Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2004, 21:17
The 1 and only
The 1 and only is offline
Hallo mensen,

Er is een grote kans dat ik dit jaar blijf zitten (zit nu in 5vwo, c&m...ja ja zogenaamd het makkelijkste profiel..) Maargoed, sta er nu dus vrij beroerd voor en ik denk dat het misschien wel beter is om gewoon een jaartje over te doen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of misschien tips ofzo?

Groeten, The 1 and only...
Oud 12-04-2004, 21:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriendin doet dit jaar 5vwo voor de tweede keer en heeft nu echt geweldig goede cijfers en zij gaat nu dus ook met fantastische cijfers haar examenjaar in terwijl ik nu op zakken sta. Als je er niet zo sterk voor staat is het misschien wel beter om in de 5e te blijven zitten dan om te zakken voor je examen omdat al je klasgenoten dan in een keer van school zijn en bovendien is het bij ons zo dat je in de 5e veel meer SE-cijfers krijgt.
Oud 12-04-2004, 21:25
The 1 and only
Ja inderdaad, zo dacht ik dus ook. Als ik nu me helemaal kapot ga leren enzo zou ik het misschien nog wel op het nippertje kunnen halen, maar dan ga ik dus niet echt geweldig mn examenjaar in...
Oud 12-04-2004, 21:43
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Twee vriendinnen van mij zijn vorig jaar blijven zitten (in 5vwo dus), waarvan er een gedeeltelijk bewust ervoor gekozen heeft. Ze had het met heel veel moeite kunnen halen, maar ze deed liever het jaar over. Als je voor je examen zakt, dat is wel erg klote. En volgend jaar zou dan ook keihard moeten werken om bij te blijven en je cijfers iets proberen op te hogen. Overigens halen ze nu allebei supergoede cijfers (het hele jaar nog maar drie onvoldoendes gehaald).
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 21:52
The 1 and only
Ik zal op school eens ff naar een decaan ofzo, om te kijken wat het best is, maar ik denk dat ik beter gewoon een jaartje over kan doen...en ach, zo'n drama ist ook niet, dat ene jaartje extra...
Oud 12-04-2004, 22:16
Balance
Balance is offline
Wij mogen in de 5e zelf kiezen of we over willen gaan. We kunnen niet blijven zitten, het is dus ons eigen keuze.
Vorig jaar zijn er 2 mensen die wel een negatief advies hebben gekregen. Zij hebben besloten dat te negeren en zijn naar de 6e gegaan. Één van hen zal nog kunnen slagen door hard te werken, de ander is bijna al zeker van zakken.
Drie anderen zijn bij ons in de klas gekomen omdat ze besloten 5v over te doen. Twee van hen staan er nou heel goed voor en zij zijn heel blij dat ze het jaar nog een keer hebben gedaan. Veel dingen waren al afgerond, dus voor de rest hadden ze veel meer tijd. Bovendien was het de 2e keer, dus bepaalde dingen gaan ook makkelijker. Één van die drie staat er nog steeds niet geweldig voor, maar zonder dat jaartje over doen had ze het waarschijnlijk helemáál niet gehaald.
Oud 12-04-2004, 22:44
Verwijderd
het ligt er ook aan wat voor studie je wil gaan doen. Met inloten zijn hoge cijfers handig, dan is blijven zitten zeker handig.
maar ook gewoon voor je hele gevoel, mss dan een jaar wel hard werken nog maar minder gestressd.
Ik zou proberen af te wegen wat het belangrijkste voor je is, maar zitten blijven lijkt mij een goede optie.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 10:47
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ben ook blijven zitten. Ideaal! Eventjes al die onvoldoende SE-cijfers gratis herkansen, werkstukken van vorig jaar ietsjes aanpassen en weer inleveren, bij veel vakken de vrijstelling gebruiken en je bent er.

Hoef je je over de 6e in ieder geval niet meer druk te maken.

En de 5e is het ideaalste jaar om opnieuw te doen
Oud 13-04-2004, 10:56
Verwijderd
mijn situatie is misschien ietsje anders, maar kan wel wat verduidelijking geven.

ik zit nu in 5havo, vlak voor mn examen. ik ga het waarschijnlijk niet redden. de reden is dat ik in 4havo over ben gegaan met 4 onvoldoendes. daardoor moest ik dit jaar keihard werken om die voldoendes eerst op te halen, en ze vervolgens te behouden. dit is dus praktisch onmogelijk. *ik heb nog kleine slagingskansen, maar die zijn echt klein.*
ik zit me nu vaak genoeg af te vragen waarom ze mij 4havo niet nog een keer hebben laten doen, zodat ik een betere basis zou hebben gehad voor mn examenjaar.

als jij er nu niet goed voorstaat, dan raad ik je aan om 5vwo nog een keer te doen. zo kan je proberen ook die goede basis te krijgen, zodat je je examenjaar kan 'verlichten'.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 14:01
LB06
LB06 is offline
Je kunt mi beter in 6v zakken dan in 5v blijven zitten. Als je zakt kun je een jaartje VAVO doen voor 2 vakken ofzo. Je hoeft dan alleen de SE's te maken waar je in 6v onvoldoende voor had. Dát is pas ideaal.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 18:49
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Ik ben in 4v blijven zitten, heb er ook geen slechte ervaringen mee. Maar het is wel handig om ervoor te zorgen dat alle handelingsdelen af zijn, dan hoef je dat meestal volgend jaar ni weer te doen. Zorg erook voor dat de vakken die je goed afgaan, dat je daar nog goeie cijfers op haalt, dan kun je vaak vrijstellingen regelen. Informeer hierover bij je decaan , nu is het zaak dat je ervoor zorgt dat je je volgend jaar kan concentreren op de 'pijnplekken'... guuuuud luck!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 13:44
The 1 and only
Hey mensen, thnx voor de reacties!
Het bevestigde wel wat ik eigenlijk zelf al dacht, jaartje blijven zitten is ergens toch wel goed.. Nou jah ik zie wel wat ik ervan maak, zal in ieder geval zorgen dat ik al mn handelingsdelen naar behoren heb..
Reageren

Regels voor berichten