Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2004, 16:08
Stefanie
Stefanie is offline
Heb je die, zo ja, vertel er eens wat over. En waarom juist een dier uit het asiel en niet bij een fokker vandaan?

Later wil ik heel graag een hond en ik weet zeker dat ik dit uit het asiel ga halen, vind het zo verschrikkelijk om te zien al die dieren daar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2004, 20:19
Stefanie
Stefanie is offline
Helemaal niemand?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 20:25
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Het grote nadeel is dat je de achtergrond niet kent en dus niet echt weet wat je in huis haalt. Goed mee uitkijken dus.
Oud 11-05-2004, 20:30
Stefanie
Stefanie is offline
En toch geeft het je ook een goed gevoel als je zo'n arm diertje weer een goed tehuis geeft!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 20:33
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 11-05-2004 @ 21:25 :
Het grote nadeel is dat je de achtergrond niet kent en dus niet echt weet wat je in huis haalt. Goed mee uitkijken dus.
Onze vorige kat hebben we uit het asiel gehaald (onze huidige ook, daar niet van) en die was daar door zijn vorige baasjes naartoe gebracht omdat hij niet overweg kon met de honden die ze al hadden. Die mensen hadden daar ook een hele brief met uitleg (naam, leeftijd, karakter, leuke weetjes etc.) bij gedaan, dus het is niet altijd zo dat je niet weet wat je in huis haalt.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 20:35
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ik ga mijn toekomstige hond ook uit het asiel halen. En deze zomer ga ik vier weken stage lopen bij een asiel in Utrecht. Heb er nu al zin in!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 20:37
SuperSanne
SuperSanne is offline
wij hadden vroeger een kat uit het asiel. Super lief beest (maar wel een beetje raar... als wij zomers in het badje in de achtertuin gingen (ik was 6, dat jullie geen rare dingen gaan denken ), sprong hij er ook gewoon in ) maar helaas overleden.
Oud 11-05-2004, 20:56
Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Ik heb 2 ratjes uit de opvang. Iemandhad een zwanger vrouwtje gedumpt bij de dw, en na 2 weken belden ze de opvang pas of zij ze wilde opvangen. En daar heb ik 2 rittentjes uit

Ik koos voor de opvang omdat de rattenopvang overvol zit, enm ik ontzettend veel respect heb voor mensen die zo hun best doen om alle beestjes een goed thuis te geven, ik wil daar graag een bijdrage aan leveren. Ik ga al mijn toekomstige diertjes uit de opvang halen (behalve misschien paarden...)
Oud 12-05-2004, 12:59
C'est moi
C'est moi is offline
het nadeel is wel dat de hond idd niet weet wat de achtergrond is. maar de mensen van het asiel weten dan wel wat de hond niet bang voor is en wel bang voor is! het is ook een aanrader om dan naar een honden school te gaan. om te leren er mee om te gaan! maar het hoeft niet dat een hond bang of angstig is.
denk maar eens aan oudere mensen die komen te overlijden en niemand uit de familie wil de hond die komen ook in het asiel. of mensen die scheiden en de hond allebei niet kunnen houden vanwegen het werk!
Oud 12-05-2004, 12:59
C'est moi
C'est moi is offline
het nadeel is wel dat de hond idd niet weet wat de achtergrond is. maar de mensen van het asiel weten dan wel wat de hond niet bang voor is en wel bang voor is! het is ook een aanrader om dan naar een honden school te gaan. om te leren er mee om te gaan! maar het hoeft niet dat een hond bang of angstig is.
denk maar eens aan oudere mensen die komen te overlijden en niemand uit de familie wil de hond die komen ook in het asiel. of mensen die scheiden en de hond allebei niet kunnen houden vanwegen het werk!
Oud 12-05-2004, 13:56
Verwijderd
Mijn vriend en ik heb twee katten uit het asiel (waren wel kittens toen we ze haalden, dat maakt wel vrij veel verschil, denk ik - wel kittens met een 'verleden', ze zijn beiden uit een gedumpt nestje), we hebben ze daar vandaan en niet van een fokker, omdat we niet zo per se één of ander exotisch ras hoefden. Ze zijn allebei ontzettend lief, de één zit nu in m'n vest en de ander op schoot (toeval, gebeurd niet vaak ).

Wat wil je meer weten?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 16:09
duifeltje
duifeltje is offline
We hadden een hond uit het asiel; Smokey. Een ontzettend dominant wijf, maar wel heel trouw, al kon ze soms behoorlijk gemeen zijn .
Verder hebben we gen asieldieren. Toen Smokey dood ging, wilden we weer een nieuw hondje als maatje voor ons andere hondje. Dus we zijn met Dropje bij meerdere hondjes wezen kijken maar het klikte met geeneen. Toen hebben we een pup uit een oeps-nestje gekocht. (Er zaten geen puppies in het asiels)
Oud 14-05-2004, 22:00
Belle
Belle is offline
Ik heb 2 opvang honden, niet uit het asiel, maar via via. Bovendien heb ik zelf een rattenopvang. Toch haal ik mijn eigen ratjes bij fokkers vandaan, puur alleen omdat ik ook graag hele gezonde ratjes wil hebben.
Mijn honden zijn geweldig, ik wil er in de toekomst graag een pup bij, en dan van een rasvereniging, maar met deze 2 ben ik dolgelukkig
Oud 15-05-2004, 13:23
wiebenik
wiebenik is offline
Mijn hond komt uit het asiel. Het is echt een schat van een beest, hij heeft nooit gemeen tegen iemand gedaan. Het is alleen een jachthond en buiten is hij dus heel ongehoorzaam, hij moet echt aan de riem, want anders loopt hij weg. We hebben hem al een aantal keren moeten zoeken, omdat hij was ontsnapt .

Maar binnen is het een knuffelhond. Hij is wel erg ondeugend. Zo kan hij deuren open maken, dus hebben op de gangdeur een draaiknop gezet, want anders ging hij naar boven. Hij heeft zeker zijn leuke zeer aparte streken, maar als ik die allemaal hier moet noemen

We hebben hem nu al 11 jaar en hij is nu 12. Het is echt een lieverd. Ik denk dat als ik later een hond neem, dat ik ook eerst de asiels langsga. Want daar zitten een hoop leuke honden die zomaar zijn weggedaan door stomme mensen. Die honden hebben alle recht op een tweede kans.
Oud 16-05-2004, 11:25
duifeltje
duifeltje is offline
inderdaad. Ik vind het ook altijd zo stom als mensen persé een puppie willen. Zo'n puppie wordt ook groot en dan had het net zo goed een aielshond kunnen zijn!
Oud 16-05-2004, 13:35
Verwijderd
Wij hebben een keer een hond uit het asiel gehaald, een hele lieve huskie. Het probleem was alleen dat huskies sowieso al slecht luisteren en deze ook niet zo'n goede opvoeding had gehad.
Ze liep dus ook steeds weg, wat maar door bleef gaan. Op den duur was ze weg gelopen en het ze bij iemand een paar straten verderop een konijn doodgebeten, waarna we haar weer terug naar het asiel hebben gebracht.

En het was zo'n lief beessie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten