Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2004, 20:24
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ok, na net een redelijke discussie met mijn ouders, willen ze toch niet dat ik deze week bij mijn vriendin blijf slapen. We kennen elkaar nu 3 maanden, maar zij vinden het te vroeg. Ben ik nu te naief of zijn zij blijven steken in hun tijd?

Laatst gewijzigd op 26-04-2004 om 20:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2004, 20:27
Miracle
Miracle is offline
Vraag naar argumenten van hun! Misschien kun je die argumenten dan ontkrachten...
Oud 26-04-2004, 20:31
ZerO
ZerO is offline
Of ze zijn blijven steken in hun tijd of niet, ze blijven je ouders en zolang je bij hun woont zul je helaas naar hun moeten luisteren.
Maar mag je niet eens bij haar thuis slapen of niet bij haar op de kamer ? Dat laatste "begrijp" een beetje, je ouders zijn gewoon bezorgd en willen niet dat je dingen doet waarvan je later spijt zal krijgen blablaaa . Het is natuurlijk erg frustreerend ik heb het zelf meegemaakt. Ze zullen na een tijdje inzien dat ze je niet tegen kunnen houden wat sex betreft en zullen ze het ok vinden als je bij haar blijft slapen of andersom.
Oud 26-04-2004, 20:33
Verwijderd
Yep is een kl*te situatie. Maar ze blijven je ouders.... Ga een normaal gesprek aan. Dus gewoon rustig en met goede argumenten.

Zeg niet dat je dat nu niet doet.

Sterkte
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 20:35
Sweetsurrender
Mijn grootste probleem: We hebben nu al 2x een complete dag gehad samen, waarin we alles hadden kunnen doen met elkaar wat maar mogelijk was (om het zo maar ff te zeggen) en er is niks gebeurt. Het gaat trouwens over het slapen zowiezo. Wel of niet op haar kamer, gaat gewoon om het hele huis.
Hun argument?:We willen de kat niet onder het spek binden...
En als je dan ook nog bedenkt dat haar ouders een tijdje geleden zelf hebben voorgesteld of ik daar kon logeren (wat toen wegens omstandigheden gewoon niet kon) vind ik het gewoon raar...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 20:36
Duifje
Duifje is offline
Citaat:
dreen schreef op 26-04-2004 @ 21:27 :
Vraag naar argumenten van hun! Misschien kun je die argumenten dan ontkrachten...
Argumenten ontkrachten hoeft niet altijd nut te hebben. Over het algemeen hadden zij deze zelf ook wel kunnen bedenken, maar zijn zij er zelf emotioneel nog niet aan toe dat je deze stap maakt. Jammer, maar misschien beter om er gewoon veel over te praten. Uiteindelijk zullen ze dan wel kleine stapjes nemen in jouw richting.
Oud 26-04-2004, 20:38
ZerO
ZerO is offline
Soms hebben ouders het niet door dat hun kinderen geen kleintjes meer zijn. Onbewust willen ze je nog beschermen.
En het feit dat je met haar alleen bent geweest 2x en niks gedaan hebt werkt helaas niet. Ik heb het ook vaak gebruikt. Het gaat hun vaak om het feit dat ze toch nog controle over je willen hebben en dingen niet uit de hand willen laten lopen. Je moet hun vertrouwen winnen wat dat betreft en uiteindelijk laten ze je los. Hoelang dat gaat duren kan ik helaas niet voorspellen
Oud 26-04-2004, 20:49
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Duifje schreef op 26-04-2004 @ 21:36 :
Argumenten ontkrachten hoeft niet altijd nut te hebben. Over het algemeen hadden zij deze zelf ook wel kunnen bedenken, maar zijn zij er zelf emotioneel nog niet aan toe dat je deze stap maakt. Jammer, maar misschien beter om er gewoon veel over te praten. Uiteindelijk zullen ze dan wel kleine stapjes nemen in jouw richting.
Dat is wat ik bedoelde. Je kunt hun onzekerheiden langzaam wegvagen. Geef het tijd.
Oud 26-04-2004, 20:50
Myuki
Myuki is offline
Ik zou een spacecake bakken... deze aan ze voeren en de discussie nog een keer voeren
Oud 26-04-2004, 20:59
Verwijderd
Je moet je eigen ouders over vroeger gaan vragen. Op welke leeftijd zij dat mochten enz.

mocht dit niet werken, dan is de spacecake een goed alternatief
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 20:59
Pierreke
Pierreke is offline
Ik weet niet of het kan of zo..maar zou het probleem nog steeds bestaan als zij bij jou komt logeren? Misschien dat als je dat eerst een keer mag doen, je het vertrouwen van ze wint, en dat het daarna beter gaat??!! het is maar ee suggestie?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 21:14
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
nou mijn vriendin is mijn buurmeisje... maar sliep daar toch echt naar 2 weken al... eerst vonden mijn ouder shet ook niet echt wat maar toen bleven we een keer met een groepje daaro slapen... en dat was wel goed en nu slapen we zowat ieder weekend bij elkaar... geen probleem meer... verder heb je hier niet echt veel aan maar als je ouder het lezen maybe wel en laat als je een keer bij haar bent... dan laat je haar moeder toch gewoon ffkes bellen.. dat komt alweer heel anders op je ouder over denk ik zo..

suc 6

Groeten
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 21:18
Sade
Sade is offline
Kennen jullie elkaar drie maanden, of hebben jullie al drie maanden wat samen?

Ik zou inderdaad ook gewoon even rustig met hen erover praten wat hun redenen zijn. Ik sliep na een maand al bij mijn vriend thuis, al zijn mijn ouders ook niet zo ontzettend makkelijk.
Oud 26-04-2004, 21:21
Myuki
Myuki is offline
oooh sorry.... nou okee dan...

Ik denk aan het: wat je denkt doe je zelf (en dat is in deze situatie dus ook t geval gezien jij hun kindje bent)

Zij denken dat jij alleen maar seks wil terwijl zij zelf dus degenen zijn die dat willen

Of nouja dat is misschienw wel kort door de bocht maar toch... je hoeft toch niet meteen seks te hebben als je samen bent rare ouders heb jij...

Nu iets voor meneer en mevrouw Ernst: Ach gut... doet toch niet zo moeilijk t heeft geen nut... seks hebben ze toch wel als ze echt willen... (en daar zijn ze blijkbaar nog nie aan toe) (bloosgezichtje werkt altijd)

beter? (ik meen t wel)
Oud 26-04-2004, 21:22
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Ernst schreef op 26-04-2004 @ 22:07 :
Ff serieuze antwoorden, zit er een beetje aan te denken om dit aan mijn ouders te laten lezen (gewoon blijven zeggen wat je vind plz, ik ga hier niet over liegen)
Hm, ik zou dit dus echt niet aan je ouders laten lezen. Volgens mij helpt dat ook helemaal niet! De ouders van mijn vriend hebben ook heel lang niet gewild dat ik bij hem bleef slapen, zelfs niet op een andere kamer. Nu mag ik al een hele tijd blijven slapen, maar nog steeds niet op dezelfde kamer. Ook mag hij niet bij mij blijven slapen, maar hij mag wel overdag langskomen. En als ik bij hem ben, zijn we soms ook lang alleen. Dus ook voor ons is er tijd genoeg om te doen wat de ouders niet willen. We zijn zelfs al een keer met een paar vrienden een weekendje weggeweest, en dan vraag ik me af of ze soms denken dat we daar apart geslapen hebben...

Ik denk dat je er gewoon veel over moet praten. Ik zou ze zeker niet dit forum hier laten lezen. Volgens mij schiet je daar niets mee op. Als jij gewoon redelijk blijft, geven ze vanzelf wel toe.

[edit]
Heb ik nou iets gequote wat niet bestaat?
[/edit]
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 08:51
Verwijderd
Dit ten eerste niet aan je ouders laten lezen. Dan komt het niet meer uit jezelf.
Ga met ze praten. En ik weet hoe vervelend ze kunnen zijn, maar ga keer op keer op keer op keer met ze praten. Vraag naar hun ervaringen, of ze willen uitleggen waarom het nou niet mag, verzin tegenargumenten. Mijn moeder kwam ook met dat kat op het spek binden enzo..
Mijn ex sliep wel bij mij thuis (hij dan op mijn kamer in mijn bed en ik bij mijn moeder in bed of bij mn zusje op de kamer) omdat hij anders elke dag heen en weer moest reizen, aangezien hij ver weg woont ... Maar ik mocht onder geen beding daar slapen hoor, kom nou toch..
Toen heb ik ook mijn moeder met zijn moeder laten bellen. Aangezien zijn moeder het ook aan de mij had voorgesteld om gewoon een keer te blijven slapen toen ik daar huilend rondliep omdat ik niet weg wou.
Ik had niet echt het idee dat het allemaal wat hielp, maar elke keer praatte ik weer erover. Misschien kan jij ook zoiets doen dat zij eerst bij jou komt slapen en dan zij op jouw kamer en jij ergens anders. Dan hebben ze in het begin nog een beetje 'controle' voor hun gevoel en als ze zien dat jullie hun vertrouwen niet beschamen zal het misschien wel al wat beter gaan.
Uiteindelijk heb ik op mijn verjaardag toen er visite was de discussie weer op tafel gelegd en toen kreeg ik iedereen achter me en dus ook mijn moeder uiteidenlijk. Toen werd mijn ex ook nog heel erg ziek dus zei ik: mam, ik wil wel bij hem slapen hoor, want dan kan ik een beetje voor hem zorgen. Mijn moeder: dat moet je maar doen dan.

Ze moeten denk ik ook nog een beetje aan het idee wennen enzo. Mijn moeder zei ook altijd: kunnen jullie elkaar niet om het weekend zien (iets waar ik erg op tegen was, want het was zo oneerlijk, zij zag haar vriend elke dag, mijn zusje ook en ik moest het dan maar met om het weekend doen? ) en toen was ik een keer daar geweest en hij kwam weer hier en toen bleef ie alsnog elke keer slapen, aangezien mijn moeder toch wel heel erg gek op m is

Succes!

P.s. Je kan ook even de zoekfunctie gebruiken. Er staan ook al wat meer topics op het forum over blijven slapen. Misschien dat je daar ook tips op doet?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 12:41
Verwijderd
Tsja... ouders...
Toen ik 16 was mocht ik het ook niet.. ik heb uiteindelijk 1x bij hem thuis geslapen, omdat het daar toen wel een keer mocht. M'n moeder was het er absoluut niet mee eens, maar ik deed het gewoon.

Ik snap serieus niet wat ouders met "de kat op het spek binden" bedoelen.. op zich kunnen ze toch zelf zo dom niet zijn om te denken dat je anders geen sex hebt of dat je niet zelf kunt bepalen wanneer je sex wilt hebben..

Laat dit topic iig niet aan je ouders lezen, dat is toch net zoiets als laten zien dat vrienden van je het wel mogen. En dan kun je dus beter voorbeelden noemen van mensen die je kent dan een pagina op een anoniem forum te laten lezen. De meeste ouders hebben het toch al niet zo op dat hele internet-gebeuren denk ik.

Wel vreemd trouwens, meestal zijn ouders makkelijker in zulke dingen als het om hun zoon gaat dan bij hun dochter.

Uhm.. probeer ze gewoon te laten merken dat je oud, wijs en verantwoordelijk genoeg bent ofzo.. Ik weet het anders ook niet.. bij sommige ouders werkt heel lang doorzeuren, terwijl andere ouders daar alleen maar kwaad om worden. Jij kunt het beste beoordelen hoe jouw ouders zijn. Kom idd met tegenargumenten, vraag wat ze nou precies bedoelen met "de kat op het spek binden", want dat wil ik ook weleens weten..
succes
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 19:44
Sweetsurrender
De kat onder het spek binden zeiden ze meer vanwege de situatie. We hebben dus zegmaar al 2x de kans gehad en zei ik tegen me ouders:''Denk je nou echt dat wij iets gaan doen als wij met z'n tween op een kamer slapen als er een heeeeel nieuwsgierig broertje in de kamer naast ons ligt en de ouders er tegenover?
Dan betekend de kat onder het spek binden dus: ''Als jij een kat onder het spek bind, weet je zeker dat er iets gebeurt en nu dus ook''

Naja, ik heb het aan mijn ouders laten lezen, eerst vonden ze het nogal ''laag'' maar toen ze over na gingen denken vonden ze het wel super eerlijk en normaal dat ik er met mensen van mijn leeftijd over praat.

Maarjah, vandaag weer over gepraat, gaat denk ik nog wel ff duren....

EDIT: In ieder geval bedankt voor jullie hulp!!!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 20:00
Verwijderd
Ja ik snap op zich wel wat die uitdrukking betekent..
Maar ze snappen toch wel dat je overdag ook sex kunt hebben, enz.. en dat hun zoon van 16 toch zelf wel kan bepalen wanneer hij en z'n vriendin aan sex toe zijn.
Je ouders hebben hun eigen sexleven en jij ook, dat zullen ze moeten accepteren.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 20:08
kayce
kayce is offline
Ouders zijn gewoon bang dat jullie 'het' met elkaar gaan doen. En vaak kunnen ouders dat niet goed aan. Ik mocht daarom ook niet bij mijn moeder blijven slapen en nu laatst heb ik met haar gepraat en gezegd dat ik dat nog helemaal niet wilde enzo en eens goed met haar gepraat zodat ze wist hoe het allemaal een beetje in elkaar zat en sindsdien vindt ze het wel een beetje goed en mocht ikvoor de eerste keer bij hem blijven slapen na 2 jaar.

Mijn tip: Gewoon uitleggen hoe jij erover denkt en dat je niet met haar het bed in wil duiken om te sexen, want dat jullie dat allang eerder hadden kunnen doen, maar daar gewoon niet aan toe zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 21:02
Madgirl
Madgirl is offline
Ik had hetzelfde. Alleen dan dus omgekeerd. Ouders van vriendje vroegen of ik wel eens mocht logeren. Dat wou ik natuurlijk heel graag. Maar mijn ouders niet.
Ze vonden dat ik hem al vaak genoeg zag. Dat het allemaal wat snel ging (we hadden al 4 maanden.. maar oke). Het ging ze niet om de sex. Want ze weten heus wel dat je dat niet alleen 's nachts kan doen. Maar ze vonden dat ik me teveel aan hem ging binden. Dat ik nou ál bij hem wou slapen. Enzovoort. Ze waren ook bang dat ik er later spijt van zou krijgen. En dat ik later tegen ze zou zeggen "Waarom lieten jullie me zo vroeger zo snel bij jongens slapen?". Daarom hebben ze gezegt, dat als ik een jaar met hem zou hebben, dat ik dan wel 'af en toe' bij hem mocht logeren, en hij bij mij. Maar het is nu al uit, dus dat werd niks.
Maar goed. Dat zijn dus mijn ouders, jouw ouders zouden een hele andere reden kunnen hebben. Ik zou er gewoon een paar keer rustig met ze over praten.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 21:19
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vraag of zij bij jou mag komen slapen en dat je ouders dan de hele nacht voor cipier spelen.
Oud 28-04-2004, 13:49
Hawahaai
Hawahaai is offline
Tja, zoiets is lastig, want ouders hebben in zo'n situatie eigenlijk altijd het laatste woord. Ik mocht voor het eerst bij mijn vriend slapen toen we ruim 4 maanden met elkaar gingen. Dat ging van mijn ouders uit niet echt van harte, maar we hadden een goede reden. Zijn ouders maakten er geen enkel probleem van. Sindsdien mocht het af en toe (in het weekend), als we een goede reden hadden (samen naar een feest geweest, 's ochtends samen vroeg weg, dat soort dingen). Tegenwoordig (na een jaar en bijna 3 maanden) mag het ook af en toe 'zomaar'. We slapen gemiddeld elke maand een keer bij elkaar.
Het heeft dus bij ouders vaak gewoon tijd nodig, om te wennen aan het idee, en bovendien willen ze hun kind vaak een beetje beschermen, zeker als die nog 'jong' is.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:19
Charlottetje
Charlottetje is offline
Tsja, misschien mag ik hier niet serieus op in gaan, omdat ik het een stuk makkelijker heb. (nou ja, heb nog nooit in deze specifieke situatie gezeten, maar ik mag veel van mijn ouders, omdat ze mij vertrouwen, zeg maar)
Veel ouders reageren zoals de jouwe hoor!
Wat ik zou doen, denk ik, is met de ouders van mijn (in mijn geval, vriend) gaan praten. Van hen mag het tenslotte wel. En dan vragen of ze misschien niet met mijn ouders er over zouden willen praten en ze laten vertellen dat er heel goed op jou gelet zal worden daar etc. etc.
Oud 28-04-2004, 15:16
Dzjes
Dzjes is offline
Tsjah.. ik ben nu ook al 1jaar en 10 maanden samen en wij mogen ook nog altijd niet van onze ouders bij elkaar slapen.. Ik word dit jaar 18, en hij is er net 20 geworden. Zijn ouders zijn tamelijk conservatief (de mijne maakt er niet zo'n problemen van) en ziet dit dus niet zo zitten. We hebben wel een reis geboekt en daar maakt ze geen problemen van? Maarjah,de meeste ouders redeneren dat je enkel seks kan hebben als het donker is en je een bed voorhanden hebt .. Dus wij zitten eigenlijk zowat met hetzelfde probleem, maar het enige wat ik jou kan aanraden is erover praten, en met de tijd zal je mss wel mogen? Ik hoop het voor je! Succes nog ,en veel geduld
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2004, 15:28
Verwijderd
Ik wil best een zinnige reply hierover geven, maar hoe vaker ik het probeer hoe minder ik begrijp van dit soort ouders

Je bent 16, oud genoeg om na te denken wat je zélf wil, en daar de eventuele gevolgen van te overzien, en om als je iets niet wil dat ook niet te doen. Jouw geluk kan het probleem dus niet zijn.
Het gebeurt niet in hun huis, dus zij hebben er geen last van dat een meisje dat ze nog niet zo goed kennen bij hun aan het ontbijt zit of wat dan ook, en mochten jullie dan toch sex gaan hebben, dan hebben ze ook geen last van een krakend-bed-geluid. Overlast kan het probleem dus ook niet zijn.
Je bent hoogstwaarschijnlijk echt verliefd en zij ook, en als je verliefd bent wil je zo veel mogelijk bij iemand zijn en ook graag knuffelend in elkaars armen in slaap vallen, dus er is een heel goede reden dat je bij haar wil slapen. Gebrek aan redenen kan het probleem dus ook niet zijn.
Je hebt al drie maanden iets met haar, dus het is nu ook weer niet zo dat je bij iemand gaat slapen zonder dat je ouders weten wie dat is. Ook dat kan het probleem niet zijn.
Jullie wil nog niet eens sex, en mochten jullie toch op dat idee komen dan zijn jullie vast verstandig genoeg om voorbehoedsmiddelen te gebruiken, dus ze hoeven niet bang te zijn dat je vader wordt en je opleiding opgeeft enzo. Je toekomst kan het probleem dus ook niet zijn.
Ze zeggen dat ze 'de kat niet op het spek willen binden' (of nouja, ze zeggen 'onder', maar de uitdrukking is 'op'), met andere woorden, ze willen de kans niet te groot maken dat jij sex hebt. Maar als jij sex hebt, dan is dat volledig jouw zaak, ook hierin ben je oud genoeg om dit zelf te beslissen (zowel wettelijk bekeken als pedagogisch bekeken), en zij hebben er geen last van, ze hoeven het niet eens te merken, dus dat kan ook het probleem niet zijn.

Ehm...

Kennen ze de ouders van je vriendin? Misschien zou het een probleem kunnen zijn dat ze niet weten in wat voor huishouden je logeert.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:42
guitarplayer17
guitarplayer17 is offline
Bij mij mogen vriendjes echt meteen blijven slapen, maar gewone "jongens" vrienden mogen daarintegen absoluut NIET mij mij op de kamer logeren! odd...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 14:49
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik mocht het pas na ong. 6 maanden pas bij elkaar slapen.
En dat heeft me ook heeeeel wat moeite gekost hoor.
Dus ik vind het nog wel mee vallen...
Oud 29-04-2004, 17:50
Madgirl
Madgirl is offline
Citaat:
guitarplayer17 schreef op 28-04-2004 @ 20:42 :
Bij mij mogen vriendjes echt meteen blijven slapen, maar gewone "jongens" vrienden mogen daarintegen absoluut NIET mij mij op de kamer logeren! odd...
Bij mij andersom, gewone vrienden mogen wel. Maar mijn eigen vriend niet.. Erg frappant.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten