Oud 06-04-2004, 16:02
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Blix: Irak slechter af dan onder Saddam


De situatie in Irak is nu slechter dan voor de oorlog tegen Saddam Hussein, vindt Hans Blix, het voormalige hoofd van de VN-wapeninspecties in het land.

Dat het bloeddorstige regime van Saddam is afgezet is positief, maar als de rekening wordt opgemaakt van de voor- en nadelen van de oorlog in Irak, slaat de balans negatief uit, aldus Blix dinsdag in de Deense krant Jyllands Posten.

Volgens Blix is een te hoge prijs betaald voor de bevrijding van het Iraakse volk. De oorlog heeft een groot aantal slachtoffers geëist en nog steeds vallen er iedere dag doden in Irak. Als gevolg van de oorlog is ook het internationale terrorisme toegenomen, aldus Blix, die de oorlog in Irak de afgelopen maanden herhaaldelijk heeft veroordeeld.

De VN-wapeninspecteurs die onder leiding van Blix in Irak naar massavernietigingswapens zochten hebben in de maanden voor de oorlog tegen Saddam geen bewijs voor de aanwezigheid van dergelijke verboden wapens gevonden, net zomin als de Amerikaans-Britse teams die daar de afgelopen maanden zelfstandig naar op zoek zijn geweest.

Blix is sinds zijn vertrek bij de Verenigde Naties voorzitter van een nieuwe, vanuit Stockholm opererende onafhankelijke commissie voor massavernietigingswapens.

06-04-2004 nieuws.nl

-------------------------------------------------------



En voor al die voorstanders van de oorlog in Irak die blijven roepen dat de irakezen zo vreselijk blij zijn met hun komst en dat we geduld moeten hebben: zijn die reeks aanslagen een warm onthaal en hoelang moeten we nog wachten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 16:31
professor2
professor2 is offline
niet mee eens de huidige situatue heeft hoop op verbetering en onder saddam niet boven dien weegt dit nog altijd neit op tegen de wapens die hij op ijn eigen bevolking heeft getest enz

bovendien werd het isolement van irak steesds zwakker en kreeg saddam weer meer mogelijkheden de risicos dat hij weer wapens zou maken waren aanwezig
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:35
Teerbal
Teerbal is offline
Blix is een relnicht 1e klas. Ik zeg trek je troepen terug amerika, laat Saddam vrij en allieer je met hem.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
professor2 schreef op 06-04-2004 @ 17:31 :
niet mee eens de huidige situatue heeft hoop op verbetering
ik begin die hoop toch echt steeds meer te verliezen, hoor!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:45
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-04-2004 @ 18:40 :
ik begin die hoop toch echt steeds meer te verliezen, hoor!
waarom ?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
professor2 schreef op 06-04-2004 @ 18:45 :
waarom ?
de haat lijkt gegroeid, de aanslagen vermeerderd en van een heftigere aard.

Daarom.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:53
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-04-2004 @ 18:48 :
de haat lijkt gegroeid, de aanslagen vermeerderd en van een heftigere aard.

Daarom.
de eerste zieken huizen en scholwn worden uit de grond gestampt
veel bedrijvven hebben zich gemeld om er dingen op te bouwen
enz

ik zeg neit dat alles binnen een jaar koek en ei is maar ik denk dat voor veel mensen bop korte termijn hoop verbetering in zit
en zeker op de lange termijn

in ieder geval beter dan ze onder saddam haddne kunnen krijgen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
professor2 schreef op 06-04-2004 @ 18:53 :
de eerste zieken huizen en scholwn worden uit de grond gestampt
veel bedrijvven hebben zich gemeld om er dingen op te bouwen
enz


Jippie, de eerste MacDonalds in Irak.
Weet neit of ze daar op aan het wachten zijn.

Verder: doe niet alsof er geen scholen en huizen waren
Die waren er tijdens Saddamtijdperk ook.

Citaat:

ik zeg neit dat alles binnen een jaar koek en ei is maar ik denk dat voor veel mensen bop korte termijn hoop verbetering in zit
en zeker op de lange termijn


Ik mag het hopen.

Citaat:

in ieder geval beter dan ze onder saddam haddne kunnen krijgen
Daar durf ik geen uitspraak over te doen - nu op dit moment.
Als er inderdaad verbetering optreedt, wil ik hier wel in meegaan, maar vooralsnog blijf ik de pessimist zelve.

en ja, ik weet dat een pessimist het gat in de bagel ziet en een optimist de bagel zelf
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:11
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-04-2004 @ 19:02 :


Jippie, de eerste MacDonalds in Irak.
Weet neit of ze daar op aan het wachten zijn.
Verder: doe niet alsof er geen scholen en huizen waren
Die waren er tijdens Saddamtijdperk ook.

[/SIZE] [/B]
1 er waren een boel minder scholen enz ze leerden verder 90% vand e tijd hoe goed saddam is enz

ja ikw eet ook niet of we er zo blij mee moeten zijn om alles daar te alten verwesteren maar tis iig beter dan niets
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
professor2 schreef op 06-04-2004 @ 19:11 :
1 er waren een boel minder scholen enz ze leerden verder 90% vand e tijd hoe goed saddam is enz

ja ikw eet ook niet of we er zo blij mee moeten zijn om alles daar te alten verwesteren maar tis iig beter dan niets
haha

spannende lessen, toch?

Nouja, ik heb gemengde gevoelens erover hoor. Ik vrees overigens dat er uiteindelijk een burgeroorlog komt tussen de verschillende groeperingen (sjiieten, koerden, soennieten, etc.) uiteindelijk.

Ik zie het echt niet zo rooskleurig in
(en dat zag ik ook niet ten tijde van Saddam, maar dat lijkt me duidelijk)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:36
Verwijderd
Je hebt gewoon van die plekken waar je niet moet wonen. Misschien is het een oplossing om het maar weer aan de 'natuur' over te laten en te wachten tot er weer een redelijk stabiel evenwicht is, zoals onder Saddam.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:44
Dannemann
Dannemann is offline
Ach, ik als linkse lul krijg uiteindelijk gelijk, maar eigenlijk mag ik daar niet blij mee zijn
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:44
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-04-2004 @ 19:13 :
haha

spannende lessen, toch?

Nouja, ik heb gemengde gevoelens erover hoor. Ik vrees overigens dat er uiteindelijk een burgeroorlog komt tussen de verschillende groeperingen (sjiieten, koerden, soennieten, etc.) uiteindelijk.

Ik zie het echt niet zo rooskleurig in
(en dat zag ik ook niet ten tijde van Saddam, maar dat lijkt me duidelijk)
ik denk niet dat er zo snel burgeroorlog komt alle verschillende groepen zitten in hun eingen gebied
ze denken natuurlijkwel erg verschillend enzo omdat irak een kunstmatige staat is en eigenlijk vind ik dat ze hem moeten opsplitsen (alhoewel dat natuurlijk ookw eer een hoop problemen met zich mee brengt )


@ nare man zo zijn alle problemen in deze wereld op te lossen
het duurt alleen wat lang en er gaan nogal wat schlachtoffers mee gepaart
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:56
Irakees
Irakees is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-04-2004 @ 19:02 :

Verder: doe niet alsof er geen scholen en huizen waren
Die waren er tijdens Saddamtijdperk ook.
[/B]
Ja er waren tijdens de Saddam-tijdperk ook veel scholen maar die waren niet voor iedereen toegangelijk!

"Als gevolg van de oorlog is ook het internationale terrorisme toegenomen"

Internationaal gezien zijn er veel meer nadelen dan voordelen. Maar dat Irak slechter af is dan onder Saddam, nee dat is niet waar! Er gaan dagelijks heel wat Irakezen terug naar hun geboorteland en werkelijk iedereen zegt dat het heel wat beter gaat dan onder de Baath regime...

@ nare man: stabiel evenwicht onder Saddam? Dagelijks werden er Koerden en sjiieten vermoord, en 95% van de soennieten werden met rust gelaten. Dat noem ik geen stabiel evenwicht.

Hieronder nog een stukje dat ik vanochtend over Muqtada al-Sadr heb geschreven:
___________________________
Sommige mensen begrijpen het niet helemaal! Muqtada al-Sadr is een schande voor de familie "al-Sadr" en een schande voor de sjiieten. Hij verpest de goede naam van de familie. Zijn vader werd door 90% van de Irakezen gerespecteerd omdat hij niet bang was voor Saddam en veel kritiek uitte op de Baath regime. Dat werd uiteindelijk zijn dood, hij werd samen met veel leden van de al-Sadr familie geëxecuteerd. Er gingen dagen/maanden/jaren voorbij, Saddam's regime werd verdreven, veel goede gematigde sji'ietische geestelijken kwamen om bij aanslagen, maar Muqtada al-Sadr zit nog altijd veilig vanuit zijn moskeetje te preken. Vinden jullie dit niet opvallend? Muqtada al-Sadr wordt ervan beschuldigd te hebben samengewerkt met de toenmalige gevreesde geheime dienst van Irak. Hij heeft Saddam gesteund! En dat weten de Amerikanen en de sjiieten dondersgoed! Daarom hebben ze hem ook geen functie aangeboden bij de Iraakse regeringsraad terwijl veel gerespecteerde sji'ietische families wel zijn vertegenwoordigd in de 'Iraqi Governing Council'. Nee, het ligt veel gecompliceerder in elkaar dan jullie denken. Hij wordt niet gesteund door de meerderheid van de sjiieten. Zijn opvolgers zijn niets meer dan Saddam aanhangers! Ze bewijzen het keer op keer. Een week geleden heeft al-Sadr zijn steun uitgeroepen voor Hamas en Hizb-Allah terwijl heel wat Palestijnen onschuldige Irakezen (lees: Koerden en sjiieten) hebben vermoord toen Saddam nog aan de macht was. En nu wil de V.S Muqtada al-Sadr arresteren wegens moord op Ayatollah Abdul Majid al-Khoei. Ik begrijp natuurlijk wel waarom ze daar nu pas meekomen en niet 12 maanden geleden. Dit is een hele slimme zet van de Amerikanen! Dit hielden ze natuurlijk achter de hand om hem nu hiermee terug te pakken.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:00
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 06-04-2004 @ 19:44 :
Ach, ik als linkse lul krijg uiteindelijk gelijk, maar eigenlijk mag ik daar niet blij mee zijn

zeker niet als je zo'n idiote ava hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:03
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
MarKel schreef op 06-04-2004 @ 20:00 :

zeker als je zo'n idiote ava hebt.
Wtf heeft dat ermee te maken
Kan ik er wat aan doen dat iedereen me overal aanviel toen ik vertelde wat ik voorzag en vele midden oosten deskundigen, en dat dat allemaal nu blijkt uit te komen. Iedere debiel met een zekere mate van intresse in het midden oosten had dit allemaal kunnen zien aankomen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:03
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 06-04-2004 @ 19:44 :
Ach, ik als linkse lul krijg uiteindelijk gelijk, maar eigenlijk mag ik daar niet blij mee zijn
waaruit concludeer je dat je gelijk hebt ?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:04
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
professor2 schreef op 06-04-2004 @ 20:03 :
waaruit concludeer je dat je gelijk hebt ?
Omdat ik een shi'iten opstand in deze vorm al voor de oorlog voorspelde
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-04-2004, 19:10
Irakees
Irakees is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 06-04-2004 @ 20:04 :
Omdat ik een shi'iten opstand in deze vorm al voor de oorlog voorspelde
Lees mijn stukje nog maar eens een keertje! dit noem ik echt geen sjiieten opstand. als er een opstand komt dan zal dat vele malen groter zijn dan nu het geval is. Muqtada al-Sadr heeft alleen maar enkele tien duizenden aanhangers in tegenstelling tot Groot Ayatollah al-Sistani die kan rekenen op steun van enkele miljoenen sjiieten. Als al-Sistani een 'fatwa' uitspreekt tegen Muqtada al-Sadr dan is het gedaan met die man en zal zijn imago een enorme deuk oplopen...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:48
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Irakees schreef op 06-04-2004 @ 20:10 :
Lees mijn stukje nog maar eens een keertje! dit noem ik echt geen sjiieten opstand. als er een opstand komt dan zal dat vele malen groter zijn dan nu het geval is. Muqtada al-Sadr heeft alleen maar enkele tien duizenden aanhangers in tegenstelling tot Groot Ayatollah al-Sistani die kan rekenen op steun van enkele miljoenen sjiieten. Als al-Sistani een 'fatwa' uitspreekt tegen Muqtada al-Sadr dan is het gedaan met die man en zal zijn imago een enorme deuk oplopen...
Persoonlijk ben ik van opvatting dat deze onrusten eerder het begin zijn van iets veel groters dat nog gaat komen, maar je hebt gelijk deze man is natuurlijk niet representatief voor al die shi'iten

Het wachten is op gauloises, die weet er best wat van
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 06-04-2004 @ 20:48 :
Het wachten is op gauloises, die weet er best wat van
Moah, valt best mee
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 13:51
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Raket VS op moskee Falluja: tientallen doden
AP, AFP, Reuters

FALLUJA/ KARBALA/ NAJAF - Bij een raketaanval op een moskee in Falluja zijn woensdag volgens schattingen 25 tot 40 Irakezen gedood. Het was de derde opeenvolgende dag dat rond de stad zware gevechten werden geleverd tussen Amerikaanse troepen en soennitische strijders. Elders in Irak vonden opnieuw beschietingen plaats tussen aanhangers van de radicale shi'itische geestelijk leider Al-Sadr en eenheden van de coalitiemacht. In Al-Kut trokken Oekraïense militairen zich terug uit de stad.


Een Amerikaanse militair werd gisteren gedood in Falluja, nadat een dag eerder in Ramadi twaalf militairen waren omgekomen. Het sinds zondag in meerdere Iraakse steden oplaaiende verzet, gaat gepaard met de zwaarste Amerikaanse verliezen sinds de oorlog ruim een jaar geleden begon. Ruim dertig Amerikaanse militairen en ruim tweehonderd Irakezen zijn de laatste drie dagen omgekomen.

De belangrijkste shi'itische leider, grootayatollah Al Sistani, veroordeelde gisteren de wijze waarop de Verenigde Staten het verzet proberen neer te slaan en riep beide zijden op het geweld te beëindingen. President Bush zei dat 'de VS zich niet laten intimideren door misdadigers en moordenaars'. Minister van Defensie Rumsfeld zei dat 'er geen sprake is van een leger' dat de Amerikaanse troepen bedreigt.

In Karbala doodden Poolse militairen een vooraanstaande medewerker van Al-Sadr. In het vuurgevecht werden nog zes Irakezen gedood.

In een schriftelijke verklaring die werd voorgelezen op de Arabische tv-zender Al-Jazeera riep Al-Sadr alle Iraakse burgers op verzet te plegen. Ook riep hij de bevolking van Koeweit op buitenlandse troepen die in dat land gelegerd zijn te verjagen. 'Jullie kunnen je niet afzijdig houden en moeten jullie Iraakse broeders steunen', meldde de verklaring.


Oekraïense troepen trokken zich terug uit Al-Kut na zware gevechten met shi'itische strijders. Volgens het Oekraïense ministerie van Defensie werd dat besluit genomen op verzoek van 'Amerikaanse vertegenwoordigers in de Iraakse bestuursraad met als doel levens te sparen'.

Volkskrant 08/04/04

beelden aljazeera http://www.aljazeera.net/showMedia.a...ItURL=1_217447
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 14:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Acht Koreanen en drie Japanners ontvoerd in Irak 08-04-2004

In Irak zijn donderdag acht Zuid-Koreanen en drie Japanners ontvoerd door Iraakse guerrillastrijders. Een groepering die twee Japanse journalisten en een hulpverlener heeft ontvoerd dreigt de drie levend te verbranden als de Japanse regering niet binnen drie dagen de terugtrekking van alle Japanse militairen uit Irak aankondigt.

De groepering, die zichzelf de Mujahedeen Eskaders noemt, eist de ontvoering van de Japanners op in een aan de Arabische nieuwszender Al-Jazeera gestuurde video. Daarop worden de drie eerst geblinddoekt en daarna zonder gezichtsbedekking getoond. De Japanse regering heeft nog niet gereageerd op de ontvoeringen.

Japan heeft enkele honderden militairen naar Irak gestuurd als onderdeel van de internationale stabilisatiemacht in het land. De Japanse soldaten zijn hoofdzakelijk actief in Zuid-Irak, waar ook de Nederlandse militairen zijn gestationeerd.

Over de ontvoering van de acht Zuid-Koreanen is minder bekend. Een van hen kwam donderdag weer vrij, meldt het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap. Zuid-Korea heeft nog geen militairen in Irak, maar de regering heeft besloten op korte termijn 3.600 soldaten te sturen.
www.nieuws.nl
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 14:09
Verwijderd
Boontje komt om zijn loontje

zoiets
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 14:19
Verwijderd
Nja, dan maar gewoon vertrekken toch? kijken hoelang ze volhouden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2004, 15:07
Akites
Avatar van Akites
Akites is offline
De coalitie moet weg, en daarna moet het land opgesplitst worden in een Koerdisch, Soennitisch en Sji-itisch deel. Zo kan een burgeroorlog voorkomen worden. En de VN kan komen helpen dingetjes opbouwen als de mensen daarom vragen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 15:14
Verwijderd
Die burgeroorlog komt sowieso, nu hebben ze een gemeenschappelijke vijand, de VS, dat bind ze nu nog, wanneer de VS vertrokken is gaan de shiíten de suniten uitmoorden, die koerden zitten in het noorden wel redelijk veilig en zullen daar als autonome macht voort blijven bestaan. En als die shiíten klaar zijn, dan richten ze een toffe fanatieke moslim staat op waarbij Iran vergeleken niets zal voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 15:22
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Wat negatief allemaal weer
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 15:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
juh en dan komt er een onafhankelijk koerdisch gedeelte en dat willen de koerdische turken en dergelijke natuurlijk ook.

En dan komt er een onafhankelijk sjiitisch deel die graag samenwerken met Iran en het beleid in Iran beinvloeden.

En dan vluchten de soennieten naar Syrie waar de baath partij aan de macht is. Syrie versterkt, sjiitische elementen versterkt, koerdisch elementen versterkt.

Grotere onvrede in het midden-oosten gebied:
Egyptische verboden partij Moslim Broederschap krijgt meer aanhang door wat het verdorven zionistische westen nu weer voor elkaar gekregen heeft in babylon --> krachten bundelen. Overhevelen naar de Palestijnen. Libanon doet ook lekker mee. Jordanie zit zoals gewoonlijk in de spagaat. En Israel -- nouja, laat ik het daar maar even niet over hebben.




een pessimist is een optimist met levenservaring...
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 15:25
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 08-04-2004 @ 16:22 :
Wat negatief allemaal weer
Waarom zou jeje ogen ervoor sluiten
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 15:27
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-04-2004 @ 16:25 :
Waarom zou jeje ogen ervoor sluiten
Doe ik niet. De vlam is stevig in de pan
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Jah, dit zei ik toch vantevoren al? Waarom in hemelsnaam zouden we ingrijpen in een land waar we totaal niets van snappen? Ik vind het heel erg dat ik nu "zie je wel" moet zeggen, maar ik doe het toch...

Zie je wel?

Punt.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:17
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Uitverkorene schreef op 08-04-2004 @ 16:07 :
De coalitie moet weg, en daarna moet het land opgesplitst worden in een Koerdisch, Soennitisch en Sji-itisch deel. Zo kan een burgeroorlog voorkomen worden. En de VN kan komen helpen dingetjes opbouwen als de mensen daarom vragen.
Dan heb je nog een bezetting en ben je geen stap verder...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:21
Akites
Avatar van Akites
Akites is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-04-2004 @ 17:17 :
Dan heb je nog een bezetting en ben je geen stap verder...
Wie bezet er dan? De loodgieters van de VN? Ik bedoel niet politiek opbouwen, dat zoeken de grootayatolla's zelf maar uit.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Uitverkorene schreef op 08-04-2004 @ 17:21 :
Wie bezet er dan? De loodgieters van de VN? Ik bedoel niet politiek opbouwen, dat zoeken de grootayatolla's zelf maar uit.
Dan spreek je jezelf tegen, want dan krijg je dus alsnog een burgeroorlog, als ik jouw verhaaltje mag geloven...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:38
Akites
Avatar van Akites
Akites is offline

Niet als er 3 landen komen
(zie ook sig)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-04-2004, 16:59
Verwijderd
Er zijn nu al drie Vietnams

Mja, slechte ontwikkeling natuurlijk. Die domme Amerikanen leren nooit van hun fouten.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 17:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Uitverkorene schreef op 08-04-2004 @ 17:38 :

Niet als er 3 landen komen
(zie ook sig)
Dan een gewone oorlog?

Nee, ok, als je het voor elkaar krijgt om er echt 3 verschillende landen van te maken en echt "hands off" te houden, dan heb je misschien wel gelijk...

Maar de VS laat het nooit zover komen!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 17:30
Teerbal
Teerbal is offline
Laat de gijzelaars vrij of falujah zal de hel op aarde worden voor iedere moslim.

Ik ben voor het praten in het extremistisch
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Teerbal schreef op 08-04-2004 @ 18:30 :
Laat de gijzelaars vrij of falujah zal de hel op aarde worden voor iedere moslim.

Ik ben voor het praten in het extremistisch
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:28
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Teerbal schreef op 08-04-2004 @ 18:30 :
Laat de gijzelaars vrij of falujah zal de hel op aarde worden voor iedere moslim.

Ik ben voor het praten in het extremistisch
dat is niet extreem vmaar zeer normaal

je zult nog wat moeten leren voor je extremistisch kan praten
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Uitverkorene schreef op 08-04-2004 @ 17:38 :

Niet als er 3 landen komen
(zie ook sig)
Er komen geen drie landen, dat gebeurd gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-04-2004 @ 17:16 :
Jah, dit zei ik toch vantevoren al? Waarom in hemelsnaam zouden we ingrijpen in een land waar we totaal niets van snappen? Ik vind het heel erg dat ik nu "zie je wel" moet zeggen, maar ik doe het toch...

Zie je wel?

Punt.
Idd, maar naar ons linkse rukkers wilde niemand luisteren
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:32
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-04-2004 @ 21:30 :
Idd, maar naar ons linkse rukkers wilde niemand luisteren
er is in dit verband geen reden zie je wel te gebruiken


ik vind het erg logisch dat niemand naar linkse rukkers wil luisteren als ik eerlijk mag zijn
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:34
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
professor2 schreef op 08-04-2004 @ 21:32 :
er is in dit verband geen reden zie je wel te gebruiken


ik vind het erg logisch dat niemand naar linkse rukkers wil luisteren als ik eerlijk mag zijn
ooeeh een rechtse ogensluiter
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:43
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Tsja... Amerika heeft er denk ik een probleem bij.

Wordt lastig om dit op te lossen aangezien steeds meer steun weg valt. Ik ben benieuwd wanneer Kamp onze jongens terug gaat halen. Nu doet hij nog wel rustig maar dat zal wel anders zijn als het geweld ook bij Al Samawah uitbreekt.

Ben benieuwd wat hij wil doen om mocht het echt zo ver komen. Als ik mij goed herriner is het voorstel van Mat Herben om Apache's er heen te sturen afgewezen dus ik ben erg benieuwd wat ze nou van plan zijn.

Het meest logische scenario zal wel zijn dat er 1 nederlandse soldaat sneuvelt en dat dan gelijk alle troepen terug worden gehaalt, wat ik persoonlijk zwak vind. Japanners doen het beter, die deinsen niet terug voor een dreigement en zullen de vijand hard bestrijden.

En dan kan er wel gezegd worden dat er onschuldigen vermoordt worden als ze niet terug trekken, maar zeg nou zelf, als ze brandbommen in een auto gooien en verkoolde lichamen over straat trekken dan is de kans wel erg klein dat ze die 3 gijzelaars vrij laten als Japan al lang en breed thuis zit.

Ik hoop dat Nederland verhardt (nog meer?! ) en duidelijk en hard antwoord geeft op terroristen... maarja.. daarvoor moeten we in Amerika zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:43
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 08-04-2004 @ 21:32 :
er is in dit verband geen reden zie je wel te gebruiken


ik vind het erg logisch dat niemand naar linkse rukkers wil luisteren als ik eerlijk mag zijn
Tja, hadden ze dat maar gedaan

En er is wel verband zie je wel te gebruiken, ik heb tenslotte gelijk gegekregen, en dat zal ik erin peperen bij iedereen die niet naar me wilde luisteren
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:45
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Als rechts "Zie je wel" had kunnen zeggen zouden we het niet gekunt hebben
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 08-04-2004 @ 21:43 :
Tsja... Amerika heeft er denk ik een probleem bij.

Wordt lastig om dit op te lossen aangezien steeds meer steun weg valt. Ik ben benieuwd wanneer Kamp onze jongens terug gaat halen. Nu doet hij nog wel rustig maar dat zal wel anders zijn als het geweld ook bij Al Samawah uitbreekt.

Ben benieuwd wat hij wil doen om mocht het echt zo ver komen. Als ik mij goed herriner is het voorstel van Mat Herben om Apache's er heen te sturen afgewezen dus ik ben erg benieuwd wat ze nou van plan zijn.

Het meest logische scenario zal wel zijn dat er 1 nederlandse soldaat sneuvelt en dat dan gelijk alle troepen terug worden gehaalt, wat ik persoonlijk zwak vind. Japanners doen het beter, die deinsen niet terug voor een dreigement en zullen de vijand hard bestrijden.

En dan kan er wel gezegd worden dat er onschuldigen vermoordt worden als ze niet terug trekken, maar zeg nou zelf, als ze brandbommen in een auto gooien en verkoolde lichamen over straat trekken dan is de kans wel erg klein dat ze die 3 gijzelaars vrij laten als Japan al lang en breed thuis zit.

Ik hoop dat Nederland verhardt (nog meer?! ) en duidelijk en hard antwoord geeft op terroristen... maarja.. daarvoor moeten we in Amerika zijn.
Hoezo terroristen, dat is het verzet tegen de bezetters, ik vind het doodnormaal dat ze overgaan tot een guerrillia strijd.

Of vind je het verzet tijdens de 2e wo ook terrorisme
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:48
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Leg mij even uit wat de 2de wereld oorlog er mee te maken heeft?

En verzet tegen bezetters.. tsja tis maar hoe je het bekijkt heh
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.