Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2004, 17:36
kleinedraak
Ik heb alle profielvakken tussen 13.30 en 16.30(NG havo) alleen Nederlands niet! Mij lijkt dat best wel shit, ben je je de hele ochtend druk aan het maken enzo. Onze wiskunde leraar zegt dat het onhandig is zo laat exames. Waarom hebben de N-profielen altijd laat en de M-profielen altijd vroeg? Waarom is dit niet afgewisseld? En voor mensen die uit ervaring spreken:
wat vinden jullie fijner; vroeg of laat beginnen???
Ik vind trouwens dat we maar kort vakantie hebben(als je her hebt heb je net 2weken langer vakantie dan de rest/bij ons tenminste!!!)
groetjes en succes allemaal!!!!!!
Advertentie
Oud 01-05-2004, 18:09
Balance
Balance is offline
Ik heb 13 weken vakantie, dus hoe je bij dat laatste komt: geen idee.

Verder zijn er ook C&M en E&M vakken 's middags.

Ik vind 's middags juist beter.
'S ochtends moet je vroeg je bed uit, dus heb je maar weinig slaap. Daardoor kan ik me ook heel slecht concentreren zo vroeg.
'S middags kan ik dat veel beter. En zorgen maken doe ik toch niet als ik lig te slapen.
Oud 01-05-2004, 18:15
---Lisette99---
---Lisette99--- is offline
Ja idd, als je het examen 's middags hebt ben je veel meer uitgeslapen en ik zie dan weer als voordeel dat je 's ochtends nog kan leren. ('s Middags dan wel niet meer voor de volgende dag, maar oke...)

En van de EM/CM vakken is ook de helft 's middags ofzo.
Frans, Wiskunde, Economie.

En bij ons zijn de vakanties (geteld vanaf de uitslag) ook maar 2 weken langer, beetje jammer...
Oud 01-05-2004, 18:23
sdekivit
sdekivit is offline
ik heb eigenlijk liever 's ochtends

--> 's ochtends heb je nog energie, 's middags heb je al energie verbruikt zodat je minder kunt nadenken, tenminste dat heb ik altijd (had voor mn herkansing duits een 4,1 die niet meetelt, maar was ook van 14.20 tot 16.00. Normaal haal ik iets van een 7)
Oud 01-05-2004, 18:23
Verwijderd
ik kan me 's morgen juist beter concentreren, heb ik ook meer zin. Ik heb geloof ik drie examens 's ochtends en vier 's middags, dus het is redelijk gelijk.
Oud 01-05-2004, 18:28
Balance
Balance is offline
Citaat:
---Lisette99--- schreef op 01-05-2004 @ 19:15 :
Ja idd, als je het examen 's middags hebt ben je veel meer uitgeslapen en ik zie dan weer als voordeel dat je 's ochtends nog kan leren. ('s Middags dan wel niet meer voor de volgende dag, maar oke...)

En van de EM/CM vakken is ook de helft 's middags ofzo.
Frans, Wiskunde, Economie.

En bij ons zijn de vakanties (geteld vanaf de uitslag) ook maar 2 weken langer, beetje jammer...
maar je hebt ook nog 2 weken vakantie tot de uitslag!
Oud 01-05-2004, 18:40
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb hetzelfde als jij en tja.. 9 uur is wel erg vroeg
Oud 01-05-2004, 18:52
alpha
alpha is offline
Ik denk dat ze dat niet met opzet gedaan hebben, waarom zouden ze?!
Oud 01-05-2004, 18:58
kleinedraak
Ik val midden op de dag meestal in slaap terwijl anderen het idd 's morgens hebben. Ik ben echt een ochtend mens, en zal dan van de zenuwen vast al om 8uur op zijn. Dan de hele dag zenuwpezen tot het half 3 is, neej danke!
Oud 01-05-2004, 19:07
iamcj
iamcj is offline
(= Leonoor)

's ochtends en 's middags hebben allebei hun eigen voordelen...ik ben 's ochtends vaak nog wat 'frisser', dus wat dat betreft is 's ochtends dus wel fijn voor mij, aan de andere kant kun je als je 's middags examen hebt een beetje uitslapen. Ik las ik dingen van te voren altijd graag nog even door, maar daarvoor heb je eigenlijk altijd nog wel tijd. Ik ga denk ik voor 's ochtends.

Hoeveel langer vakantie je hebt dan de rest, ligt ook aan wanneer je vakantie begint. Dat verschilt nl nogal per regio (als je in de regio woont die het laatste vakantie krijgt en je zou volgend jaar weer op het middelbaar onderwijs zitten, dan heb je extra lang vakantie, als je naar bv. het hbo gaat, maakt het niet zo heel veel uit, dat begint gewoon overal rond 1 september).
Oud 01-05-2004, 19:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 01-05-2004 @ 19:58 :
Ik val midden op de dag meestal in slaap terwijl anderen het idd 's morgens hebben. Ik ben echt een ochtend mens, en zal dan van de zenuwen vast al om 8uur op zijn. Dan de hele dag zenuwpezen tot het half 3 is, neej danke!
Nou ja, dat verschilt dan dus per persoon. Ochtendmensen hebben pech, avondmensen hebben geluk.
Maar volgens mij is er geen enkele groep die alleen maar 's ochtends examens hebben.
Oud 01-05-2004, 19:46
Liss
Liss is offline
Over vakantie, heb inderdaad ook gewoon een normale vakantie vergeleken met de niet examenklassen op mn school. Maar bij ons begint de vakantie vroeg en eindigd al ergens in augustus en ik blijf gewoon op dezelfde school dus moet dan ook al weer naar school.
De diploma uitreiking is 1 juli, ben dus 2 juli eigenlijk pas vrij. Maar goed, er zitten natuurlijk ook 2 weken tussen mn examens en mn herkansing.

En over examens, ik heb liever 's middags examens, ben meer een avondmens en vind het fijn iets langer te blijven liggen alles op mn gemak te doen en kleine dingetjes nog eventjes door te lezen.
Vrijdag 28 mei heb ik twee examens achter elkaar, dat vind ik wel erg irritant. Een gewone schooldag hou ik ivm ziek zijn niet eens goed vol zonder erg moe te worden laat staan die examens, ik denk dan ook dat ik het tweede vak die dag (economie) mag gaan herkansen
Oud 02-05-2004, 13:18
L1
L1 is offline
11 uur je bed uit, Rustig ontbijten, Relaxt naar school toe, examen maken en weer naar huis

dat wordt mijn examendag als ik engels en wiskunde heb
Oud 02-05-2004, 21:04
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
ik doe NG...dus vaak heb ik 's middags...maar ik heb ook Fa en DU..! dat zijn 's ochtends..geloof...ik

maar het maakt mij nix uit..
Oud 11-05-2004, 08:42
dls
dls is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 01-05-2004 @ 19:23 :
ik heb eigenlijk liever 's ochtends

--> 's ochtends heb je nog energie, 's middags heb je al energie verbruikt zodat je minder kunt nadenken, tenminste dat heb ik altijd
HELEMAAL MEE EENS. 's ochtends kan ik veel berter werken dan 's middags.
Oud 11-05-2004, 09:14
Stefanie
Stefanie is offline
Aan beiden kanten zitten voordelen. Als je het 's ochtends doet zit je nog vol energie en dan heb je het maar gehad, dan hoef je niet 's middags nog naar school om dat te maken. Maar als je het 's middags doet kun je 's ochtends nog even uitrusten en dingetjes doornemen enzo, maar ik ben bang dat ik daar veel zenuwachtiger van word...
Oud 11-05-2004, 09:44
Verwijderd
Volgens mij heb ik ongeveer evenveel vakken 's ochtends als 's middags Ik heb weinig problemen met allebei de tijden: gelukkig is het niet heel vroeg 's morgens Alleen wel een nadeel dat je 's middags zo laat klaar bent (16.00 uur of zelfs later ). Want ik weet niet of ik dan nog energie over heb om voor de volgende dag te leren
Oud 11-05-2004, 13:16
dls
dls is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 11-05-2004 @ 10:44 :
Volgens mij heb ik ongeveer evenveel vakken 's ochtends als 's middags Ik heb weinig problemen met allebei de tijden: gelukkig is het niet heel vroeg 's morgens Alleen wel een nadeel dat je 's middags zo laat klaar bent (16.00 uur of zelfs later ). Want ik weet niet of ik dan nog energie over heb om voor de volgende dag te leren
Daarom heb ik dus liever 's morgens de examens...
Advertentie

Regels voor berichten