Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2004, 23:15
JukkaNevalainen
JukkaNevalainen is offline
aanschouw mijn zure situatie:

ik ( 20 ) heb net een relatie van 2 jaar en drie maanden achter de rug met een meisje die nu 18 is.

ik ( 20 ) heb nu sinds vanavond een relatie met een meisje ( 15 )

okee okee, ze gedraagt zich niet als 15 blah blah blah. daar kom ik allemaal zelf wel uit.

mijn zeer zure probleem is: hoe breek ik dit aan m'n ex die ik nog steeds vaak zie en met wie ik nog goed bevriend ben??? ik wil haar geen pijn doen. tis pas ong 2 maanden geleden en tot voorkort heb ik haar nog heel erg graag trug gewild. dit zal dus voor haar wel een beetje een shock zijn denk ik.

hoe zou je dit aanpakken???

alvast bedankt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2004, 23:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Niet. Het is je ex. Ze zal dit moeten accepteren. Probeer het gewoon te brengen zoals je het aan anderen zou brengen.

Overigens vind ik een jongen van 20 met een meisje van 15 niet kunnen, maar daar ging het hier niet over.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 23:21
JukkaNevalainen
Citaat:
MarkB schreef op 12-05-2004 @ 00:18 :
Niet. Het is je ex. Ze zal dit moeten accepteren.
dude, dat het je ex is wil nog niet zeggen dat je niet veel om zoiemand geeft. kep 2,3 jaar een relatie met haar gehad. dan ga je voorzichtig met dit soort dingen om.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 23:21
Verwijderd
Gewoon vertellen, als ze er achterkomt is het ook niet veel soeps. Ze zal het niet leuk vinden, en haar toch direct afkraken. Met recht trouwens, 15jarige meisjes moeten met 17jarige jongens omgaan, niet 20jarige
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 23:24
JukkaNevalainen
Citaat:
Ridder schreef op 12-05-2004 @ 00:21 :
15jarige meisjes moeten met 17jarige jongens omgaan, niet 20jarige
mensen, als ik met jullie over haar leeftijd wou praten had ik wel een ander topic begonnen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 23:26
Verwijderd
Tja, het is natuurlijk lullig voor haar maar je zult het moeten vertellen, het moeten accepteren indien ze boos wordt en je gewoon verrot laten schelden, om haar vervolgens een tijdje met rust te laten, dat lijkt mij althans het beste.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 00:05
Verwijderd
'hey ik moet je wat vertellen, ik ben iemand anders tegen gekomen en blabla'

Waarschijnlijk is er niks aan de hand want je ex wil jou toch niet terug..
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 00:16
AngelLena
AngelLena is offline
Een ex is niet voor niets een ex. Dat houdt in dat de relatie die er was voorbij is, finito etc. Dat jullie nog goed bevriend met elkaar zijn is alleen maar fijn en dan kan je haar ook rustig vertellen dat je iemand hebt ontmoet waar je een relatie mee aan wilt gaan. Of zij dat fijn vind is een vraag 2, maar ze heeft eigenlijk weinig keuze, want het is haar keuze niet, maar die van jou. Als ze dat niet had gewild, had ze niet bij je weg moeten gaan. Is bot, maar zo ligt het wel. Als ze idd nog veel om je geeft maar niet meer op de relatie manier zal ze blij voor je zijn. Ze zal geheid even schrikken, maar dat hoort erbij.
Breng het rustig, dan is er denk ik weinig aan de hand.
Oud 12-05-2004, 10:38
Last Resort
Last Resort is offline
15? gast, kon je niks beters krijgen ofzo

maar afijn, wat verwacht je nou zelf? Dat ze boos wordt omdat jij met een meisje van 15 hebt? Daar heeft zij niks mee te maken, ook al zijn jullie nog supergoeie vrienden.
Oud 12-05-2004, 10:56
droomkoningin
droomkoningin is offline
Ze zal het niet leuk vinden denk ik, maar ze zal zelf ook bedenken: het is uit, dus waarom niet? Zo zou ik tenminste reageren

En mensen, zeur nou 'es niet zoveel over leeftijd. Dat heeft toch geen zin, want iedereen houdt er een andere mening op na. Dank u.
Oud 12-05-2004, 11:22
Balance
Balance is offline
Wat zou jij doen als ze naar je toe kwam en zei dat ze met een jongen van 14 had?
In het begin maak je het een beetje belachelijk, dan zie je in dat die twee elkaar toch écht heel leuk vinden en uiteindelijk besluit je je erbij neer te leggen en het leuk te vinden voor die ander.
Ik vermoed dat het zoiets zal zijn.

En de manier waarop je het moet brengen, daarover sluit ik me aan bij Alex.
Oud 12-05-2004, 11:40
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Laat hier vast een pedo pas voor je aan meten: http://pedopas.iiivx.net/
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 11:50
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 12-05-2004 @ 12:40 :
Oud 12-05-2004, 12:00
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
jezus doe ff belachelijk hee! k vind 20 en 15 helemaal niet zo`n groot verschil...jeetje zeg! en daar hoef je toch niet op te reageren...daar vroeg hij toch niet om!
Oud 12-05-2004, 12:07
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
blackboard schreef op 12-05-2004 @ 00:24 :
mensen, als ik met jullie over haar leeftijd wou praten had ik wel een ander topic begonnen
Waarom vermeld je dan zo uitdrukkelijk die leeftijd erbij?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 12:11
JukkaNevalainen
Citaat:
kastdeur schreef op 12-05-2004 @ 13:07 :
Waarom vermeld je dan zo uitdrukkelijk die leeftijd erbij?
omdat dat ook deel uit maakt van haar reactie hierop.

@tikmaarwat: als je nix zinnigs weet te melden hou dan je kop! voor achterlijke reacties kun je op onzin terecht.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 14:01
Luna
Luna is offline
Citaat:
Last Resort schreef op 12-05-2004 @ 11:38 :
15? gast, kon je niks beters krijgen ofzo
zijn 15 jarigen ondergechikt aan 20 jarigen ofzo?
Ik wil niet zeggen dat ik het een geniaal plan vind, een relatie tussen een 20jarige en 15jarige, maar dat betekent niet dat een 15jarige per defenitie minder is...
Oud 12-05-2004, 14:09
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
hahahaha
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 14:22
Pooh's Angel
Pooh's Angel is offline
Seg manne, ik ben maar tot een kleine 8-tal reacties geraakt, omdat jullie inderdaad allemaal liggen te lullen over leeftijdsverschillen... Geloof mij... Er is echt AB-SO-LUUT nix mis met dit verschilleke. Ikzelf heb op de moment een zeeeeeer goeie relatie met een enorm leeftijdsverchil... En dit komt goe. Dus antwoord nu enkel op zijn vraag.
Ok, ikzelf ben ook wel van mening da je er ni te veel eieren moe onderleggen. Is tenslotte je ex. Maar het schijnt da je er nog veel voor voelt (vriendschappelijk dan wel)... Dus zeg t mss heel subtiel. Weet zelf ook ni precies hoe, maja.
Groetjes
xxxxxxxxxxxxx
Oud 12-05-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 12-05-2004 @ 13:00 :
jezus doe ff belachelijk hee! k vind 20 en 15 helemaal niet zo`n groot verschil...jeetje zeg! en daar hoef je toch niet op te reageren...daar vroeg hij toch niet om!
Misschien komt dat omdat jij 15 bent
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 15:07
Verwijderd
Pedopas...

*Proest.*
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 15:12
annetjuh
annetjuh is offline
ik zou het haar eerlijk vertelllen
ze komt er anders toch wel achter en dan kun je waarscheinlijk naar je vriendschap fluiten, makker.
ik zou gewoon vertellen.
dan is het misschien maar lullig. beter lullig uit jou mond dan vrolijk uit een van haar vriendinnen
Oud 12-05-2004, 15:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 15:45
Xx-Girl-xX
Xx-Girl-xX is offline
Jah idd.. wat de anderen al zeiden: Je moet het haar wel een keer vertellen.. want als ze er via via achter komt wordt het nog moeilijker om te vertellen.

Misschien een domme opmerking, maar als je 2.3 jaar een relatie hebt gehad.. kun je dan al na twee maanden gelijk weer helemaal verliefd zijn op iemand anders?? Naar mijn idee is dat dan je echte gevoelens ontlopen..
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 16:05
raarheid
raarheid is offline
Ow gosh, weer zo'n topic... meneer stelt een vraag waarbij leeftijden erbij vermelden noodzakelijk is (althans hangt er wel mee samen denk ik zo), en de hele mensenmassa gaat weer discussie voeren of een 20jarige wel bij een 15jarige kan... daar gaat het toch niet over, Als jullie nu denken dat een 15jarige op sommige gebieden nog tekort schiet bij een 20jarige hou het dan voor je, waarschuwen zal ook hoogstwaarschijnlijk geen noodzaak zijn, daar een 20jarige waarschijnlijk prima instaat is voorzichzelf een inschatting te maken of het verschil te groot is. Age is nothing more then just a number... !! Ik en mijn vriend schelen 4jaar, ja hij is 19, ik 15.. hij wordt vaak op 20/21 geschat ik meestal een jaar of 16/17... we zijn dolgelukkig en hebben nog nooit ergens problemen mee gehad, alleen het gezeik van buitenstaanders zet je constant aan het twijfelen,.. zo irritant, inmiddels zijn onze vrienden stuk voor stuk in gaan zien (en familie) dat het gewoon echt goed gaat tussen ons.. Als mensen dat nou zijn, waarom dan in vredesnaam zo doordrammen over leeftijden??! Misschien omdat het bij jou wel fout is gegaan? ooit er aan gedacht dat jou niveau op dat moment weleens op een veel lager pitje heeft kunnen staan dan dat van zijn nieuwe vriendinnetje? Het is toch van persoon tot persoon afhankelijk, en wtf zou het ons als buitenstaanders nou boeien of het verschil te groot is of niet, je hebt er toch zeker niets mee te maken... 1 groot vooroordeel..

Ik zou je exvriendin 1st vragen of zij nog enige gevoelens voor jou heeft als DE vriend, is dat niet het geval kan je vertellen dat het bij jou ook niet meer zo is, en dat je gewoon goeie vrienden wil blijven... als zij vervolgens doorvraagt kom je waarschijnlijk vanzelf op het juiste moment dat je een ander meisje hebt leren kennen... zelfs exvrienden die inmiddels goede vrienden van je zijn, en zien dat jij gelukkig met haar bent, zullen gewoon blij voor je zijn... zal waarschijnlijk wel een tijdje duren, want denk dat jullie toch wel een erg speciale band met elkaar hebben, lijkt me... dus ze zal het er wel even moeilijk mee hebben, maar komt vast wel goed... veel suc6 iig!!
Oud 12-05-2004, 16:37
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
en ja jij bent ook 15 en vind dit du sook onzin
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 16:40
Jules
Jules is offline
Citaat:
blackboard schreef op 12-05-2004 @ 00:24 :
Je had ook gewoon jullie leeftijd niet kunnen vermelden..

Maargoed, hoe vertel je het haar? Ik denk op de manier waarop jij dit soort nieuws ook van haar zou willen horen. Ik zou in ieder geval čcht eerlijk zijn, hoe hard het ook is. Ik denk dat het voor haar dan wat makkelijker te verwerken is..
Oud 12-05-2004, 16:42
raarheid
raarheid is offline
dus als ik had gezegd dat ik 17 was, en m'n vriend 22 was het voor jou geen onzin geweest... Hmm en waarom zou mijn mening nu op dit moment in jou ogen onzin zijn? beargumenteer
Oud 12-05-2004, 16:49
Babette
Babette is offline
Jezus wat loopt iedereen inderdaad te zeiken over die leeftijden!!!

Age aint nothin but a number...

Enne....ik ben geen 15
Oud 12-05-2004, 16:50
hi
hi is offline
jullie zijn nog goede vrienden? Dan kan je het haar toch vertellen? Jullie hebben geen tijd afgesproken dat je binnen die gestelde tijd geen ander mocht! Je laat haar op deze manier zien dat je het boek hebt afgesloten wat betreft jullie relatie.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 16:55
snoopy
snoopy is offline
"ik heb een nieuwe vriendin, leuk he?"
Oud 12-05-2004, 17:58
Verwijderd
In principe hoef je het haar niet eens te vertellen, want ze is je ex, dus je bent haar geen verantwoording meer schuldig.
Als je het toch persé kwijt wil vertel haar dan gewoon op een normale manier dat je iemand anders bent tegen gekomen waar je nu een relatie mee hebt. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 18:07
groovy
groovy is offline
heey, ik snap dat het lullig is, ik heb het meegemaakt..

alleen ben ik dan die ex van 18 jaar. ook al wilde ik hem niet terug, het deed pijn, veel pijn..voelde me ingeruild, niet goed genoeg enz
Weet je zeker dat ik niet je ex ben
Was ook na 2 maanden...

Ik zou het haar persoonlijk zeggen en haar even laten..afreageren..

Wel echt zelf zeggen, voordat ze het van een roddel hoort. Mij werd het over de gsm verteld en toen heb ik opgehangen..later hoorde ik pas via roddels wie zyn nieuwe vriendin was en dat deed pijn..

Vertel het haar allemaal zelf, maar misschien pas als het serieus is met dat meisje van 15? Anders doe je je ex misschien onnodig pijn..en als je het toch vertelt en het een 'lust en lol' relatie is, zou ik je ex dat erbij vertellen..

Succes!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 18:08
DrEadLoCk-PuSsY
DrEadLoCk-PuSsY is offline
Hmmm, als ik die ex was dan... zou ik het een b-tje triest vinden dat je met iemand van 15 hebt.
En het is je ex ja, de kans is erg groot dat het dr niet zoveel boeit. Alsof ze op een meisje van 15 jaloers kan zijn

Mjah, wie ben ik
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 18:55
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
hmm, ik zou het haar vertellen. je hebt toch een speciale band met haar, ookal is het uit.
beter dan dat ze er achter moet komen..
en sja, ze vindt het vast erg kut, maar jij bent verliefd en dat houd je niet tegen!
Oud 12-05-2004, 20:10
Verwijderd
Ze heeft het recht verloren alles te weten. Je moet zelf maar weten hoeveel waarde je hecht aan het feit dat ze gekrenkt gaat zijn. Want dat zal ze toch wel zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 23:38
JukkaNevalainen
luitjes...

allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. ben er echt mee geholpen. bedankt

toch kan ik het even niet laten om al die achterlijke lui die hier van die kinderachtige en waardeloze kwetsende reacties plaatsen erop te wijzen dat je zo niet met zulke gevoelens van een ander om gaat! heben jullie geen moeder ofzo!. opvoeding is ver te zoeken hedendaags!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 00:26
Tińo
Tińo is offline
Citaat:
blackboard schreef op 13-05-2004 @ 00:38 :
luitjes...

allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. ben er echt mee geholpen. bedankt

toch kan ik het even niet laten om al die achterlijke lui die hier van die kinderachtige en waardeloze kwetsende reacties plaatsen erop te wijzen dat je zo niet met zulke gevoelens van een ander om gaat! heben jullie geen moeder ofzo!. opvoeding is ver te zoeken hedendaags!
ga dr goed opvoeden dan

nee ik snap t lastige situatie,maarja wat moet je dr verder mee, have fun
Oud 13-05-2004, 13:32
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 13-05-2004 @ 01:26 :
ga dr goed opvoeden dan

nee ik snap t lastige situatie,maarja wat moet je dr verder mee, have fun
grow up
Oud 13-05-2004, 13:42
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 13-05-2004 @ 01:26 :
ga dr goed opvoeden dan

wel flauw...

en voor zwartbord... je hoeft dr toch niet meteen te vertellen dat ze 15 is... gewoon zeggen daje een vriendinnetje hebt nzo... als ze vraagt hoe oud ze is vertel je dat ze geestelijk bejaard is fzo
Oud 15-05-2004, 17:14
Still-Alive
Still-Alive is offline
Citaat:

Overigens vind ik een jongen van 20 met een meisje van 15 niet kunnen
15 en 20 kan niet, maar 20 en 25 vind iedereen doodgewoon
Oud 15-05-2004, 17:19
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Niet. Het is je ex. Ze zal dit moeten accepteren. Probeer het gewoon te brengen zoals je het aan anderen zou brengen.

Overigens vind ik een jongen van 20 met een meisje van 15 niet kunnen, maar daar ging het hier niet over.
Waarom oordeel je over een situatie die je niet kent?
Oud 15-05-2004, 18:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 15-05-2004 @ 18:19 :
Waarom oordeel je over een situatie die je niet kent?
Omdat iedereen op dit forum zijn mening mag geven. Als je alleen maar een mening mocht hebben over een situatie waar je zélf in gezeten hebt, zou de helft van dit forum voortaan z'n kop kunnen houden. Vrijgezellen zouden bijvoorbeeld hun bek niet meer open mogen trekken.

Stomme vraag, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 18:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Still-Alive schreef op 15-05-2004 @ 18:14 :
15 en 20 kan niet, maar 20 en 25 vind iedereen doodgewoon
Omdat je met je 20ste een stuk volwassener bent dan met je 15e.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 22:15
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
blackboard schreef op 12-05-2004 @ 00:21 :
dude, dat het je ex is wil nog niet zeggen dat je niet veel om zoiemand geeft. kep 2,3 jaar een relatie met haar gehad. dan ga je voorzichtig met dit soort dingen om.

Dat neemt niet weg dat je je leven op haar af moet stemmen?
Zoals MarkB al zei, ze zal het toch moeten accepteren, daar is niks vervelends aan. Het is gewoon confronterend.
Het feit dat je nieuwe vriendinnetje inderdaad van MIJN leeftijd is, vind ik ook erg *schokkend* (dat is overigens neit het juiste woord er voor). Kan je je voorstellen hoe je ex zal reageren. Maar goed, jij kiest ervoor dus jij en iedereen in je omgeving zal moeten leren omgaan met de consequenties.
Oud 16-05-2004, 12:28
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
gewoon rustig aan je ex vertellen dat je verliefd bent geworden op iemand (als je echt zeker weet dat dat meisje ook verliefd is en iets met je wil dan he!)

haar leeftijd hoef je niet meteen te vermelden,dat vindt ik niks te maken hebben met feit dat jij verliefd bent en haar leuk vindt en alles

is niet voor niks je ex en als je rustig vertelt,bedoel of nou nu is of over 3 maanden je zult toch wel iemand anders tegenkomen en dan zul je het ookmoeten vertellen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 12:35
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MarkB schreef op 15-05-2004 @ 19:46 :
Omdat iedereen op dit forum zijn mening mag geven. Als je alleen maar een mening mocht hebben over een situatie waar je zélf in gezeten hebt, zou de helft van dit forum voortaan z'n kop kunnen houden. Vrijgezellen zouden bijvoorbeeld hun bek niet meer open mogen trekken.

Stomme vraag, trouwens.
Je snapt niet wat ik bedoel.
Kijk, hij vraagt niet om commentaar op de leeftijd van zijn vriendin, hij vraagt hoe hij aan zijn ex moet vertellen dat hij een nieuwe vriendin heeft.
Oud 16-05-2004, 12:36
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
~LiefEngeltje~ schreef op 16-05-2004 @ 13:28 :
gewoon rustig aan je ex vertellen dat je verliefd bent geworden op iemand (als je echt zeker weet dat dat meisje ook verliefd is en iets met je wil dan he!)
De leeftijd hoef je nog niet te vertellen vind ik. Ze is je ex en die hoeft niet meteen alles te weten.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 14:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 16-05-2004 @ 13:35 :
Je snapt niet wat ik bedoel.
Kijk, hij vraagt niet om commentaar op de leeftijd van zijn vriendin, hij vraagt hoe hij aan zijn ex moet vertellen dat hij een nieuwe vriendin heeft.
Ik heb antwoord gegeven op zijn vraag en daarna nog een opmerking geplaatst. Dat hebben er trouwens nog velen ná mij gedaan, dus waarom je mij er uitpikt weet ik niet...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 14:10
Daboman
Daboman is offline
Ik vraag me af of dat leeftijdsgezeik nog ergens op gebaseerd is. Als ik zou vragen waarom kan 15 en 20 niet, zouden de meesten zeggen dat de jongen van 20 een stuk volwassener is. Volwassener? In wat? Hoe definieer je volwassen? Hoe weet je dat het meisje in dit verband niet volwassener is? Niet iedereen zit toch op hetzelfde punt in zijn/haar ontwikkeling ofzo? Ook niet als je wel ongeveer even oud bent? De nog ergere denken zo te zien gelijk aan pedo's nou dat vind ik wel helemaal not done, omdat dat nog een stap verder gaat. En ga zo maar door. Ik heb echt wel een paar van dit soort relaties gezien en ze zijn goed verlopen. Ik ken zelfs een stel van dit type die al ruim 4 jaar bij elkaar zijn (en nu dus qua leeftijd wat normaler lijken). Dus mensen, in godsnaam, waar is het allemaal op gebaseerd? En duidelijke definities graag. Dus geen definities waar iedereen iets anders onder verstaat. En gun die mensen ook eens hun lol, ze worden er alleen maar onzeker van. Waarom verdienen ze geen kans?

Ik was het leeftijdsgezeik zo zat dat ik er even op moest reageren, naast dit vragenvuur zal ik gelijk wel ff wat ontopic zeggen.

Ik denk dat je beter niet al te snel kunt vertellen. Ik had een reactie gezien waarin gezegd werd dat je ex niet alles hoeft te weten, en hoewel ik geen exen heb ( ) heb ik zo'n gevoel dat daar wel wat in zit. Misschien kun je het later wel vertellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten