Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2004, 19:45
sublime
sublime is offline
het leven is Heel Oneerlijk. het zit me nooit eens even 100% mee... altijd als ik denk dat het goed gaat, is er iets wat me weer met beide benen op de grond zet. mijn leven een keer echt gelukkig? ben je mal, dát kan toch niet? de wereld zou nooit meer hetzelfde zijn! dat kunnen we niet hebben, natuurlijk... en dan ook nog uitgerekend vandaag.. alsof men het er om dóet. ik vind vandaag echt een goede dag om eens heel erg ruzie te gaan maken met God. maar ruzie is alleen leuk als er iemand terug schreeuwt. en om een of andere gekke reden werkt dat nooit zo goed met God. alsof ie niet doorheeft hoe het werkt.. maar je moet toch iemand de schuld geven?? nou ja, een geluk bij een ongeluk is dat ik gelukkig te bang ben om te praten, anders was het helemaal zwaar kut geweest, waarschijnlijk... maar goed, de conclusie is dat het mij gewoon niet gegund is. terwijl iedereen om mij heen momenteel het geluk lijkt te vinden, met moeite misschien, maar men ervaart tenminste een weinige van hoe het is. ik niet. het lijkt wel of niemand me ziet. ik zie de wereld, maar men kent mij niet. of wil mij niet kennen. ik ben altijd alleen. zelfs tussen al mn vrienden. en daarom heb ik zin om heel heel erg te vloeken, even. en iets heel erg kapot te maken.

maar ik heb net al kittens doodgeschoten op inet. dat helpt ook wel een beetje.

en ik kan best relativeren... ik ontdekte juist vandaag dat ik wel veel vrienden heb momenteel. maar daar gaat het gewoon even niet om. dat is óók belangrijk, maar nu is het gewoon allemaal erg vervelend en naar. zo.

en wat heb ik dit op een ontzettend klote toontje geschreven. dat lucht ook wel op, moet ik zeggen
Advertentie
Oud 03-04-2004, 20:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-04-2004 @ 10:10 :

@Daantje_0705: Ik denk dat de dingen die je voelt/denkt voor veel mensen (en met name die in de examenklas) heel herkenbaar zijn...misschien kun je er ook met vriendinnen over praten? En met Michel natuurlijk. En eventueel iets als examenvreestraining oid, hebben ze dat bij jou op school niet? Laat je weten hoe je toetsen gegaan zijn? (})
Ik heb op dit moment een beetje een rare verstandhouding met mijn klasgenoten (vriendinnen), ze begrijpen niet echt hoe ik me voel en vinden vooral dat ik me aanstel dus met hun kan ik er niet zo goed over praten maar gelukkig met Michel wel

Ik heb nog nooit gehoord dat ze bij ons op school iets van examenvreestraining hebben. Ze hebben wel pas geleden faalangsttraining gehad maar daar moest je een test voor doen en daar kwam uit dat ik geen faalangst heb en ik geloof ook niet zo zeer dat het faalangst is bij mij.

Tuurlijk laat ik weten hoe mijn toetsen zijn gegaan. Ik vind het echt heel fijn dat ik van die lieve reacties krijg op het forum, van jou, van Michel en ook van Wendy met wie ik het gister nog even laat heb gemaakt Dat doet me echt heel goed, ik ben echt heel blij dat ik ooit hier op dat forum ben terechtgekomen.
Oud 03-04-2004, 22:54
Verwijderd
heb het huilgevoel waarbij ik niet huil...

en weet dat ik er zelf iets aan moet doen, maar er is gvd niemand irl die me een hart onder de riem steekt....

weer twee dagen alleen...
sla mezelf er doorheen, dat moet

later zal ik hierop terugkijken en lachen dat ik zo diep gezonken was...

later...... veel later

echt een zinloze post, maar het lucht wel een fractie op, en alle kleine beetjes helpen
Oud 04-04-2004, 03:16
phensicske
phensicske is offline
Vandaag ben ik geschrokken...was ik al meer, maar nu pas begint het besef te komen. Charlot (fictieve naam) is weer hervallen, heel erg dit keer...nog 38kg blijft er van het hoopje ellende over.
Maar nu weet ze wel dat ze goed fout zit, de opname is voor binnen twee weken. Hopelijk haalt ze het tot die tijd nog.
'k Begrijp niet dat ze niet onmiddelijk wordt opgenomen in het ziekenhuis in tussentijd. Ze zeggen dat ze 85% ( !) kans heeft op een hartinfart.

Pff.

Donderdag komen we eens allemaal samen, om te tonen dat we er zijn voor haar. Bezoeken tijdens de opname zal even moeten wachten, een maand. Dan rest ons nog 5-8maanden om haar op te beuren.

'k Weet niet of ik het wel aankan haar aan te kijken.

Oud 04-04-2004, 11:20
sublime
sublime is offline

kon vanacht niet slapen, natuurlijk... te veel gedachten. vervolgens dus veel te laat wakker met hoofdpijn. joy. en ik moet nog asociaal veel lezen en leren komende dagen...

bloody irritatin'
Oud 04-04-2004, 12:40
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
phensicske schreef op 04-04-2004 @ 04:16 :
Vandaag ben ik geschrokken...was ik al meer, maar nu pas begint het besef te komen. Charlot (fictieve naam) is weer hervallen, heel erg dit keer...nog 38kg blijft er van het hoopje ellende over.
Maar nu weet ze wel dat ze goed fout zit, de opname is voor binnen twee weken. Hopelijk haalt ze het tot die tijd nog.
'k Begrijp niet dat ze niet onmiddelijk wordt opgenomen in het ziekenhuis in tussentijd. Ze zeggen dat ze 85% ( !) kans heeft op een hartinfart.

Pff.

Donderdag komen we eens allemaal samen, om te tonen dat we er zijn voor haar. Bezoeken tijdens de opname zal even moeten wachten, een maand. Dan rest ons nog 5-8maanden om haar op te beuren.

'k Weet niet of ik het wel aankan haar aan te kijken.

Jee!, zwaar lijkt mij!. Een (goede) vriendin?. Sterkte gewenst met het (onder)steunen, dat is ook best heel moeilijk, lijkt mij, maar ook héél belangrijk. Kan je daarover goed praten met de anderen?
Oud 04-04-2004, 14:06
Steleto
Steleto is offline
Ik haat mijn vader zo! Net als ik in de buurt ben, stapt hij uit bed in zijn ondergoed, kijkt me aan en gaat zijn zaakje goed doen.
Nooit wil ik iemand met zo'n bobbel in z'n broek vrijwillig bekijken...gadver!
Oud 04-04-2004, 16:54
sublime
sublime is offline

tien bladzijdes per dag, terwijl ik er voor donderdag nog ruim 400 moet, nee, dat schiet niet op, nee. ik weet het.

*ik loop maar door het huis te dwalen en mijn brein maalt en maalt, maar er komt niets, maar dan ook niets uit mn handen!*
(uit een hamlet bewerking )
Oud 04-04-2004, 19:42
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 04-04-2004 @ 13:40 :
Jee!, zwaar lijkt mij!. Een (goede) vriendin?. Sterkte gewenst met het (onder)steunen, dat is ook best heel moeilijk, lijkt mij, maar ook héél belangrijk. Kan je daarover goed praten met de anderen?
Vroeger kwamen we beter overeen, doordat ik van school veranderde zag ik haar niet veel meer...jammergenoeg, 'k had beter wat meer tijd met haar gespendeerd.

We hebben allemaal onze gevoelens verteld aan elkaar en gekeken wat we voor haar kunnen doen. Je weet maar nooit.
We gaan proberen zoveel mogelijk haar te zien of misschien een video te maken of iets op cassette inspreken. Herinneringen maken.

't Is raar.
Oud 04-04-2004, 19:57
Verwijderd
oh ik moet zooo veel leren en ik zit alleen maar met mijn hoofd ergens anders... of het is bij mijn vriendje of ik zit te bedenken wat ik kan doen om de situatie thuis te veranderen... het is zo moeilijk... ik maal en maal, tis zooo irri... aaarghh! ik mis me liefie en ik wil weg hier... ik heb zo'n zin om uit huis te gaan!!! en dan het liefst als ik dan met mijn vriendje ga samenwonen, maarja tis nog pril... maar ik benzooo verliefd ...
zwijmel...
nu moet ik weer verder... zucht
Oud 04-04-2004, 21:16
Fantôme
Fantôme is offline
OMG! het is eruit... en ze reageerden (beide!) goed. nu de rest nog. maar weetje, het sucks. ik wil normaal zijn. en ik ben in alle opzichten abnormaal. bah.
Oud 04-04-2004, 21:22
sublime
sublime is offline
wat heb je er aan als je iets kwijt wilt, maar het niet kwijt kunt? op zich houd ik me redelijk staande, al zeg ik het zelf. ik heb nog geen dramatische neigingen en ik lach best veel om gedachtes die ik heb. maar ik moet me niet gaan realiseren hoe het echt zit. ik ga het gewoon (weer) volledig ontkennen, want ik moet me staande houden toch? ik mag niet opgeven, toch? Ik bedoel, ik kan heel goed zonder.. en dat moet dan maar.. ik kan dat best. niet iedereen heeft een ander nodig. en ik heb gewoon geen ander nodig. ik heb genoeg, echt waar. sommige mensen zijn sterker. ik ook.

nu nog zorgen dat ik het zelf ga geloven, of dat het anderszins goed komt...
Oud 04-04-2004, 21:35
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik wil praten, zo graag praten, maar ik durf niemand aan te spreken.

Ik weet niet waarom. Tja, misschien is het, omdat niemand mij uit zichzelf aanspreekt.. Ik weet het niet.

*zuchtje*..
Oud 04-04-2004, 21:38
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 04-04-2004 @ 22:35 :
Ik wil praten, zo graag praten, maar ik durf niemand aan te spreken.

Ik weet niet waarom. Tja, misschien is het, omdat niemand mij uit zichzelf aanspreekt.. Ik weet het niet.

*zuchtje*..
praat maar meisje... <knuff>
Oud 05-04-2004, 12:02
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Het is dit weekend weer eens geweldig mis gegaan. Na een leuk feestje met iets te veel drank begon ik op de terugweg naar huis somber te worden. Er schoten steeds maar meer negatieve gedachten door m'n kop en uiteindelijk leidde dit ertoe dat ik van plan was een zelfmoordpoging te doen. Ik ben met mijn fiets naar het water gegaan en heb een hele poos naast het water gestaan met mijn flink zware tas op mijn rug en wilde erin springen en mezelf laten verdrinken. Uiteindelijk had ik er het lef niet voor en ben ik maar naar huis gefietst.
Oud 05-04-2004, 12:34
Liss
Liss is offline
Waarom denkt iedereen altijd gelijk te hebben.. misschien hebben ze het ook wel maar ik wil het gewoon niet.
Ben van de mavo naar de havo gegaan, met niet echt denderende cijfers omdat mavo me geen reet interresseerde.
Sommige zeiden tegen me goh ga je dat wel redden dan blabla..
Goed, ik vorig jaar in 4 havo, ging prima, zulke goede cijfers had ik nog nooit gehaald stond geen enkel zesje, negen voor wiskunde derest achten en zevens.
Toen naar 5 havo.. nieuwe leraren en een totaal andere klas omdat ik vorig jaar in een c&m klas zat als enige met e&m. Kon dus niemand, jaar begon begin september en leerde wel snel mensen kennen. Wel was ik veel moe, iedereen vond dat ik me aanstelde maar midden september kreeg ik te horen dat ik pfeiffer had. Erge vorm ervan dus mocht helemaal niets meer doen, geen trap lopen, nix.. Ben dus ook een behoorlijke poos niet naar school gegaan, wel kwamen wat klasgenoten dingen brengen en zorgden gewoon dat ik ook alles had enz.
Eind oktober begon ik weer met ongeveer twee uurtjes per week, maar had wel alles gemist. Van leraren kreeg ik vaak de opmerking naar mn hoofd geslingerd 'jij haalt dit jaar toch niet' of 'hoe wil jij het gaan halen dan' of iets in die zin. Ook als ik dingen wilde gaan inhalen voor toetsen, waarom zou ik dat doen werd er dan gevraagd, als je toch blijft zitten.
Zo is het een poosje gegaan tot begin januari dat ik 1 of 2 uur per dag naar school ging en soms niet, af en toe toetsen inhalen waarvoor ik geen lessen gevolgd had maar dat ging allemaal goed, had gewoon nog goede cijfers.
Februari was pfeiffer uit mn bloed, teminste het was over en moest weer opbouwen. Ging dus op een gegeven moment weer hele dagen naar school tot het eine februari weer een beetje terug begon te komen. Weer ziek thuis blijven, dan weer naar school, het ging gewoon slecht. Maar bijna niemand had er meer begip voor, leraren niet, klasgenoten niet. Snappen gewoon niet wat het inhoud ofzo pfeiffer dus kreeg ik allemaal opmerkingen van goh had je weer geen zin naar school te gaan enz. werd zelfs een keer een lerares boos op me omdat ik weer een toets had gemist en hem in wilde halen wanneer ik me beter voelde, wilde ze niet en ze wilde persee een afspraak maken, dus dat gedaan maar ik was ziek. Echt irritant.. maar gelukkig begreep de conrector het wel en die regelde dan ook sinds dien mn toetsen enzo.
En ja, nu kom je ook wel te weten wie je echte vrienden zijn, best stom eigenlijk. Sommige hebben me gewoon laten vallen, zeggen dat het maar in mijn hoofd zit dat ik moe ben. Of dat ik gewoon een rede heb die ik makkelijk kan gebruiken als ik geen zin in school heb.
Alsof ik er iets aan kan doen, heb er toch ook niet om gevraagd ziek te worden..
Ook is het hierdoor uitgegaan met mn inmiddels ex, we zagen elkaar te weinig zo, ik was moe..
Maar goed, nu, april, moet ik nog aardig wat toetsen inhalen, zit nu ook middenin mijn toetsweek van 2 weken en het gaat echt niet goed. Ben wel gewoon mijn toetsen aan het maken omdat ik geen tijd meer heb ze later in te halen want de schoolexamencijfers moeten bijna opgestuurd worden en dan zouden er allemaal 1en komen te staan.
Krijg nu al een aantal cijfers terug van deze toetsweek de eerste 2 zijn een 5 en een 3,5 voor wiskunde, een vak waar ik altijd goed in was maar gewoon niet kan nadenken door die stomme moeheid. Echt al mn toetsen zijn slecht gegaan deze week.
Dalijk krijgen ze nog gelijk ook.. en ga ik zakken

Edit.. Lang verhaal.. maar moest het gewoon even ergens kwijt
Oud 05-04-2004, 14:39
angel--1987
angel--1987 is offline
ik heb het helemala gehad!
vorig week tentamen week gehad alles verkloot!
en school amar zeggen maakt niet uit dat je het verkloot hebs is ook neit zo raar an wat er gebeurt is!!
ik wor gek van me ex.......hij heeft het uitgemaakt omdat hij zich kut voelde en ik me ook kut coelde en dat ging volgens hem niet samen, dat snapte ik wel dus maar we zouden wel normala blivje doen en kjien na 2 weken hoe eht ging.
nu anderhalf week later zegt ieop msn ik heb een nieuwe vriendin in 1 keer uit het niets.
dan stuurt hij me daarna een smsje ik mis je.
toen op msn zegt hij weer hoe gata het met je? ik zeg naja kut zegt hij owje bent toe aan vakantie!

ik moet de heel dag huilen maar stop het weg omdat ik niet op school wil huilen.
daardoor hbe ik nu weer vette koppijn!
aah dit moest ik ff kwijt!!!
Oud 05-04-2004, 14:43
Gothic
Gothic is offline
ik had een 7,8 voor wiskunde !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 05-04-2004, 14:51
Nona
Nona is offline
Ik moet NU een baan. Dus. Zo even op de site van het uitzendbureau kijken. Echt geen geld meer en mensen willen me maar niet hebben omdat ik alleen in de supermarkt ervaring heb.
Geen wereldproblematiek, maar het begint me echt te irriteren.
Oud 05-04-2004, 15:01
Verwijderd
helemaal voor niks op school gebelven. grr. rot mensen.
waarom eet ik nou zo veel???
weer nks gedaan vandaag. zou ik ga ik mn examen nooit halen.
ik weet niet wat ik moet doen. 1 iemand weet het . maar ik durf niet, niet tegen iemand te zeggen geen hulp, nee ik wil niet, hou op hou je mond. laat me met rust, het gaat goed zo echtwaar.

nee dat is niet waar...
Oud 05-04-2004, 15:10
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 05-04-2004 @ 16:01 :
helemaal voor niks op school gebelven. grr. rot mensen.
waarom eet ik nou zo veel???
weer nks gedaan vandaag. zou ik ga ik mn examen nooit halen.
ik weet niet wat ik moet doen. 1 iemand weet het . maar ik durf niet, niet tegen iemand te zeggen geen hulp, nee ik wil niet, hou op hou je mond. laat me met rust, het gaat goed zo echtwaar.

nee dat is niet waar...
Je klinkt behoorlijk verward. Kun je iets duidelijker aangeven wat het probleem is?
Oud 05-04-2004, 15:12
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Ik voel me ook zo kut. Zo'n gebrek aan liefde en respect van mensen. Zeker nu ik er met niemand over ga praten dat ik zaterdag op het punt stond een poging tot zelfdoding te doen. Misschien had ik beter niet geboren kunnen worden. Mijn leven is in ieder geval tot dusverre behoorlijk verneukt. Is er misschien hoop voor de toekomst? Ik weet het niet.
Oud 05-04-2004, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Happydeath schreef op 05-04-2004 @ 16:10 :
Je klinkt behoorlijk verward. Kun je iets duidelijker aangeven wat het probleem is?
iemand wil dat ik hulp ga zoeken, maar dat durf ik niet. omdat verder niemand het weet (ik bedoel mn ouders weten niks)
Oud 05-04-2004, 15:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had beloofd jullie op de hoogte te houden van mn toetsen dus bij deze. Vrijdag had ik scheikunde SE, heel de donderdag voor geleerd, kende alles wel aardig maar de toets viel toch wel een beetje tegen, er zaten heel veel rare dingen in de formulering van de vragen waardoor ik heel erg in de war raakte, dat vond ik wel irritant. Vandaag had ik natuurkunde SE over 13 hoofdstukken, ruim 500 bladzijden heel het weekend aangezeten. Ik had niet echt het idee dat ik het heel goed kende maar ik vond het al heel wat dat ik al die stof doorgeworsteld was. Vanmorgen zat ik bij die toets en dacht ik eerst dat het wel meeviel toen ik de vragen doorkeek maar na de eerste vraag werd het toch best wel moeilijk en ik heb ook lang niet alles in kunnen vullen (een vraag zelfs helemaal niet), ik heb er niet zoveel vertrouwen in dat dit me een voldoende op kan leveren maar wie weet.

Morgen heb ik Engels mondeling en daar zie ik echt al zes jaar lang tegenop (iig al vanaf het moment dat ik weet dat ik in 6V Engels mondeling heb) maar het valt nu erg mee met de zenuwen. Ik ben deze toetsweek omgeslagen van stress naar nonchalance geloof ik. Het kan me allemaal niet zoveel meer schelen en ik doe overal heel erg luchtig over maar ondertussen gaat er niets echt lekker.

En dat afwachten vind ik zo erg...
Oud 05-04-2004, 15:19
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 05-04-2004 @ 16:14 :
iemand wil dat ik hulp ga zoeken, maar dat durf ik niet. omdat verder niemand het weet (ik bedoel mn ouders weten niks)
Wat is precies het probleem waar je mee zit? En kun je via school geen schoolpsycholoog oid krijgen? Dan hoeven je ouders er niets van te weten.
Oud 05-04-2004, 15:23
sublime
sublime is offline
had ik net besloten gewoon alle twee de vakken te gaan volgen en dan wel zien waar het schip zou stranden, zitten ze beiden vol gelukkig is de coördinator ook mijn tutor, dus ik heb geringe hoop, maar toch, it's a bad omen, isn't it?

wel echt leuke cursussen; who is who in de bijbel en de mythologie. ik bedoel, das toch super kewl hopelijk kan het toch nog...

verder gaat het matig eigenlijk.. ik slaap extreem slecht, waardoor ik me sochtends verslaap, waardoor ik leeruren verslaap waardoor ik het laat-dan-maar-helemaal-zitten-gevoel krijg enz.. en ik voel me bestwel alleen, ik word omringt door leuke mensen die ik steeds beter leer kennen, maar niemand staat echt dichtbij me.. en dat mis ik geloof ik. en ik was aangekomen en had me voorgenomen mezelf dus komende week uit te hongeren (nou ja, niet écht uit te hongeren, maar gewoon streng beleid voeren), kom ik thuis, heeft mn moeder theemiddag met vriendinnetjes dus paaseitjes en cake en als ik thuiskom voel ik me altijd extreem down dus dan zijn paaseitjes erg welkom. dus nu voel ik me weer schuldig.

hm.. ik heb het echt even gehad, maar nog een paar dagen, dan mag ik even ademhalen... was het maar zomer.. de zaligheid
Oud 05-04-2004, 16:25
Arashi
Arashi is offline
Ik voel me (lichamelijk) zo'n wrak dat ik hier bijna zit te janken. Verkrampte en paars/blauwe voeten, stijve (en wederom paars/blauwe) vingers, hoofdpijn, last van m'n maag, keelpijn, ik heb bijna geen stem meer, m'n hoofd barst bijna uit elkaar van de hoofdpijn en het lichte (duizelige, misselijke) gevoel zet op. Om nog maar te zwijgen over vermoeidheid enzo. Terwijl ik nog allerlei dingen af moet maken voor morgen, en ik zometeen weer verplicht gezellig moet doen voor m'n broer.

Het stomme is ook dat ik het al voelde aankomen en tóch naar school gegaan ben, en nog ben gebleven ook. :/
Oud 05-04-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-04-2004 @ 16:15 :
Morgen heb ik Engels mondeling en daar zie ik echt al zes jaar lang tegenop (iig al vanaf het moment dat ik weet dat ik in 6V Engels mondeling heb) maar het valt nu erg mee met de zenuwen. Ik ben deze toetsweek omgeslagen van stress naar nonchalance geloof ik. Het kan me allemaal niet zoveel meer schelen en ik doe overal heel erg luchtig over maar ondertussen gaat er niets echt lekker.

En dat afwachten vind ik zo erg...
Ik ben ook met een 6 en een 3 voor m'n Engels mondeling geslaagd. (In eerste instantie waren het twee drieën, maar ik heb het 'boekengedeelte' herkanst en dat mocht (gelukkig) in het Nederlands van die lerares (best wel heel erg aardig van haar).)

Ik zal voor je duimen morgen! Heel veel succes en hopelijk valt het mee. (})
Oud 05-04-2004, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Happydeath schreef op 05-04-2004 @ 16:19 :
Wat is precies het probleem waar je mee zit? En kun je via school geen schoolpsycholoog oid krijgen? Dan hoeven je ouders er niets van te weten.
mn probleem is ongeveer dat ik een beetje vast zit met mezelf. ik haat mezelf heel erg. en denk vaak aan zelfmoord. (nou ja volgensm ij is dit mijn probleem)ik weet niet of we een sccholpsycholoog oid hebben. en dan weet ik toch niet wat ik moet zeggen, wati k weet amper wat er is. en ik weet ook niet of ik er wat aan wil doen.
Oud 05-04-2004, 16:51
Verwijderd
ik ben weer happy! ik had een 9.2 voor me wis en ik heb me kamer lekker schoongemaakt. er zijn mensen die schoonmaken stom vinden, maar ik vin het heerlijk als het dan weer lekker schoon is ! morgen een SE... kmoe nog beswel veel leren... maar goed...
kuss
Oud 05-04-2004, 17:29
sublime
sublime is offline
waarom vind ik altijd net die mensen schattig en lievig die ik niet schattig en lievig mág vinden?
Oud 05-04-2004, 18:45
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 05-04-2004 @ 17:40 :
mn probleem is ongeveer dat ik een beetje vast zit met mezelf. ik haat mezelf heel erg. en denk vaak aan zelfmoord. (nou ja volgensm ij is dit mijn probleem)ik weet niet of we een sccholpsycholoog oid hebben. en dan weet ik toch niet wat ik moet zeggen, wati k weet amper wat er is. en ik weet ook niet of ik er wat aan wil doen.
Wat jij schrijft herken ik zelf heel erg en volgens mij zijn er veel mensen die dit soort gedachten hebben. Ik stuur je even een PM.
Oud 05-04-2004, 19:21
moon
moon is offline
Na 2 maanden heb ik weer eens met mijn psych. gepraat. Dit was het ene laatste gesprek, en ik heb er een ontzettend rot gevoel over.
Ik had haar een afscheidsbrief geschreven met allerlei dingen erin die ik haar nog wilde vragen en zeggen. Zo heb ik o.a gevraagd of mijn problemen een naam hadden. Ik ging er vanuit dat het geen naam had (gewoon problemen) en ik hoefde het eigenlijk ook niet persee te weten. Maar als de naam er toch zou zijn, dat wilde ik 'm op 't laatste moment toch wel weten.

Ze zei dat ik kenmerken had van de bordeline stoornis, maar dat die mensen over het algemeen toch heel anders zijn als ik ben, dus dat ik dat niet heb. Daarna vertelde ze me dat ik een trauma op gelopen heb, dat was de naam die ze er aan kon geven.
Ik heb altijd geweten wat een trauma was, en nu ik zelf hoor dat ik een trauma heb opgelopen...weet ik ineens niet meer wat het is! Het is net alsof ik de betekenis van dat woord niet meer ken. Ik zou niet weten wat kenmerken van een trauma zijn, en of het erg is of dat het eigenlijk maar weinig voorsteld. Het is heel vreemd.
Oud 05-04-2004, 22:12
Eend
Eend is offline
P hou je kop es smorges vroeg en L, hou es op met die enorme zelfmedelijden, ik wil nog maar 1 keer per dag horen dat je pijn hebt.
Oud 06-04-2004, 06:08
Verwijderd
Heeeelllp! Ik heb zo de zenuwen voor franse mondeling!
*duikt weer achter dr blaadjes*

*bibberbibber*
Oud 06-04-2004, 10:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-04-2004 @ 17:28 :
Ik ben ook met een 6 en een 3 voor m'n Engels mondeling geslaagd. (In eerste instantie waren het twee drieën, maar ik heb het 'boekengedeelte' herkanst en dat mocht (gelukkig) in het Nederlands van die lerares (best wel heel erg aardig van haar).)

Ik zal voor je duimen morgen! Heel veel succes en hopelijk valt het mee. (})
Ik heb een 6, ik heb een 6 ik heb een 6!!!!!!!!!!!!

T ging voor mijn gevoel ook best wel goed, t voorlezen alleen niet zo (dat gaat niet als je zenuwachtig bent met een trillende stem ) en ik gebruikte good en well niet goed en m'n derde persoons -s bij het werkwoord ook niet en t was maar net, net, net een 6 volgens hem maaaar het is een 6!!!!
Oud 06-04-2004, 10:48
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Eend schreef op 05-04-2004 @ 23:12 :
P hou je kop es smorges vroeg en L, hou es op met die enorme zelfmedelijden, ik wil nog maar 1 keer per dag horen dat je pijn hebt.
Dat is duidelijk!
Oud 06-04-2004, 13:52
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-04-2004 @ 11:42 :
Oud 06-04-2004, 13:54
sublime
sublime is offline
Citaat:

T ging voor mijn gevoel ook best wel goed, t voorlezen alleen niet zo (dat gaat niet als je zenuwachtig bent met een trillende stem ) en ik gebruikte good en well niet goed en m'n derde persoons -s bij het werkwoord ook niet en t was maar net, net, net een 6 volgens hem maaaar het is een 6!!!!
congrats

ik lucht mijn hart in 1 zin: mijn concentratie is nul en er zitten teveel mannen in mn hoofd.

(dat laatste klinkt best dubieus :/)
Oud 06-04-2004, 14:17
Verwijderd
bij de decaan geweest!!!! maar niet veel wijzer geworden, alleen dat ik moet bellen. en dat durf ik niet.....
Oud 06-04-2004, 14:21
Freestyler*
Freestyler* is offline
au
Oud 06-04-2004, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Je bent geweldig! (En dat meen ik! )
Oud 06-04-2004, 14:34
Verwijderd
Dit is serieus te absurd voor woorden...
Oud 06-04-2004, 14:55
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 06-04-2004 @ 15:17 :
bij de decaan geweest!!!! maar niet veel wijzer geworden, alleen dat ik moet bellen. en dat durf ik niet.....
\

Wie zou je moeten bellen? Je decaan of iemand anders? En waarom durf je dat niet?
Oud 06-04-2004, 15:44
Verwijderd
een 7,2! voor mn frans.. joepie!

in de war door hem.. gr...
Oud 06-04-2004, 15:54
Verwijderd
hmm,ik ben verward,ik heb nog steeds niet echt met het meisje dat mij afwees gepraat,ik heb het afgelopen weekend een meisje ontmoet (terwijl ik helemaal niet op zoek was)beetje gekletst,gezoend etc. en donderdag hebben we een "date"
maar ik WEET gewoon dat ik haar niet wil,ik wil het meisje dat me afwees,zij is alles voor mij,zij is het eerste meisje waar ik verliefd op geworden ben.
bah,ik weet het ffies allemaal niet meer,het gesprek wat we moeten hebben word steeds verzet,ik heb tijd nodig om mijn gevoelens te plaatsen..
Oud 06-04-2004, 15:54
Verwijderd
had een 9,5 voor nederlands tekstverklaren + interpunctie .
verder gaat het niet zo geweldig maaar ik ga het helemaal redden, ik kom er doorheen.
Oud 06-04-2004, 16:20
Liss
Liss is offline
Morgen Engels mondeling.. bah.. ik haat die taal echt, met oefenen ging het zo fout dat ik zelfs fouten maakte in het beschrijven hoe ik eruit zag.. maar gelukkig mag ik een 2 halen
Oud 06-04-2004, 16:54
Nona
Nona is offline
Hmmm, ik voel me wel lekker rustig. Ik denk dat ik het er maar eens van neem, ik heb niet zo'n zin om te studeren. Nu ja, geld zou handig zijn, dus ook nog even langs het uitzendbureau, maar vanavond ga ik denk ik maar alsnog film kijken. Zorgen voor morgen.
Oud 06-04-2004, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 06-04-2004 @ 17:20 :
Morgen Engels mondeling.. bah.. ik haat die taal echt, met oefenen ging het zo fout dat ik zelfs fouten maakte in het beschrijven hoe ik eruit zag.. maar gelukkig mag ik een 2 halen
en dat is nou bij mij de enige mondeling waar ik echt naar uitkijk
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten