Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2004, 20:34
*Shorty*
*Shorty* is offline
Jajaja, de opdrachten waren weer vaag dit jaar ! Welke opdracht hebben jullie gekozen en hoe verwerkt???

Om het maar even kwijt te zijn: ik heb die met die vlekken gekozen, en simpelweg lekker met verf zitten knoeien om maar zoveel mogelijk vlekken in zo weinig mogelijk tijd te creëren... Het eindresultaat mag er wezen, nu alleen nog een btje vaag lullen wat et allemaal voor moet stellen
Oud 09-04-2004, 10:45
Balance
Balance is offline
'Die met die vlekken?'

D'r zat toch geen opdracht met vlekken bij?
(je bedoelt gewoon de examenopdrachten van tekenen toch?)
Oud 09-04-2004, 12:28
never mind
never mind is offline
ik heb handvaardigheid, heb 'wankel evenwicht' gekozen.

Sinds die opdracht haat ik handvaardigheid
Oud 09-04-2004, 16:10
*Shorty*
*Shorty* is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-04-2004 @ 11:45 :
'Die met die vlekken?'

D'r zat toch geen opdracht met vlekken bij?
(je bedoelt gewoon de examenopdrachten van tekenen toch?)
uhm... ja ik weet niet meer precies welke opdracht et was, maar et was iets met vlekken zo'n citaat van/over Leonardo...

Maargoed, wat heb jij gekozen en wat heb je rmee gedaan?
Oud 09-04-2004, 16:23
Balance
Balance is offline
Ik heb het gedicht gekozen (opdracht 1 dus). Eigenlijk omdat ik de rest al helemáál niks vond.

Ik maak een drieluik met balletdansers.
Aan de ene kant een rustige man, aan de andere kant een rustige vrouw. In het midden dezelfde personen, maar dan in een drukke pose bij elkaar.
De tegenstelling 'rust - druk' moet hieruit naar voren komen, maar toch vormen ze samen (in het middenstuk) één geheel.
En 'rust - druk' is in het gedicht terug te vinden bij onder andere 'ruimte - stad' en 'vader - zoon'.
Dat het samen één geheel vormt blijkt in het gedicht uit het feit dat vader en zoon staan te vliegeren te midden van een drukke stad.

Maar ik kan nog steeds niet op die opdracht van Leonardo komen. Zou je die hier neer willen zetten? (ben m'n examenopgaven kwijt, dus kan het ook niet opzoeken)
Oud 09-04-2004, 18:01
*Shorty*
*Shorty* is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-04-2004 @ 17:23 :
Ik heb het gedicht gekozen (opdracht 1 dus). Eigenlijk omdat ik de rest al helemáál niks vond.

Ik maak een drieluik met balletdansers.
Aan de ene kant een rustige man, aan de andere kant een rustige vrouw. In het midden dezelfde personen, maar dan in een drukke pose bij elkaar.
De tegenstelling 'rust - druk' moet hieruit naar voren komen, maar toch vormen ze samen (in het middenstuk) één geheel.
En 'rust - druk' is in het gedicht terug te vinden bij onder andere 'ruimte - stad' en 'vader - zoon'.
Dat het samen één geheel vormt blijkt in het gedicht uit het feit dat vader en zoon staan te vliegeren te midden van een drukke stad.

Maar ik kan nog steeds niet op die opdracht van Leonardo komen. Zou je die hier neer willen zetten? (ben m'n examenopgaven kwijt, dus kan het ook niet opzoeken)
Mja, wat een mooie ideeën! Ik moet er nog iets omheen lullen, om het proces wat te versterken zeg maar ... Ik ga zo even de opdrachten zoeken
Oud 09-04-2004, 18:14
*Shorty*
*Shorty* is offline
opdracht 1:

Er is ruimte geschapen
Dat kan de huisvader beamen
die op deze plaats zijn zoon
geholpen heeft
met het oplaten van zijn vlieger.

Om hen heen
bruist toch het volle leven van de stad.

opdracht 2:

Licht
Maak een werk met als uitgangspunt licht. Het werk moet bestaan uit een serie (opeenvolgende) beelden die een onderzoek naar het fenomeen licht tonen. Voor de uitvoering kan gekozen worden uit diverse technieken en/of media.

opdracht 3:

'Men kan in deze vlekken voorstellingen zien van allerlei landschappen, omtrekken van bergen, rivieren, rotsen, bomen, vlakten, alle mogelijke dalen en heuvels; men kan er ook veldslagen en levendige gebaren in zien, vreemde gestalten, de vluchtige indruk van menselijke gezichten, gewaden, en duizend andere dingen die men tot goede en geïntegreerde vormen kan herleiden'. Leonardo da Vinci

opdracht 4:

Ontwerp een affiche voor een expositie in een wetenschapsmuseum dat aandacht wil besteden aan de relatie tussen kunst en wetenschap. In het affiche dienen te worden opgenomen: de naam van het museum, de titel en de duur van de tentoonstelling.
In het affiche moet verder op een beeldende wijze verwezen worden naar aspecten van de kunst èn van de wetenschap.

opdracht 5:

'... Ik wil een machine zijn... ' Andy Warhol

opdracht 6:

De afbeelding op pagina 4 moet dienen als aanleiding en uitgangspunt voor een beeldende verwerking. (en dan dus dat plaatje 'Antiek en olifant')
Oud 09-04-2004, 21:52
Balance
Balance is offline
Volgens mij doet echt niemand die bij ons
daarom kon ik hem ook niet voor de geest halen.

Maar het lijkt me een vrij moeilijke opgave.
Oud 09-04-2004, 22:38
*Shorty*
*Shorty* is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-04-2004 @ 22:52 :
Volgens mij doet echt niemand die bij ons
daarom kon ik hem ook niet voor de geest halen.

Maar het lijkt me een vrij moeilijke opgave.
ach... een btje aanklooien met verf & computer

zo heb ik het vingerverven opnieuw uitgevonden
Oud 10-04-2004, 01:54
Verwijderd
PO tekenen? ik weet nergens van..
Oud 10-04-2004, 10:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
Roxane schreef op 10-04-2004 @ 02:54 :
PO tekenen? ik weet nergens van..
wat doe jij dan bij tekenen op dit moment?
Oud 10-04-2004, 13:01
*Shorty*
*Shorty* is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-04-2004 @ 11:38 :
Mja, dat vraag ik me ook zeer sterk af...
Oud 10-04-2004, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 10-04-2004 @ 11:38 :
op dit moment? ik heb net mn examenopdracht af (die niet verschilt van de andee opdrachten die we door het jaar heen hebben gekregen) en heb daarbij tekenen afgesloten.
Oud 10-04-2004, 23:11
Balance
Balance is offline
Citaat:
Roxane schreef op 10-04-2004 @ 18:27 :
op dit moment? ik heb net mn examenopdracht af (die niet verschilt van de andee opdrachten die we door het jaar heen hebben gekregen) en heb daarbij tekenen afgesloten.
wat raar.
wij kregen een officieel boekje van het cito (nou ja, zo'n zelfde boekje als waar alle andere examens in zitten). Daar stonden 6 opgaven in waaruit je d'r 1 mocht kiezen. En er komt ook speciaal iemand anders beoordelen dan je docent. Je moet je werkstuk ook presenteren en alles en officiele procesbeschrijvingen schrijven.
Dit is ons CSE van tekenen. Dit cijfer is dan ook 50% van je ckv3 diplomacijfer. De SE-opdrachten van de afgelopen jaren zijn bij elkaar ook 50%.
Oud 10-04-2004, 23:33
*Shorty*
*Shorty* is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-04-2004 @ 00:11 :
wat raar.
wij kregen een officieel boekje van het cito (nou ja, zo'n zelfde boekje als waar alle andere examens in zitten). Daar stonden 6 opgaven in waaruit je d'r 1 mocht kiezen. En er komt ook speciaal iemand anders beoordelen dan je docent. Je moet je werkstuk ook presenteren en alles en officiele procesbeschrijvingen schrijven.
Dit is ons CSE van tekenen. Dit cijfer is dan ook 50% van je ckv3 diplomacijfer. De SE-opdrachten van de afgelopen jaren zijn bij elkaar ook 50%.
bij ons ook... met dat boekje tenminste, hoe zwaar het allemaal meetelt... geen idee

Maar bij mij worden tekenen & kunstgeschiedenis samengevoegd tot 1 cijfer (heb al 2 jaar geen CKV meer, omdat je dat bij ons op school nie kan kiezen)
Oud 11-04-2004, 13:36
siegjeuh
siegjeuh is offline
wij kregen voor tekenen&handvaardigheid gewoon dezelfde opdrachten als iedereen, dus vwo5 deed hetzelfde als wij in de 6e
geen speciaal boekje dus ofzo. wel vaag dat dat verschilt per school?
Oud 11-04-2004, 13:37
siegjeuh
siegjeuh is offline
bij ons wordt trouwens ook ckv2&ckv3 samengevoegd tot 1 cijfer.

hebben jullie een centraal examen voor tekenen?
Oud 11-04-2004, 14:02
Balance
Balance is offline
Bij mij is ckv2,3 ook samen één vak, maar dat is alsvolgt geregeld.

- 50% = tekenen deel
Waarvan: 25% SE opdrachten uit het PTA en 25% die eindopdracht van het CITO.
- 50% = ckv2 deel
Waarvan 25% PO + mondeling (uit het PTA) en 25% het CSE op 4 juni.
Oud 11-04-2004, 16:20
*Shorty*
*Shorty* is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-04-2004 @ 15:02 :
Bij mij is ckv2,3 ook samen één vak, maar dat is alsvolgt geregeld.

- 50% = tekenen deel
Waarvan: 25% SE opdrachten uit het PTA en 25% die eindopdracht van het CITO.
- 50% = ckv2 deel
Waarvan 25% PO + mondeling (uit het PTA) en 25% het CSE op 4 juni.
Mja, zoiets bij ons ook... praktisch 50% en kunstgeschiedenis ook 50% voor 1 eindcijfer
Oud 12-04-2004, 19:03
The0
The0 is offline
Ik heb een keus gekregen uit 12 totaal andere opgaven. Ben voor het thema 'reizen' gegaan.
Oud 13-04-2004, 22:25
*Shorty*
*Shorty* is offline
wanneer komen ze bij jullie eigenlijk beoordelen?
Oud 13-04-2004, 22:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
*Shorty* schreef op 13-04-2004 @ 23:25 :
wanneer komen ze bij jullie eigenlijk beoordelen?
Ik zou het niet weten.
Ik moet vrijdag voor 10.30 m'n procesbeschrijving deel II hebben ingeleverd en 10 mei beginnen we met het exposeren van de werkstukken. 19 mei is de opening van de tentoonstelling.

Ik ben alleen nog láng niet klaar. Heb nog 11 uur staan die ik mag besteden d'r aan, dus het komt wel af, maar het is wel flink aanpoten. Ik heb nou zo'n beetje m'n eindontwerp af. Nu dus nog uitvoeren (en ik maak een 3luik, dus 3 tekeningen).
En dan te bedenken dat ik het verst ben van heel m'n klas en nog de meeste uren heb openstaan

Hoe ver ben jij eigenlijk en hoe zitten de data bij jou?
Oud 14-04-2004, 14:18
never mind
never mind is offline
ik ben nog niet heel erg ver, ben op weg met mn eindwerkstuk maar ik zit er over te denken om nog eentje te maken... Tja...

Ik heb geen idee hoeveel uren ik nog heb maar dat maakt niet zoveel uit bij ons op school, over twee weken gaan wij exposeren
Oud 14-04-2004, 14:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
never mind schreef op 14-04-2004 @ 15:18 :
ik ben nog niet heel erg ver, ben op weg met mn eindwerkstuk maar ik zit er over te denken om nog eentje te maken... Tja...

Ik heb geen idee hoeveel uren ik nog heb maar dat maakt niet zoveel uit bij ons op school, over twee weken gaan wij exposeren
mag je d'r dan aan werken wanneer je wil?
Wij krijgen examenzittingen toegewezen met wanneer je aan je tekening mag werken. Buiten die tijd om mag het niet.
Oud 14-04-2004, 19:06
framboos
framboos is offline
ik heb voor de opdracht licht gekozen. heb eerst een beeetje foto's gemaakt met verschillende lichtinvallen en materialen en kleuren etc. ik wist niet wat ik er mee moest doen en heb besloten om een film te maken met licht. kheb mn vriend ( niet geheel vrijwillig) op een bank gezet en met zijn rotzooi van zijn kamer erbij en ben met licht gaan spelen en ben het nu aan het bewerken op de comp en aan het monteren. het wordt wel leuk en ga het presenteren met een beamer op de muur met st. germain eronder en dan dat het steeds maar doorgaat als een film zeg maar. het wordt wel leuk maar of ik het in de tijd ga halen weet ik nog niet..smokkel wel wat uurtjes ofzow kijk wel. wij moeten het ook vrijdag inlevern

bij ons telt het 25 % mee. 50 % van de afgelopen jaren en 25% van je ce.
Oud 14-04-2004, 23:00
never mind
never mind is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-04-2004 @ 15:26 :
mag je d'r dan aan werken wanneer je wil?
Wij krijgen examenzittingen toegewezen met wanneer je aan je tekening mag werken. Buiten die tijd om mag het niet.
ja eigenlijk wel, wel relaxed ...
We mogen gewoon af en toe naar hv of tekenen gaan, ik schrijf dat dan niet eens op. Ons wordt ook aangeraden om minder uren op te schrijven dan je er echt aan gewerkt hebt
Oud 14-04-2004, 23:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
never mind schreef op 15-04-2004 @ 00:00 :
ja eigenlijk wel, wel relaxed ...
We mogen gewoon af en toe naar hv of tekenen gaan, ik schrijf dat dan niet eens op. Ons wordt ook aangeraden om minder uren op te schrijven dan je er echt aan gewerkt hebt
Oh, in dat geval: officieel mag je er 28 x 50 minuten aan werken. Zo'n 23 klokuren dus. Als ik jou was zou ik dan ook niet veel meer dan dat opschrijven, want dit is hoe het volgens de voorschriften is.
Oud 15-04-2004, 07:45
kever
kever is offline
nog niet begonnen
Oud 15-04-2004, 07:46
kever
kever is offline
Citaat:
kever schreef op 15-04-2004 @ 08:45 :
nog niet begonnen
o lol heb het dan over me profielwerstuk ben ook blind
Oud 16-04-2004, 20:52
Jarahh
Jarahh is offline
Is er dan zoiets als een centraal examen voor tekenen/handvaardigheid (dat bij ons ckv3b heet)?
Oud 17-04-2004, 09:40
Appeltje_Eitje
Appeltje_Eitje is offline
Bij ons is Tekenen inderdaad CKV 2 & 3. Ik heb het gedicht gekozen. Bij ons was het:

opgave 1 : 1
opgave 2 : 3
opgave 3 : 2
opgave 4 : 1
opgave 5 : 0

Zow, opgave 1 was echt moeilijk. (vond ik) Ben van het ene idee naar t andere gestapt. impressionistisch, abstract, figuratief, mix ab/fig ... ben uiteindelijk verder gegaan met het abstracte werk. Ik wilde vooral de 'emoties' in het werk plaatsen dmv kleuren. We hebben het vorige week afgesloten. Ben echt benieuwd of zij t wat vinden....

Laatst gewijzigd op 17-04-2004 om 09:44.
Oud 17-04-2004, 09:48
Appeltje_Eitje
Appeltje_Eitje is offline
Hoe gaan jullie Schriftelijk Kunstgeschiedenis voorbereiden?
Oud 17-04-2004, 12:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
Appeltje_Eitje schreef op 17-04-2004 @ 10:48 :
Hoe gaan jullie Schriftelijk Kunstgeschiedenis voorbereiden?
Weinig
Ik heb voor m'n SE's van ckv2,3 nu een 7.6
Dat betekent dat ik voor m'n eindwerkstuk tekenen en m'n cse tekenen gemiddeld een 3.4 moet halen. Bij een 5.8 voor tekenen mag ik dus een 1 halen voor m'n cse. Ik ga er vanuit dat die 5.8 me wel lukt en dus blijft er weinig werk over. Paar keer doorlezen misschien, maar meer niet dus.
Oud 17-04-2004, 12:49
rozesokken
rozesokken is offline
ik heb ook het gedicht van opdracht 1 gekozen.
ik ben een ramp in figuratief, dus ik heb iets heel experimenteels gedaan.
eerst met witte verf (altijd acryl!) in het midden een enorme cirkel geverfd, helemaal wit met een relief erin.
er omheen met een stuk glas met blauw, paars, zwart en wit 'stralen' afgedrukt.
je moet je voorstellen, je kijkt van boven op die rustige witte binnenplaats waar die mensen die vlieger oplaten, en daar omheen staan afdrukken van de gebouwen/wolkenkrabbers met veel kleur en dynamiek.
In die glas-afdrukken heb ik met krijt rode 'friemels' getekend, wordt het interessanter door om naar te kijken.
verder heb ik de vlieger/wind gesymboliseerd door een groepje kleine snippers van hologramfolie. net zoiets als die blaadjes/stofjes in de film pocahonts en de lion king, snappie?
het contrast rust-drukte staat centraal bij mij.
hij is nu af, moetm alleen nog inlijsten, en hij is best mooi geworden al zeg ikt zelf...

groetjes Harmke
Oud 25-04-2004, 00:28
Garfield
Garfield is offline
uuurgh...tekenen *kots*

ik heb dat met dat licht gekozen. Maar ik vind het hele vak zo enorm lauw, en ookal ben ik er wel min of meer serieus mee bezig ik vind het echt vrij loos. Misschien omdat ik gewoon andere dingen aan me kop heb en zoiets als tekenen verliest zjn lol als je het verplicht moet doen en binnen bepaalde uren. Wij hebben inderdaad ook die regeling dat je maar bepaalde zittingen (uren) aan die PO mag werken. Dat mag dan officieel niet buiten de les om.

ik sta nog net voldoende, ik vind het zo onmeunig nietboeiende stof...kunst Kennis En Kunde kan het nog saaier Misschien ligt het ook aan de leraar...we hebben zo'n vaaaaaaage vent... zoiemand die met neonletters boven zn hoofd heeft hangen dat ie homo is ook. Ik heb niks tegen homo's maar wel tegen zúlke homo's

trusten!

Regels voor berichten