Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2002, 15:25
Verwijderd
Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
De partijpunten zijn uitgewerkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2002, 19:35
Joostje
Joostje is offline
hey dezelfde layout als de site van de lpf
Oud 01-06-2002, 19:52
GeNeVa
GeNeVa is offline
aan de rechterkant staat ook letterlijk : fortuyn

Maar euhmmm... moet ik wat op die site staat serieus nemen?!
Oud 01-06-2002, 20:12
Verwijderd
Citaat:
GeNeVa schreef:
aan de rechterkant staat ook letterlijk : fortuyn
Dat komt hierdoor:
Citaat:

Begin 2002 wordt de politiek-maatschappelijke situatie in Nederland bepaald door grote onrust, enerzijds als gevolg van de landelijke ontzetting na de moord op Pim Fortuyn op 6 mei 2002, anderzijds door het verrassende verloop van de verkiezingen. Het nationale gemoed is onstabiel. De politiek is iets wat de meeste mensen inhoudelijk niets interesseert, de mensen zijn voornamelijk geïnteresseerd in het toneelspel.
Het is grondig aangepast hoor.

Citaat:

Maar euhmmm... moet ik wat op die site staat serieus nemen?!
Gaarne. Het is de bedoeling dat we uiteindelijk een serieuze partij kunnen vormen. De grondslag ligt in een soort grap, maar we willen ervoor gaan om het voor de volgende verkiezingen tot een echte partij te vormen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 21:19
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Bovenstaande standpunten van de Lijst FrambozenPudding zijn gebaseerd op ons verkiezingsprogramma "Nijntje in de Speeltuin". Voorts zijn eerdere publicaties van Dick Bruna geraadpleegd. Dit overzicht is samengesteld ten behoeve van de media, die niet over het boek beschikken.
Citaat:
Kontradix is de eerste menselijke leider.. ...en volgt een lange rij van boerderijdieren leiders op, zoals Hamlet het schaap en Stalin de Eend
wel leuk gedaan hoor maar doe het op Software en Multimedia..
Oud 01-06-2002, 21:31
Verwijderd
Heb je de standpunten gelezen? Die zijn anders behoorlijk serieus!

(Heej en mag de politiek soms niet luchtig zijn hier en daar?)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 22:41
Joostje
Joostje is offline
hmm ik vind de standpunten nogal vaag geformuleerd.
verder nogal aansluitend op sp.
Oud 01-06-2002, 22:52
Verwijderd
Niet zo vaag als die van andere partijen.
De standpunten zijn inderdaad links, soms zelfs extreem-links.
Maar SP?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 23:12
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
De standpunten zijn inderdaad links, soms zelfs extreem-links.
Maar SP?
SP is links, soms zelfs een beetje extreem-links

heb je nix van Frankrijk geleerd btw? versnipperd links?
Oud 01-06-2002, 23:36
Verwijderd
Toch verschilt de LFP naar mijn mening flink van de SP.
Om maar iets te noemen willen we zodra we democratisch gekozen zijn het land herstructureren naar een (tijdelijke, vreedzame) dictatuur. Geen last van linkse versnippering ook dan.

Verder zijn wij wél voor verdere éénwording met Europa. We hebben hier uitgebreide ideeën over die nog in de Europa-standpunten zullen worden samengevat.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 21:31
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Toch verschilt de LFP naar mijn mening flink van de SP.
Om maar iets te noemen willen we zodra we democratisch gekozen zijn het land herstructureren naar een (tijdelijke, vreedzame) dictatuur. Geen last van linkse versnippering ook dan.
haha... een tijdelijke vreedzame dictatuur.

mja... ik zou maar eens Star wars gaan kijken, die hebben ook een 'tijdelijke dictatuur' sinds ep2

waarom hebben we eigenlijk zoiets totaal verwerpelijks als een dictatuur nodig? We bevinden ons nou niet bepaald in een noodsituatie (moet jij in t leger om te vechten? Heb jij maar 1x in de week te eten? nee he?).

Totale onzin, sorry.
Oud 02-06-2002, 21:36
GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

Gaarne. Het is de bedoeling dat we uiteindelijk een serieuze partij kunnen vormen. De grondslag ligt in een soort grap, maar we willen ervoor gaan om het voor de volgende verkiezingen tot een echte partij te vormen.
Hoe kan ik de site, en daarmee de standputnen serieus nemen, als je zelf al aangeeft.. dat deze ontstaan zijn door een soort grap?!
Oud 02-06-2002, 22:51
twiety
twiety is offline
So, what's next?

ADC, Altijd Die Citroen

PdvA, Prettig drinken van Appelsap

VDV, Voor De Vruchten

66D, 66 Dadels

LG, Lekker Grapefruit

PS, Prima Sinasappel

SPG, Schil Peren Goed

????
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 23:07
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:
So, what's next?

ADC, Altijd Die Citroen

VDV, Voor De Vruchten

66D, 66 Dadels

LG, Lekker Grapefruit

PS, Prima Sinasappel

SPG, Schil Peren Goed

????
indd als je iets serieus wil worden moet je wel de naam veranderen
Oud 02-06-2002, 23:32
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:

indd als je iets serieus wil worden moet je wel de naam veranderen
Ach, misschien kunnen ze nog een paar stemmen van geflipte Star Wars fans krijgen als ze zich Luke For President noemen.

Leve Fortuyn's Partijprogramma
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 11:47
Verwijderd
Citaat:
twiety schreef:
So, what's next?

ADC, Altijd Die Citroen

VDV, Voor De Vruchten

66D, 66 Dadels

LG, Lekker Grapefruit

PS, Prima Sinasappel

SPG, Schil Peren Goed

????
Je bent wel lekker creatief bezig geweest.
En dat komt door de LFP!!
Zie je, we zijn er ook voor jou!

Tja en mij best dat het op het moment niet serieus genomen wordt. Uiteindelijk gebeurt dat wel...

Die dictatuur is trouwens niet omdat het zo slecht gaat, maar omdat het veel en veel beter kan. Hee en waarom zou je daar dan niet voor gaan?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 15:01
twiety
twiety is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Je bent wel lekker creatief bezig geweest.
't Gaat, ik geloof niet dat ik er meer dan 'n minuut aan bezig ben geweest.

En dat komt door de LFP!!
Nou, begin een taalvereniging.

Zie je, we zijn er ook voor jou!
Vergeet 't maar, ik hou 't bij de LPF.

Tja en mij best dat het op het moment niet serieus genomen wordt. Uiteindelijk gebeurt dat wel...
Natuurlijk. Dream on.

Die dictatuur is trouwens niet omdat het zo slecht gaat, maar omdat het veel en veel beter kan. Hee en waarom zou je daar dan niet voor gaan?
Omdat 't een dictatuur is. Zou alleen goed zijn als Pim de dictator was, maar die kan dat niet meer zijn en als 't kon zou hij het niet eens willen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 17:23
Verwijderd
Citaat:

Omdat 't een dictatuur is. Zou alleen goed zijn als Pim de dictator was, maar die kan dat niet meer zijn en als 't kon zou hij het niet eens willen.
Wat is er mis met een dictatuur?
Ik heb al gezegd dat het vreedzaam is, je vrijheden worden alleen maar uitgebreid.
Ik heb al gezegd dat het tijdelijk is, zodat het snel weer voorbij is en aan een ieder is bewezen dat deze dictatuur veel beter werkt dan welke andere structuur dan ook.
En verder beweer ik beter te weten hoe het met Nederland verder moet dan de gemiddelde Nederlander.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 18:17
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
En verder beweer ik beter te weten hoe het met Nederland verder moet dan de gemiddelde Nederlander.
Dat denkt iedereen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 13:47
twiety
twiety is offline
Goed, hier zijn de laatste woorden die ik aan deze onzin vuil ga maken. Vragen aan mij hierover hebben dus geen zin meer.

Laat ik even zeggen dat, afgezien van de onzin, ik nog 1 hele grote reden heb dat je mijn stem nooit zult krijgen, nl. het volgende standpunt: "Carnaval wordt afgeschaft"

Citaat:
KontraDix schreef:
Alles: het volk heeft nix te zeggen

Ik heb al gezegd dat het vreedzaam is, je vrijheden worden alleen maar uitgebreid.
Natuuurlijk, behalve als meneer de dictator met het verkeerde been uit bed stapt. Bovendien volgt uit het uitbreiden van vrijheden niet per se het oplossen van problemen. Zo wil ik dat de politie meer vrijheden krijgt, bijv. m.b.t. fouilleren, en dat betekend dus minder vrijheden voor de burger.

Ik heb al gezegd dat het tijdelijk is, zodat het snel weer voorbij is

En wat is daar dan de zin van?

en aan een ieder is bewezen dat deze dictatuur veel beter werkt dan welke andere structuur dan ook.

Een ieder? Dat is aan mij niet bewezen, en meer dan wat je er hier over zegt staat ook niet op je site. Volgens mij is voor zowat iedereen bewezen dat de democratie de beste regeringsvorm is.

Alleen jammer he, dat als de gemiddelde Nederlander het niet met jou eens is, dat je geen stemmen krijgt en dus heb je niks te vertellen.

Probeer er maar 's een referendum over te krijgen. Ik geef je weinig kans.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 16:08
Verwijderd
Citaat:
twiety schreef:
Goed, hier zijn de laatste woorden die ik aan deze onzin vuil ga maken. Vragen aan mij hierover hebben dus geen zin meer.
Mij best. Ik reageer toch. Je voelt zo te lezen zelf al aan dat je standpunten zwak zijn.

Citaat:
Laat ik even zeggen dat, afgezien van de onzin, ik nog 1 hele grote reden heb dat je mijn stem nooit zult krijgen, nl. het volgende standpunt: "Carnaval wordt afgeschaft"
Ok. Pompiedompiedom (mompelt: heropvoedingsplan)
En we hebben toch vrije uitingsdag?

Citaat:
KontraDix schreef:
Twiety schreef:
Alles: het volk heeft nix te zeggen
Het volk heeft meer te zeggen dan nu. Ik nodig iedereen zelfs persoonlijk uit om een woordje met me te komen wisselen.
Mijn forum is open, mijn mailbox staat open.
Kom maar op met die ideeën, ik ga graag in discussie.

Citaat:
KontraDix schreef:
Twiety:
Natuuurlijk, behalve als meneer de dictator met het verkeerde been uit bed stapt. Bovendien volgt uit het uitbreiden van vrijheden niet per se het oplossen van problemen. Zo wil ik dat de politie meer vrijheden krijgt, bijv. m.b.t. fouilleren, en dat betekend dus minder vrijheden voor de burger.
Ik heb geen verkeerd ben en heb altijd het beste voor met de mensen. Het woord dictator wekt bij jou begrijpelijkerwijs een nare nasmaak op, maar vertrouw mij nu maar. Ik ben lief.
En met die vrijheden bedoelde ik toch net iets anders. Niet zo zeer fysieke maatregelen als fouilleren, maar psychologische veranderingen (zie ook onderwijs) dat mensen zich bijvoorbeeld
vrij voelen om te dragen wat ze willen zonder zich daarbij iets aan te trekken van de oordelen van anderen.

Citaat:
KontraDix schreef:
Ik heb al gezegd dat het tijdelijk is, zodat het snel weer voorbij is
Twiety schreef:
En wat is daar dan de zin van?
Zoals ik al schreef:

en aan een ieder is bewezen dat deze dictatuur veel beter werkt dan welke andere structuur dan ook.

Citaat:
Een ieder? Dat is aan mij niet bewezen, en meer dan wat je er hier over zegt staat ook niet op je site. Volgens mij is voor zowat iedereen bewezen dat de democratie de beste regeringsvorm is.
Nee, van de westerse beschaving vinden veel mensen dat de democratie de minst slechtste regeringsvorm is.
Zelf zie ik wel wat in het communisme en het mag duidelijk zijn dat ik ook potentie zie in een dictatuur.

Citaat:
KontraDix schreef:
Twiety schreef:
Alleen jammer he, dat als de gemiddelde Nederlander het niet met jou eens is, dat je geen stemmen krijgt en dus heb je niks te vertellen.
Jup, maar voorlopig ben je de eerste die iets tegen mijn ideeën in heeft proberen te brengen en zelfs dat is niet echt geslaagd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten