Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik denk dat het nuttig is dat je je dat afvraagt! Uiteindelijk weet je veel, en kennis is macht. Niet slechte macht, zoals van een diktator, maar controle over je leven, verstandige keuzes maken, zodat je gelukkig kan worden. Blijf vragen stellen, en luister, alle vragen bestaan bij de gratie van hun antwoord! (Er bestaat geen vraag zonder antwoord.) Je zult antwoorden krijgen. Uit je hart of uit je denkvermogen. En er zijn mensen die je daarbij kunnen helpen. De belangrijkste stap heb je al gezet: nieuwsgierigheid, jezelf verwonderen, afvragen waarom het zo is, wat het is en hoe het zo gekomen is... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() heb jij even weinig respekt voor mij!! ![]() en ja ik ben nu werkloze, maar ik ben hard aan t zoeken naar werk, waarschijnlijk kan ik binnen twee weken ergens meedraaien om te kijken of het wat is nee maar even zonder dollen. het schoolsysteem is fokked op en onmenselijk ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() heb je het zelf weleens meegemaakt? ik dacht dat ik de hele dag vrij had om interessante dingen te bestuderen, bibliotheek, internet, boeken, nadenken. de praktijk: je komt niet meer je bed uit, je zit de hele dag te gamen of te internetten, je doet wat in het huishouden, werk zoeken gaat tergend langzaam, je verzorgt jezelf steeds minder goed en als het lang genoeg duurt wordt je depressief. althans zo ervaar ik het. k hoop dat ik snel aan het werk kan! ik zie het principe ARBEID als iets belangrijks in je leven. door te werken vind je je eigen kwaliteiten en kan je deze nuttig maken voor de samenleving. en dat is goed. je krijgt er veel voldoening van. |
![]() |
||
Citaat:
![]() laat me ff nadenken. ergens komende dagen post ik het wel. ik sta wel achter mijn keuze en heb deze bewust gemaakt, maar ik moet even nadenken hoe ik het zó kan verwoorden dat iedereen het begrijpt krijg er namelijk een hoop negatieve reacties over al snel, meestal ![]() 'oh, hij is zeker lui' 'wat een arrogante puber' enz. Is niet zo. maargoed laat me even denken, vanavond of morgen post ik het, anders overmorgen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het verschil is natuurlijk dat je je eigen prioriteiten moet stellen ![]() Ik heb er iig nooit moeite mee gehad. En je hebt ook de tijd om allemaal interessante dingen te doen ![]() ![]() Ik werk voor de centen. Zonder centen geen luxe. Dat "nuttig maken" is natuurlijk gewoon dom gelul want je werkt voor de centen. Ik voel pas voldoening als mijn loon op mijn rekening gestort is. En niet omdat ik mezelf nuttig wil maken. Als je jezelf nuttig wil maken moet je maar vrijwillegerswerk doen ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
ik ga ook wel studeren, universiteit of hbo. genoeg mogelijkheden om dit zonder diploma te doen. anders had ik het misschien niet gedaan, van school af. maar toen ik dit wist kwam die keus ineens een stuk verstandiger over op mij. ik ga dus wel studeren maar via een andere route dan reguliere middelbare school, zeg maar. is mijn plan... ik beloof niks ![]() (of ik het anders wel of niet gedaan had...... weet ik niet) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- "Dag juffrouw, kunt u mij vertellen waar de honing staat? - "Bij mijn waarde collega daar, doctorandus Achmed" - "Dank u wel." |
![]() |
||
Citaat:
Niet voor de centen. Natuurlijk heb je basisbehoeften nodig en die kosten geld in deze maatschappij, en het is belangrijk dat je voldoende geld hebt, maar niet de 1e reden om te werken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En als je het alleen maar voor de centen doet ga je maar lekker in Amerika wonen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
zie je nou, nou zeg je precies hetzelfde als al die anderen wat ik hierboven al typte 'het is een puber, ach' of arrogant of eigenwijs enz. ja, hoi, doei (ps ik ben bijna 17 hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je merkt het vanzelf wel als je straks echt moet werken voor het geld. En dat is iets wat je op je 16de nog niet hoeft te doen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
als je straks MOET werken om te leven zul je het minder mooi gaan vinden (tenzij je veel geluk hebt en werk vind dat je leuk vind om de rest van je leven te blijven doen) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De zin en onzin van religie (afgesplitst vanaf seks) Verwijderd | 203 | 21-01-2013 10:21 | |
Flora & Fauna |
Waarom is paardrijden dierenmishandeling? Eend | 85 | 29-01-2005 07:17 | |
Verhalen & Gedichten |
Gedachtegang=> wie helpt met schaven?? Puppetgirl | 3 | 07-06-2004 20:52 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Antillianen bewust anoniem om Nederlanders te roven. Fellaci | 109 | 09-11-2003 23:53 | |
Verhalen & Gedichten |
Hoeveel ik voor je voel... (ironie) Gothic | 7 | 29-04-2003 18:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Filosofie is altijd de weg naar het goede Diovai | 40 | 22-04-2003 21:40 |