Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2004, 21:57
flipvla
flipvla is offline
Why?..

als je mensen beter leert kennen blijken er altijd wel dingen te zijn waar ze problemen mee hebben. mijn beste vriend's moeder is overleden, een andere vriend verloor zijn broer aan zelfmoord, een vriendin heeft anorexia/ boulimia en is al jaren depressief, mijn (ex-)beste vriendin heeft waarschijnlijk borderline (alleen kan ik dat niet zeggen natuurlijk, dan denkt iedereen dat ik vind dat ze gek is), een andere vriend is heel vaak down, wie hebben we nog meer.... een jongen die ik ken heeft geprobeert zelfmoord te plegen, een ander meisje is in therapie,

ikzelf heb dus ruzie met mn beste vriendin, mn ex negeert me al 2 weken en ik weet niet waarom, ben op de middelbare school jarenlang gepest en genegeert, enz.

waarom heeft iedereen altijd problemen?!? kunnen we niet gewoon allemaal positief zijn? de wereld IS niet zo slecht....

is dit bij jullie ook zo, dat je zoveel mensen kent waar het slecht mee gaat, en wat doe je als je zelf/ andere mensen in de put zitten? hoe ga je weer positief denken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2004, 22:06
coopergirl
coopergirl is offline
....Ikzelf heb voor mijn idee een soort van aantrekkingskracht op menschen waar het minder mee gaat. (Non-verbaal kun je dat op één of andere manier uitstralen, waardoor je zulke mensen tot je toe trekt..)

Veelal trek ik hun problemen naar me toe.. Ik dien er voor op te passen dat hun probleem niet het mijne wordt..

Het enige wat ik je kan bieden is herkenning, advies of wat dan ook heb ik momentaan niet voor je.

Goedenavond, overigens

Avé, (f) (f)
Oud 11-05-2004, 22:12
flipvla
flipvla is offline
ik denk dat je wel gelijk hebt, dat van die aantrekkingskracht. mij word ook vaak gezegd dat ik goed zou zijn in psychologie.. en ik ga het studeren ook
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Because life is a bitch... and then you die.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 23:44
Verwijderd
Waarom tref je in de wachtkamer van de tandarts altijd mensen met kiespijn aan?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 23:56
Shitonya
Shitonya is offline
Als niemand problemen zou hebben, zou iedereen uit verveling zelfmoord plegen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 00:07
phensicske
phensicske is offline
Je draait het een beetje om geloof ik. Het zou beter zijn te zeggen dat je ziet dat anderen ook hun problemen hebben (gehad) als je die mensen wat beter leert kennen.
Het zou heel verwonderlijk zijn mocht je als jongere nog nooit eens een tegenslag gehad hebben, het zou zelfs niet goed zijn voor je ontwikkeling, want uit je tegenslagen leer je en wordt je (soms, meestal) sterker.

Ik denk dat ik ook wel eens mensen met problemen aantrek, gewoon omdat ik naar hen luister en zelf gevoelig ben. Dat heb je dan ook eerder als je niet enkel over oppervlakkige dingen praat. Maar da's niet per se negatief, want andermans ervaringen kunnen ook leerzaam zijn.

Wat ik doe in zo'n gevallen? 't Is te zien.
Als ik me goed voel in mijn vel maak ik tijd voor hen, luister ik, adviseer ik hen, steun ik hen. Als ik me niet goed voel, weer ik zoveel mogelijk de 'probleemmensen', want die gaan me er niet beter doen op voelen.

Iedereen maakt vroeg of laat wel eens iets mee en het is een goede zaak reeds kleine tegenslagen of zelfs grotere te hebben gehad, want zo kan je beter relativeren.

(Extreem erge tegenslagen zijn natuurlijk nooit goed)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 13:16
Verwijderd
antwoord op je topicnaam: omdat simpelweg het leven nooit over rozen gaat. tegenslagen zijn er altijd.

het is alleen de kunst om het een plek te geven, het te accepteren, en te verwerken. dat kan niet iedereen. en daar komt al die negativiteit uit die jij bedoelt. mensen blijven erin, kunnen nergens anders meer aan denken. er is inderdaad zoveel moois waar je wel voor kan leven. maar als iemand dat niet kan zien, dan gaat hij doemdenken en zichzelf verder naar beneden halen.

zelf wil ik altijd iedereen wel helpen met zn problemen, maar moet er voor zorgen dat hun probleem niet het mijne word. (zoals hierboven ook al gezegd is).
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 13:20
miss-suus
miss-suus is offline
bij mij is het niet zo, ik zelf heb veel problemen..
iig heeft 1 vriendin mij ook een probleem, maar al mijn anderen vriendinnen of vrienden hebben geen problemen, ik vind dat heel erg fijn voor hun, maar kvoel me juist wel schulig als ik soms weer met een irritante bui naa school kom, ze snappen me wel en blijven heel lief vboor me!

hier komen ook allemaal mensen die wel wat problemen hebben, dus dan lijkt het ook heel veel, alsof iedereen wel wat heeft
Oud 12-05-2004, 13:54
Fortisi
Fortisi is offline
Is me ook opgevallen inderdaad, echt íedereen heeft problemen...behalve ik echt heel apart.
Oud 12-05-2004, 14:00
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-05-2004 @ 00:44 :
Waarom tref je in de wachtkamer van de tandarts altijd mensen met kiespijn aan?
idd.
Oud 12-05-2004, 14:01
Verwijderd
Problemen hebben is niet per se een kwestie van positief of negatief zijn, problemen horen bij het leven, das helaas nou eenmaal zo...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 14:51
Lady Ann White
Lady Ann White is offline
So is life

zou ook een beetje saai worden als het allemaal alleen maar leuk was
of we zouden niet meer hoeven te werken
niet meer naar het ziekenhuis
niet meer naar de tandarts
niet meer geld hoeven te verdienen
niet meer naar school
niet meer ziek zijn
niet meer dood gaan

er zijn leuke en minder leuke dingen in het leven en volgens mij houden die bij elk persoon elkaar in evenwicht
Oud 12-05-2004, 15:04
phensicske
phensicske is offline
(reactie op hier net boven, eigenlijk)

Idd, zonder het slechte kan het goede niet bestaan.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 15:08
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-05-2004 @ 15:01 :
Problemen hebben is niet per se een kwestie van positief of negatief zijn, problemen horen bij het leven, das helaas nou eenmaal zo...
Ja.

De manier waarop je met problemen (en die van een ander)
omgaat is echter wél een kwestie van positief of negatief
zijn/handelen.

Als een ander in de put zit, probeer ik er iig te zijn voor diegene,
als die ander de behoefte heeft om z'n hart te luchten of op
wat voor manier dan ook steun te zoeken, sta ik daar wel
voor open...

Veel meer dan dat (en laten merken dat ik aan diegene denk, soms), kun je vaak ook niet doen denk ik, het oplossen van de problemen van een ander is nou eenmaal niet iets wat in mijn macht ligt, al zou ik dat soms wel heel graag willen ed.
Oud 12-05-2004, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 12-05-2004 @ 16:08 :
De manier waarop je met problemen (en die van een ander)
omgaat is echter wél een kwestie van positief of negatief
zijn/handelen.
Zeker. Maar als je een gebeurtenis zelf als probleem ziet (zie veel van de voorbeelden van TS), dan doet het er niet zo toe hoe iemand er mee om gaat, het probleem is en blijft er dan, want het gebeurde is en blijft gebeurd. Hoe iemand er mee om gaat kan verschillen en als je het gevoel van iemand als probleem ziet, dan speelt het positief/negatief wel een rol. In mijn ogen dan iig.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 15:27
hippie jesse
hippie jesse is offline
hoi

zie hier

hippie jesse

heeft over het al gemeen geen problemen

(maar weet zo nodig altijd wat te klagen)
Oud 12-05-2004, 16:26
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-05-2004 @ 16:14 :
Zeker. Maar als je een gebeurtenis zelf als probleem ziet (zie veel van de voorbeelden van TS), dan doet het er niet zo toe hoe iemand er mee om gaat, het probleem is en blijft er dan, want het gebeurde is en blijft gebeurd. Hoe iemand er mee om gaat kan verschillen en als je het gevoel van iemand als probleem ziet, dan speelt het positief/negatief wel een rol. In mijn ogen dan iig.
Volgens mij zijn het net de gevoelens die met een gebeurtenis gepaard gaan die het probleem zijn. Dus hoe je met die gevoelens omgaat zijn een sleutel tot het verwerken van die gevoelens. Een probleem is al gauw geen probleem meer als je het kan relativeren of verwerken, toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten