Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 13:51
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Dith schreef op 05-05-2004 @ 14:28 :
ja.
en als ik die kleding en muziek nou gewoon mooi vindt?? mensen moeten eens niet zo zeuren en niet iedreen in hokjes stoppen.
Oud 05-05-2004, 14:18
Nanaki
Nanaki is offline
hihi
Oud 05-05-2004, 14:36
ShadowCat
ShadowCat is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 05-05-2004 @ 14:51 :
en als ik die kleding en muziek nou gewoon mooi vindt?? mensen moeten eens niet zo zeuren en niet iedreen in hokjes stoppen.
Het gaat er ook niet om of je het mooi vindt of niet Heb je ooit een alto horen zeggen "wat vind ik mijn kleding eigenlijk lelijk!"?
Nee dus.
Het gaat erom dat je een karikatuur van jezelf maakt (vooral dat "stop me niet in een hokje" >_<).
Oud 05-05-2004, 19:00
da leentjuh
da leentjuh is offline
Het 'alto-idee' is leuk, anders willen zijn en niet met de massa mee willen lopen, maar in feite zien ze er allemaal hetzelfde uit en lopen ze dus nog met een groep mee. En wat ik heel irritant vind zijn alto's die 'dood aan de modetrutjes' roepen. En mensen die zeuren over wannabe-alto's die geen echte alto's zijn en het alleen maar willen zijn omdat ze erbij willen horen en dat soort geblaat. Ik vind dat iedereen erbij moet lopen zoals hij of zij dat wil en niet moet zeuren.
Oud 05-05-2004, 19:06
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Heb je dat helemaal zelf bedacht? Knap hoor.

*zucht*
Kan er niet iets gedaan worden zodat elk topic met het woord 'alto' in de titel meteen een slotje krijgt... Als ergens 500 post staan gaat dat ook automatisch.

Laatst gewijzigd op 05-05-2004 om 19:09.
Oud 05-05-2004, 19:30
Verwijderd
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN!
Oud 05-05-2004, 21:20
Vice
Vice is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 05-05-2004 @ 14:51 :
Heb jij er dan last van.
Je zegt zelf dat je kleding draagt die je mooi vind en muziek luisterd die je mooi vind. Zolang jij daar gelukkig mee bent is er toch niks aan de hand.

Niemand is perfect en iedereen krijgt wel eens kritiek op zijn of haar kleding. Daar moet je gewoon tegen kunnen.
Oud 05-05-2004, 23:56
Megadeth
Megadeth is offline
Wat mij de laatste tijd steeds meer opvalt is dat er een bepaalde groep (de iewat populaire jongeren met merkkleding enz.. dat standaard type dus) jongeren is die na het uitgaan altijd een tering kabaal heeft.. heel "stoer" slingerend over de weg fietsen en schreeuwen naar elkaar enz enz.. dat vind ik wel zulke stakkers

Mij kun je btw niet echt alto noemen.. ik luister veel metal muziek, ga naar festivals doe mee met moshpits enz.. maar draag niet van die wijde broeken enzo.. en ook al zou ik dat wel doen.. boeie je moet dragen wat je leuk en goed vind zitten ieder z'n eigen..

Ik reageer hier morgen nog wel ff ben nu te moe om fatsoenlijk verhaal te typen
Oud 06-05-2004, 11:00
Verwijderd
late reactie van mij over het altoverschijnsel:

je hebt diverse soorten,

1, de echte alto, die zichzelf nooit alto zal noemen.
de relaxte hippie zeg maar, die tot op late leeftijd gewoon lekker z'n gangetje blijft gaan.

2. de alto: de alto zoals we die kennen kent 2 catagorien:
a. de kleurrijke alto: luistert naar vrolijke alto muziek, draagt felgekleurde wijde broeken en riemen en truitjes met opdruk uit de large. zijn vaak ook jong van leeftijd.
b. de depressieve alto: verscheurde kleding, vettig haar, luistert natuurlijk naar nirvana, en kurt cobain is het grote voorbeeld.
de kleding is vaak donkerder, legerachtig, kisten.
even een heel standaart omschrijving die vaak voorkomt:
zwarte broek (wijd of zwarte legerbroek)
shirt van dimmu borgir tot marilyn manson tot nirvana tot korn.
donkere trui of vest van een band of van wol.
zwarte afgekauwde kisten, de broek er half ingepropt.
jas: legerjas met patches van meerdere bands. vaak: korn, mm, dimmu, cradle of filth, nirvana. jas is vaak erg versleten.
haar: lang en vettig
gezicht: van kleine oogpotloodlijntjes tot korpspaint.
als je dat hoort, zou je denken dat is gotic of black metal. maar dimmu en cradle, en de korpspaint hebebn geen drol met beiden catagorien te maken in deze combo. daarbij zijn die 2 bands t popi om tot het echte blackmetal genre te behoren, de gemiddelde band daarin is 10 keer bruuter en afschrikwekkender.
vaak moeten deze ook laten horen en of zien bij bijvoorbeeld concerten hoe anti alles ze zijn.

3. de alto die een beetje naar het skate toeneigd, en er eigenlijk wat tussen in hangt. wel broeken met wijde pijpen enzo, skategypjes, kettingen, maar toch met een hang nar een meer skate achtige styl,OF meer een hang naar gematigdere vormen van alto. dus wel n beetje alto, maar niet zoals alto 2.a ale kleuren van de regenboog aanhebben en geen wit rode kettingen enzo.
Oud 06-05-2004, 12:21
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Vice schreef op 05-05-2004 @ 22:20 :
Heb jij er dan last van.
Je zegt zelf dat je kleding draagt die je mooi vind en muziek luisterd die je mooi vind. Zolang jij daar gelukkig mee bent is er toch niks aan de hand.

Niemand is perfect en iedereen krijgt wel eens kritiek op zijn of haar kleding. Daar moet je gewoon tegen kunnen.
tuurlijk kan ik tegen kritiek op mn kleding, het kan me echt totaal niks schelen wat anderen daarvan denken, als ik t maar mooi vind, toch?
Laat iedreen gewoon in zn waarde en dragen wat hij/zij zelf wilt. als iemand wil denken dat hij/zij zo alto/gothic is, laat diegene lekker. als iemand een hekel heeft aan alto's/goths, laat diegen dan lekker. wat maakt het uit hoe je eruit ziet en waarom je er zo uitziet??

Laatst gewijzigd op 06-05-2004 om 12:28.
Oud 06-05-2004, 12:33
Verwijderd
waarom is dit in godsnaam geupt?

oh ja en alto's waren vroeger trui maar nu zijn ze commercieel
Oud 06-05-2004, 13:36
Vice
Vice is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 06-05-2004 @ 13:21 :
tuurlijk kan ik tegen kritiek op mn kleding, het kan me echt totaal niks schelen wat anderen daarvan denken, als ik t maar mooi vind, toch?
Oud 06-05-2004, 13:41
Vice
Vice is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 06-05-2004 @ 12:00 :
heel verhaal
dus
Oud 06-05-2004, 14:07
Prankstar
Prankstar is offline
Wat zijn we toch weer lekker generaliserend bezig vandaag

Oud 06-05-2004, 14:11
Sask!a
Sask!a is offline
Citaat:
Prankstar schreef op 06-05-2004 @ 15:07 :
Wat zijn we toch weer lekker generaliserend bezig vandaag

Ja en dat kan bij alto's helemaal niet. Bij alto's spreek je niet van zij of men. Als je zegt: zij zijn..... (vul zelf maar iets in) dan betekent dat, dat dat voor een hele groep hetzelfde is. Dat kan dus niet, want dan zijn ze niet meer alternatief. Alternatief = in plaats van...

Een echte alto moet je per individu bekijken...
Oud 06-05-2004, 14:13
Maarten
Maarten is offline
Iedereen is alto.
Oud 06-05-2004, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 06-05-2004 @ 14:41 :
dus
Da's gewoon een late reactie van haar over het altoverschijnsel. Dat snap je toch wel?
Oud 06-05-2004, 18:50
Vice
Vice is offline
Ja, maar dat is al eerder in deze topic aan de orde gekomen.
Oud 06-05-2004, 19:18
sofuckingme
sofuckingme is offline
eigenlijk moet er een nieuwe naam voor alto verzonnen worden
want alternatief is het allang niet meer..suggesties iemand?
Oud 06-05-2004, 20:23
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 06-05-2004 @ 12:00 :
late reactie van mij over het altoverschijnsel:

je hebt diverse soorten,

1, de relaxte hippie zeg maar, die tot op late leeftijd gewoon lekker z'n gangetje blijft gaan.
moh mij noemen ze wel een hippie das om de ideologie die k heb, omdat k wel hou van een jointje op zn tijd en omdat ik een luiwammes ben die graag op t gras in t zonnnetje ligt nzo... denk k dan

jah tzal ookwelwat te maken hebben met hoe ik r uitzie, niet dat ik mn best doe om er appart uit te zien boeit me eigenlijk nietzo (wtf doe ik hier eigenlijk op lifestyle)
dat late-hippiegedoetje zie ik wel zitten!
Oud 06-05-2004, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 06-05-2004 @ 14:41 :
dus

jaja daar moet je even over nadenken he.
de wereld kan soms zo moeilijk in elkaar zitten
Oud 06-05-2004, 20:35
illogical
illogical is offline
al·to (de ~ (m.), ~'s)
1 [inf.] alternatieveling
2 [muz.] contratenor => countertenor

al·toos (bw.)
1 [archa.] altijd, voortdurend
Oud 06-05-2004, 20:53
Verwijderd
ik vind mensen in hokjes douwe onzinnig... maar mensen die bleren ik ben mezelf en ik ben alto zijn helemaaal onzinnig... ik ken zat "alto's" van tussen de 14 en 17 jaar allemaal hetzelfde: luisterend naar echte metal (evanescence, slipknot, murderdolls) zwaar overgemake upt, overal anarchie tekens opzetten en pentagrammen. alles met 666 want dat is stoer. roken want dan hoor je erbij, spikes is een must. als je niet naar slipknot luisterd ben je geen alto. je haren moeten er raar uitzien en je moet zoveel mogelijk satanistische bands kennen.. de meesten van deze groep luisterde een half jaar geleden nog naar gc en kennen nu nog steeds alles wat op tmf komt uit hun hoofd en hebben thuis een hele cd collectie met alles van de top 40 erin...die mensen zijn pas alto.. volgens hun...

die altos zijn niet alternatief, alternatief is anders, dit is hetzelfde zijn als elkaar...alto bestaat niet meer...
alles is getolereerd alles is hetzelfde... iedereen lijkt op elkaar..

de wereld is verneukt
Oud 06-05-2004, 20:53
Milos
Milos is offline
tsja wat ik hier nu weer op moet zeggen. Volgens velen ben ik er ook een. Vooruit dan maar. Denk ik dan.
Oud 06-05-2004, 21:21
ShadowCat
ShadowCat is offline
Citaat:
koekjes schreef op 06-05-2004 @ 21:53 :
ik vind mensen in hokjes douwe onzinnig... maar mensen die bleren ik ben mezelf en ik ben alto zijn helemaaal onzinnig... ik ken zat "alto's" van tussen de 14 en 17 jaar allemaal hetzelfde: luisterend naar echte metal (evanescence, slipknot, murderdolls) zwaar overgemake upt, overal anarchie tekens opzetten en pentagrammen. alles met 666 want dat is stoer. roken want dan hoor je erbij, spikes is een must. als je niet naar slipknot luisterd ben je geen alto. je haren moeten er raar uitzien en je moet zoveel mogelijk satanistische bands kennen.. de meesten van deze groep luisterde een half jaar geleden nog naar gc en kennen nu nog steeds alles wat op tmf komt uit hun hoofd en hebben thuis een hele cd collectie met alles van de top 40 erin...die mensen zijn pas alto.. volgens hun...

die altos zijn niet alternatief, alternatief is anders, dit is hetzelfde zijn als elkaar...alto bestaat niet meer...
alles is getolereerd alles is hetzelfde... iedereen lijkt op elkaar..

de wereld is verneukt
En jij beweert dat je geen standaard alto bent? *proest*
Oud 06-05-2004, 21:38
Vice
Vice is offline
Citaat:
ShadowCat schreef op 06-05-2004 @ 22:21 :
Zij zit in de tweede fase. Alle (volgens haar) nep alto's zo veel mogelijk afzeiken. Sorry koekjes, maar mensjes zoals jij vind ik een stuk irritanter.
Oud 06-05-2004, 21:41
ShadowCat
ShadowCat is offline
Citaat:
Vice schreef op 06-05-2004 @ 22:38 :
Zij zit in de tweede fase. Alle (volgens haar) nep alto's zo veel mogelijk afzeiken. Sorry koekjes, maar mensjes zoals jij vind ik een stuk irritanter.
De reden waarom ik geen altovrienden heb Het enige wat ze kunnen is over "wannabe's" emmeren. Terwijl ze zelf net zo hard alto zijn...*zucht* Sommige mensen leren het ook nooit.
Oud 06-05-2004, 21:49
Stevill
Stevill is offline
Ik stem Westside.
Oud 06-05-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
ShadowCat schreef op 06-05-2004 @ 22:21 :
Ik hoor het ook veel tegen mij zeggen dat ik het ben..
Alleen zie ik dat zelf totaal ook niet..

Ik bezit hoogstens 3 eigenschappen van een "alto" maar dat doet iedereen wel volgens mij...
Oud 06-05-2004, 22:24
Nefiâth
Nefiâth is offline
Mja ach... Als je er toch geen last van hebt . Ik vind er niet zo veel van, een aantal vrienden van mij zijn alternatief en dat mengt prima met vrienden met een andere life-style. Wel grappig dat veel mensen hier stellig beweren geen meeloop alto te zijn.

iemand gisteren easy rider gezien ?
Oud 06-05-2004, 23:38
Verwijderd
ik ben geen alto ik ben een skater
als ik de rest van de wereld moet gelove
Oud 06-05-2004, 23:46
Faery
Faery is offline
ok cool
Oud 07-05-2004, 09:21
coopergirl
coopergirl is offline
Make your point, 'Hmmz... alto's..'

Iedereen heeft een periode gedurende zijn/ haar leven dat-ie volop meedraait in de zogeheten 'uniformen-fase'. Je kleedt je naar de ongeschreven normen van de lifestyle-groep waar jij toe wilt behoren. Je 'uniekheid' is hetgene dat je inleverd en inruil daarvoor krijg je 'geborgenheid' en wordt je 'geaccepteerd'.
Ikzelf denk dat de jonge alternatievelingen die jij aanduidt, wèl willen verenigen, maar daarentegen niet hun uniekheid kunnen opofferen.... (?)
Ofwel; wat ik verder trachtte te verwoorden, is dat een ieder wel tot een bepaalde groep (heeft) behoord en dit een menselijk proces is.
Oud 07-05-2004, 11:52
ShadowCat
ShadowCat is offline
Dat is wel een heel psychologisch verantwoorde reply ^_^
Maar er zit wel wat in. Op zich.
Oud 07-05-2004, 12:07
Sask!a
Sask!a is offline
Citaat:
sofuckingme schreef op 06-05-2004 @ 20:18 :
Additief = aanvullend
Oud 07-05-2004, 13:43
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 07-05-2004 @ 10:21 :

Iedereen heeft een periode gedurende zijn/ haar leven dat-ie volop meedraait in de zogeheten 'uniformen-fase'. Je kleedt je naar de ongeschreven normen van de lifestyle-groep waar jij toe wilt behoren. Je 'uniekheid' is hetgene dat je inleverd en inruil daarvoor krijg je 'geborgenheid' en wordt je 'geaccepteerd'.
Ikzelf denk dat de jonge alternatievelingen die jij aanduidt, wèl willen verenigen, maar daarentegen niet hun uniekheid kunnen opofferen.... (?)
Ofwel; wat ik verder trachtte te verwoorden, is dat een ieder wel tot een bepaalde groep (heeft) behoord en dit een menselijk proces is.
amen
Oud 07-05-2004, 14:11
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 07-05-2004 @ 10:21 :

ben ik het niet helemaal mee eens... dat dat voor iedereen geld... maar t boeit allemaal ook helemaal niks dus tsja...
Oud 07-05-2004, 17:02
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ShadowCat schreef op 07-05-2004 @ 12:52 :
Dat is wel een heel psychologisch verantwoorde reply ^_^
Maar er zit wel wat in. Op zich.
...En dat 10:21 uur 's ochtends
Oud 07-05-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:
sofuckingme schreef op 06-05-2004 @ 20:18 :
losers
Oud 07-05-2004, 17:43
ShadowCat
ShadowCat is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 07-05-2004 @ 18:02 :
...En dat 10:21 uur 's ochtends
*applaus*
Oud 07-05-2004, 17:47
Otis
Otis is offline
Robin uit GTST moet dood.
Oud 07-05-2004, 17:58
erwtje
erwtje is offline
waar maken we ons druk om? ookal ben je alto,kakker,gabber so what? laat mensen lekker zijn wie ze willen zijn en maak daar niet zo'n big deal van.
amen
Oud 07-05-2004, 18:00
Ragnar
Ragnar is offline
en laten we mekaar dan nu een groepsknuffel geven
Oud 07-05-2004, 18:01
erwtje
erwtje is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 07-05-2004 @ 19:00 :
en laten we mekaar dan nu een groepsknuffel geven
Oud 07-05-2004, 18:04
ShadowCat
ShadowCat is offline
Citaat:
Otis schreef op 07-05-2004 @ 18:47 :
Robin uit GTST moet dood.
De hele cast zou uitgeroeid moeten worden.
Oud 07-05-2004, 18:25
sofuckingme
sofuckingme is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 17-08-2003 @ 19:42 :
vertel mij precies het verschil tussen neppe en echte alto's. Het valt me ontzettend op dat de ubertruee alto's ontzettend lopen af te geven op de jonge "onervaren" alto's die naar de verkeerde bands luisteren en die nep zijn ofzo. ik vind dat eigenlijk een beetje zielig.
ja dat vind ik ook zo triest van die typjes die op hun cu2/thats-me van die agressieve teksten over "wannabe's" zetten.
Maar dat wannabe gezeik is gewoon bullshit.
als je een meisje van 13 met gekleurde armbandjes ziet lopen en gekleurde overzeas en de rest vind ze dat gewoon leuk. en mag ze alsjeblieft fan zijn van good charlotte zonder uitgescholden te worden door de "uberalto's". zitten ze wel te zeiken dat ze niet in hokjes gestopt willen worden en zeker niet uitgescholden willen worden,maar zelf zitten ze al die arme 13 jarige meisjes af te zeiken.wat ik wel echt zielig vind zijn van die mensen die van die bands op hun site zetten die ze echt "kicken" vinden en als ik ze vraag noem is een nummer van die band dan word het akelig stil.
maarja alto=niks alternatiefs aan
is gewoon een kledingstijl en soort muziek net zoals kakkers trancers enz..
Oud 07-05-2004, 21:14
Vice
Vice is offline
Citaat:
Myuki schreef op 07-05-2004 @ 15:11 :
ben ik het niet helemaal mee eens... dat dat voor iedereen geld... maar t boeit allemaal ook helemaal niks dus tsja...
Ik ben het er ook niet mee eens.
Oud 07-05-2004, 22:15
mystress-darqyr
mystress-darqyr is offline
zucht ik word echt gek van dit soort topics. normaal reageer ik hier niet, maar ik doe het nu toch maar eens.
laat iedereen lekker in z'n waarde, of die persoon nou alto, gothic, zichzelf, kakker of wat dan ook is. iedereen zal ergens toch wel dragen wat hij of zij leuk vind, of het nou iets meer of iets minder aangepast is aan de smaak van de mainstream. hoe moeilijk is het gewoon te accepteren dat iedereen anders is, of iedereen hetzelfde? ik was laatst ergens en toen werd de vraag gesteld wie vond dat hij of zij zich apart kleedde. er stond een persoon op en de rest waaronder ik bleef zitten. als die persoon dat vind, laat die persoon lekker, als wij vinden van niet, laat ons lekker. laat iedereen lekker in z'n waarde. innerlijk is wat telt, niet hoe iemand eruit ziet.
Oud 07-05-2004, 22:20
mystress-darqyr
Citaat:
CharismaticBass schreef op 07-05-2004 @ 23:16 :
ROT OP MET DIE NICKNAME
ga nou niet zeiken over m'n nickname, maar blijf gewoon ontopic. dit is nou typisch een voorbeeld van wat ik bedoel. jij ziet *luna* staan, jij denkt: oh, dat is een alto, met vrolijke regenboogkleurtjes etc, maar wat je niet weet, is dat ik nu naar hiphop aan het luisteren ben, met een strakke zwarte broek aan, een breiwerk in m'n hand en een strak donkerrood truitje van de H&M. zeik niet zo zeg, accepteer mensen zoals ze zijn en beoordeel ze niet op het uiterlijk of hun naam of wat dan ook. of is iemand volgens jou pas een uberalto als die persoon een naam heeft als hij interessant klinkt, en het liefst iets als latijn, of wat heel mysterieus klinkt?

Laatst gewijzigd op 07-05-2004 om 22:24.
Oud 07-05-2004, 22:24
mystress-darqyr
Citaat:
CharismaticBass schreef op 07-05-2004 @ 23:23 :
Het gaat JUIST om de naam
hoezo? ben je zo bekrompen dat je niet verder kan kijken als een naam?

Regels voor berichten