Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2004, 17:01
Verwijderd
School is saai.....ik heb er nooit over nagedacht waarom ik naar school zou gaan behalve dat het belangrijk is voor de toekomst.
Ik ken veel mensen door school maar is dat het waard? Ik weet niet. Veel mensen uit andere klassen spreek ik, ik vind een meisje heel aardig, als zij er niet was zou ik me niet gemotiveerd voelen om naar school te gaan, als ik niet naar school ga zie ik haar ook niet. Nadenken over dingen, wat is je levensdoel? School, Leren, Studeren, Werken, Pensioen, De dood. Je denkt nog meer aan, aan liefde......Is liefde iets dat je aanraakt? Iets dat je voelt of is het niet van belang, ik ga naar school omdat ik mensen wil zien, aardige, vrienden en veel meer. Vrienden......wat zijn vrienden? Iemand waar aan je alles kan vertellen, vertrouwen, meschien wat anders. Zijn vrienden in het leven belangrijk, ik begin te denken over pesten, wat is pesten? Wanneer pest je, is pesten goed. De meeste dingen spreken natuurlijk voor zich. Ik ga beseffen dat als je geen vrienden hebt, altijd beledigt word en veel andere dingen dat het onmenselijk is, niet nodig? waarom zou je iemand pesten? Je begint nog meer te denken, hoe denken andere mensen? Is kledingdracht belangrijk, zakgeld? liefde, wanneer vind iemand een andere leuk of aardig. Iemand die opgroeit oud word, vanaf het begin, je groeit totdat je meschien Moderator word, hij neemt beslissingen maar wanneer neem je goede beslissingen....Is dit Topic niet bullshit? Levensdoelen, Bullshit? Meschien een slotje.....Ontbijt, Lunch, Avond Eten.....Meschien is dit onzin, waarom zou je nadenken over dingen. Je gaat gewoon naar school.....ik ga naar school, heb iemand die ik leuk vind? Ik haal goede cijfers, ik ken veel mensen, vrienden. Zonder levensdoel kom je niet ver, denk na? Veel mensen vinden school saai, wat doe je in vrije tijd? Niksen, met vrienden praten, meschien liefde? Zonder school zou je mensen niet ontmoet hebben. Muziek......je gaat ook nadenken bij bepaalde liedjes, liefde, vriendschap.........Wat is het levensdoel van die mensen, waarom zouden hun muziek maken?
Ik denk te lang na, hoe langer ik nadenk hoe meer ik ga denken aan doelen.....zonder mensen zoals Lisa zou ik maar met moeite naar school gaan. Ik wil vrienden zien, met mensen praten en....... Maar waarvoor is het? Nadenken over de dood, wat is de dood? Is het de moeite waard.....wat is 1 jaar in een mensenleven. Hoe is alles ontstaan? Hoe ontstaat liefde, waar komen wij vandaan? Waarom lezen mensen dit bericht. Waarom zouden we reactie's geven. Argumenten, lol, verveling, leren.......Zou je mensen afkraken, boos worden, een verhaal dom vinden. Iedereen doet zijn best om wat te doen, zelfs als je denkt dat die dat niet doet. Iedereen heeft een doel, een levensdoel, anders......De 1 is de ander niet, wanneer zou ik mijn vertrouwde leven verlaten?......
Hoe moet ik dit bericht eindigen, hoe gaan mensen reageren.....Ik weet het niet, niemand weet het.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2004, 17:04
Mu
Mu is offline
Ja,
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 17:10
Mux
Mux is offline
dat denk ik ook wel eens
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 17:13
Verwijderd
Ah, the sweet smell of puberty...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 17:15
professor2
professor2 is offline
Citaat:
alluman schreef op 11-05-2004 @ 18:13 :
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 18:22
Onorthodox
Onorthodox is offline
Wen er maar vast aan
Oud 11-05-2004, 20:42
Tiño
Tiño is offline
download eens

''is dit alles'' van Doe Maar
Oud 11-05-2004, 21:14
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Om een simpel antwoord te geven op je mening, die werkelijk over alles en nog wat gaat:

Als jij niet naar school gaat is de kans zeer groot dat jij later een werkloze wordt. En dat is niet leuk voor jou, en ook niet voor ons. Want dan zouden wij indirect moeten opdraaien voor jouw uitkering. Ik heb weinig respect voor dergelijke bloedzuigers, die onze verzorginsstaat misbruiken.
Oud 11-05-2004, 21:36
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 11-05-2004 @ 18:01 :
*knip*
Wat veel vragen

ik denk dat het nuttig is dat je je dat afvraagt!

Uiteindelijk weet je veel, en kennis is macht. Niet slechte macht, zoals van een diktator, maar controle over je leven, verstandige keuzes maken, zodat je gelukkig kan worden.

Blijf vragen stellen, en luister, alle vragen bestaan bij de gratie van hun antwoord! (Er bestaat geen vraag zonder antwoord.) Je zult antwoorden krijgen. Uit je hart of uit je denkvermogen. En er zijn mensen die je daarbij kunnen helpen. De belangrijkste stap heb je al gezet: nieuwsgierigheid, jezelf verwonderen, afvragen waarom het zo is, wat het is en hoe het zo gekomen is...

Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:41
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 11-05-2004 @ 22:14 :
Als jij niet naar school gaat is de kans zeer groot dat jij later een werkloze wordt. En dat is niet leuk voor jou, en ook niet voor ons. Want dan zouden wij indirect moeten opdraaien voor jouw uitkering. Ik heb weinig respect voor dergelijke bloedzuigers, die onze verzorginsstaat misbruiken.
lalalala ik ben lekker een vieze schoolverlater

heb jij even weinig respekt voor mij!!

en ja ik ben nu werkloze, maar ik ben hard aan t zoeken naar werk, waarschijnlijk kan ik binnen twee weken ergens meedraaien om te kijken of het wat is

nee maar even zonder dollen. het schoolsysteem is fokked op en onmenselijk vooral de middelbare school. ik ben er daarom vanaf gegaan en ik begrijp het als mensen het zat worden ermee.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:45
Onorthodox
Onorthodox is offline
Werkloos zijn is lekker hoor
Oud 11-05-2004, 21:59
Verwijderd
Citaat:
metropolis schreef op 11-05-2004 @ 22:41 :
het schoolsysteem is fokked op en onmenselijk vooral de middelbare school.
Vertel...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:02
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
Onorthodox schreef op 11-05-2004 @ 22:45 :
Werkloos zijn is lekker hoor
ik vind het VER-SCHRIK-KE-LIJK, hoor
heb je het zelf weleens meegemaakt?

ik dacht dat ik de hele dag vrij had om interessante dingen te bestuderen, bibliotheek, internet, boeken, nadenken.

de praktijk: je komt niet meer je bed uit, je zit de hele dag te gamen of te internetten, je doet wat in het huishouden, werk zoeken gaat tergend langzaam, je verzorgt jezelf steeds minder goed en als het lang genoeg duurt wordt je depressief. althans zo ervaar ik het. k hoop dat ik snel aan het werk kan!

ik zie het principe ARBEID als iets belangrijks in je leven. door te werken vind je je eigen kwaliteiten en kan je deze nuttig maken voor de samenleving. en dat is goed. je krijgt er veel voldoening van.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:05
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
alluman schreef op 11-05-2004 @ 22:59 :
Vertel...
'oh, vertel het maar ff'

laat me ff nadenken. ergens komende dagen post ik het wel.

ik sta wel achter mijn keuze en heb deze bewust gemaakt, maar ik moet even nadenken hoe ik het zó kan verwoorden dat iedereen het begrijpt

krijg er namelijk een hoop negatieve reacties over al snel, meestal
'oh, hij is zeker lui'
'wat een arrogante puber'
enz.
Is niet zo.

maargoed laat me even denken, vanavond of morgen post ik het, anders overmorgen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
metropolis schreef op 11-05-2004 @ 23:05 :
krijg er namelijk een hoop negatieve reacties over al snel, meestal
'oh, hij is zeker lui'
'wat een arrogante puber'
enz.
Is niet zo.
Ik type niet graag op de man, dus dat zal ik hier ook niet doen. Wel denk ik dat het misschien carrieregewijs niet een juiste keuze is geweest. Als je een goede baan wilt, dan zul je meestal een diploma moeten presenteren, al is het maar een middelbare schooldiploma.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:13
Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
metropolis schreef op 11-05-2004 @ 23:02 :
ik vind het VER-SCHRIK-KE-LIJK, hoor
heb je het zelf weleens meegemaakt?

ik dacht dat ik de hele dag vrij had om interessante dingen te bestuderen, bibliotheek, internet, boeken, nadenken.

de praktijk: je komt niet meer je bed uit, je zit de hele dag te gamen of te internetten, je doet wat in het huishouden, werk zoeken gaat tergend langzaam, je verzorgt jezelf steeds minder goed en als het lang genoeg duurt wordt je depressief. althans zo ervaar ik het. k hoop dat ik snel aan het werk kan!

ik zie het principe ARBEID als iets belangrijks in je leven. door te werken vind je je eigen kwaliteiten en kan je deze nuttig maken voor de samenleving. en dat is goed. je krijgt er veel voldoening van.
Oh, ik weet precies hoe het allemaal zit . Ik ben ookal een paar keer en flinke tijd werkloos geweest.
Het verschil is natuurlijk dat je je eigen prioriteiten moet stellen .
Ik heb er iig nooit moeite mee gehad.

En je hebt ook de tijd om allemaal interessante dingen te doen . Die tijd gebruiken voor al die interessante dingen is natuurlijk een ander verhaal

Ik werk voor de centen. Zonder centen geen luxe.
Dat "nuttig maken" is natuurlijk gewoon dom gelul want je werkt voor de centen. Ik voel pas voldoening als mijn loon op mijn rekening gestort is. En niet omdat ik mezelf nuttig wil maken.
Als je jezelf nuttig wil maken moet je maar vrijwillegerswerk doen
Oud 11-05-2004, 22:15
Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
alluman schreef op 11-05-2004 @ 23:10 :
Ik type niet graag op de man, dus dat zal ik hier ook niet doen. Wel denk ik dat het misschien carrieregewijs niet een juiste keuze is geweest. Als je een goede baan wilt, dan zul je meestal een diploma moeten presenteren, al is het maar een middelbare schooldiploma.
Tegenwoordig heb je al snel een hbo diploma nodig om gekwalificeerd te zijn als cassiere of vakkenvuller
Oud 11-05-2004, 22:19
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
alluman schreef op 11-05-2004 @ 23:10 :
je hebt gelijk, ik ben iets belangrijks vergeten te vermelden, sorry

ik ga ook wel studeren, universiteit of hbo. genoeg mogelijkheden om dit zonder diploma te doen.

anders had ik het misschien niet gedaan, van school af. maar toen ik dit wist kwam die keus ineens een stuk verstandiger over op mij. ik ga dus wel studeren maar via een andere route dan reguliere middelbare school, zeg maar. is mijn plan... ik beloof niks

(of ik het anders wel of niet gedaan had...... weet ik niet)
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Onorthodox schreef op 11-05-2004 @ 23:15 :
Tegenwoordig heb je al snel een hbo diploma nodig om gekwalificeerd te zijn als cassiere of vakkenvuller
In Albert Heijn:
- "Dag juffrouw, kunt u mij vertellen waar de honing staat?
- "Bij mijn waarde collega daar, doctorandus Achmed"
- "Dank u wel."
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:20
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
Onorthodox schreef op 11-05-2004 @ 23:13 :
(...)Ik werk voor de centen. Zonder centen geen luxe.
Dat "nuttig maken" is natuurlijk gewoon dom gelul want je werkt voor de centen. Ik voel pas voldoening als mijn loon op mijn rekening gestort is. En niet omdat ik mezelf nuttig wil maken.
Als je jezelf nuttig wil maken moet je maar vrijwillegerswerk doen
Wat een hebzucht zeg! Ik wordt er gelukkig van als ik iets kan beteken voor mensen en mijn kwaliteiten kan ontplooien daarbij.

Niet voor de centen. Natuurlijk heb je basisbehoeften nodig en die kosten geld in deze maatschappij, en het is belangrijk dat je voldoende geld hebt, maar niet de 1e reden om te werken.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:20
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
alluman schreef op 11-05-2004 @ 23:19 :
In Albert Heijn:
- "Dag juffrouw, kunt u mij vertellen waar de honing staat?
- "Bij mijn waarde collega daar, doctorandus Achmed"
- "Dank u wel."
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:25
Verwijderd
Citaat:
metropolis schreef op 11-05-2004 @ 23:20 :
Niet voor de centen. Natuurlijk heb je basisbehoeften nodig en die kosten geld in deze maatschappij, en het is belangrijk dat je voldoende geld hebt, maar niet de 1e reden om te werken.
Als jij een van die gelukkigen bent, die zijn hobby met zijn werk kan combineren (wat dus klaarblijkelijk niet het geval is) - good for you. Maar voor het overgrote andere deel van die mensen geldt dat werken een middel is en niet een doel.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:32
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
alluman schreef op 11-05-2004 @ 23:25 :
Als jij een van die gelukkigen bent, die zijn hobby met zijn werk kan combineren (wat dus klaarblijkelijk niet het geval is) - good for you. Maar voor het overgrote andere deel van die mensen geldt dat werken een middel is en niet een doel.
Je ontwikkelt je in je werk. Je leert nieuwe dingen enzo. Daarbij maak je jezelf nuttig. Als je het zo bekijkt, geeft je werk een stuk meer voldoening.

En als je het alleen maar voor de centen doet ga je maar lekker in Amerika wonen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:34
Onorthodox
Onorthodox is offline
Achja, je bent nog maar 16

No offence
Oud 11-05-2004, 22:39
Verwijderd
Citaat:
metropolis schreef op 11-05-2004 @ 23:32 :
Je ontwikkelt je in je werk. Je leert nieuwe dingen enzo. Daarbij maak je jezelf nuttig. Als je het zo bekijkt, geeft je werk een stuk meer voldoening.

En als je het alleen maar voor de centen doet ga je maar lekker in Amerika wonen
Dat geldt alleen voor mensen die werk kunnen vinden, waarin ze voldoening kunnen krijgen. Het overgrote deel van mensen, valt niet in deze categorie. De meeste mensen moeten voldoen met een baan die ze niet onaardig vinden. Zo werkt het nu eenmaal. Deze mensen spenderen het geld dat ze verdienen na hun werk aan dingen die hen voldoening geeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2004, 22:39
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
Onorthodox schreef op 11-05-2004 @ 23:34 :
Achja, je bent nog maar 16

No offence
donder op man
zie je nou, nou zeg je precies hetzelfde als al die anderen

wat ik hierboven al typte

'het is een puber, ach' of arrogant of eigenwijs enz.

ja, hoi, doei

(ps ik ben bijna 17 hoor )
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:41
Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
metropolis schreef op 11-05-2004 @ 23:39 :
donder op man
zie je nou, nou zeg je precies hetzelfde als al die anderen

wat ik hierboven al typte

'het is een puber, ach' of arrogant of eigenwijs enz.

ja, hoi, doei

(ps ik ben bijna 17 hoor )
Zo bedoel ik het niet
Je merkt het vanzelf wel als je straks echt moet werken voor het geld. En dat is iets wat je op je 16de nog niet hoeft te doen.
Oud 11-05-2004, 22:42
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
alluman schreef op 11-05-2004 @ 23:39 :
Dat geldt alleen voor mensen die werk kunnen vinden, waarin ze voldoening kunnen krijgen. Het overgrote deel van mensen, valt niet in deze categorie. De meeste mensen moeten voldoen met een baan die ze niet onaardig vinden. Zo werkt het nu eenmaal. Deze mensen spenderen het geld dat ze verdienen na hun werk aan dingen die hen voldoening geeft.
in banen als schoonmaker is idd weinig kwaliteit te ontwikkelen (hoewel... je kunt veel nadenken tijdens je werk, is pluspunt). ik vind arbeid iig een mooi proces. het systeem van arbeid is in onze maatschappij niet optimaal en niet iedereen kan werk vinden wat het beste bij hem past. is niet mijn schuld hoor. en 'Zo werkt het nu eenmaal' is een domme uitspraak. net of je nooit iets kan veranderen dat niet perfect is!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:46
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
Onorthodox schreef op 11-05-2004 @ 23:41 :
Zo bedoel ik het niet
Je merkt het vanzelf wel als je straks echt moet werken voor het geld. En dat is iets wat je op je 16de nog niet hoeft te doen.
nee, zo bedoel je het wel. je ziet mij als minderwaardig omdat ik maar 16 ben, 'ach die domme eigenwijze puber leert het later wel, als hij moet werken voor z'n centen'. Ja, dan leer ik misschien hoe deze verkrampte maatschappij werkelijk in elkaar zit, maar het beeld van de Utopie, zoals het is in de ideale toestand, verandert niet zoveel. Wat denk je, dat ik wat ik hierboven typ nu ff snel bedenk ofzo? Ik heb er maanden over nagedacht. Nee ik ben geen domme puber meneer. Doei
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:48
Onorthodox
Onorthodox is offline
Nu begin ik je idd te beschouwen als een minderwaardig iemand.

Maar goed, ontwetendheid is bliss
Oud 11-05-2004, 22:49
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
Onorthodox schreef op 11-05-2004 @ 23:48 :

Maar goed, ontwetendheid is bliss
waarom nu pas, eigenlijk? dat snap ik dan weer niet.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 03:25
AXE
AXE is offline
Citaat:
Onorthodox schreef op 11-05-2004 @ 23:41 :
Citaat:
metropolis schreef op 11-05-2004 @ 23:42 :
in banen als schoonmaker is idd weinig kwaliteit te ontwikkelen (hoewel... je kunt veel nadenken tijdens je werk, is pluspunt). ik vind arbeid iig een mooi proces. het systeem van arbeid is in onze maatschappij niet optimaal en niet iedereen kan werk vinden wat het beste bij hem past. is niet mijn schuld hoor. en 'Zo werkt het nu eenmaal' is een domme uitspraak. net of je nooit iets kan veranderen dat niet perfect is!
ik vraag me af hoe lang je arbeid een mooi proces blijft vinden

als je straks MOET werken om te leven zul je het minder mooi gaan vinden (tenzij je veel geluk hebt en werk vind dat je leuk vind om de rest van je leven te blijven doen)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 08:39
Verwijderd
Citaat:
metropolis schreef op 11-05-2004 @ 23:42 :
[...] en 'Zo werkt het nu eenmaal' is een domme uitspraak. net of je nooit iets kan veranderen dat niet perfect is![...]
Dat jij dat een 'domme uitspraak' vindt, noem ik een naïeve uitspraak.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Onorthodox schreef op 11-05-2004 @ 23:48 :

Ik hoop niet dat je dat meent. Je meer voelen dan een ander is een zielig bestaan.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 19:45
Kozak
Kozak is offline
Citaat:
alluman schreef op 11-05-2004 @ 18:13 :
Inderdaad that's all I can say. Je denkt duidelijk na over dat soort dingen en vooral in de puberteit is het zo chaotisch en op zo'n niveau. Als ik jou was zou ik naar Saybia, Coldplay en Van Dik Hout luisteren...precies iets wat jouw mood beschrijft.
Oud 19-05-2004, 20:21
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ach metropolis, ik zeg je één ding:
Het is een fase....
trust me, I know...and so do 90% of all former-teenagers
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten