![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, het is niet hoe je het bekijkt, de vs bezet het land, en zij verzetten zich, het blijft zo hoe je het ook wend of keerd ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast heeft deze regering de stem. We zullen moeten wachten op een volgende verkiezing totdat we hier in Nederland massaal de oorlog kunnen afkeuren. Het is niet sluitend, wat ik zeg, want er zullen erg veel uitzonderingen zijn, maar het geldt voor een groot aantal mensen wel. De zittende regering kan de mening van een groot aantal mensen zo sterk beinvloeden, dat zelfs de grootste drogredenen als waarheid worden gezien. En dat gebrek aan kennis en inzicht en misschien ook gebrek aan relativeringsvermogen bij juist die groep mensen is zo'n probleem. Ik weet ook niet alles (alleen het topje van de ijsberg kan ik zeker weten), er zullen maar weinig mensen zijn die echt alles weten, maar ik weet wel wat een oorlog inhoudt en ik weet wel hoe de gemiddelde irakees tegenover de VS staat en daardoor kon ik vantevoren al ongeveer aangeven hoe het zou aflopen. Hoe logisch de gevolgen ook zijn, naiviteit en geen zin hebben om erover na te denken zorgt ervoor dat die steun zo breed is. Alleen de uitspraak dat niemand naar links wil luisteren vind ik te kort door de bocht, maar ergens zit er wel een waarheid in.
||
Citaat:
See new places, meet interesting people... And KILL them!
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De duitsers kwamen om via ons land de rest van europa te veroveren en tegelijkertijd joden te vergassen Tenzij jij terroristen en een bloeddorstig regime met aan de top een dictator die zijn eigen bevolking als proefkonijnen gebruikt voor chemische wapens en onschuldige landen aanvalt democratisch noemt slaat deze vergelijking gewoon nergens op. Maar wees niet bang, je bent niet de enigste "linkse rukker" die graag verwijst naar de tweede wereld oorlog om hun eigen standpunten meer kracht bij te zetten ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Amerikanen zijn misschien geen lieferdjes maar vergelijken met duitsers in W.O. 2 is buiten proportioneel ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens, wat is beter, een dictator waar 90% van de mensen weinig last van heeft, of een burgeroorlog en een gebrek aan alle basisbehoefden en stabiliteit, dat is de afweging die je in het geval Irak had moeten maken ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Grappig, als je oude artikelen leest over vietnam, dan blijkt ook dat weinig mensen wilden geloven wat voor beestachtige zaken de amerikanen deden, en achteraf bleek het allemaal massaal te zijn voorgekomen, en zo zal het hier ook gaan. Over oorlog moet je geen verkeerde illusies hebben ![]() De afgelopen 60 jaar hebben het tegendeel bewezen, afgezien dat ze niet vergassen op grond van geloof/ras ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Of ze vrouwen verkrachten en "voor de lol" huizen in de fik steken, weet ik niet zeker, wel ben ik ervan overtuigd dat menig martelpartij en razzia voorkomt. Daarnaast is het overduidelijk dat ze ongewapende, weerloze mensen neerschieten. Daar zitten genoeg onschuldigen bij, dat weet jij, dat weet ik, dat weten zij ook. Citaat:
Ben je misschien vergeten dat het om oorlog gaat? Of weet je niet wat een oorlog eigenlijk is?
||
Citaat:
Wie is hier nou de barbaar?
||
Citaat:
90% Is erg weinig, ik denk echt dat alleen die mensen die er met kop en schouders bovenuit kwamen het zwaar te verduren hadden (wij noemen deze mensen ofwel crimineel ofwel extremistisch). 99% Had er totaal geen ruk mee te maken. Nu is iedereen de lul...
||
Citaat:
||
Citaat:
Allemaal redenen om te zeggen dat de VS heel veel mensen voor het lappie heeft gehouden. Ik zeg het nogmaals: "Bombing for peace is like fucking for virginity" en zo is het. Je gaat geen land bombarderen, binnenvallen en afslachten omdat je mensen wil bevrijden. Zo werkt dat niet! En Bush is echt niet zo dom dat hij dat niet weet. Het ging gewoon ergens anders om.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Kijk maar naar Duitsland, dat land is een stuk rechtser als Nederland en heeft zoiets van "Ben je arm? Eigen schuld dikke bult" Dus de echte zwakke trekken het hier ook niet echt Het is alleen dat mensen hier welvarender zijn en ze hierdoor automatisch meer socialer worden omdat ze iets meer te missen hebben dan in Afrika (ja, en kom alsjeblieft niet met onzin van "Ja ik ken een arm gezin met 10 kinderen die hun hele inboedel schonk aan het leger des heils want das bullshit) Citaat:
Persoonlijk hou ik er niet van om voor andere te zorgen. Andere hoeven niet voor mij te zorgen dus ik niet voor hun. Als ik hulp nodig heb "koop" ik het of verdien ik het. Tis wel makkelijk dat het gratis aangerijkt wordt als je het niet "kan" verdienen maar druist een beetje in tegen de wet van de natuur, dat de sterkere overleven. |
![]() |
||
Citaat:
Weet je dat hele kuddes dieren bijvoorbeeld al hun zwakkeren beschermen? Om maar even een voorbeeld te noemen... Wij zijn een maatschappij. Als jij liever niet in een maatschappij leeft, moet je dat zelf weten, maar hier zorgen we voor elkaar. De minder bedeelden krijgen evenveel kans als de "rijkeren"... Het is juist het idee dat anderen voor jou zorgen. Je bent verzekerd, dat betekent dat anderen meebetalen, mocht er iets ernstigs met je gebeuren... Afschaffen dan maar? Alle ideeen van onze huidige "samenleving" (jah, ontleed dat woord ook maar even) zijn gebaseerd op samen investeren, zodat we allemaal een normaal leven kunnen leiden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat eigen schuld dikke bult principe is juist iets wat er helemaal niet geld, gezien de gigatische overvloed ultra dure sociale voorzieningen die in belachelijk veel voorzien voor alle mensen, ongeacht arm of rijk. Als je in duitsland arm bent word je dikker gespekt dan iemand in nederland. ![]() Het probleem is dat dit zo langzamer hand onbetaalbaar word voor de staat waardoor ze momenteel bepaalde hervormingen willen doorvoeren. Het klopt wel dat er in verhouding tot nederland stukken meer bekenned extreem rechtse mensen rondlopen ![]() |
![]() |
|
Eyewitness Reports from Falluja
The report below is on present events in Iraq. Usually I stick closer to home, not because I don't care, but because I feel that my readers will probably have enough from me if I stick strictly to what is occurring here. Yet, the type of thing happening there is so similar to what is and has happened in the OTs [Occupied Territories], that at least this once I think the connection is worth making. If anything will unite the Arab people, particularly the Muslims, this might be it, their leaderships notwithstanding. Time will tell. Meanwhile, a great many innocent people are dying. [...] As with the news here, so also in Iraq. Only a small part gets related by the media. Ewa is a reliable reporter, and would cite only those she trusts to relay reliable information. Please spread the information below as widely as possible, and act upon it, too. From: Ewa Jasiewicz [...] I just spoke to friends in Baghdad - Paola Gaspiroli, Italian, from Occupation watch and Bridges to Baghdad, Journalist Leigh Gordon, England, (NUJ, Tribune, Mail on Sunday) and a Palestinian friend with family in Falluja and friends in the Iraqi Islamic Party. Both he and Leigh have been ferrying out the injured from Falluja to Baghdad for the past three days. Ambulances have been barred from entry into the blood-drenched city. Here is their news, which they told me over the telephone tonight (Friday) Paola: There has been a massacre in Falluga. Falluga is under siege. 470 people have been killed, and 1700 injured. There has been no ceasefire. They (Americans) told people to leave, said they have 8 hours to leave and people began to leave but they're trapped in the Desert. The Americans have been bombing with B52s (Confirmed also by Leigh in an email three days ago). Bridges to Baghdad are pulling out. We have flights booked out of Amman. Tomorow a team will go to Sadr City to deliver medicines. 50 people have been killed there. ?? (Forgotten name) the 'elastic' shiekh in Sadr City (I've met him, young, brilliant guy, describes himself as 'elastic' because he is so flexible when it comes to his interpretations of Islam and moral conduct definitions etc, he's pretty liberal) he has told me I should leave. He says that even he can't control his people. Foreigners are going to be targeted. 6 new foreigners have been taken hostage. Four of them are Italian security firm employees - they were kidnapped from their car, which was found to be full of weapons, and there were black uniforms. Baghdad was quiet today except for Abu Ghraib (West Baghdad, where a vast prison is located and is bursting at the seams with 12,000 prisoners) an American convoy was attacked there and 9 soldiers were injured and 27 were kidnapped. That's right 27. None of the newswires are reporting it though. And I heard this from (*name best not to supply without permission). Its really really bad. They (Americans) have been firing on Ambulances, snipers are following the ambulances, they cannot get in. Falluga, there are people in the Desert, they've left Falluga but they're not being allowed into Baghdad, they're trapped in the Dessert, they're like refugees, its terrible but the people, Iraqi people are giving all they can; they're bringing supplies, everybody is giving all their help and support to Falluga. [...] My friend who's been in Falluga today and for the past few days: We've been seeing it with our own eyes. People were told to leave Falluga and now there are thousands trapped in the Desert. There is a 13 km long convoy of people trying to reach Baghdad. The Americans are firing bombs, everything, everything they have on them. They are firing on Families! They are all children, old men and women in the dessert. Other Iraqi people are trying to help them. In Falluga they (Americans) have been bombing hospitals. Children are being evacuated to Baghdad. There is a child now, a baby, he had 25 members of his family killed, he's in the hospital and someone needs to be with him, why isn't anyone there to stay with him, he just lost 25 from his family!??? The Americans are dropping cluster bombs and new mortars, which jump 3-4 metres. They are bombing from the air. There are people lying dead in the streets. They said there'd be a ceasefire and then they flew in, I saw them, and they began to bomb. They are fighting back and they are fighting well in Falluga. But we are expecting the big attack in 24-48 hours. It will be the main attack. They will be taking the town street by street and searching and attacking. They did this already in a village near-by, I forget the name, but they will be doing this in Falluja. Please get help, get people to protest, get them to go to the Embassies, get them out, get them to do something. There is a massacre. And we need foreigners, the foreigners can do something. We are having a protest, Jo (Jo Wilding www.wildfirejo.org.uk) and the others from her group are coming to the American checkpoint tomorrow. We haven't slept in 3 or 4 days. We need attention. I have photos, film, we've given it to Al jazeera, Al Arabiya but get it out too. Do everything you can. We are going back in tomorrow. Leigh Gordon: It's kicking off. Come by all means but me and (..) probably won't be around. I mean they're going to crazy. (.) is saying for foreigners to come but its not safe. Sheikh .. from Falluga said he couldn't guarantee my safety. I mean its going to go crazy, I think foreigners will start getting killed soon - I mean people are going to start getting desperate, when they've seen their mother father, house, cat, dog, everything bombed they're going to start to attack. They (Americans) have said this operations only going to last 5 days' it's drawing to an end. They need to free up troops on other fronts breaking out all over the country. They're going to go in for the kill. There's no way of guaranteeing anybody's safety. I think you can be useful but its not like you can just not tell your mum and think you'll be back in a week. We're probably going to get killed tomorrow. Come, but we might not be here. ------------------------------------ Als dit waar is dan is het net Stalingrad. Straat voor straat veroveren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Komt er op neer dat het beste mannetje mag paren met alles in de groep. De zwakkere krijgen niet of nauwelijks de kans zich voort te planten waardoor de sterkere overleven. Daarnaast komt ook dat gewonde/zieke (= zwakker) dieren makkelijker prooi zijn en sneller aan een eind komen. Citaat:
Citaat:
![]() Emoties gaan altijd de overhand nemen als aan de primaire, secundaire en tertaire behoeftes voldaan wordt. In het westen kan je wel zeggen dat aan alle 5 behoeftes voldaan wordt 1: eten drinken 2: onderdak en veiligheid 3: zelfontplooiing 4: ben ik even kwijt ![]() 5: waardering door andere Waardoor mensen dus voor andere willen gaan zorgen o.i.d. omdat ze zich schuldig voelen dat hun het beter hebben dan andere. Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Je gaat samen investeren omdat het doeltreffender is om samen iets te bereiken, immers iedereen doet iets in de maatschappij, de een wast je ramen, de ander bouwt je auto zodat jij je op jouw taak kan richten. Ik snap niet echt wat dit te maken heeft met mensenrechten en de zwakkere uit de maatschappij ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind het niet goed van Amerika, maar afgezien daarvan...de ene situatie is niet acceptabel, puur alleen als de vorige slechter was. Dat is het enigste wat ik wil zeggen en wat betreft het over zichzelf afroepen -> ze werden eerst door Saddam onderdrukt en nou steunt het gewone volk weer een of andere extremist die ze weer gaan onderdrukken onder de mantel der geloof. |
![]() |
||
Citaat:
Maar als dat zieke oude vrouwtje dichtbij je zou staan, zou je die wel willen helpen. Kortom, je geeft wel degelijk om je medemens, maar als het niet in je nabije omgeving gebeurt hoef je er ook niet naar om te kijken. En hier komt de maatschappij binnen, die ervoor zorgt dat al die verschillende kleine kringetjes als weer een volgend, wat groter kringetje, elkaar helpen. Want als jouw kleine kringetje elkaar niet kan helpen, krijg je graag hulp van je medemens. Geloof mij maar. En daar gaat het toch om? Dat iedereen gewoon voorzien wordt in z'n basisbehoeften.
|
Bush ontkent burgeroorlog of volksopstand
WASHINGTON - President Bush heeft woensdagochtend gezegd dat er geen burgeroorlog of volksopstand gaande is in Irak. Tijdens een persconferentie in Washington zei hij dat grote delen van Irak stabiel zijn en dat de meeste Irakezen kiezen voor een "vrij en democratisch land". Hij tekende ook aan dat Amerikaans falen in Irak "ondenkbaar" is. Bush, die in november herkozen wil worden, verwierp elke vergelijking met de voor de Amerikanen kwellende oorlog in Vietnam. "We veranderen in Irak de wereld en daarvan zullen de VS, de regio rond Irak, het gehele Midden-Oosten profiteren", aldus Bush. "Een vrij Irak zal een slag zijn voor het internationaal terrorisme", verzekerde de president. Machtsoverdracht Bush zei dat hij onverkort zal vasthouden aan de datum van 30 juni voor de machtsoverdracht in Irak. "Wij zijn een bevrijdende macht en geen bezettende macht", aldus Bush, die hier verwees naar de Amerikaanse houding na de Tweede Wereldoorlog in Duitsland en Japan. President Bush wijst tijdens de persconferentie een journalist aan die een vraag aan hem mag stellen Hij noemde de missie in Irak "historisch" omdat er een vrij en onafhankelijk land bijkomt. Volgens Bush kan Irak in januari 2005 naar de stembus om een nieuw bestuur te kiezen. "We hebben een verplichting om de vrijheid in de wereld te verspreiden. Mijn taak als president is om dit land te leiden naar een betere wereld." Extra militairen Het Amerikaanse staatshoofd gaf aan dat hij extra troepen naar Irak zal sturen als dat nodig is. "We blijven er zolang het nodig is en geen dag langer." De commandanten mogen van Bush in elke vorm optreden die de veiligheidssituatie vraagt. Hij zei ook een toekomstige "meer formele" rol voor de NAVO en andere bondgenoten te zien in Irak. Hij zei dat daarvoor een nieuwe resolutie van de Veiligheidsraad noodzakelijk zal zijn. Hij riep de opstandige sjiitische geestelijke Muqtada Al-Sadr op zijn "illegale militie" te ontwapenen. Bush zei niet te zullen toestaan dat hij en andere opstandelingen en "terroristen" het land in een chaos storten. Bush betichtte Al-Sadr er opnieuw van de strijd van de Palestijnse Hamas en die van de Libanese Hezbollah een warm hart toe te dragen. Massavernietigingswapens De president onderstreepte dat ondanks het feit dat er nog altijd geen Iraakse massavernietigingswapens gevonden zijn, de oorlog tegen Irak gerechtvaardigd was. "Saddam Hussein was een bedreiging voor de VS en de wereld is er beter op geworden nu hij weg is." Volgens Bush is de strijd in Irak een onderdeel van de strijd tegen internationaal terrorisme. "De wapens kunnen er nog altijd zijn. Ik wacht op de waarheid. We onderzoeken het nog." Het was de eerste keer dit jaar dat Bush een persconferentie gaf, alhoewel deze begon met een zeventien minuten durende toespraak. Alle grote Amerikaanse tv-stations zonden de beelden van de ongeveer een uur durende bijeenkomst in het Witte Huis rechtstreeks uit. Het was in totaal de twaalfde persconferentie van Bush en de derde die live werd uitgezonden in 'prime time', de drukst bekeken televisietijd in de avonduren in de Verenigde Staten. Dieptepunt populariteit Bush Vlak voor de persconferentie van Bush werd bekend dat de populariteit van de Amerikaanse president Bush een voorlopig dieptepunt heeft bereikt. Volgens dinsdag verschenen uitkomsten van een peiling heeft de president nog de steun van 50,9 procent van de Amerikanen. De peiling is gedaan door Gallup, die elk kwartaal de populariteit van Bush meet. "Dit is het laagste percentage in een kwartaal sinds het aantreden van Bush", aldus de onderzoekers. Bush werd in januari 2001 president. In november van dit jaar zijn er presidentsverkiezingen. Kort na de aanslagen van 11 september 2001 scoorde Bush nog ongekend hoog met 86 procent. Volgens Gallup is de huidige populariteit van Bush nog niet zo slecht in vergelijking met andere presidenten die ook aan het einde van hun ambtstermijn waren. Desondanks scoort Bush momenteel aan de lage kant en dat maakt zijn kans op herverkiezingen er niet beter op. Bush houdt in de nacht van dinsdag op woensdag zijn eerste persconferentie van dit jaar. http://nu.nl/news.jsp?n=307171&c=22 ----- Heb gisteren iemand gesproken die net terug was uit Irak (Bagdad). Hij zei dat de Irakezen allemaal genoeg hebben van de Amerikanen en dat "de meeste Irakezen kiezen voor een "vrij en democratisch land"" wellicht kan kloppen, maar dan wel zonder die Amerikanen ![]() Bush lult maar wat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |