![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Ten tweede, je hebt gelijk over de scheiding, waarbij ajax 1 en ajax 2 gewoon van hetzelfde geheel deel uitmaken, doch, ajax 1 heeft hier niets mee te maken en jouw, overduidelijk subjectieve, "vergeldingsplan" is totaal geen manier om straffen uit te delen, zeker niet als het gaat om het betaald voetbal. Wat er gebeurd is, is heel erg, maar dient verhaald te worden op de werkelijke daders. De inschattingsfout, daarvoor worden ze (mi. zeer zwaar) voor gestraft door middel van een boete en puntenmindering. Maar ajax 1 heeft er niets mee te maken, hoe je het ook wendt of keert. En dat is maar goed ook, want als het eerste elftal al verantwoordelijk zou moeten zijn voor hun jongere collega's, is dat het begin van iets waar ik niet achter kan staan.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Als Milk&Fruit ooit nog een keer achter de computer mag van de kinderbescherming zal ik hem er op aan spreken! Citaat:
Mocht je de regels een aantal maal overtreden, dan schrappen ze je uit de competitie. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jij wil geen politiek van voortrekken, dan moet je ook niet meer boetes gaan geven, omdat het ajax is. Daarnaast heeft ajax 2 er directer mee te maken en daar valt dus de mindering, niet meer dan logisch...
||
Citaat:
Het amateur voetbal zal me worst zijn. Als ik op zondag mijn balletje maar kan trappen vind ik het prima. Maar als we dus vanaf nu consequent willen zijn, stellen we een puntenmindering systeem in, dat voor elke club hetzelfde is, en alleen voor het eerste elftal geld! En ook als Twente 1na laatste staat, en 3 punten in mindering krijgt en daardoor zou degraderen, ben ik voor dit systeem.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens zijn het dus preventieve maatregelen.
||
Citaat:
Jij denkt dat die Coke snuivers er aan denken dat ze het eerste elftal gaan benadelen door hun acties? ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Dan helpt een SV+meldingsplicht niet.... puntenaftrek voor het feit dat een club niet aan de licentie verplichtingen kan voldoen....
||
Citaat:
Bij spreekkoren zeker niet. Het zal weinig helpen en aangezien je spreekkoren bijna overal hoort is het niet te doen. Bovendien strijden Willem II en Heerenveen dan elk jaar om de titel, en wie zit daar op te wachten... ![]()
||
Citaat:
Veel clubs zal het weinig uitmaken wanneer ze een boete krijgen van een paar duizend euro. Ik denk dat je de clubs met een puntenaftreksysteem véél en véél meer raakt. Wanneer je dit systeem doorvoerd zullen de clubs misschien zelf ook wat meer op hun hoede zijn. Gevolg zal zijn dat de KNVB in praktijk dus eigenlijk nooit zal grijpen naar het puntenaftreksysteem omdat de clubs nu zelf ook meer zullen optreden tegen hun problemen. En stillem 2 en Heerenveen gaan er dan i.d.d. vandoor met de titel de beker en de fairplayprijs, maar zoals ik al zei: in praktijk zal de bond het middel niet hoeven te gebruiken, het is dus meer preventief.
|
![]() |
Ajax niet akkoord met schikkingsvoorstel
Amsterdam, 4 mei 2004 Ajax gaat niet akkoord met het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal van de KNVB. Naar aanleiding van de ongeregeldheden op de Toekomst na afloop van de wedstrijd Jong Ajax - Jong Feyenoord op maandag 15 april, ontving Ajax een schikkingsvoorstel van drie punten in mindering voor Jong Ajax en een geldboete van €15.000. Met dit voorstel is Ajax niet akkoord gegaan. De club had tot en met vandaag, 4 mei, de tijd om te reageren. (Bron: Aiax.nl)
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hetzelfde geld voor de verplichte combiregeling. De gewone supporters blijven thuis en wij, de fanatiekelingen, komen toch wel overal binnen. Gewone mensen hebben geen netwerkjes, hebben geen lef, niet de brutaliteit, het doorzettingsvermogen en de wil om de club te zien spelen. Met andere woorden, deze mensen blijven thuis. Iets waar je als club niets mee opschiet, omdat de raddraaiers toch hun zin wel krijgen. Tenzij je ze inderdaad wél zelf aanpakt met bijvoorbeeld een SV of meldingsplicht. |
![]() |
||
Citaat:
Milk&Fruit schreeuwt van de daken dat hij op het veld is geweest en een speler een klap heeft verkocht en een dag later is ineens, plotseling, spontaan het bewuste topic uit de lijst verdwenen.... Ik weet niet waar hij is, maar handig is hij niet geweest! Dus mochten er straks mensen een brief van justitie krijgen om te getuigen in de zaak: ´Milk&Fruit versus van Persie´ dan wens ik ze alvast veel succes in de afleveringen van Peter R. de Vries. |
![]() |
||
Citaat:
Was inderdaad niet zo'n slimme actie..
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Maar daar gaat het me niet om. Voetbal is niet alleen eredivisie, maar net zo goed de kleine dorpsteams of zelfs schoolteams... En kijk je daarnaar, dan kunnen dit soort systemen niet... Maar ook voor het prof-voetbal. Clubs zijn alleen verantwoordelijk voor de preventie, niet voor het gedrag van de supporters... En als de preventie niet goed is, geloof mij maar, dan krijgen ze me een potje boetes! Dit zijn onvoorziene omstandigheden en hoewel je je mag afvragen of de wedstrijd gespeeld had moeten worden, de verantwoording ligt bij de regelgeving der KNVB en niet bij het ajax-bestuur. Dat soort inschattingen zijn zeer moeilijk te maken, zeker als er in zo'n wedstrijd ook zoveel op het spel staat.
||
Citaat:
||
Citaat:
Dankzij wat Feyenoordsites heb ik zijn adres kunnen traceren en heb hem een fruitmand met 6 gram speed en een rietje gestuurd. |
![]() |
||
Citaat:
Je benadeeld hiermee niet de raddraaiers zelf, maar iedereen die de club een warm hart toedraagt. Geldboete vind ik enigzins wel op haar plaats, vooral omdat Ajax in deze kwestie een enorme blunder heeft gemaakt. Als politie en justitie duizenden euro´s spenderen in projecten als ´hooligans in beeld´, moet het toch niet moeilijk zijn om veertig mensen op te pakken die minimaal 90 minuten lang rondom het veld hebben gestaan. Bovendien ga ik er vanuit dat Ajax de jongens kent en dus ook zelf kan zien wie op het veld lopen. Rechters hebben niet meer zoveel getuigen nodig, een verklaring van elke willekeurige randdebiel is tegenwoordig al genoeg. Kortom, zet ze voor de rechter en je bent feitelijk klaar. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|