Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2004, 19:15
LittleGuwrl
LittleGuwrl is offline
mag jij van je ouders, de lifestyle hebben die je zelf wilt of beletten ze je daarin ??

mijn ouders zijn nogal kakkers en nu vinden ze alles sexy/vrouwelijk dat ik aan doe meteen sletterig en ordi... wat dus niet zo is. verder zou ik nooit gothic/alto mogen worden ook al gaat daar wel mijn voorkeur naar uit --> vooral alto...

als k toch iets alto of sexy's aan doe mag k t huis niet meer uit... nu vraag k me wel af of dit bij meer mensen zo is... of dat je zelf je stijl mag kiezen... en dan niet alleen met kleren, maar ook met inrichting van je kamer, omgang met vrienden, gedrag... oftewel je hele lifestyle....

ben benieuwd...kus
Oud 04-05-2004, 19:23
Laïs
Laïs is offline
Mmm. Vrienden hebben ze niets op te zeggen,doen ze ook niet. wel vinden ze sommigen minder,maar ze beletten me niet om er niet meer mee om te gaan.
Op kleding zeggen ze ook niets,behalve van 'het is koud,doe betere schoenen aan' of een enkele keer 'hoe zie jij eruit'. maar voor de rest zeggen ze er niks op.
Haar is wel een discussiepunt.

Toen we mijn kamer gingen doen,mocht ik geen donkerrood/donkere kleuren,omdat dat invloed had op mijn gemoedstoestand ofzo. en mijn kasten beschilderen mag ik ook niet. posters enzo wel.

Gedrag. mmm. op taalgebrek letten ze wel,als het iets te grof is [wat zelden het geval is],zeggen ze er wel wat op.
en mijn moeder had de neiging om dialect woorden te verbeteren.
Oud 04-05-2004, 19:31
Verwijderd
Me ouders bepalen bijna niks. Alleen ze willen niet dat ik HD ( HardDrugs ) gebruik of in aanraking kom met de politie. En oh ja, dat ik me school haal en af en toe vinden ze dat ik tog te ver ben gegaan tegen leraren ( maar ze coveren dan wel voor me ).
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 19:46
LittleGuwrl
LittleGuwrl is offline
wat een lekkere ouders hebben jullie, k wilde dat die van mij zich eens meer met hunzelf gingen bemoeien...
Oud 04-05-2004, 19:48
Verwijderd
op geen enkele manier, ze gaan er van uit dat ik zelf verantwoordelijk genoeg ben

kus
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 19:50
Verwijderd
nope, mijn ouders hebben nooit moeilijk gedaan over mijn uiterlijk, hoe belachelijk het er misschien ook uitzag. Verder vind mijn vader zelfs de zelfde muziek als ik leuk(ska en punk). Mijn ouders laten me totaal vrij in de keuze van vrienden, kleding, kamerinrichting of wat dan ook. Ik heb opzich wel lieve ouders. Al kunnen ze natuurlijk soms scheitirritant zijn

Het enige waar mn ma trouwens echt moeilijk over doet is mijn wietgebruik maar mn pa niet dus dan kan ze me ook weinig maken.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 19:51
Ragnar
Ragnar is offline
Ik zorg met mijn moeder altijd voor diplomatieke tussenwegen, zodat er zo min mogelijk problemen ontstaan.
Dat ik sommige dingen niet mocht ben ik achteraf eigenlijk ook best blij om.
Mijn moeder is wel blij dat ik de laatste tijd wat minder bandshirts etc draag, achja ik wordt ook een dagje ouder hehe
Oud 04-05-2004, 19:51
justakid
justakid is offline
mijn ouders beletten me bijna nergens in, zouden ze ook niet moeten proberen. een enkele keer is het natuurlijk wel "wat zie jij eruit" maar dara blijft t ook bij ze verbieden me niks eigelijk..
Oud 04-05-2004, 19:58
Eurotrashgirl
Eurotrashgirl is offline
Opzich zijn mijn ouders heel makkelijk...Ik mag dragen, omgaan ed wat, met wie ik wil..Met kleding is het wel vaak 'Heb je nou alweer een nieuwe broek?' of 'zoveel geld voor 1 paar schoenen, belachelijk!!'. Maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 19:58
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
jakk

mijn moeder is zo hopeloos dat ze er meteen wat van zegt als er ook maar een klein stukje van m'n buik te zien is (denk dan aan 1cm ofzo)

Verder mag ik eigelijk niet eens me eigen kamer inrichten, ik heb overal kasten in m'n kamer staan die ik er graag uit zou willen gooien omdat ik zelf genoeg kasten heb en niet zoveel spullen om die kasten te vullen. Er ligt dus een hoop troep van mijn moeder in mijn kasten
Maar mijn moeder vind het zonde en dus mag ik ze niet wegdoen, ookal vallen ze bijna uit elkaar omdat het zo'n soort ikea bouwpakket kasten zijn

verschrikkelijk zeg
Oud 04-05-2004, 20:06
Verwijderd
JOehoeeee, Ridder in de huis, van ouders is geen sprake, want ik woon nu bij mijn vader, en dat is een fashion nono die maar 3 paar broeken heeft ofzo.

Mijn vader belet mij, omdat ik van hem niets meer mag kopen, ik moet bijna alle tassen en bonnentjes verbergen omdat ik inmens veel koop, en zoals jullie weten staat mijn lifestyle gelijk aan kopen.

Euh, mijn zusje blowt gewoon thuis, dat past in haar lifestyle.. verder maakt het hem niet uit wanneer ik thuis kom, en bij wie ik blijf slapen. Eigenlijk ben ik voor mijzelf strenger dan mijn vader voor mij, want ik wil dat mijn vrienden minstens 1 keer gewoon langs zijn geweest voordat ze blijven slapen.

Verder staat mijn muziek altijd te hard, maar ach
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 20:07
Verwijderd
Citaat:
LittleGuwrl schreef op 04-05-2004 @ 20:15 :
Kus Aan Alle Vrijgezellen
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 20:26
Verwijderd
mijn ouders laten me volledig vrij,ze geven er wel hun mening over,maar zeggen daar altijd bij:als jij het mooi vind,moet je het vooral aandoen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 20:37
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 04-05-2004 @ 20:50 :
nope, mijn ouders hebben nooit moeilijk gedaan over mijn uiterlijk, hoe belachelijk het er misschien ook uitzag. Verder vind mijn vader zelfs de zelfde muziek als ik leuk(ska en punk). Mijn ouders laten me totaal vrij in de keuze van vrienden, kleding, kamerinrichting of wat dan ook. Ik heb opzich wel lieve ouders. Al kunnen ze natuurlijk soms scheitirritant zijn
Heb ik niks aan toe te voegen
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 20:41
grandmommy
grandmommy is offline
mijn ouders laten me wel vrij in mijn keuzes qua lifestyle, ze zeggen hooguit dat ze iets 'zelf niet zouden dragen'. Als ik bijvoorbeeld in een groot kippenpak naar school zou willen dan... euh, nee, dat laten ze niet toe. Dus ze beschermen me tegen mijzelf, maar maken van een aparte keuze absoluut geen probleem.
Oud 04-05-2004, 20:54
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Kus Aan Alle Vrijgezellen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 20:55
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
En daarbij constateer ik maar weer dat ik toch écht topics moet lezen voor ik reply.

eXo was me voor.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 20:55
bassgirl
bassgirl is offline
mn ouders maakt t echt niet aan wat ik aandoe, altans dat denk ik, ze weten toch als ze zeggen dat ze niet willen dat ik iets aantrek ofzo ik het dan expres wel doe haha misschien daarom wel

maar ik ben niet extreem in iets, denk dat ouders dan lastiger gaan doen
Oud 04-05-2004, 21:21
Leiza
Leiza is offline
ik doe aan wat ik zelf aan wil doen, daar hebben mijn ouders niets mee te maken lijkt me wel vervelend als dat zo was

af en toe is het wel zo dat ik iets te kouds of te warms aan doe, dan zeggen ze et wel maar verder niet
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 22:22
rodina
rodina is offline
Toen ik 13 was waren paps&mams ook niet echt dolblijspringend enthousiast over m'n te korte Spice Girls truitje.

Maar ach, dat was toen, lekker puberend, nu oud wijs en volwassen en paps&mams vinden eigenlijk de meeste dingen wel oke.
Oud 04-05-2004, 22:24
Verwijderd
Ze laten me rustig.
Maarja, ik heb geen idee hoe het zou lopen als ik extreem zou zijn in een bepaalde vorm ofzo, maar dat ben ik niet dus zeuren ze sowieso weinig.
Hoogstens een keertje wat kritiek op het feit dat ik zo vaak naar concerten ga e.d.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 22:31
guess what
guess what is offline
Ik woon bij mn vader, hij is niet veel thuis dus ik heb sowieso al niet zo heel veel contact met ouders. Verder is mijn moeder stiekems wel blij dat ik niet meer zo skaterig eruit zag als dat ik 2 jaar geleden eruit zag, en dat ik nu wat 'normalere' kleren draag. Mn vader vindt dat ook, al heeft hij een verschrikkelijke hekel aan mn lippiercing. Qua vrienden zeggen mijn ouders niks en ik vind ook dat ze niks te maken hebben met wie ik omga. De laatste tijd ben ik veel opener vooral tegen mn moeder en dan gaat alles toch een stuk leuker. Mn vader vindt nog dat ik teveel geld uitgeef wat ook wel een beetje zo is maar ik werk dus ook daar heeft hij niet zo veel mee te maken vind ik.
Oud 04-05-2004, 22:34
Gwen.
Gwen. is offline
Nee mijn ouders vinden alles prima van hanekam tot hotpants.
Alleen over piercings en tattoeages doen ze wat moeilijk maar dat moet ik ook zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 23:18
Briseïs
Briseïs is offline
Mijn ouders vinden alles goed, als ze het echt niet mooi vind zegt mn moeder er wel wat van, maar daar blijft het bij. Piercings en tatoeages zijn ze niet zo fan van, maar nu ik 18 ben moet ik daar zelf over beslissen.
Oud 04-05-2004, 23:23
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
LittleGuwrl schreef op 04-05-2004 @ 20:46 :
wat een lekkere ouders hebben jullie, k wilde dat die van mij zich eens meer met hunzelf gingen bemoeien...
Dat gebeurt vanzelf als je wat ouder wordt, meid.
Oud 05-05-2004, 01:33
Verwijderd
Nog een toevoeging dan, mijn moeder keurt mijn burberry petje dus af, en mijn vader weet niet eens wat het is

Mijn vader is dus absoluut tegen mijn bijna dwangmatige wasmachine's, maar is wel hardstikke blij dat ik iedere week in de keuken sta om of iets te bakken of toetjes te maken
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 08:11
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Soms is het voor mijn ouders wel even slikken met bepaalde dingen. Bijv. met mn opgeschoren haar en mn nepwenkbrauwen. Maar uiteindelijk laten ze het toch allemaal toe. Mijn moeder vind het eigenlijk wel leuk dat ik er niet uitzie zoals de gemiddelde mens, want ze is zelf ook een beetje apart.
Mijn ouders hebben alleen bezwaar tegen tattoo's of piercings, daar moet ik mee wachten tot mn 18e (behalve neuspiercing of oorbellen ofzo). En af en toe gooien ze even de rem op mn uitgaansgedrag, omdat ik redelijk vaak uit wil. Maargoed, ik mag niet klagen, een hoop leeftijdsgenoten mogen niet eens uit.
Ik heb t nog wel getroffen, mn moeder vind het zelfs leuk om mee te gaan naar de elf fantasy fair en we gaan ook best vaak samen winkelen in andere steden, dat is ook altijd wel gezellig.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 08:22
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
M'n ouders zeiken wel eens erover dat ik zoveel schedels en dergelijke draag, en over "Juten zakken" als broek en dat soort dingen. Mn vader heeft zelfs eens een keer gezegt dat ik moest kijken naar andere mensen van 20 die werkten, en me daaraan moest aanpassen,
Dan word het weer tijd op de fotoboeken erbij te pakken waar mn vader als hippie op staat, en hem te herinneren aan het verhaal dat hij een keer is aangehouden door de politie omdat hij als langharig schorem in een toch wel grote auto reed, dus dat ie wel gestolen moest zijn, en dat ik zoiets nou NOOIT heb
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 08:27
wentie
wentie is offline
Ik hoor t wel, k ben zo goed als de enige.. ik denk eigenlijk dat dit misschien ook wel komt doordat ik enigstkind ben.. mijn ouders zijn atijd erg (te erg) beschermend geweest. Maar ik vind mezelf nu wel oud enw ijs genoeg om beslissingen te kunnen nemen over wat ik aan doe... en hoe ik leef...
Oud 05-05-2004, 08:28
wentie
wentie is offline
Citaat:
ThePinkFlamingo schreef op 05-05-2004 @ 09:22 :
M'n ouders zeiken wel eens erover dat ik zoveel schedels en dergelijke draag, en over "Juten zakken" als broek en dat soort dingen. Mn vader heeft zelfs eens een keer gezegt dat ik moest kijken naar andere mensen van 20 die werkten, en me daaraan moest aanpassen,
Dan word het weer tijd op de fotoboeken erbij te pakken waar mn vader als hippie op staat, en hem te herinneren aan het verhaal dat hij een keer is aangehouden door de politie omdat hij als langharig schorem in een toch wel grote auto reed, dus dat ie wel gestolen moest zijn, en dat ik zoiets nou NOOIT heb
dat laatste vind ik wel een errig goed idee
Oud 05-05-2004, 08:29
wentie
wentie is offline
alles dat gepost is onder wentie is van littleguwrl... per ongelijk ingelogd op verkeerde naam... dit is me oude.. ben overgestapt naar littleguwrl...
Oud 05-05-2004, 08:40
Fog
Fog is offline
nee mn ouders vinden alles best.

maar mn zusje loopt in RL bloesjes, colbertjes en andere zogenaamd netjes volwassen kleding en daar maken ze nog weleens grapjes over. maar ze zouden nooit iets verbieden.
Oud 05-05-2004, 08:43
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 04-05-2004 @ 20:48 :
op geen enkele manier, ze gaan er van uit dat ik zelf verantwoordelijk genoeg ben

kus
Precies.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 09:10
Isha
Isha is offline
Nee ze beletten mijn lifestyle niet, daar ben ik te puberaal voor . Ze lachen me zo nu en dan wel uit.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 09:39
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ach, als ik me ineens heel erg raar gaan gedragen, gaan ze er wel wat van zeggen op een subtiele manier. Maar ik ga me niet raar gedragen dus ze beletten me helemaal niet
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 10:08
June bug
June bug is offline
Ik woon alleen met m'n moeder, en zij is behoorlijk relaxed. Ik mag aantrekken wat ik wil (wat allang zo extreem niet meer is), en ik mag ook zelf weten hoelaat ik thuiskom enzo. Als ik de volgende dag vroeg op moet zal ze wel zeggen van: kom je niet te laat thuis vanavond? Maar dan nog vindt ze het m'n eigen verantwoordelijkheid. Over met wie ik omga heeft ze helemaal niks te zeggen. De vrienden van me die ze kent vindt ze allemaal aardig, dus geen probleem verder. Ook mag ik gwn thuis roken. Blowen weet ze wel, maar daar heeft ze t verder nooit over, dus ook geen probleem.
Oud 05-05-2004, 10:23
Otis
Otis is offline
Ik heb ze nog nooit iets horen zeggen over mn kleding.

mn vader wel een keer terwijl hij zn hand door mn pony haalde: je moet je haar naar achter doen , dan komen je ogen mooier uit

en mn moeder , toen ik volgens haar teveel zwarte make-up op had: je word toch geen gothic he , schat?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 12:48
Vice
Vice is offline
M'n ouders vinden alles best, zolang ik maar gelukkig ben.
Oud 05-05-2004, 13:20
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
Otis schreef op 05-05-2004 @ 11:23 :

en mn moeder , toen ik volgens haar teveel zwarte make-up op had: je word toch geen gothic he , schat?

haha

Ik mag zo ruig leven als ik zelf wil. Het mag eigenlijk wel nog ietsjes ruiger zodat ik dan sneller ga settlen volgens mijn pa.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 13:22
ik is een kiwi
ik is een kiwi is offline
mijn ouders vinden dat mn broek te laag is.. en het is een gewone heup broek.. en als ik 'm toch aan doen, moet ik iets erboven aan dat helemala over die broek heen valt... zeer irritant dus
Oud 05-05-2004, 13:25
GRRR
GRRR is offline
Je bent 14. Die zijn bang dat jongens je verkrachten door het zien van je buik en je jezelf niet kunt verweren. En in hun ogen is het sletterig aangezien dat in hun tijd uit den boze was, maar omdat je hun dochter bent gaan ze niet in je gezicht zeggen dat ze je een slettige hoer vinden zo.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 13:26
biep
biep is offline
Citaat:
ik is een kiwi schreef op 05-05-2004 @ 14:22 :
mijn ouders vinden dat mn broek te laag is.. en het is een gewone heup broek.. en als ik 'm toch aan doen, moet ik iets erboven aan dat helemala over die broek heen valt... zeer irritant dus
Kiwi's hebben toch gewoon een vacht?
Oud 05-05-2004, 13:28
ik is een kiwi
ik is een kiwi is offline
@GRRR==> dank je maar weer voor je geweldige ondersteuning, maar ik weet wel wat ik doe
@biep===>
Oud 05-05-2004, 14:38
ShadowCat
ShadowCat is offline
Citaat:
June bug schreef op 05-05-2004 @ 11:08 :
Ook mag ik gwn thuis roken. Blowen weet ze wel, maar daar heeft ze t verder nooit over, dus ook geen probleem.
Joepie . Bel me als je longkanker hebt - of gooi jezelf meteen uit het raam. Loop je ook geen kans meer je hersencellen weg te blowen.

M'n ouders maken geen problemen van m'n lifestyle. Zolang ik niet te extreem word...maar waarom zou ik.
Oud 05-05-2004, 15:04
Nuck
Nuck is offline
Nee, mijn ouders zijn tevreden over mijn gedrag en kledingstijl . Wat ik in Groningen uitvoer, vinden ze ook allemaal prima (voor zover ze ervan op de hoogte zijn )
Oud 05-05-2004, 15:06
Verwijderd
Ik woon bij mijn moeder. Ze zeurt nergens over behalve als ik te veel bel. Voor de rest mag ik alles maar ik ben dan ook heel verstandig dus ik weet waar de grenzen liggen.
Bij mijn vader ligt het ietsje anders maar hij heeft weinig te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 05-05-2004 @ 16:04 :
Nee, mijn ouders zijn tevreden over mijn gedrag en kledingstijl . Wat ik in Groningen uitvoer, vinden ze ook allemaal prima (voor zover ze ervan op de hoogte zijn )
Jij bent volgens mij dat meisje, van die radio reclame over de RUG, eerst belt ze met haar vriendinnetjes over hoe druk haar leven is, en dan belt mams [even een wisseltje hoor] en dan zeg je: "jaa, druk met de studie hè"
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 15:52
frozenfountain
frozenfountain is offline
Mijn ouders zeggen niet veel over m'n kleding. Ik weet van mezelf wel wat ik wel en niet kan dragen. Soms zegt m'n vader iets over een kort rokje of lage decolleté. Maar ik mag het huis wel uit.

En ze vinden dat ik niet té veel moet uitgaan, maar dat wil ik zelf ook niet. Drinken en roken vinden ze ook niet goed, en ik ook.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 15:55
Verwijderd
Citaat:
wallflower schreef op 04-05-2004 @ 21:55 :
En daarbij constateer ik maar weer dat ik toch écht topics moet lezen voor ik reply.

eXo was me voor.
Kus Aan Wallflower
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 15:57
Verwijderd
Als ik tegen m'n mam zou zeggen dat ik wel 'ns een dampie rook zou ze d'r denk ik niet zo'n probleem van maken maar toch houd ik het liever voor mezelf (denk graag dat ik een voorbeeldfunctie vervul voor m'n kleinere broertje + zusjes). Verder heeft m'n m00der geen problemen met m'n kleding'stijl'...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten