Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2002, 20:14
BitterTear
BitterTear is offline
Wat verstaan jullie onder god? Oftewel, hebben jullie een voorstelling een ''foto'' in je hoofd van God. Of als je niet in God geloofd, een idee van ''iets hogers'', en hoe zou dat eruit zien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2002, 20:21
Wijze vrouw
Avatar van Wijze vrouw
Wijze vrouw is offline
Ik denk dat God iets is dat iedereen in zich heeft. Een soort onderbewust zijn. Het zit in de mensen en niet ergens boven...

Als je bijvoorbeeld bid, dan vraag je je eigen onderbewustzijn om raad.

Is het duidelijk?
__________________
* Voer eendjes geen oorlog * Bij genialen ben ik vaag (????) *
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 20:32
BitterTear
BitterTear is offline
Hmm, k denk dat k je n beetje door heb. Je bedoeld zoiets dat het je iegen normen, waarden, ged88 etc. zijn..? Zoiets?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 21:08
Faery
Faery is offline
Voor mij bestaat 'ie niet.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 23:47
Naz
Naz is offline
vroeger d8 ik altijd dat het een man naja, een geest met een baard was, toen ik dat aan me moeder vertelde kreeg ik meteen een hoop vrouwenemancipatie over me heen.

Ik zie god als iets wat wij gewoon nog niet kunnen begrijpen het is overal maar je ziet het niet
__________________
So I cry, I pray and I beg
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 07:30
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Faery schreef:
Voor mij bestaat 'ie niet.
Als iemand zegt dat een 100% abstract en on-werelds bestaat, dan is dat zo. Of ie macht heeft over ons, de wereld heeft geschapen en meer van dat soort dingen laat ik r ff buiten, genoeg topics over.

Maar de waarden en ideeën die gelovigen vereren zijn naar mijn idee collectieve eigenschappen die ze buiten zichzelf geplaatst hebben.

Sorry ik gebruik vandaag een beetje (te) moeilijke woorden voor wat ik wil zeggen maar ik hoop begrepen te worden

Joen
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 07:31
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Naz schreef:
vroeger d8 ik altijd dat het een man naja, een geest met een baard was, toen ik dat aan me moeder vertelde kreeg ik meteen een hoop vrouwenemancipatie over me heen.
hehe cool
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 13:52
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
Naz schreef:
vroeger d8 ik altijd dat het een man naja, een geest met een baard was, toen ik dat aan me moeder vertelde kreeg ik meteen een hoop vrouwenemancipatie over me heen.

..oei..vrouwelijke geest met een baard dan?

..tsjah ik geloof niet bepaald in een god dus heb ik niet echt een voorstelling..stel dat ie toch zou bestaan..mjah dan zal het niet echt een herkenbaar wezen zijn..meer een soort van kracht ofzo..
__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 15:07
miss_sexy
miss_sexy is offline
Als een kip
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 16:38
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
een man met een laken om zich heen en een baard enzo...
__________________
I'd be glad to stop wearing anally electrocuted minks if only you'd be so kind as to skin your legs and present them to me as a gift.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 18:50
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Als iemand zegt dat een 100% abstract en on-werelds bestaat, dan is dat zo.
Jammer, maar helaas. Als iemand iets zegt, is dat nooit en te nimmer daardoor onmiddelijk waar, al was het Mr. Universe met het brein van Stephen Hawking.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 19:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ik geloof niet in god
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 22:18
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
God is alles wat bestaat en niks kan los zijn van God.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 00:26
biertjehappen
Avatar van biertjehappen
biertjehappen is offline
Hij is dood
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 01:40
Naz
Naz is offline
jawel dat hij bestaat is 100% cker, want ook dat het een fantasie is is een feit snapje? alleen de deinitie ervan is onduidelijk
__________________
So I cry, I pray and I beg
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 09:08
miss-tess
miss-tess is offline
heb respect voor alle mensen die geloven in god! aLs ''hij'' hen helpt bij moeilijkere tijden ofzo is toch mooi! ALleen ik moet alles eerst ZIEN en dan GELOVEN...dus geloof er (nog) neit in
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 09:15
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
God hoeft niet per se een persoon of een geest te zijn die over ons waakt en ons steunt in moeilijke situaties. Ik geloof in een God, iets hoger dan onszelf, een bepaalde kracht die dit alles, deze wereld, mens, dier en plant tot stand heeft gemaakt. God als persoon met baard die aan een kruis wordt gehangen is een verzinsel en is flauwekul. Geloven in God als persoon is een toeverlaat en steun voor zwakkere mensen. Voor mij bestaat die niet en heeft die ook nooit bestaan, wat er wel is is een hogere kracht, een bepaalde energie of sfeer die het mooie van deze wereld heeft gestuwd.
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 09:16
miss-tess
miss-tess is offline
Citaat:
lady_x schreef:
God hoeft niet per se een persoon of een geest te zijn die over ons waakt en ons steunt in moeilijke situaties. Ik geloof in een God, iets hoger dan onszelf, een bepaalde kracht die dit alles, deze wereld, mens, dier en plant tot stand heeft gemaakt. God als persoon met baard die aan een kruis wordt gehangen is een verzinsel en is flauwekul. Geloven in God als persoon is een toeverlaat en steun voor zwakkere mensen. Voor mij bestaat die niet en heeft die ook nooit bestaan, wat er wel is is een hogere kracht, een bepaalde energie of sfeer die het mooie van deze wereld heeft gestuwd.

Dus jij ziet God niet als een persoon maar als een soort kracht..... daar zie ik wel wat in...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-05-2002, 12:19
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Jammer, maar helaas. Als iemand iets zegt, is dat nooit en te nimmer daardoor onmiddelijk waar, al was het Mr. Universe met het brein van Stephen Hawking.
nee want 'god' bestaat volgens gelovigen volledig los van onze werkelijkheid. In deze zin 'bestaat' hij niet. Zijn enige manifestatie in de werkelijkheid is het geloof in hem. Had niemand in de wereld in hem gelooft dan bestond ie ook niet 'los' van de werkelijkheid. Mja.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 12:30
xsten
Avatar van xsten
xsten is offline
Het beeld wat ik zie als ik daar aan denk: Lange dunne man, met lange witte jurk, lange donkere baard en lang donker haar, vrij eng mannetje dus....
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 15:27
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Coolkast schreef:


nee want 'god' bestaat volgens gelovigen volledig los van onze werkelijkheid. In deze zin 'bestaat' hij niet.

hij is 1 met deze werkelijkheid.

Zijn enige manifestatie in de werkelijkheid is het geloof in hem.

Hij manifesteert zich in alles en iedereen wat bestaat.

Had niemand in de wereld in hem gelooft dan bestond ie ook niet 'los' van de werkelijkheid. Mja.
soryy snap de redenering niet.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 17:40
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

soryy snap de redenering niet.
laat maar. Ik bedoelde dat je niet zomaar zoals Faery kan zeggen dat hij niet bestaat omdat hij toch (voor een ieder waarneembaar) deel uitmaakt van vele levens. MAar ik dwaalde nogal af en bovendien had Faery gezegd voor mij bestaat 'ie niet.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 18:46
metalgirl
Avatar van metalgirl
metalgirl is offline
Voor mij bestaat er geen God, juist omdat ik me geen voorstelling van ´m kan maken. Het idee alleen al dat er zoveel mensen geloven in (misschien wel) een klein mannetje met een lange baard (of iets dergelijks) is naar mijn mening bijna lachwekkend.
Geloven in God getuigd voor mij van onzekerheid, ik hoop niet dat ik hiermee mensen kwets.
Als ik een beschrijving moet geven van waar ik wél "in geloof", dan wordt dat: een kleine vrouw, met blond haar en blauwe ogen. Goh... lijkt verdacht veel op mezelf...
__________________
Let's set sail for seas of passion...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 19:51
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
metalgirl schreef:
1) Voor mij bestaat er geen God, juist omdat ik me geen voorstelling van ´m kan maken.
2) Het idee alleen al dat er zoveel mensen geloven in (misschien wel) een klein mannetje met een lange baard (of iets dergelijks) is naar mijn mening bijna lachwekkend.
3) Geloven in God getuigd voor mij van onzekerheid, ik hoop niet dat ik hiermee mensen kwets.
4) Als ik een beschrijving moet geven van waar ik wél "in geloof", dan wordt dat: een kleine vrouw, met blond haar en blauwe ogen. Goh... lijkt verdacht veel op mezelf... [/B]
1) Die redenering is me te eenvoudig.
2) Dat begrijp ik wel. Wat denk je van de gedachte dat God Geest kan zijn?
3) Hier zit iets in. Maar wie is er zeker in dit "bestaan ten dode"?
4) Een stukje narcisme? Hoogmoed komt voor de val...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 20:14
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Was het niet zo dat God vond dat je geen gesneden beeld mag aannbidden? (En dit geldt voor christenen, joden, en moslims.) De orthodoxen dachten hier slim omheen te kunnen door iconen te maken, maar als je het over "de man met de baard" hebt, doel je dus wel op een beeld! Het lijkt mij dat de Bijbel op iets doelt dat geen 3D vorm heeft, dus eerder op een soort kracht.

REIE
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2002, 20:39
metalgirl
Avatar van metalgirl
metalgirl is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
1) Die redenering is me te eenvoudig.
2) Dat begrijp ik wel. Wat denk je van de gedachte dat God Geest kan zijn?
3) Hier zit iets in. Maar wie is er zeker in dit "bestaan ten dode"?
4) Een stukje narcisme? Hoogmoed komt voor de val...
1) Oke vind ik zelf ook bij nader inzien. Toelichting: Als er "iets" is wat je in alle tijden helpt, waarom kan je het dan niet zien? Ik ben te nuchter om te geloven dat er een geest boven de wolken ronddwaalt die ons helpt.
2) God is geen geest. Geesten zijn er van overledenen, en die zijn er niet om dingen op het aardse bestaan te kunnen regelen.
3 en 4) Ik zou dit geen narcisme willen noemen. Als je onzeker bent, grijp je dingen aan om zekerder te worden, al moet je deze dingen zelf verzinnen: voilà, en er is een god! Zolang je in je zelf gelooft, is er geen god nodig, nooit niet.
__________________
Let's set sail for seas of passion...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 23:24
bambykill
bambykill is offline
Een elfenmeisje met lang oranje haar en een bleek gezichtje. Groene ogen, slank en niet te grote borsten. Ze is ongeveer 1 meter 30 ofzoiets. Ze lijkt net een meisje.

Dat denk ik nu over.

god
__________________
Life is beautifull, it really is, without it, you're dead
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 06:15
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
metalgirl schreef:


Geesten zijn er van overledenen


waarom geloof je daar dan weer wel in. En je denk nogal binnen je eigen kader. Je kan met 'geest' nogal verschillende dingen bedoelen. Net zoveel als met 'tastbaar object'.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 15:10
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
metalgirl schreef:

1) Oke vind ik zelf ook bij nader inzien. Toelichting: Als er "iets" is wat je in alle tijden helpt, waarom kan je het dan niet zien?

je ziet hem overal want hij manifesteert zich in zijn scheppingen.

2) God is geen geest. Geesten zijn er van overledenen, en die zijn er niet om dingen op het aardse bestaan te kunnen regelen.

hoe weet jij wat overleden geesten doen? [/B]
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 15:15
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
"God" (zo jammer van het mannelijke woord) is voor mij iets wat alleen mensen kunnen ervaren, ze vullen een woord in voor iets wat ze niet kunnen bevatten. Het voelt als een warmte zonder ruimte en tijd, die je vanbinnen kunt voelen, maar ook in de wereld om je heen kunt ontdekken. Ik geloof dat je lot niet helemaal vast ligt, maar dat er wel bepaalde ervaringen en gebeurtenissen vastliggen die je mee moet maken, als een soort test, als oefening om een steeds sterkere persoonlijkheid te krijgen. Als je God wil zien en naar God wil luisteren zul je een liefdevol persoon worden, omdat liefde uiteindelijk de stuwende kracht is achter alle positieve dingen.

Ik vind het getuigen van onnadenkendheid om God een menselijke gedaante te geven, alleen omdat je je niets anders dan mensen voor kan stellen die je overkoepelen. Zo jammer.

Dat is trouwens geen aanval voor de mensen die God als een persoon zien, dat is nu eenmaal aangeleerd.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 20:32
flamez
flamez is offline
Citaat:
Faery schreef:
Voor mij bestaat 'ie niet.
__________________
wie niet waagt, die heerscht niet
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 20:27
2young2live
2young2live is offline
tis best wel weird, maar (ik geloofniet in god by the way) toen ik jonger was had ik altijd een beeld in me hoofd van hoe god eruitzag, ik dacht dat het gewoon een gedaante was, niet realistisch maar ehm...tja een soort stickfigure zal ik maar zeggen, helemaal zwart, ook toen ik later in boekjes afbeeldingen zag van 'god' dus zo'n oude man met baard en laken,dacht ik altijd 'dat is em helemaal niet'. nu heb ik volgen smij niet echt een beeld van hem, gewoon omdat ik daar niet over nadenk, ik heb al besloten dat ik niet in hem geloof...
__________________
lopend met de fiets en heen weer terug
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 15:48
metalgirl
Avatar van metalgirl
metalgirl is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
En je denk nogal binnen je eigen kader.
Mag ik vragen wat daar mis mee is?

Citaat:
Kenny McCormick schreef:
je ziet hem overal want hij manifesteert zich in zijn scheppingen.
Dit is me iets te vaag... Kun je iets concreter zijn?

Citaat:
Kenny McCormick schreef:
hoe weet jij wat overleden geesten doen?
Ik weet het niet, ik dénk het. In mijn redenering gaat het zo ongeveer: de mens heeft een ziel, de ziel moet na de dood ergens heen, en dat wordt dan iets "geestachtigs".
__________________
Let's set sail for seas of passion...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 18:20
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Ik heb geen god, maar ik zou zeggen, als een webcam dat onze bewegingen opneemt
Neejoh, ff serieus, hijs onzichtbaar, of een wolk or something
__________________
piemel
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 00:38
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Hoe ziet God er uit??

Zo:
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 10:49
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
biertjehappen schreef:
Hij is dood
Hehe, zo ist.

Als ie uberhaupt al ooit geleefd heeft, is ie nou weg.
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2002, 10:51
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
biertjehappen schreef:
Hij is dood
Hehe, zo ist.

Als ie uberhaupt al ooit geleefd heeft, is ie nou weg. (of "ze" natuurlijk)
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 02:24
Verwijderd
Nietzsche zei: God is dood. Het is mijn favoriete filosoof op mezelf na, maar ik ben het hier niet met hem eens! Maar god is inderdaad niet wat de grote groep er nog weleens van wil maken. Een albarmhartige die medelijden kan tonen, menselijke trkejes heeft, eigenlijk een soort supermens is; om een of andere reden komt het woord uebermensch in me op. of übermensch voor de jongeren onder ons. ben zelf trouwens 15, maar goed. in mijn ogen is god het proces wat ervoor zotgt dat alles gaat zoals het gaat. Daarom is god ook volmaakt. Het kan niet denken, dus ook geen denkfouten maken, het kan niet onzeker zijn, doch wel authentiek. En het is dus overal aanwezig. Dat eieren er uit zien als eieren komt dan dus door het proces dat we God noemen. En dat wij dat waarnemen met onze ogen ook. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd. anders moet je het maar zeggen, dan probeer ik het nog een keer.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 14:16
unintended
Avatar van unintended
unintended is offline
uhm als een oude donkerbruine vrouw met zwart-grijs kroeshaar ofzo?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 14:22
Verwijderd
Ik ben niet gelovig opgevoed maar had wel altijd een beeld van hem voor mijn ogen. Mijn ouders hebben alleen de kinderbijbel voorgelezen dus..
Er zijn erg veel plaatjes van Jezus met blond haar enzo -> Jesus Christ Superstar bladibla. Ik zag God voor me als zijn vader die dan een kop groter is en bruiner haar met langere baard.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 17:23
its_annemarie
its_annemarie is offline
God is liefde dat is genoeg..
(hoe ziet liefde eruit??? mooi dat weet ik zeker!! enne ik zou hem ontzettend graag willen zien en ik weet dat ik dat ook ooit zal doen..!! in de hemel.. dan mag ik zijn liefde ervaren!!)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 14:41
~*~WiCkEd~*~
Avatar van ~*~WiCkEd~*~
~*~WiCkEd~*~ is offline
Ken je dat plaatje met een doodskop erop ,als jenaar de 3 puntjes kijkt voor 30 sec. ong.veer en dan mee ogen dicht handen ervoor naar de lamp kijkt kun je jezus zien,.....

bij mij had ie een lange baard,witte jurk.

Ik d8 zoie zo al dat hij er zo uitzag
__________________
~*~WiCkEd DuDe~*~
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 00:38
Xahe
Xahe is offline
Hij ziet er niet uit

Jiet bedoel ik mee at hij niet bestaat.(mijn mening)
__________________
Reality is the part of the imagination that we all agree on
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 18:35
Bean
Avatar van Bean
Bean is offline
Ik zie Hem zo ongeveer als de vader van de kleine zeemeermin Maar dan natuurlijk zonder graten en vinnen! Maar zo'n soort beeld heb ik altijd al van Hem voor me gehad...
__________________
Ik ben niet gek, Ik ben een PADDESTOEL!!!!!!! een WEGWIJSBORD!!!!!!!! een HARDLOPERRRRRRRRR!!!!!!!!! zie http://members.chello.nl/i.ruiter2
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 15:35
Dissolute
Dissolute is offline
GOD ziet er uit als........ Hij ziet er niet uit. En als hij er is, is het een lafaard!!!!
__________________
Dat je een minderwaardigheidscomplex hebt, wil nog niet zeggen dat je NIET dom en lelijk bent.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 19:47
#spielerij-ownz
#spielerij-ownz is offline
Citaat:
BOBBY MARIA schreef:
Masturbeert God zich?
Waar denk je dat al die regen vandaan komt??
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 00:43
utopian me
utopian me is offline
god heeft voor mij door m'n omgeving en alles wat ik in m'n leven over hem gehoord heb een veels te mannelijke indruk achtergelaten, daarbij is ie opgehemeld, zou hij liefde betekenen, maar volgens mij is alle dankbaarheid alleen maar angst er waren hongersnoden, oorlogen, kinderen stierven en de mensen baden tot god om dit op te houden.... maar wie startte het dan??
nee, ik geloof er niet in... maar misschien weet ik er te weinig van..
ik weet niet of iemand hier de boeken van 'Kinderen van moeder aarde', 'Het helse paradijs' en 'Het gulden vlies van Thule' door Thea Beckman geschreven ooit heeft gelezen.. nouja, dat gaat iig over een wereld die gelooft in de wereld, moeder aarde dus.. Die zorgt voor de voedingsstoffen, voor leven, als een hond voor z'n luizen (ff stomme vergelijking).... wanneer de luizen vervelend doen heeft de hond jeuk en gaat ie krabben, zo zou de aarde dat ook doen.... pffffff, oke..... ik heb die boeken te vaak gelezen.....
nouja, misschien zou ik 'god' dan als deze aarde zien.... maar dan zou ik haar ( ) nooit god noemen....
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 10:47
sase
Avatar van sase
sase is offline
God lijkt op een mens..in Genesis staat: en Hij schiep de mensen naar Zijn beeld. Dus hij moet wel op een mens lijken. En het wordt je aangeleerd dat Hij een oude, wijze man is met een baard en laken, net zoals Jezus lang bruin haar heeft en een vriendelijke gezicht. Ik heb ooit een schilderij gezien, waarbij God werd voorgesteld als een hand die uit de wolken reikte. Sindsdien vind ik dat toepasselijk..het geeft weer wat Hij voor ons doet, zeer veel dus.
__________________
To see her is to love her, love but her, and love forever
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 20:04
Sterrenkijkster
Avatar van Sterrenkijkster
Sterrenkijkster is offline
antwoord op de vorige reactie van Sase...

in de bijbel staat helemaal niet
'god lijkt op de mens'

er staat 'god heeft de mens geschapen naar zijn beeld'

en om nog precieser te weten wat daarmee bedoeld worden, moet je de bijbel in het Hebreeuws lezen...

je moet echt opletten met zo'n uitspraken, want vaak staat er in het nederlands totaal niet wat de hebreeuwse schrijvers bedoel hebben
__________________
Manlómë
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 00:17
PV
PV is offline
Ik zie het als een verzinsel... voor mij is het dus ook niet een persoon ofzo. 'het is een fantasie dus het bestaat' wat iemand hierboven zei vind ik onzin. Het is de fantasie die bestaat, niet het onderwerp zelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Zie jij God als:
Verwijderd
86 24-01-2011 18:01
Levensbeschouwing & Filosofie Vragen over het christendom
MB
24 04-01-2005 23:40
Algemene schoolzaken Leraar-anekdotes-citaten
ArieP
37 29-07-2003 22:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het Interview: Mohammed Cheppih
BiL@L
61 04-05-2003 17:18
Levensbeschouwing & Filosofie Wie of wat is God?
Troenk
72 13-07-2002 10:58
Levensbeschouwing & Filosofie Over filosofie
Steve Le Irwkin
7 04-06-2002 11:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.