Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2002, 15:58
Verwijderd
Ik zal bij het begin beginnen het zat zo, ik heb dus system mechanic en daarmee kan ik het register scannen en eventueel opschonen. Gisteren begon ik dus te scannen en tijdens het scannen liep hij in de fout en kreeg ik een blauw scherm te zien (weet nit meer wat er op stond) Dus ik dacht ik zet e Pc uit en daarna doet hij ht wel weer. Niet dus

Nu kom ik helemaal niet meer in windows xp. Ik zie het laadscherm en normalitair zou hij dan naar de users moeten gaan om te kiezen met wie je wil inloggen maar zover komt het niet.

Na het laden krijg ik dus ook een blauw scherm waarop hij zegt dat hij een bepaald deel uit het register niet kan lezen/Beschadigd is/niet aanwezig is.

Het gaat om \SystemRoot\System32\config\SOFTWARE
hij zegt gewoon, da het beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar is.

Iemand misschien een idee hoe ik dit via een ander besturingssysteem (zit nu in Windows ME) of via Dos het goed kan krijgen, of wordt dit een format?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2002, 16:01
Verwijderd
Heb je de system restore al uitgeprobeerd?

Het is overigens normaliter
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 16:03
Verwijderd
Heb je al geprobeerd om in safe mode op te starten
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 16:07
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
Heb je al geprobeerd om in safe mode op te starten
Jah, krijg hetzelfde blauwe scherm.

En hoe wil ik systeem herstel uitvoeren bij Windows XP??? Want als dat kan dekn ik wel dat het goed kan komen, maar ik kan moeilijk in windows zelf komen
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 16:20
Verwijderd
Vraagje van mij, hoe zou ik in Windows ME in het register kunnen kijken van Windows XP?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 16:25
pietje63
pietje63 is offline
ik heb precies hetzelfde probleem gehad
waarschijnlijk is het een hardware probleem
(was bij tenminste)
ik kreeg win xp ook niet opnieuw geinstalleerd; uiteindelijk bleek dat met L2 cache kapot was (en windows kwam daardoor of met een irql error of met een register error)
Oud 31-05-2002, 16:29
Verwijderd
Citaat:
pietje63 schreef:
ik heb precies hetzelfde probleem gehad
waarschijnlijk is het een hardware probleem
(was bij tenminste)
ik kreeg win xp ook niet opnieuw geinstalleerd; uiteindelijk bleek dat met L2 cache kapot was (en windows kwam daardoor of met een irql error of met een register error)
Denk niet dat het een hardware probleem is, want ik was precies op het moment in het register aan het scanen met System Mechanic. En nu start hij niet op doordat hij een bestand niet kan lezen...

Maar ik had zelf niks verwijderd ofzo vanuit system mechanic.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 16:30
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:

Denk niet dat het een hardware probleem is, want ik was precies op het moment in het register aan het scanen met System Mechanic. En nu start hij niet op doordat hij een bestand niet kan lezen...

Maar ik had zelf niks verwijderd ofzo vanuit system mechanic.
ik had ook niets veranderd ofzo; was ook spontaan

maar maybe idd geen toevel

misschien kun je herstellen vanuit winxp setup proberen
Oud 31-05-2002, 16:33
Verwijderd
Citaat:
pietje63 schreef:
misschien kun je herstellen vanuit winxp setup proberen
De eerste keer moet ik dan op F2 drukken, waarneer ik dat dan doen dan mot ik diskettes hebben die ik niet heb. Maar als ik dan verder ga dan kan ik ook weer herstelen en als ik die dan kies dan kom ik in dos terecht waar ik niet weet wat ik moet doen.

Dus je zou ook eventueel systeemherstel via Dos kunnen uitvoeren?? Zojah hoe moet dat dan, ik weet het iig niet.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 16:39
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:

De eerste keer moet ik dan op F2 drukken, waarneer ik dat dan doen dan mot ik diskettes hebben die ik niet heb. Maar als ik dan verder ga dan kan ik ook weer herstelen en als ik die dan kies dan kom ik in dos terecht waar ik niet weet wat ik moet doen.

Dus je zou ook eventueel systeemherstel via Dos kunnen uitvoeren?? Zojah hoe moet dat dan, ik weet het iig niet.
ben ik ook vaak beland; kwam ik ook niet verder
als je win xp op een fat32 partitie hebt staan kan hij volgens mij ook zelf zoeken en maken
Oud 31-05-2002, 18:30
Verwijderd
Hij geeft dit ook aan als code:

Stop: c0000218 {registebestandfout}

Misschien zegt iemand dit wat?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 18:57
Verwijderd
Ennuh... heb je al geprobeert om op te starten van de Windows XP cd en dan "repareren" te doen?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 19:13
Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
mischien al in dit topic vermeld, maar probeer dit even

voordat je windows opstart (net ná de bios dus) paar x op F8 rammen, en daar kiezen voor 'Laatst werkende instellingen' ofzoiets.
Oud 31-05-2002, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Chip Zero schreef:
Ennuh... heb je al geprobeert om op te starten van de Windows XP cd en dan "repareren" te doen?
Exactly. Eventjes booten vanaf je XP-CD, dan Installatie Herstellen oid en 't zal allemaal bést wel weer goedkomen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Cybernetic Dreams schreef:
voordat je windows opstart (net ná de bios dus) paar x op F8 rammen, en daar kiezen voor 'Laatst werkende instellingen' ofzoiets.
nope werkte ook niet

Citaat:
Dobermann schreef:
Exactly. Eventjes booten vanaf je XP-CD, dan Installatie Herstellen oid en 't zal allemaal bést wel weer goedkomen.
Zo ff gedaan he, nou mooi niet dus..

Inmiddels is het in orde, ik heb gewoon de File Softare, die in de map Windows\repair stond gekopieerd naar mijn map windows\system32\config..

En alles werkt weer perfect
dat ebstandje wat dus in de Map repair staat is dus een back-up file van een schone windowns installatie, maakt windows zelf aan, was dus erg handig voor mij
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 00:16
Verwijderd
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
Inmiddels is het in orde, ik heb gewoon de File Softare, die in de map Windows\repair stond gekopieerd naar mijn map windows\system32\config..

En alles werkt weer perfect
dat ebstandje wat dus in de Map repair staat is dus een back-up file van een schone windowns installatie, maakt windows zelf aan, was dus erg handig voor mij
Ja, wilde ik net gaan zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten