Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2004, 13:16
Radijs
Radijs is offline
Ik speel al zo'n 3 jaar gitaar en ben op het moment in het bezit van een Ibanez RG 320 FA en een Marshall Valvestate S80. Ik wil graag mn Ibanez weg doen en er voor in de plaats een Gibson aanschaffen, een vriend van me heeft een Les Paul en het speelt gewoon weg goddelijk, dus wil ik er ook een dit jaar aanschaffen.

M'n plan is om mijn Ibanez te verkopen en dan met gespaard geld een Gibson te kopen, maar wat voor Gibson zal ik dan nemen?

Oke, het beste is natuurlijk om gewoon zelf een aantal Gibsons uit te proberen en kijken welke het beste bevalt.
maar misschien heeft iemand van jullie tips?
waar moet ik opletten of naar kijken?
heeft iemand suggesties voor andere merken?
en wat zijn de verschillen in Types?

Ik speel het liefst muziek in het straatje van Tool, Deftones en Metallica
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2004, 13:37
Verwijderd
Les Paul
(btw tis hulp niet help)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 13:40
NERD
NERD is offline
Mel
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 13:42
Verwijderd
les paul
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 14:13
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Les Paul of een SG maar les paul zijn gewoon de beste gibsons die er te krijgen zijn.

Of een Explorer die erg fijn hangen en licht spelen:

Hoeveel moet je voor je RG hebben?

Laatst gewijzigd op 10-04-2004 om 14:20.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 14:31
Verwijderd
De belangrijkste modellen:

Explorer (hieronder)
SG
Les Paul
- vintage of een vrij nieuwe?
- welk type? De Les Paul komt in allerlei smaken, en ze verschillen qua elementen, fingerboard, dikte van de hals (ook met bouwjaar te maken), hardware, etc. Zo kan je kiezen uit de Custom, Studio, Standard, en Classics. Tegenwoordig zijn er ook veel Vintage Re-issues op de markt; je krijgt in feite een Gibson uit bijvoorbeeld 1967, die in 2003 gemaakt is.

Andere merken: als je toch een net budget hebt, kan je ook naar een (vintage) Fender of Paul Reed Smith kijken. Fender Stratocasters en Telecasters zijn vrij goedkoop te halen. Voor Metallica en Deftones zou ik ook naar Jackson (of dochter Charvel), tegenwoordig onderdeel van het Fender-concern, ESP (of dochtermerk LTD), of BC Rich kijken.

Als je op zoek bent naar een Gibson Les Paul, kan je op veel internetveilingen zoals marktplaats heel wat tweedehands modellen vinden.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 15:00
snowstar
snowstar is offline
ja dat is echt heel persoonlijk.

ik heb zelf een gibson sg en ik vind het echt de meest fantastische gitaar die ik ooit in handen heb gehad. En dat heb ik niet met de les paul. Maar ik ken ook weer mensen die 't precies andersom hebben.

In ieder geval kan ik je, als je veel live wil gaan spelen, de tip geven niet de les paul studio te kopen. Die zijn gewoon echt te zwaar om fatsoenlijk mee te rocken

en de main tip is inderdaad zoals je zelf al zegt rustig uitproberen en kijken waar het 'klikt'
het liefst natuurlijk bij vrienden eerder dan bij een gitaarwinkel zodat je minder druk hebt en minder mensen om je heen...

succes!
Oud 10-04-2004, 15:26
DeadNation
DeadNation is offline
Er is geen sprake van een betere. Het ligt er gewoon aan wat jou het beste ligt. Ik ga pretty soon een gibson sg kopen. Vind die dingen heerlijk spelen en precies de sound hebben die ik zoek. Les Paul is wat veelzijdiger misschien. Dunno. Hij klinkt wat warmer imo. Wel weer zwaarder wat ik dus niet fijn vind en een enkele cutaway helemaal al niet.

Een explorer zie ik ook wel zitten eigenlijk. Mooie dingen.
Oud 10-04-2004, 15:30
DeadNation
DeadNation is offline
Ik ga overigens wel een tweedehands kopen. Ik wil perse een bruine met kleinere slagplaat Dus t word een eind 70 modelletje denk ik. Niet al te duur hoor. Alles van daarvoor word wel steeds duurder.

Ik vind de nieuwe sg's niet zo heel mooi en ook stukken minder spelen. Misschien omdat ze meer massageproduceerd worden....geen idee.
Oud 10-04-2004, 16:36
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 10-04-2004 @ 16:30 :
Ik ga overigens wel een tweedehands kopen. Ik wil perse een bruine met kleinere slagplaat Dus t word een eind 70 modelletje denk ik. Niet al te duur hoor. Alles van daarvoor word wel steeds duurder.

Ik vind de nieuwe sg's niet zo heel mooi en ook stukken minder spelen. Misschien omdat ze meer massageproduceerd worden....geen idee.
Er zit een heel groot verschil tussen massaproductie en de handgebouwde varianten, dat zeker....heb zelf in de winkel wat basgitaren uitgeprobeerd, waaronder ook de Fender JAzz en Precisions. Die nieuwe speelden best lekker, maar nu ben ik toch voor een 2e hands Stu Hamm Urge series 1 gevallen...handbouw speelt zoooooooveel lekkerder

Ontopic: Persoonlijk vind ik de Les Paul mooier/beter klinken, maar aan de muziekstijlen te zien die jij opnoemt, zou ik ook eerder voor een SG of explorer gaan. En dan nog het liefst een SG, maar das omdat ik die gewoon mooier vind
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 16:38
Verwijderd
sg of les paul
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:14
Brutus
Brutus is offline
k zou voor de les paul gaan, en dan wel voor de standard.
Oud 10-04-2004, 18:10
DeadNation
DeadNation is offline
En waarom dan wel?
Oud 10-04-2004, 19:02
Ragnar
Ragnar is offline
Mijn schatje van Gibson:

Oud 10-04-2004, 19:32
Escapism
Escapism is offline
ik heb een les paul classic, ik vind em te gek

maar probeer gewoon veel verschillende gitaren uit, en je merkt vanzelf wel welke je lekker vind en niet. gewoon allemaal muziekzaken afstruinen.
Oud 11-04-2004, 11:08
Verwijderd
gibson sg voodoo maar veel mensen vinden die niet zo mooi..

Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 11:09
Verwijderd
overigens zonde om je eerste goeie ouwe gitaartje weg te doen... daar heb je jaren plezier van gehad...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 11:16
Rhinus
Rhinus is offline
(Iniedergeval geen Thunderbird. Want dat zijn echt lelijke bassen.)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Radijs schreef op 10-04-2004 @ 14:16 :
Ik speel al zo'n 3 jaar gitaar en ben op het moment in het bezit van een Ibanez RG 320 FA en een Marshall Valvestate S80. Ik wil graag mn Ibanez weg doen en er voor in de plaats een Gibson aanschaffen, een vriend van me heeft een Les Paul en het speelt gewoon weg goddelijk, dus wil ik er ook een dit jaar aanschaffen.

M'n plan is om mijn Ibanez te verkopen en dan met gespaard geld een Gibson te kopen, maar wat voor Gibson zal ik dan nemen?

Oke, het beste is natuurlijk om gewoon zelf een aantal Gibsons uit te proberen en kijken welke het beste bevalt.
maar misschien heeft iemand van jullie tips?
waar moet ik opletten of naar kijken?
heeft iemand suggesties voor andere merken?
en wat zijn de verschillen in Types?

Ik speel het liefst muziek in het straatje van Tool, Deftones en Metallica
Rond hoeveel gaat je budget zijn? want er zijn gigantische prijsverschillen bij gibsons.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 11:48
Artus
Artus is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef op 11-04-2004 @ 12:08 :
gibson sg voodoo maar veel mensen vinden die niet zo mooi..

[afbeelding]
vind je t gek
Oud 11-04-2004, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Artus schreef op 11-04-2004 @ 12:48 :
vind je t gek
ja, eigenlijk wel!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 12:03
MM2
MM2 is offline
Ik vind de voodoo mooi, behalve die oerlelijke doodskop inlay op de vijfde fret. Hoe verzin je het?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten