Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2004, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Electro Voice schreef op 09-03-2004 @ 01:12:
Nope,
A) Ik hoef m'n gelijk niet te halen, zonde van mijn tijd.
Frappant. Het zou je sieren als je inderdaad zo'n goed gehoor blijkt te hebben als je tot nu toe alleen maar durft te schreeuwen zonder enige onderbouwing, slechts op basis van een hele bedroevende testmethode. Maar troost je; je bent de eerste niet die 't af laat weten als puntje bij paaltje komt. En ook vast niet de laatste.

Citaat:
Daarbij;
B) De muziek die ik voor mijn kiezen ga krijgen ken ik amper (wel eens gehoord). Ik heb zo totaal geen reverentie. (Óf ik moet de muziek kennen als ik speakers moet beoordelen, Óf ik beoordeel een productie door top-speakers). Op jou manier blind testen is zinloos. Als je het orgineel niet kent, hoe kun je dan ooit onderscheid maken?
Als je gelezen zou hebben, had je geweten dat het origineel er tussen zit. Bovendien gaf ik te kennen dat wanneer je eigen materiaal wenst te gebruiken je me rustig een CD'tje toe mag sturen. Vanzelfsprekend retourneer ik het schijfje zo snel mogelijk, in ongeschonden staat. Dus dat is eigenlijk ook geen excuus meer, of het moet zo zijn dat je geen 2 euro kunt missen in je budget.

Citaat:
Als het orgineel al brak is, is de rest gewoon beroerd, en leg jij mij het verschil tussen brak en beroerd maar uit.
Het gaat namelijk om de details.
Maar volgens jou is het toch zo overduidelijk, het verschil? Schiet mij maar lek, maar de gruwelijke compressie, waar jij het over hebt, zal ook bij "inferieure" producties zijn/haar potentieële tol eisen.

Citaat:
Op hoge bitrates maken de details het verschil. In rock of metal zitten bijna geen details. Dat is gewoon een muur van geluid. Je hoort zo totaal niet wat de speakers doen. Verder is elke vorm van 'ingeblikte' muziek zonde om mee te testen, dat is van nature al één bak compressie.
Wat dan wel?
Bijvoorbeeld Sting, of wat al eerder genoemd is, Norah Jones, maar ook Pink Floyd, of die nieuwe van Bon Jovi, This left feels right. Of anders goed geproduceerde klassieke stukken, dat heeft van nature al een hoge dynamiek en een rete-zuiver tophoog. Geloof me, in dat soort producties schiet mp3 gewoonweg tekort.

Dus, nee, maar succes met je test.
Nogmaals; 2 euro voor je eigen CD'tje in de test. Voor de twijfelaars betreffende mijn integriteit; ik heb genoeg mensen die mij eerder een schijfje hebben toegestuurd in eenzelfde soort iets. Mocht je referenties willen, laat maar horen.

Overigens; staat niet genoemd in dat XLS-bestandje, ik heb een megabox met klassieke stukken. Dat zijn in totaal 50 CD's. En ja, het zijn geen CD's van 15 euro p/s; maar als ik nl.klassiek mag geloven zijn de el cheapo CD's zoals bijvoorbeeld in het Kruidvat uitmuntend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2004, 13:57
Electro Voice
Electro Voice is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 10-03-2004 @ 12:50:
Frappant. Het zou je sieren als je inderdaad zo'n goed gehoor blijkt te hebben als je tot nu toe alleen maar durft te schreeuwen zonder enige onderbouwing, slechts op basis van een hele bedroevende testmethode. Maar troost je; je bent de eerste niet die 't af laat weten als puntje bij paaltje komt. En ook vast niet de laatste.

Als je gelezen zou hebben, had je geweten dat het origineel er tussen zit. Bovendien gaf ik te kennen dat wanneer je eigen materiaal wenst te gebruiken je me rustig een CD'tje toe mag sturen. Vanzelfsprekend retourneer ik het schijfje zo snel mogelijk, in ongeschonden staat. Dus dat is eigenlijk ook geen excuus meer, of het moet zo zijn dat je geen 2 euro kunt missen in je budget.

Maar volgens jou is het toch zo overduidelijk, het verschil? Schiet mij maar lek, maar de gruwelijke compressie, waar jij het over hebt, zal ook bij "inferieure" producties zijn/haar potentieële tol eisen.

Nogmaals; 2 euro voor je eigen CD'tje in de test. Voor de twijfelaars betreffende mijn integriteit; ik heb genoeg mensen die mij eerder een schijfje hebben toegestuurd in eenzelfde soort iets. Mocht je referenties willen, laat maar horen.

Overigens; staat niet genoemd in dat XLS-bestandje, ik heb een megabox met klassieke stukken. Dat zijn in totaal 50 CD's. En ja, het zijn geen CD's van 15 euro p/s; maar als ik nl.klassiek mag geloven zijn de el cheapo CD's zoals bijvoorbeeld in het Kruidvat uitmuntend.

Tering...
Echt de allerlaatste keer;
- Leuk dat je ook klassieke muziek hebt, doet je image vast goed.
- Hihi, mijn "testmethode bedroevend"? Als je niet het verschil leert te onderscheiden, niet weet waar je op moet letten, hoe wil je dan ooit onderscheid kunnen maken? Op die vraag heb ik nog geen antwoord gehad.
- Nee, ik doe niet mee. (<--zie je die punt?)
- En no f**king way dat ik mijn cd's ga opsturen.
- En sinds jij mijn gehoor niet vertrouwd, zullen mijn argumenten jou nooit teveden stellen. Jammer voor jou. Maar ik sta meerdere keren per weer een eigen mix van de grond op te bouwen. Ik ben bij wijze van 24/7 met geluid bezig. En jij? Ik ben in diverse studio's geweest en in bijna elke grote plaats wel met m'n werk... En jij? Jij zit thuis met NAD C360. Nou.... Constant met cijfertjes zwaaien, heel lachwekkend. Enig idee hoe belachelijk je je er mee maakt? Misschien niet op dit forum, maar wel in de prof. audiowereld.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:32
Genesis
Genesis is offline
Jongens jongens jongens.. we zijn toch geen stel kleine kinderen??? Als je niet mee wilt doen, doe je niet mee, maar laten we er geen ruzie over gaan maken.....

Dobermann; je hebt ook klassieke cd's? dat lijkt er meer op.. Het lijkt me dat dat er sowieso op zou moeten!!

Nou, ik wacht gewoon af wat het wordt!

Genesis
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Electro Voice schreef op 10-03-2004 @ 14:57:
- Leuk dat je ook klassieke muziek hebt, doet je image vast goed.
Flame.

Citaat:
- Hihi, mijn "testmethode bedroevend"? Als je niet het verschil leert te onderscheiden, niet weet waar je op moet letten, hoe wil je dan ooit onderscheid kunnen maken? Op die vraag heb ik nog geen antwoord gehad.
Luisteren?

Citaat:
- Nee, ik doe niet mee. (<--zie je die punt?)
Dat wist ik al vòòr ik dit ideetje opperde, hoor.

Citaat:
- En no f**king way dat ik mijn cd's ga opsturen.
Bang dat ik niet betrouwbaar ben, of bang dat je op je bek gaat? Laat maar; niet antwoorden; het is een retorische vraag.

Citaat:
- En sinds jij mijn gehoor niet vertrouwd, zullen mijn argumenten jou nooit teveden stellen. Jammer voor jou. Maar ik sta meerdere keren per weer een eigen mix van de grond op te bouwen. Ik ben bij wijze van 24/7 met geluid bezig. En jij? Ik ben in diverse studio's geweest en in bijna elke grote plaats wel met m'n werk... En jij? Jij zit thuis met NAD C360. Nou.... Constant met cijfertjes zwaaien, heel lachwekkend. Enig idee hoe belachelijk je je er mee maakt? Misschien niet op dit forum, maar wel in de prof. audiowereld.

Hoe kan ik jouw gehoor nou mogelijkerwijs vertrouwen? Nogmaals; jij claimt een exceptioneel goed gehoor te hebben. Het enige dat ik vraag is; mag ik daar getuige van zijn -- niet dat ik je niet geloof, het lijkt me slechts onwaarschijnlijk. Immers, in het zogenaamde "audiofiele" wereldje heeft iedereen een supergehoor, en kunnen mensen zelfs verschillende batches eenzelfde Siltechkabel onderscheiden. Tenzij ze gevraagd wordt het ter plekke meerdere malen blind te kunnen doen, dan voelen ze zich in hun eer aangetast, "want ik hoef me toch niet te bewijzen?". Nee, blijf jij maar lekker dogmatisch bezig en vooral iedere proef die jouw gehoor/idee/beeld onjuist zou kunnen stellen hardnekkig van de hand wijzen. Want jij bent toch geluidstechnicus? Jij weet 't allemaal wel. Jij hebt een supergehoor. En dat hoef je inderdaad aan niemand te laten zien, als je 't zèlf maar gelooft.

Overigens; dit is mijn laatste reactie op jou hier. Ik stel voor dat je verder ook lekker uit dit draadje blijft, want ik krijg niet alleen de jeuk van jazzmuziek, maar ook van jouw gebakken lucht.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Genesis schreef op 10-03-2004 @ 21:32:
Dobermann; je hebt ook klassieke cd's? dat lijkt er meer op.. Het lijkt me dat dat er sowieso op zou moeten!!

Nou, ik wacht gewoon af wat het wordt!

Genesis
Voorkeuren op klassiek gebied? Als je nou een beetje een doorsnee stuk uitkiest, bijvoorbeeld de Bolero van Ravel of Carmen van Bizet heb je kans dat ik 't op CD heb staan.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 11:20
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 11-03-2004 @ 00:50:
Voorkeuren op klassiek gebied? Als je nou een beetje een doorsnee stuk uitkiest, bijvoorbeeld de Bolero van Ravel of Carmen van Bizet heb je kans dat ik 't op CD heb staan.
Zoek maar wat leuks uit, heb niet echt voorkeuren.. (lees: ik heb geen flikker verstand van klassieke muziek )
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Genesis schreef op 11-03-2004 @ 12:20:
Zoek maar wat leuks uit, heb niet echt voorkeuren.. (lees: ik heb geen flikker verstand van klassieke muziek )
Mokay.. Zal morgen beginnen met het e.e.a. te rippen, coderen & decoderen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 01:02
Electro Voice
Electro Voice is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 11-03-2004 @ 00:47:
dit is mijn laatste reactie op jou hier
VICTORY!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 09:13
Verwijderd
Citaat:
Electro Voice schreef op 12-03-2004 @ 02:02:
VICTORY!!!!!!
Koop een taart en ga het vieren...

Geef mij anders maar dezelfde muziekstukken als Genesis krijgt. Dan kunnen we de resultaten onderling ook nog vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:08
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
PIE schreef op 12-03-2004 @ 10:13:
Geef mij anders maar dezelfde muziekstukken als Genesis krijgt. Dan kunnen we de resultaten onderling ook nog vergelijken.
Het lijkt me dat iedereen dezelfde +/- 500MB moet downloaden er daar een goed cdtje van moet branden en dan z'n bevindingen naar dobermann pm't.
Die geeft dan hier de uitslag..
Oud 12-03-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef op 12-03-2004 @ 10:13:
Dat was de insteek ook; èèn pakket met allemaal dezelfde samples voor iedereen. De resultaten mail je naar mij, en ik mail je de score terug
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 19:47
Verwijderd
Het pakket is klaar

Lees eerst even de LEESMIJ.TXT in het 514MB tellende bestand, welke je MORGENOCHTEND kunt downloaden op www.irrelevant.nl/luistertest

Degenen die 'm serieus gaan doen; heel veel succes. Zullen jullie in sommige gevallen nodig hebben
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 16:47
Genesis
Genesis is offline
hmz, problemen met domloaden.. hij heeft maar tot en met nummer 17 gedownload! Nou ja, ik weet niet hoeveel het er eigenlijk waren, maar ik brand dit eerst wel op cd!

(hij had overigens maar 242 mb gedownload, komt dat wel goed? )

Genesis
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Genesis schreef op 13-03-2004 @ 17:47:
hmz, problemen met domloaden.. hij heeft maar tot en met nummer 17 gedownload! Nou ja, ik weet niet hoeveel het er eigenlijk waren, maar ik brand dit eerst wel op cd!

(hij had overigens maar 242 mb gedownload, komt dat wel goed? )

Genesis
Bleh, Jon heeft z'n HDD vol, vandaar dat-ie 't bestand getrashed heeft zoals in de readme op www.irrelevant.nl/luistertest staat.

Morgenochtend opnieuw proberen!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 20:00
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik had bijna niet mee kunnen doen.

Maar m'n DAC doet het gewoon nog, gelukkig.
Oud 14-03-2004, 00:16
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 13-03-2004 @ 17:56:
Bleh, Jon heeft z'n HDD vol, vandaar dat-ie 't bestand getrashed heeft zoals in de readme op www.irrelevant.nl/luistertest staat.

Morgenochtend opnieuw proberen!
pff.. daarom was ie natuurlijk gestopt

ik probeer het nog eens!!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 14:57
Verwijderd
Status: Bestand wordt as we speak opnieuw geuploaded (sorry mannen, kwam iets tussen).

Verwachtte eindtijd: 21:30 vanavond kloar.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 15:48
Verwijderd
NP, dan wachten we nog even.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 21:05
Verwijderd
Dames, jullie kunnen hoor
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 21:53
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 15-03-2004 @ 22:05:
Dames, jullie kunnen hoor
mooi
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 13:23
Verwijderd
Zo, bestand is binnen en m'n brandertje brandt er lustig op los.

Binnenkort maar eens rustig luisteren met de super budget-apparatuur hier. Het zal me niks verbazen als ik alleen al daardoor geen verschillen kan waarnemen. Maar ik ben toch wel nieuwsgierig...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 21:08
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef op 16-03-2004 @ 14:23:
Zo, bestand is binnen en m'n brandertje brandt er lustig op los.

Binnenkort maar eens rustig luisteren met de super budget-apparatuur hier. Het zal me niks verbazen als ik alleen al daardoor geen verschillen kan waarnemen. Maar ik ben toch wel nieuwsgierig...
Ik ben anders ook wel nieuwsgierig wat jullie d'r van maken.. Wacht geduldig af op de eerste resultaten!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 23:33
Genesis
Genesis is offline
Ik heb het bestand ook al een tijdje binnen! (vanmiddag al!) Ik ga branden en luisteren als ik tijd heb! (drukdruk...)

Genesis
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 18:19
Verwijderd
Nou dames, kom op
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 22:36
Genesis
Genesis is offline
Ik ben helaas nog niet in de gelegenheid geweest om de cd te beluisteren, heb m al wel uitgepakt en gebrand, dus hij ligt klaar! Maar ja, drukdrukdruk..
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 10:22
Verwijderd
Ik ben er helaas ook nog niet aan toe gekomen. Tentamens, tentamens en nog eens tentamens...

De CD ligt al klaar en van uitstel komt zeker geen afstel.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:41
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ook een dezer dagen eens luisteren...
Oud 13-04-2004, 19:22
Verwijderd
*schop*

Durven jullie niet of zo?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 19:54
Marcus
Marcus is offline
Geef mij maar gewoon mijn buizenversterker en mijn boxjes van 20 tot 28.000 hz
Oud 13-04-2004, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Dj Mark schreef op 13-04-2004 @ 20:54 :
Stoer, hoor.

Doe de test maar eens, zien of je elite apparatuur wel terecht is n.a.v. je gehoor
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Dj Mark schreef op 13-04-2004 @ 20:54 :

Btw Dobermann - hoe kom ik nou aan die luistertest? In die map op irrelevant.nl staan maar twee bestanden van drie megabyte...moet het niet een bestand van 514 MB zijn?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 15:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-04-2004 @ 13:03 :

Btw Dobermann - hoe kom ik nou aan die luistertest? In die map op irrelevant.nl staan maar twee bestanden van drie megabyte...moet het niet een bestand van 514 MB zijn?
Ja, jeumig.. 't Ding heeft een week online gestaan, en Jon heeft ook geen onbeperkte schijfruimte.. Ik wil 'm bèst nog een keer uploaden, of wanneer je me hèèl lief aankijkt opsturen op CD, maar ik ga 't niet wèèr voor de kat zijn kut doen.

Dus gaarne afwegen of het überhaupt zin heeft, zo ja, PM maar raak voor een knaak.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 22:41
Verwijderd
Als het veel moeite voor je is, laat het dan maar zitten. Zo heel erg fanatiek hoef ik nu ook weer niet die kwaliteit te testen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten