![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik ken geen beter principe. |
![]() |
||
Citaat:
ik bedoel maar, welke samenleving met al dat concrete, heeft ooit nihil problemen gehad? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe kun je "niet-oordelen"? - je oordeelt altijd. Bovendien leg je nog steeds niet uit hoe dit principe een leidend principe kan zijn voor een samenleving. Hoe werkt dit principe in een samenleving - hoe zorgt het volgens jou voor de goede en ware samenleving? |
![]() |
||
Citaat:
6.Gij zult niet doden 7.Gij zult niet overspelen (of anderzijds bedriegen) 8.Gij zult niet stelen 9.Gij zult geen valse getuigenis plegen tegen uw naaste. 10.Gij zult de vrouw noch iets anders van uw buurman begeren. en wat mij betreft mag hierbij dan 'gij zult vergeven als degene die uw pijn deed berouw heeft' bijkomen en nog wat dat soort dingen. en ook:gij zult niet oordelen over zaken waar gij niks mee te maken heeft, gij zult niet slecht roddelen over anderen,gij zult medeleven tonen en helpen wanneer gij dat kunt, gij zult uzelf niet beter voelen dan een ander enzovoort. zou goed zijn als zoiets in het onderwijs geleerd word. Laatst gewijzigd op 30-04-2004 om 08:13. |
![]() |
||||
Citaat:
onder oordeel versta ik het duim omhoog of omlaag doen als het om iemand anders gaat, ff lekker bepalen of iemand anders schuldig danwel onschuldig is... of zelfs of iemand alleen maar gek of niet gek is, en dit dan tegen iedereen doorroddelen. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ten tweede: veroordelen is iets anders dan beoordelen. Het lijkt mij uitermate ongezond als je je inschattingsvermogen/beoordelingsvermogen uit hebt staan als je mense voor het eerst ontmoet - de reden laat ik voor zichzelf spreken. Dat je niet iedereen veroordeelt, dat is vrij normaal. Dat je niemand beoordeelt is onzin. Citaat:
Ff wat regeltjes (en als ik je reply op Nare Man lees betreffen dat christelijke regeltjes) leren en dan komt het allemaal wel goed? Ik denk dat je dan iets te veel vertrouwen in de mensheid hebt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik kom even deze discussie binnenvallen met het volgende:
Er schijnt een e-mail bericht rond te gaan dat oproept tot jihad in Nederland. Over dit detail wil ik echter niet ingaan (is ook totaal off-topic hier), maar er wordt in die e-mail wel een opmerkelijke uitspraak gedaan met betrekking tot democratie, namelijk: "Het democratisch stelsel is niets anders dan een systeem dat tot doel heeft de mensen tot slaaf van zichzelf te maken, zodat een paar bloedzuigers hierop kunnen inspelen om hen te onderwerpen.'" Bron Is dit een rechtvaardig argument tegen het (huidige) democratische stelsel? Is het inderdaad zo dat de mens een slaaf van zichzelf geworden is? Wat zou "een slaaf van zichzelf" eigenlijk betekenen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar hier is het artikel: "E-mail roept op tot jihad in Nederland Van onze verslaggeefsters Janny Groen Lidy Nicolasen AMSTERDAM - Onbekenden verspreiden via mailadressen een oproep tot de jihad in Nederland. Gerechtstolk en beëdigd vertaler Arabisch Hamdy Abdel Gawad heeft bij de politie Haaglanden aangifte gedaan. 'Ik wil dat dit wordt uitgezocht', aldus Abdel Gawad. De wereldleiders, ook premier Balkenende, wordt in de mail aangeraden zich te onderwerpen aan de islam of anders af te treden. De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD), die deze week de dreiging van islamitisch terrorisme aanzienlijk noemde, wil geen commentaar geven. In moslimkringen wordt naarstig gezocht naar de herkomst van de mail en het boek De ware moslim, dat erbij is gevoegd. Abdel Gawad is een van de tolken van de twaalf moslims die in Rotterdam werden aangeklaagd voor terroristische plannen, maar vorig jaar wegens gebrek aan bewijs zijn vrijgesproken. Hij zegt geschrokken te zijn van de toon in de jihad-mail. De oproep en de vertaling van het boek staan op naam van Abu Zubair. De schrijver van het boek heet Diyaaud'deen Al'Qudsee. Namen die rechtstreeks verwijzen naar Bin Ladens Al Qa'ida . Mogelijk betreft het hier een nieuwe groep . Steeds vaker wordt de boodschap verspreid per e-mail, omdat de voor dit doel gebruikelijke websites overgave.nl of supportersharia.nl zijn geblokkeerd. De islam is de waarheid en zal de westerse samenleving overwinnen, staat in de oproep. 'Het democratisch stelsel is niets anders dan een systeem dat tot doel heeft de mensen tot slaaf van zichzelf te maken, zodat een paar bloedzuigers hierop kunnen inspelen om hen te onderwerpen.' De media worden gezien als de satan die het gedrag van de massa manipuleert. Integratie wordt de enige oplossing genoemd, integratie in de zin van islamitische onderwerping. 'Bush, Blair, Chirac, Balkenende kunnen met hun integratie-concept niet tippen aan dat van de islam, dus moeten ze plaatsmaken. Zij zullen in het hiernamaals de geest van de vernedering proeven. De geest van Jihaad waart over de aarde'."
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mocht je toch nog willen reageren, dan zou ik nog wel graag antwoord willen krijgen op mijn vragen van mijn post op 29-04-2004 @ 12:50 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
edit: Hierbij wil ik niet zeggen dat je als Moslim de democratie moet verafschuwen. Als je nou eenmaal woont in ene democratisch land, dien je de wetten te respecteren. Ik respecteer de wetten hier, en alsk het verwerp mogen ze mij terug naar het midden oosten sturen ![]() Ok kzal informeren naar het boek. Ik haalde dit voorbeeld aan, omdat ik wil laten zien, hoe onrechtvaardig het soms kan zijn om zomaar ineens wetten te wijzigen. In de Islamitische geschiedenis is er te zien, dat het aantal doodstraffen heel weinig was. Hiermee wil ik zeggen, dat ze niet zomaar ieder persoon zomaar ter dood veroordeelde, Daar gaat een heel proces aan af. En ja mocht een onschuldige de doodstraf krijgen, zal ie als god het wilt beloond wordenmet het paradijs, maar voor de atheisten onder ons,vergeet mijn laatste opmerking Laatst gewijzigd op 02-05-2004 om 12:16. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap niet wat er zo verkeerd is aan niet stelen, moorden, overspel of dat soort dingen? |
![]() |
||
Citaat:
En je weet best dat dit niet de dingen zijn waar mensen over klagen als het om shari'a gaat (wat trouwens een waardeloos systeem is dat niemand serieus neemt).
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
De bovenstaande vraag verwijst naar wat mij dwars zit in deze discussie. Enerzijds merk je terecht op dat het democratische bestel zeker geen ideaal bestel is. Je kritiek is in essentie gegrond. Anderzijds snijdt je een verwante, maar andere discussie aan door te stellen dat de Shari'a wel een goede basis vormt voor een samenleving. Impliciet verbind je deze twee stellingen aan elkaar. Je lijkt zoiets te zeggen als: het democratische systeem is feilbaar en iedere gek kan zomaar aan de macht komen en daarom is de Shari'a een beter systeem, want daarover is zo goed nagedacht. En dat is waar je fout ingaat. Je maakt geenszins aannemelijk dat de Shari'a een betere basis zou vormen voor een samenleving anders dan dat een staat in dat geval zou leven in concordantie met de wil van Allah. Waarom is het beter? Waar blijkt dat uit? Hoe lost het de problemen in de democratie op? Welke nadelen brengt de Shari'a met zich mee (want die zullen er ongetwijfeld zijn)? Et cetera. Citaat:
Citaat:
Wat betreft Mohammed, moge hij rusten in vrede, hij is wellicht de eerste die de Shari'a volgde, maar beter dan hij is Allah zelf - en Hij heeft in zijn Heilige Woord de Qur'an nergens expliciet vermeld dat een staat volgens de Shari'a geleid dient te worden. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik wil jou btw complimenteren voor je vele kennis ![]() Laatst gewijzigd op 02-05-2004 om 18:01. |
![]() |
||
Citaat:
Het breken van een eed is inderdaad slecht, maar dat wordt beoordeeld in het hiernamaals, niet door de wetten hier.
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben persoonlijk er nog niet over uit wat dan een beter stelsel zo moeten zijn dan het democratische - dus voorlopig houdt ik de democratie nog hoog. Maar voor mij geldt altijd Mill's citaat in mijn signature. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik predik mijn eigen visie en wel dat je anderen moet behandelen zoals jezelf behandeld wilt worden. Een veel gehoorde wijsheid, die tegenwoordig in vele monden hol klinkt. Veel mensen zeggen het, houden ervan of verguisen het, maar weinigen praktiseren het. |
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik deel jouw euforie overigens niet wat betreft de Shari'a. Ik dnek dat niet dat noodzakelijk een beter systeem zal zijn dan het democratische. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Zonder mij in deze discussie te werpen wil ik jullie even wijzen op de uitzending van tegenlicht, die afgelopen avond werd uitgezonden..
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je dat dmv. de sharia doet, dan is het onveranderlijk. Het woord van God mag je niet zomaar wijzigen en mensen hebben er geen invloed op, het staat vast. Dat is dus statisch. In een democratie daarentegen maakt het volk zelf de wetten. Dat is ten eerste dynamisch zodat mensen geen slaaf worden van hun eigen wetten. Ten tweede is het beter omdat in een statisch systeem als de sharia andersdenkenen geen invloed hebben. In een democratie heeft de minderheid ook geen doorslaggevende stem, maar ze heeft wel invloed. Dat is het grote verschil. Statische systemen leiden er trouwens toe dat landen achter gaan lopen wat betreft sociaal-economische, technologische en humanitaire ontwikkeling. Zie, bijvoorbeeld, alle islamitische landen ter wereld. Die lopen ook allemaal vijfhonderd jaar achter wat betreft de situatie mbt. mensenrechten, gelijkheid, welvaartsverdeling, technologische ontwikkeling. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||