos kijken ook als je tegen ze aanbotst.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 10:25
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik vind het vervelend als je niet aan de kant kunt omdat het te druk is en de persoon achter je tegen je aan staat te rijen omdat jij perse van die persoon opzij moet. Treinreizigers zullen dit vast wel herkennen.

Dat is wel een uitzondering waarbij ik bewust even heel breed ga staan en heel langzaam ga lopen daarna.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 10:28
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 02-04-2004 @ 10:08 :
Wat ik zelf een beetje dom vind is wanneer ik in een drukke winkelstraat loop waar flink doorgelopen wordt en de persoon voor mij ineens stil gaat staan om omzichzelf heen te kijken, waardoor ik er bijna tegenopknal of iemand 'af moet snijden' om te voorkomen dat ik wordt afgekat door de persoon achter mij omdat ik zou treuzelen.
Dat mensen vlak voor mij neus onverwacht stil gaan staan komt nogal regelmatig voor.
*Herkenning*
Of als mensen voor je lopen en ze komen toevallig bekenden tegen en gaan met die bekenden hun aankopen uitgebreid midden op het pad bespreken.

Ik probeer zelf altijd zo weinig mogelijk in de weg te staan.
En als er mensen in de weg staan loop ik eromheen. Maar ja, soms heb je je dag niet en erger je je aan die dingen.
Oud 02-04-2004, 10:44
Verwijderd
Ik ben het helemaal met je eens.. als mensen in de winkel in een pad staan, met buggy's ofzo, loop ik meestal maar even een ander pad in
Maar op de markt gaat dat nogal moeilijk, als het helemaal vol is met mensen. En als je dan personen hebt die net bekenden zijn tegen gekomen en besluiten eens gezellig bij te kletsen, stilstaand, in al die drukte.. grmbl.

Andere ergernissen op de markt: mensen met paraplu's, die dat ding alle kanten opzwiepen zonder uit te kijken, zodat jij steeds moet ontwijken om geen punt in je ook te krijgen. En mensen die hun hond meenemen, dat snap ik ook echt niet.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 10:51
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 02-04-2004 @ 11:44 :
Andere ergernissen op de markt: mensen met paraplu's.
Of vrouwen/meiden met lang haar die ineens hun hoofd snel omdraaien zodat je de haren uit je bek kunt gaan lopen vissen.

Is mij ook al vaak genoeg overkomen. En dan kan er ook geen 'sorry' of verontschuldigende blik vanaf...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Sponstanietje schreef op 02-04-2004 @ 11:51 :
Of vrouwen/meiden met lang haar die ineens hun hoofd snel omdraaien zodat je de haren uit je bek kunt gaan lopen vissen.

Is mij ook al vaak genoeg overkomen. En dan kan er ook geen 'sorry' of verontschuldigende blik vanaf...

dat is mij ook wel eens overkomen. Dat ik degene ben die met het haar zwiept dus. Maar ik zeg wel altijd sorry!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 11:03
Thomas
Thomas is offline
Ik heb hier geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 11:09
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik kijk ze met mijn alledaagse innemende blik aan en dan gaan ze wel aan de kant...of ik krijg klappen
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 11:38
Lionheart
Nooit last van.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 11:49
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ertur schreef op 02-04-2004 @ 09:59 :
Ik vind andere mensen eng.
Me too.
Oud 02-04-2004, 12:01
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Weetje wat irritant is als mense met ze 5en naast mekaar lopen en niet voor je achter mekaar lopen zodat je er langs kan!
Oud 02-04-2004, 12:03
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 02-04-2004 @ 13:01 :
Weetje wat irritant is als mense met ze 5en naast mekaar lopen en niet voor je achter mekaar lopen zodat je er langs kan!
Of dat er maar plek is voor 4 personen naast elkaar, er 3 naast elkaar tegenover je lopen terwijl ik met mn vriendin loop. Of zij wordt boos op mij dat ik haar haast tegen iets om iemand aandruk of die voor mij wordt link omdat ik niet uit zou kijken of ik raak licht geirriteerd omdat die mensen zo aso doen.

Hoe dan ook
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2004, 12:34
Girl87
Girl87 is offline
Ooit aan gedacht je te verplaatsen in de situatie van een ander? Ga jij maar eens met een buggy winkelen, dat is echt ontzettend lastig Je kunt nergens goed naar binnen, alles is veel te smal, ergens iets gaan eten/drinken kan al helemaal niet. (laat staan als je met 2 buggy's bent) Allemaal vervelende mensen die je gelijk aankijken als je kind huilt. (goh, gek he: dat een kind eens huilt ) En soms moet je je kinderen nu eenmaal meenemen, of wilde je ze bij een oppas dumpem om een uurtje te gaan winkelen

Sorry, maar ook veel frustratie vanuit mijn kant (de kant van een zus van 2 kleintjes)
Oud 02-04-2004, 12:36
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Severus schreef op 02-04-2004 @ 12:49 :
Me too.
edit: normaal ga ik altijd aan de kant als ik mensen aan zie lopen. Zie ik ze niet dan knallen ze me gewoon omver. En het is ook irritant als je een buggy even niet ziet en iemand dan kwaad wordt omdat je niet aan de kant gaat.
Oud 02-04-2004, 12:40
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik heb weleens gehad dat ik in de bijenkorf op een plekje stond waardoor mensen makkelijk eromheen konden stil ging staan en zo'n mens wat alle ruimte had om langs mij te gaan ging met haar hete aardappel accent vragen of ik opzij wilde gaan. Een dikke voor die kakmuts.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 02-04-2004 @ 14:03 :
Ja, en rolstoelen ook niet meer naar binnen, die staan ook in de weg. Ook niet meer in supermarkten, want voor een zeurende bejaarde staat alles in de weg, zelfs als je er aan beide kanten ruim langs kunt met je karretje
sommige mensen in bejaardenkarretjes zijn wel zo irritant.. kijken ze je aan van 'zou je me niet eens helpen?' ga je helpen snauwen ze ja af En als ze je wel laten helpen kan er niet eens een bedankje af
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 02-04-2004 @ 14:13 :
Ja dat is ook heel stom

Nah ik zat gister in mijn rolstoel in de supermarkt, en ik zat inderdaad midden in het pad. Maar je kon er aan 2 kanten langs, en dan sta ik tenminste niet precies vóór allerlei produkten. Komt er zo'n oude zeikerd aan; 'Nou, je staat wel lekker in het midden he, lekker in de weg, dat hoort eigenlijk niet he'. En ondertussen liep 'ie langs me, dus dat ging pefect. Zeikmensen
Bah ja, sommige mensen moeten altijd wat te zeuren hebben Het lijkt wel alsof ze het met opzet opzoeken, en dan van iets wat helemaal geen probleem is, toch een probleem te maken, zodat ze weer even kunnen zeuren. Blegh
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 13:20
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Mensen die mij er niet langs laten krijgen een subtiele beuk. Buggy's ontwijk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 13:56
hasseltboy
hasseltboy is offline
Wederom blabla, Optima
Oud 02-04-2004, 13:57
Love_Fulfilled
Citaat:
Girl87 schreef op 02-04-2004 @ 13:34 :
Ooit aan gedacht je te verplaatsen in de situatie van een ander? Ga jij maar eens met een buggy winkelen, dat is echt ontzettend lastig Je kunt nergens goed naar binnen, alles is veel te smal, ergens iets gaan eten/drinken kan al helemaal niet. (laat staan als je met 2 buggy's bent) Allemaal vervelende mensen die je gelijk aankijken als je kind huilt. (goh, gek he: dat een kind eens huilt ) En soms moet je je kinderen nu eenmaal meenemen, of wilde je ze bij een oppas dumpem om een uurtje te gaan winkelen

Sorry, maar ook veel frustratie vanuit mijn kant (de kant van een zus van 2 kleintjes)
Maar kijk..weetje wat wel dom is als je met je buggy de markt opgaat..das echt hopeloos
Oud 02-04-2004, 13:58
Love_Fulfilled
Citaat:
Pebbles schreef op 02-04-2004 @ 14:06 :
sommige mensen in bejaardenkarretjes zijn wel zo irritant.. kijken ze je aan van 'zou je me niet eens helpen?' ga je helpen snauwen ze ja af En als ze je wel laten helpen kan er niet eens een bedankje af
ja inderdaad..komt bekend voor!
Oud 02-04-2004, 14:00
zwoesj
zwoesj is offline
Nooit last van.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 16:24
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 02-04-2004 @ 14:57 :
Maar kijk..weetje wat wel dom is als je met je buggy de markt opgaat..das echt hopeloos
Ja zo hopeloos, ze zouden alle mensen met kleine kinderen moeten verbieden de markt op te gaan .

Jij hebt zeker nog nooit met een buggy gewandelt .
Oud 02-04-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk kun je wel met een buggy de markt op, maar je moet gewoon een beetje beter uitkijken waar je gaat stilstaan en waar je loopt.

Mensen die met hun buggy's het pad blokkeren, of de hele tijd tegen je hakken aanrijden omdat ze niet goed opletten zijn irritant, maar er zijn ook heus wel mensen die normaal met een buggy kunnen rijden, en wel goed opletten.

Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 16:42.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 16:41
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Mag ik dan vragen waar al die mensen met kleine kinderen hun kinderen moeten laten?
Oud 02-04-2004, 16:45
Verwijderd
Citaat:
*knip*
En ik neem aan dat je ook wat tegen mensen in rolstoelen hebt? aangezien zij ook 'in de weg staan'?

heb je niets beters om je druk om te maken?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 21:33
Love_Fulfilled
Citaat:
YPrue schreef op 02-04-2004 @ 17:41 :
Mag ik dan vragen waar al die mensen met kleine kinderen hun kinderen moeten laten?
boij een oppas ofso..maar als ik op de markt ben (was...niet meer gelukkg) irriteerde ik me zoo erg aan die mensen met buggy's, want ik kwam alleen van die gaste tegen die niet ermee om konden gaan op de markt..maja idd iedereen is anders met een buggy!
Oud 02-04-2004, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 02-04-2004 @ 17:45 :
En ik neem aan dat je ook wat tegen mensen in rolstoelen hebt? aangezien zij ook 'in de weg staan'?

heb je niets beters om je druk om te maken?
nee die staan niet in de weg, en als dat wel zo is, kun je zoals ik eerder als zei, een ommetje maken, of als je superlomp bent grijp je die rolstoel vast, en verplaats je hem een paar meter
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 21:51
Zaina
Zaina is offline
Je bent zelf ook ooit een krijsende baby geweest.
Oud 02-04-2004, 21:57
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 02-04-2004 @ 22:33 :
boij een oppas ofso..
Je wil eerlijk zeggen dat al die mensen met kleine kinderen deze maar bij een oppas moeten dumpen alleen omdat jij je aan de buggy's stoort?
Oud 02-04-2004, 23:12
Verwijderd
mwa ik kan er stiekem ook wel de pest in hebben, maar omlopen is beter dan ruzieen
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 23:13
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik vind die buggy's alleen irritant als die mensen die ermee lopen van jou verwachten dat je hun buggy de tram in gaat helpen.
En die mensen die niet aan de kant gaan, gebeurt zelfs op straat. Staan er twee vrouwen te kletsen, eentje met buggy ga ik er langs stoot ik d'r een beetje aan. Zegt ze moet je er langs kan je het niet even vragen. Ja hallo zij staat midden op straat en heeft niet het fatsoen om even aan de kant te gaan dan heb ik dus ook niet het fatsoen om het te vragen. Dan krijgt zij dus ook een reactie van mij terug van, is de straat van jou, sinds wanneer moet ik zoiets vragen, waarop ze niets meer terugzegt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 23:51
Biertank 52
Biertank 52 is offline
goed zo meid, gooi je frustraties er maar uit
Oud 03-04-2004, 11:21
JCG
JCG is offline
Citaat:
maar een betere wereld begint dus NIET bij jezelf, oftewel: stank voor dank. Want anderen gaan PONTIFICAAL op het middenpad staan, of zien dat je erdoor wil en treuzelen of kijken gewoon niet uit hun doppen. "mevrouw mag ik er even langs"met grote ogen kijken ze je aan alsof je hun persoonlijke levenssfeer wilt binnendringen
En dan zijn wij hang jongeren als we ergens op een bankje zitte, en hun blokkeren hele paden. Ik vind dat de politie ze moet oppakken voor groepsvorming
Oud 03-04-2004, 11:30
Verwijderd
domme mensen die met zn 4en naast elkaar in een slakken tempo gaan fietsen en vrouwen met buggys die over je tenen heen raggen en daarna vuil kijken omdat je niet aan de kant gaat....en vermoeiende hangjeugd...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 11:32
hasseltboy
hasseltboy is offline
Die steek ik in de fik
Oud 03-04-2004, 12:40
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Mijn vriendin wilde hier nog een bijdrage aan leveren :

Liepen eens 2 mensen met een dubbele buggy (dus 4 kindjes naast elkaar) die dus het hele trotior blokkeerden. Zij liep er achter en kon er niet langs. Die 2 dom achteruitkijken maar vragen of ze er langs moest of achter elkaar lopen, ho maar!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten