Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2002, 13:49
legatus
legatus is offline
Pendelen, Ouija's, geesten en demonen.

Ik stel voor om een Seance te houden. Morgan was volgens mij ook geinteresseerd om dit eensbij te wonen dus daarom besluit ik hierbij wat mensen bij elkaar te vergaderen om een seance te houden. Ik stel hierbij nog geen datum vast maar ik leg het voor. Geen grote groep maar een bescheidene. Een gelijk aantal (eerlijke en serieuze) skeptici en 'begaafden' of overtuigd gelovers.
Oud 01-06-2002, 14:31
Verwijderd
Hmz, ik wil het best proberen, maar het probleem met meetings is altijd dat ze aan de andere kant van het land zijn en ik totaal geen vervoer heb. Ok, spoorwegen, maar die kaartjes kosten vrij veel voor een arme werkeloze scholier als ik -_o

Mocht ik toch kunnen, neem ik wel een vriendin mee. Als een van mijn vriendinnen wil tenminste, want dat is nog maar de vraag. Maar in m'n eentje lui van internet ontmoeten... (ja, ik ben een schijterd ).
Oud 01-06-2002, 17:57
legatus
legatus is offline
Inderdaad. Vervoer kan een probleem zijn. We kunnen altijd een tussenweg vinden. Eerst eens kijken wie er geinteresseerd is.
Oud 01-06-2002, 18:37
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
een sceance?
Meaning: een meeting met een discussie? of het ook daadwerkelijk uitvoeren van jouw 'krachten'?

Lijkt mij wel leuk.
Maar de eerste keer dat ik tijd heb is eind augustus
Oud 02-06-2002, 12:48
legatus
legatus is offline
Geen 'meeting'. Geen 'krachtmeting'.

Een seance. Een zitting waarbij geesten worden opgeroepen, of demonen. Doormiddel van een ouijabord of een medium. Aangezien ik geen medium ben, maar mij interesseer in occulte en bovennatuurlijke zaken, word het doormiddel van een bord. Mensen die gevoelig zijn voor het waarnemen van geesten zou ik hierbij graag aanwezig zien.

Geen zwarte mis of een sabbat, een Seance.

Eén met een doel; het geruststellen van de mensen die nogal bizarre en gedramatiseerde verhalen horen en daarnaast misschien iets op te steken van het fenomeen 'geesten oproepen'. Misschien zelfs wel contact leggen.... met het onderbewuste of het onverklaarbare.
Oud 02-06-2002, 13:37
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef:
Geen 'meeting'. Geen 'krachtmeting'.

Een seance. Een zitting waarbij geesten worden opgeroepen, of demonen. Doormiddel van een ouijabord of een medium. Aangezien ik geen medium ben, maar mij interesseer in occulte en bovennatuurlijke zaken, word het doormiddel van een bord. Mensen die gevoelig zijn voor het waarnemen van geesten zou ik hierbij graag aanwezig zien.

Geen zwarte mis of een sabbat, een Seance.

Eén met een doel; het geruststellen van de mensen die nogal bizarre en gedramatiseerde verhalen horen en daarnaast misschien iets op te steken van het fenomeen 'geesten oproepen'. Misschien zelfs wel contact leggen.... met het onderbewuste of het onverklaarbare.
En mijn gelijk of ongelijk bewijzen
Oud 02-06-2002, 14:08
Saraï_h
Saraï_h is offline
have fun.. maarruh mij niet gezien

ist btw niet verstandig om eerst is wat gewone meetingen te doen zodat jullie elkaar wat leren kennen etc..

nou ja jullie moeten t zelf maar weten
Oud 02-06-2002, 14:27
legatus
legatus is offline
Elkaar leren 'kennen' bij een meeting valt ook te verwaarlozen. Dat blijft oppervlakkig, het valt zelfs te zeggen dat door een intense ervaring een band word geschept die nooit door een simpele meeting te verkrijgen valt. Ik kijk ook naar oprecht geinteresseerden, anders gaat het niet door -- althans, niet binnenkort. Het is een voorstel, een sleutel voor een deur die al door velen is geopend, door sommigen op een kier en anderen zijn er al doorheen gestapt. Het is kennis, en dat is de drijfveer van de esoterie.
Oud 02-06-2002, 18:26
Verwijderd
Citaat:
judith2211 schreef:

inderdaad.
maar als het nog wel doorgaat moeten jullie wel na afloop verslag doen he?
Waarom niet? En ja, tuulk doen we dat
Oud 02-06-2002, 19:56
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
neuh, dan hoef ik niet zonodig mee...

jij, legatus, staat voor mij een beetje bekend als een skeptici...en dan gaan spelen met het ouija bord...dat hoeft van mij niet...maar ga jij gerust je gang
Oud 03-06-2002, 15:03
watermannetje
watermannetje is offline
ik wil wel mee doen, lijkt me heel interessant.
Oud 03-06-2002, 15:12
Verwijderd
Kee dan, eindelijk iemand die wel wil! Durft de rest nou gewoon niet?
Oud 03-06-2002, 15:23
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Kee dan, eindelijk iemand die wel wil! Durft de rest nou gewoon niet?
daar moet je niet lullig over doen als iemand niet durft, ik vind het zelf ook eng, maar vertrouw jullie gewoon
Oud 03-06-2002, 17:28
kitana
kitana is offline
Ik wil wel mee.... ik wil ook wel eens weten of de mensen nou echt geesten zien of dat het pure onzin is.. (waar ik in geloof) En ik denk dat de meeste mensen nu opeens niet durven omdat het nu hun kans is om te bewijzen hoe geweldig "paranormaal"ze wel niet zijn. En het dus eigenlijk helemaal niet zijn. Laat me weten waneer en hoe laat en ik ben er...
Oud 03-06-2002, 17:51
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
Ill shit! Ik wordt bang.
Oud 03-06-2002, 17:55
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
kitana schreef:
En ik denk dat de meeste mensen nu opeens niet durven omdat het nu hun kans is om te bewijzen hoe geweldig "paranormaal"ze wel niet zijn. En het dus eigenlijk helemaal niet zijn.
Ik denk niet dat het daar aan ligt...
De meeste mensen die 'paranormaal' begaafd zijn, weten dat het heel gevaarlijk is om met het ouija bord te spelen, en die zullen dus niet komen. Logisch vind ik.
Ook kennen ze de mensen helemaal niet, dat werkt sowieso onprettig.
Om deze redenen kom ik dus niet.
Een gewone meeting zou ik dus wel leuk vinden, maar ja
Oud 03-06-2002, 18:59
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:

De meeste mensen die 'paranormaal' begaafd zijn, weten dat het heel gevaarlijk is om met het ouija bord te spelen, en die zullen dus niet komen. Logisch vind ik.
hier sluit ik me bij aan. een seance houden is op zich leuk en aardig maar ten eerste je kent mekaar nog niet eens en dan voel je je inderdaad niet op je gemak. ik ben ook sowieso niet zo'n liefhebber om geesten op te roepen en anders met mensen die ik ken. ik heb het overigens nog niet met een ouijabord geprobeert.
Oud 03-06-2002, 21:12
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef:

Omdat ze denken dat het gevaarlijk is

Maareh, ik wil er niet lullig om doen, ik vroeg het me gewoon af, ik ken namelijk niemand bij mij in de buurt die het wil proberen, omdat ze allemaal te bang zijn... Tja, dan kom je er toch nooit achter wat er waar is of niet?
Oud 04-06-2002, 05:28
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Omdat ze denken dat het gevaarlijk is

Maareh, ik wil er niet lullig om doen, ik vroeg het me gewoon af, ik ken namelijk niemand bij mij in de buurt die het wil proberen, omdat ze allemaal te bang zijn... Tja, dan kom je er toch nooit achter wat er waar is of niet?
Tsja, that's a good point
Anders moet je het eens met vrienden van je proberen...gewoon een boek lenen bij een (centrale) bieb, en een bord kopen, of zelf maken...en aan de slag gaan

Heb je meer aan dan ons
Oud 04-06-2002, 08:13
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef:

Tsja, that's a good point
Anders moet je het eens met vrienden van je proberen...gewoon een boek lenen bij een (centrale) bieb, en een bord kopen, of zelf maken...en aan de slag gaan

Heb je meer aan dan ons
Die willen niet, de mietjes (ja, over mijn vrienden mag ik dat zeggen, die weten toch wel dat ik het niet meen)
Oud 04-06-2002, 10:34
Saraï_h
Saraï_h is offline
Wat is in godesnaam het nut om ze op te roepen!!! Wat denk je hiermee te bereiken?

De kans is minimaal tot 0 dat je een goeie entiteit oproept, en die zullen vanzelf wel naar je toe komen, die hoef je niet op te roepen.
Je zult je alleen maar open stellen voor negativiteit, en als jullie daar zin in hebben.. go ahead!!! maar het lijkt me gewoon echt onwijs dom, ook als het een probeersel is.. Maargoed.. ervaring is de beste leerweg toch?
Oud 04-06-2002, 15:13
Verwijderd
Citaat:
nirvana_girl schreef:
Wat is in godesnaam het nut om ze op te roepen!!! Wat denk je hiermee te bereiken?

De kans is minimaal tot 0 dat je een goeie entiteit oproept, en die zullen vanzelf wel naar je toe komen, die hoef je niet op te roepen.
Je zult je alleen maar open stellen voor negativiteit, en als jullie daar zin in hebben.. go ahead!!! maar het lijkt me gewoon echt onwijs dom, ook als het een probeersel is.. Maargoed.. ervaring is de beste leerweg toch?
Nee hoor, we gaan bewijzen dat je geen geesten op kunt roepen

Duh, er gebeurt niks, anders was het allang bewezen dat ze wel bestonden...
Oud 04-06-2002, 16:37
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Nee hoor, we gaan bewijzen dat je geen geesten op kunt roepen

Duh, er gebeurt niks, anders was het allang bewezen dat ze wel bestonden...
of er zijn wel geesten, anders was het alleng bezezen dat ze niet bestaan...
Oud 04-06-2002, 19:15
legatus
legatus is offline
Alleen al de reacties hier al [van bijv. x-spekkie-x], valt op te merken hoe zo'n sluier om de mythe van het ouija-bord heen
hangt.

'het is gevaarlijk!'. Ik heb nou enkele boeken gelezen, geschreven door magiërs, die een seance beschouwen als lage magie en daarin het ouijabord als een goede startpunt aanhalen. Het is geheel ongevaarlijk. Het probleem zijn de mensen die een hysterie creeëren en de merkwaardige mythe die om dit 'famillie'-spel is heen gebouwd.

Onzin. We gaan het doen, en ik verwacht geen geestverschijningen of demonen. Ik verwacht simpele magie. Misschien ons onbewuste en misschien leggen we inderdaad 'contact' -- wat dat ook mag zijn. We zullen het meemaken.

Geen hysterie meer graag, je moet wat meer in de serieuzere boeken duiken om eerlijke en ware informatie te krijgen.
Oud 04-06-2002, 19:20
watermannetje
watermannetje is offline
laten we dan maar eens een datem afspreken
ik ben er niet tussen +/-1 en +/-8 juli en tussen 21 juli en 18 augustes en met lowlands. de rest van de data kan ik denk ik wel
Advertentie
Oud 05-06-2002, 14:06
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef:
Alleen al de reacties hier al [van bijv. x-spekkie-x], valt op te merken hoe zo'n sluier om de mythe van het ouija-bord heen
hangt.

'het is gevaarlijk!'. Ik heb nou enkele boeken gelezen, geschreven door magiërs, die een seance beschouwen als lage magie en daarin het ouijabord als een goede startpunt aanhalen. Het is geheel ongevaarlijk. Het probleem zijn de mensen die een hysterie creeëren en de merkwaardige mythe die om dit 'famillie'-spel is heen gebouwd.

Onzin. We gaan het doen, en ik verwacht geen geestverschijningen of demonen. Ik verwacht simpele magie. Misschien ons onbewuste en misschien leggen we inderdaad 'contact' -- wat dat ook mag zijn. We zullen het meemaken.

Geen hysterie meer graag, je moet wat meer in de serieuzere boeken duiken om eerlijke en ware informatie te krijgen.
Magie? Hoezo magie? *is thoroughly confused* Leg uit, want voor zover ik weet bestaat er geen magie. (hoewel ik heel graag wil dat het wel bestaat).

Waar kun je die serieuze boeken halen? Vast niet bij onze bibliotheek, en ik betwijfel of ze in Almelo meer hebben, hoewel dat al veel groter is. Internet is over het algemeen geen echt betrouwbare bron...
Oud 05-06-2002, 14:28
kaft
kaft is offline
ik had dus echt nie verwacht dat er echt na tientallen topics over geesten waar vele zinvolle dingen instonden alsnog zoveel mensen waren die dus nu echt serieus die seance willen gaan houden. Aaargh het leven is frustrerend
Oud 05-06-2002, 14:29
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
kaft schreef:
ik had dus echt nie verwacht dat er echt na tientallen topics over geesten waar vele zinvolle dingen instonden alsnog zoveel mensen waren die dus nu echt serieus die seance willen gaan houden. Aaargh het leven is frustrerend
kaft=nirvana_girl onder nick van dr broertje.. oeps!
sorry
Oud 05-06-2002, 15:41
Verwijderd
Citaat:
kaft schreef:
Er stond juist bijzonder veel onzin in die topics. Vandaar
Oud 08-06-2002, 11:21
legatus
legatus is offline
Nirvana Girl, waarom?

Waarom is het frustrerend? Geef eens een onderbouwde mening dan van die oppervlakkige uitspraken. Zinvolle dingen waren ook niet bepaald te vinden in de andere topics.

Citaat:
Morgan schreef:
Magie? Hoezo magie? *is thoroughly confused* Leg uit, want voor zover ik weet bestaat er geen magie.
Zoals monniken door ademhaling hun lichaamstemperatuur kunnen veranderen, meditatie, psychische krachten. Geheel natuurlijk en magisch.

Magie is geen toverij. Daar geloven magiërs ook niet in.

Citaat:
Morgan schreef:
Waar kun je die serieuze boeken halen? Vast niet bij onze bibliotheek, en ik betwijfel of ze in Almelo meer hebben, hoewel dat al veel groter is. Internet is over het algemeen geen echt betrouwbare bron...
Bepaalde bibliotheken hebben genoeg boeken over zulke zaken. Esoterische afdeling, en sla alle kleurige boekjes over die praten met banale titels. Boeken als ABRAXAS, J.H. Brennan heeft een interessant boek over experimenten met magie: Heel eerlijk, realistisch en natuurlijk. Veel encyclopedieeën grijpen en lees boeken van Rudolf Steiner, Crowley, Blavatsky etc. Genoeg over te vinden. Duik anders stoffige boekenwinkels in.
Oud 10-06-2002, 11:08
Saraï_h
Saraï_h is offline
Hey, oppervlakkig? Ik denk dat dat wel mee zal vallen, net omdat ik geen paginalange argumenten erbij zet zijn mijn uitspraken oppervlakkig?

en Er stonden best wel zinvolle dingen in bepaalde topics.. het ligt er maar net aan wat je wel of niet wilt zien...
En dat het gemiddelde nivo nogal 'laag' ligt daar denkt iedereen wel hetzelfde over...

maargoed.. ervaring is de beste leerweg... dus succes ermee

Regels voor berichten