Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2004, 09:54
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Weer -1.5 kilo

Niet gedacht dat het zo makkelijk gaat zeg!
Oud 15-05-2004, 10:20
Verwijderd
yesyesyes! ik stond vanmorgen op de weegschaal, nadat ik ontbeten had, en ik was anderhalve kilo afgevallen. Vorige week stond ik voor het eten op de weegschaal en was dus anderhalve kilo zwaarder. We gaan weer gezond doen, en nu de zomer eraan komt en er dus veel fruit is, moet dat lukken.
2 keer in de week naar de sportschool, vanaf september ook nog 2 en een half uur in de week dansen. Het komt wel goed, ik ga weer mooier de zomer in
Oud 15-05-2004, 10:33
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Nou, vandaag ga ik weer meedoen... (voor de derde keer )

Ik heb geloof ik sinds mijn laatste post wel vrij goed gegeten (iig geen vreetbuien ofzo), maar ik heb ook niet heel bewust op mijn voedselinname gelet Dat gaan we vanaf vandaag dus weer veranderen!

Mijn ontbijt bestond uit:
een bruine boterham met kipfilet
cracotte met appelstroop

Elke vorm van support is trouwens welkom. Misschien dat dat de vorige twee keer ontbrak, waardoor ik op een gegeven moment 'vergat' dat ik aan de lijn deed .
Oud 15-05-2004, 11:54
summer1986
summer1986 is offline
Ik dieet niet, maar probeer wel gezonder te eten

Ontbijt:
3 x rijstwafel
3 x kaas
1 x meergranenbroodje
1 x pindakaas
1 x glas milk&fruit

Tussendoor:
1/2 liter water
1 kiwi

Lunch:
1 x kiwi
1 x banaan
1 x appel
1/2 liter water
Oud 15-05-2004, 12:50
Verwijderd
ik heb dé manier om het afvallen vol te houden: hang je kamer vol met foto's van hoe je bent als je te dik bent. denk aan de mensen die je pestten met je stevigheid, en in mijn geval kijk ik naar mn tante van 200 kilo. dan wil je het wel volhouden. en dat ga ik nu dus weer doen. vandaag wil tot nu toe wel lukken.
Oud 15-05-2004, 13:12
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 15-05-2004 @ 12:54 :

Ontbijt:
3 x rijstwafel
3 x kaas
1 x meergranenbroodje
1 x pindakaas
1 x glas milk&fruit

Tussendoor:
1/2 liter water
1 kiwi

Lunch:
1 x kiwi
1 x banaan
1 x appel
1/2 liter water
Misschien zou je ipv drie stuks fruit bij de lunch twee stukken
fruit in kunnen ruilen voor een boterham? (het viel me nl op
dat je wel erg weinig brood ed eet, vandaar. )
Oud 15-05-2004, 13:51
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
WooF schreef op 15-05-2004 @ 13:50 :
ik heb dé manier om het afvallen vol te houden: hang je kamer vol met foto's van hoe je bent als je te dik bent. denk aan de mensen die je pestten met je stevigheid, en in mijn geval kijk ik naar mn tante van 200 kilo. dan wil je het wel volhouden. en dat ga ik nu dus weer doen. vandaag wil tot nu toe wel lukken.
Volgens mij zou ik er niet erg gelukkig van worden als ik m'n kamer vol heb hangen met foto's van mezelf als ik te dik ben. Hetzelfde geldt voor het denken aan pesters .
Dan lijkt het net alsof ik me laat kennen, en het voor de pesters doe, ipv voor mezelf. Denk niet dat je het dan lang zal volhouden. Het is het belangrijkste dat je het zelf wilt, en het daarom lang volhoudt.
Oud 15-05-2004, 13:52
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Quiana schreef op 15-05-2004 @ 14:12 :
Misschien zou je ipv drie stuks fruit bij de lunch twee stukken
fruit in kunnen ruilen voor een boterham? (het viel me nl op
dat je wel erg weinig brood ed eet, vandaar. )
Ja, dat valt me nu ook op. En ik merk ook dat ik nu alweer een beetje honger krijg, dat bewijst dat ik beter een boterham had kunnen eten met de lunch.
Oud 15-05-2004, 15:04
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 15-05-2004 @ 14:52 :
Ja, dat valt me nu ook op. En ik merk ook dat ik nu alweer een beetje honger krijg, dat bewijst dat ik beter een boterham had kunnen eten met de lunch.
als je niet zou dieten, zou je minstens 6 boterhammen per dag moeten eten... en een rijsterwafel vervangt geen boterham en een banaan ook niet.
Oud 15-05-2004, 15:06
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 15-05-2004 @ 16:04 :
als je niet zou dieten, zou je minstens 6 boterhammen per dag moeten eten... en een rijsterwafel vervangt geen boterham en een banaan ook niet.
Weet ik. Ik dieet trouwens niet hoor, en eet meestal wel gewoon brood. Geen 6 per dag, maar zeker wel 3 of 4.
Oud 15-05-2004, 15:18
Verwijderd
3 rijstwafels tellen wel min of meer als 1 boterham, omdat rijst ook een graan is. Maar als je al je brood zou vervangen door rijstwafels, zou je dus terecht komen op 15 tot 25 rijstwafels per dag (als je een normale hoeveelheid eet), dat is een beetje veel . (veel alsin: veel werk om dat allemaal op te eten, niet alsin veel eten)
Oud 15-05-2004, 15:19
Verwijderd
Citaat:
summer1986 schreef op 15-05-2004 @ 16:06 :
Ik dieet trouwens niet hoor, en eet meestal wel gewoon brood. Geen 6 per dag, maar zeker wel 3 of 4.
Je dieet dan misschien niet, maar je eet wel zo weinig als de meeste mensen die wel dieten eten, misschien zelfs nog wel minder. Ook 3 of 4 boterhammen is niet echt veel. (Wat eet je 's avonds btw, want dat had je er niet bij gezet, volgens mij.)
Oud 15-05-2004, 15:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 15-05-2004 @ 16:18 :
3 rijstwafels tellen wel min of meer als 1 boterham, omdat rijst ook een graan is. Maar als je al je brood zou vervangen door rijstwafels, zou je dus terecht komen op 15 tot 25 rijstwafels per dag (als je een normale hoeveelheid eet), dat is een beetje veel . (veel alsin: veel werk om dat allemaal op te eten, niet alsin veel eten)
Maar pas wel op want in brood zit jodium wat je nodig hebt voor een goede werking van je schildklier en dat zit niet in rijstwafels, crackers en andere graanhoudende voedingsmiddelen.
Oud 15-05-2004, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-05-2004 @ 16:59 :
Maar pas wel op want in brood zit jodium wat je nodig hebt voor een goede werking van je schildklier en dat zit niet in rijstwafels, crackers en andere graanhoudende voedingsmiddelen.
In rijstewafels en de andere producten die jij noemt zit meestal zout...maar of dat zout is waaraan jodium toegevoegd is, dat weet ik niet.

Zit in elk brood jodium? (Ik heb er sowieso nog nooit van gehoord...) En mensen die zelf hun brood bakken dan? Das toch ook niet ongezond...?

De meeste mensen eten elke dag wel avondeten waar zout doorheen of op zit en aan zout is meestal ook jodium toegevoegd.
Oud 15-05-2004, 16:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-05-2004 @ 16:59 :
En als je te weinig jodium binnen krijgt en dan een kind krijgt, kan het kind dwerggroei krijgen, leerde ik net bij Biologie ...

en natuurlijk nog meer vervelende dingen die je met een slechte werking van schildklier krijgt...
Oud 15-05-2004, 16:16
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-05-2004 @ 17:09 :
Zit in elk brood jodium? (Ik heb er sowieso nog nooit van gehoord...) En mensen die zelf hun brood bakken dan? Das toch ook niet ongezond...?
Mensen die zelf bakken, moet zelf ook zout toevoegen, en meeste zoutpotten zit al jodium aan toegevoegd
Oud 15-05-2004, 16:18
Sannetje
Sannetje is offline
Pfff, 't valt me best zwaar. Veel emoties deze week, wat voor een emotie-eter niet zo gunstig is... En ook nog geen tijd en energie gehad om te sporten.

Het is vreemd, ik heb elke dag het gevoel dat ik de hele dag heb lopen eten, terwijl ik de ene dag alleen ontbijt, lunch en avondeten heb gehad, en de andere dag écht de hele dag heb lopen eten. Of ik nou 2800 of 1800 kcal binnenkrijg, het voelt allebei even slecht.

Ik probeer braaf te letten op wat ik eet, maar ik heb de veiligheid van het eten zo nodig...
Naja, we blijven proberen
Oud 15-05-2004, 16:24
Gothic
Gothic is offline
dit wordt trouwens een erg slecht weekend. Niet dat ik lijn, maar ik had wel een gezond eetpatroon ontwikkeld . Maar dit weekend is m'n broertje jarig. Heb al stukken taart op, morgen weer. Ijs, morgen weer. En kaasfondue, als er iets vet is, is het dat het wel...
Opzich zou het zondigen af en toe niet moeten hoeven uitmaken, maar aangezien ik dus bijna geen vette en 'slechte' dingen meer at, ben ik bang dat dit dan extra hard aankomt zeg maar...
Naja, we zien het wel. Anders kan ik over 3 weken extra sporten en opletten op m'n eten...
Oud 15-05-2004, 16:24
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-05-2004 @ 16:19 :
Je dieet dan misschien niet, maar je eet wel zo weinig als de meeste mensen die wel dieten eten, misschien zelfs nog wel minder. Ook 3 of 4 boterhammen is niet echt veel. (Wat eet je 's avonds btw, want dat had je er niet bij gezet, volgens mij.)
Nee, het avondeten komt nog En voor m'n gevoel eet ik helemaal niet weinig eigenlijk.
Oud 15-05-2004, 16:27
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 15-05-2004 @ 12:54 :

Ontbijt:
3 x rijstwafel
3 x kaas
1 x meergranenbroodje
1 x pindakaas
1 x glas milk&fruit

Tussendoor:
1/2 liter water
1 kiwi

Lunch:
1 x kiwi
1 x banaan
1 x appel
1/2 liter water
1 x volkoren boterham
1 x gebakken ei
1 x kaas

Tussendoor:
1/2 liter water
2 x glas rooibos thee

Diner
1 x opscheplepel rijst met soepgroenten
1 x opscheplepel peentjes met doperwtjes
1 x volle yoghurt
1 x qruesli

Laatst gewijzigd op 15-05-2004 om 20:05.
Oud 15-05-2004, 16:38
kliwie
kliwie is offline
hey allemaal.
wij (ellen en jennifer) willen weer gezond gaan leven... maar dat is niet zo makkelijk dus zouden we ook graag onze dingen met jullie willen delen zeg maar en we vragen ons natuurlijk af wat iedereen eet op een dag naja nu hebben we wel het hele forum een beetje bekeken maar is groot forum.. hehe. en hoe doen jullie dat met uitgaan? want alcohol is veel calorien.
Oud 15-05-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 15-05-2004 @ 17:38 :
hey allemaal.
wij (ellen en jennifer) willen weer gezond gaan leven... maar dat is niet zo makkelijk dus zouden we ook graag onze dingen met jullie willen delen zeg maar en we vragen ons natuurlijk af wat iedereen eet op een dag naja nu hebben we wel het hele forum een beetje bekeken maar is groot forum.. hehe. en hoe doen jullie dat met uitgaan? want alcohol is veel calorien.
Boven jullie (?) post staat al wat en in deze topic staan ook al veel dingen, maar je kan beter op de site van het voedingscentrum kijken, daar staat ook zo'n tabel op wat gezond is, daar heb je denk ik meer aan (= een heel stuk objectiever bv en samengesteld door mensen die er verstand van hebben).

Uitgaan? Ik ga zelden uit en als ik het doe, dan drink ik geen alcohol...werkt goed.
Oud 15-05-2004, 17:15
Miracle
Miracle is offline
65
Er komt niks aan of af en het is gewoon teveel.
Oud 15-05-2004, 17:16
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 15-05-2004 @ 18:15 :
65
Er komt niks aan of af en het is gewoon teveel.
Hoe lang was je ook al weer?

En dat er ook niks aan komt, lijkt me toch wel een pluspuntje. Al is het misschien in jouw ogen maar een heel kleintje, het is toch iets.
Oud 15-05-2004, 17:17
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-05-2004 @ 18:16 :
Hoe lang was je ook al weer?
Een jaar geleden was ik 1.68. Sindsdien heb ik me niet meer gemeten, maar ik zal weinig gegroeit zijn gok ik.
Oud 15-05-2004, 17:18
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-05-2004 @ 18:16 :
En dat er ook niks aan komt, lijkt me toch wel een pluspuntje. Al is het misschien in jouw ogen maar een heel kleintje, het is toch iets.
Ja, dat is ook wel zo. Ik kon ook nog zwaarder worden... Alleen doe ik nu al een week m'n best om af te vallen en het lukt gewoon niet.
Oud 15-05-2004, 17:42
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
dreen schreef op 15-05-2004 @ 18:17 :
Een jaar geleden was ik 1.68. Sindsdien heb ik me niet meer gemeten, maar ik zal weinig gegroeit zijn gok ik.
Dit klinkt als een goed gewicht... het is dus heel normaal dat je bijna niet afvalt. En als je al afvalt zal dat erg weinig zijn en heel langzaam gaan, veel geduld hebben dus.
Oud 15-05-2004, 17:51
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 15-05-2004 @ 18:18 :
Alleen doe ik nu al een week m'n best om af te vallen en het lukt gewoon niet.
Ik weet hoe het voelt. Ik doe al weet ik het hoe lang m'n best en sinds een week of vier echt weer heel 'streng', maar het helpt helemaal niks...
Oud 15-05-2004, 18:58
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-05-2004 @ 18:51 :
Ik weet hoe het voelt. Ik doe al weet ik het hoe lang m'n best en sinds een week of vier echt weer heel 'streng', maar het helpt helemaal niks...
Ik ben nog niet erg streng geweest (morgen weer verjaardag thuis ). Maar ik heb wel erg veel bewogen.

Bij mij helpt bewegen het beste. Maar tot nu toe heeft het weinig resultaat...
Oud 16-05-2004, 09:42
moenbase
moenbase is offline
-5 + 2 maakt -3. Van de week wat brocoli, bloemkool en andijvie of spinazie. Dan komt het allemaal goed.
Oud 16-05-2004, 11:53
Fleurop
Fleurop is offline
morgen weer wegen
Oud 16-05-2004, 14:14
fluur
fluur is offline
Ik weet niet of dit het goede topic is maar ik vraag het toch hier maar: ik ben heel tevreden over mn figuur etc en ik hoef ook niet af te vallen. Ik sport heel veel en daardoor is alles ook strak enzo, op een ding na: bij mn zij heb ik wat vet en als ik een strakke broek aan doe hangt het er een beetje overheen! Mn buik is plat en strak verder, maar aan de zijkanten (het loopt een beetje door naar achter naar mn rug) wil het niet weg! Ik heb echt zoveel geprobeerd en ik raak ook wel vet kwijt alleen niet op die plek! Heeft iemand tips, of specifieke oefeningen om je 'zijspieren' te trainen, want ik raak hier echt gefrustreerd van .
Oud 16-05-2004, 14:20
Arashi
Arashi is offline
Hele stomme vraag, maar toch; in hoeverre is het aankomen door vruchtensappen mogelijk?

Ik probeer de laatste tijd nl meer sap te drinken (en minder water/groene thee omdat het me de keel uit komt), en op de één of andere manier ben ik in redelijk korte tijd iets meer dan twee kilo aangekomen, terwijl er verder niets verandert is aan m'n eetpatroon. Vandaar.
Oud 16-05-2004, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Arashi schreef op 16-05-2004 @ 15:20 :
Stomme vraag misschien, maar toch; in hoeverre is het aankomen
door vruchtensappen mogelijk?

Ik probeer de laatste tijd nl meer sap te drinken (en minder water/groene thee omdat het me de keel uit komt), en op de één of andere manier ben ik in redelijk korte tijd iets meer dan twee kilo aangekomen, terwijl er verder niets verandert is aan m'n eetpatroon. Vandaar.
sap bevat wel meer calorieen dan water en groene thee, natuurlijk, omdat sap bijvoorbeeld vruchtensuiker bevat, en sap-met-vruchtvlees bevat ook andere koolhydratige dingen. Het kan wel zijn dat je door sap te drinken minder gauw afvalt of als het echt veel en zoet sap is wat aankomt, maar 'in korte tijd twee kilo' kan niet voor 100 % de schuld van het sap zijn.
Oud 16-05-2004, 15:06
Verwijderd
ok, vandaag eet ik die laatste kersenbonbons op en dan begin ik morgen met een schone lei. het MOET gewoon weer es lukken. ja en er komen allemaal verjaadagen aan, maar ik ga gewoon weer over op light-frisdranken, water en thee en i.p.v. taart eet ik weer rijstewafels. ohhh het MOET gewoon lukken.
Oud 16-05-2004, 15:47
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Hele stomme vraag, maar toch; in hoeverre is het aankomen door vruchtensappen mogelijk?

Zeker van die geconcentreerde sappen?
Theoretisch zit er in sappen evenveel calorieen als in cola maar daar moet je niet naar kijken.

Denk ook niet dat het door die sappen komt maar..

Vers geperste sappen een idee?
Oud 16-05-2004, 18:20
Divina Flor
Divina Flor is offline
Nou ging het de hele week goed en ook het weekend, maar heb ik zonet gezondigd!
(een paar theelepeltjes pindakaas, 2 chipjes en een stuk kaas)
Ik heb het vaak in het weekend, weinig aan te doen vrees ik. Maar verder heb ik deze week goed gesport (even tellen: ruim 8 uur). Volgensmij word ik wel wat slanker, maar ik heb nog niet op de weegschaal gestaan.
Oud 16-05-2004, 18:26
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:

Het is nogal verschillend wat voor sapjes je drinkt. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je alleen daardoor in zo'n korte tijd bent aangekomen. Maar het zou kunnen natuurlijk, als je het de hele dag door drinkt Normaal gesproken zijn 3 glazen op een dag voldoende.
Als je puur naar calorieën per glas kijkt ;

Grapefruitsap = 48
Perensap = 52
Appelsap = 56
Sinaasappelsap = 56
Dubbeldrank = 84
Druivensap = 110

De calorieën staan op elke website nét weer iets anders, dus dit is niet 100% betrouwbaar. Maar nu heb je i.i.g. een beetje zicht op het verschil in sapjes. Je kunt beter sinaasappelsap nemen dan druivensap bijvoorbeeld
Oud 16-05-2004, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 16-05-2004 @ 19:20 :
Ik heb het vaak in het weekend, weinig aan te doen vrees ik. Maar verder heb ik deze week goed gesport (even tellen: ruim 8 uur). Volgensmij word ik wel wat slanker, maar ik heb nog niet op de weegschaal gestaan.
Ik zou zo wat willen gaan schelden... Stel je toch eens voor, een paar theelepeltjes pindakaas (wat is een paar, 2 of 10?), 2 chipjes en een stuk kaas (hoe groot, 2 cm of 10 cm?)...

Ik wil je niet belachelijk maken, maar ik ga me steeds erger afvragen of zoals jij bezig bent nog wel gezond is. Als je dit al zondigen noemt en je je hier zwaar klote door voelt, dan zou ik toch (nog maar weer eens) goed na gaan denken of je wel echt goed bezig bent.

Je vind jezelf niet goed genoeg, je bent al erg slank/dun, je eet weinig, je sport behoorlijk veel en voelt je dan rot als je in het weekend ook eens iets anders dan normaal eet. Ik vind dat niet gezond.
Oud 16-05-2004, 18:48
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 16-05-2004 @ 19:20 :
Wat Leonoor al zegt; volgens mij ben je echt niet goed bezig hoor.
Ik keek net naar je foto's in het fotoboek.. en meis, je moet echt niet dunner worden! Je hebt een goed figuur. Wat mij betrefd kan je elke dag wel een paar lepels pindakaas eten, want dat is echt geen ramp!!
Oud 16-05-2004, 19:10
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-05-2004 @ 19:45 :
Ik zou zo wat willen gaan schelden... Stel je toch eens voor, een paar theelepeltjes pindakaas (wat is een paar, 2 of 10?), 2 chipjes en een stuk kaas (hoe groot, 2 cm of 10 cm?)...

Ik wil je niet belachelijk maken, maar ik ga me steeds erger afvragen of zoals jij bezig bent nog wel gezond is. Als je dit al zondigen noemt en je je hier zwaar klote door voelt, dan zou ik toch (nog maar weer eens) goed na gaan denken of je wel echt goed bezig bent.

Je vind jezelf niet goed genoeg, je bent al erg slank/dun, je eet weinig, je sport behoorlijk veel en voelt je dan rot als je in het weekend ook eens iets anders dan normaal eet. Ik vind dat niet gezond.
Ik mocht van mezelf wat lekkers eten (immers, ik had de hele week braaf gegeten), maar zodra ik iets lekkers eet, dan eet ik alles. Daarom ik eet ik doordeweeks ook zo 'strict'.
Het waren eerder 10 theelepeltjes en een blok kaas van 2 bij 10 en inmiddels nog een pannenkoek met kaas en stroop.
Oud 16-05-2004, 19:16
Verwijderd
de kersenbonbons zijn op , nu wordt het weer tijd voor de lijn. ik begin nu vanavond al, ik meot niet steeds uitstellen.
@ leonoor: kan jij sporten (i.v.m. fibro en CVS?)?
Oud 16-05-2004, 19:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 16-05-2004 @ 20:10 :
Ik mocht van mezelf wat lekkers eten (immers, ik had de hele week braaf gegeten), maar zodra ik iets lekkers eet, dan eet ik alles. Daarom ik eet ik doordeweeks ook zo 'strict'.
Het waren eerder 10 theelepeltjes en een blok kaas van 2 bij 10 en inmiddels nog een pannenkoek met kaas en stroop.
Dan nog... dat je die 2 chipjes erbij vermeld vind ik al apart. Ik zie dat nml al niet eens als zondigen omdat 2 chipjes gewoon nauwelijks calorieën bevatten! Dat maakt je dus echt niet dikker!

Verder denk ik dat jij kan lijnen totdat je een ons weegt omdat je al zo dun bent. Je zou dus wel heel ernstig moeten lijnen voordat je duidelijk verschil in ziet! Op een gegeven moment zit je op een minimum waarna lijnen bijna niet meer gaat of je moet jezelf anorexia aanpraten. En volgens mij zit jij al behoorlijk op dat minimum.

Snap je trouwens niet dat het heel frustrerend moet zijn voor de mensen die hier wél (bijna) een overgewicht hebben en dus héél graag slank willen zijn maar wat voor hen dus bloed, zweet en tranen kost? Jij bent hartstikke slank en je loopt hier maar klagen dat je gezondigd hebt en te dikke benen hebt. En zondigen voor hen is vaak ook handen vol chips, pizza's ed naar binnen werken en jij klaagt over 2 stukjes chips, wat pindakaas en een stukje kaas??

Laatst gewijzigd op 16-05-2004 om 19:21.
Oud 16-05-2004, 19:29
Verwijderd
Offtopic:
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-05-2004 @ 20:18 :
Verder denk ik dat jij kan lijnen totdat je een ons weegt
zó dun wou ze nou ook weer niet zijn
Oud 16-05-2004, 19:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 16-05-2004 @ 20:29 :
Offtopic:

zó dun wou ze nou ook weer niet zijn
Offtopic: *grijns*
Oud 16-05-2004, 19:49
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Dan nog... dat je die 2 chipjes erbij vermeld vind ik al apart. Ik zie dat nml al niet eens als zondigen omdat 2 chipjes gewoon nauwelijks calorieën bevatten! Dat maakt je dus echt niet dikker!

Verder denk ik dat jij kan lijnen totdat je een ons weegt omdat je al zo dun bent. Je zou dus wel heel ernstig moeten lijnen voordat je duidelijk verschil in ziet! Op een gegeven moment zit je op een minimum waarna lijnen bijna niet meer gaat of je moet jezelf anorexia aanpraten. En volgens mij zit jij al behoorlijk op dat minimum.

Snap je trouwens niet dat het heel frustrerend moet zijn voor de mensen die hier wél (bijna) een overgewicht hebben en dus héél graag slank willen zijn maar wat voor hen dus bloed, zweet en tranen kost? Jij bent hartstikke slank en je loopt hier maar klagen dat je gezondigd hebt en te dikke benen hebt. En zondigen voor hen is vaak ook handen vol chips, pizza's ed naar binnen werken en jij klaagt over 2 stukjes chips, wat pindakaas en een stukje kaas??
- die 2 chipjes vermeld ik omdat ik die er ook bij gegeten heb, 2 chipjes op zich is niet zondigen (maar voor de volledigheid heb ik ze erbij gegeten)
- het zal heus frustrerend zijn voor de mensen die echt overgewicht hebben, maar ik vind over mezelf ook dat ik af moet/mag vallen en ben daar ook mee bezig. dan heb ik net zoveel recht om te klagen als het eens tegenzit (het niet opschiet met lijnen bv) als hen
- wat pindakaas was behoorlijk wat pindakaas en dat stukje kaas was een behoorlijk stuk kaas en je bent de pannenkoek (met stroop en kaas) vergeten!
Oud 16-05-2004, 20:15
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
je bent me net voor..
Ik wilde ongeveer hetzelfde gaan zeggen..

Het is erg 'irritant' als je leest dat iemand die al ontzettend dun is en een heel goed figuurtje heeft dan nog zo over zichzelf denkt, het redelijk makkelijk volhoudt om niet te eten/snoepen (zo komt het op mij over iig.. ik bedoel.. als je een paar theelepeltjes pindakaas en 2 chipjes al zondigen vindt...) en veel sport, terwijl het mij zoveel moeite kost om af te vallen..

Niet om iemand persoonlijk aan te vallen (even naar Divina Flor, is namelijk een beetje een reactie op jouw post), want ik weet ook dat als ik wil afvallen ik dat zelf zal moeten doen.. En het zou ook onredelijk zijn als alleen 'dikke' mensen, of mensen met overgewicht mogen afvallen.
Natuurlijk vind ik het ook fijn voor anderen als het goed gaat met hun 'pogingen'
Oud 16-05-2004, 20:18
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 16-05-2004 @ 20:49 :
- die 2 chipjes vermeld ik omdat ik die er ook bij gegeten heb, 2 chipjes op zich is niet zondigen (maar voor de volledigheid heb ik ze erbij gegeten)
- het zal heus frustrerend zijn voor de mensen die echt overgewicht hebben, maar ik vind over mezelf ook dat ik af moet/mag vallen en ben daar ook mee bezig. dan heb ik net zoveel recht om te klagen als het eens tegenzit (het niet opschiet met lijnen bv) als hen
- wat pindakaas was behoorlijk wat pindakaas en dat stukje kaas was een behoorlijk stuk kaas en je bent de pannenkoek (met stroop en kaas) vergeten!
Nouja, als jij straks in een anorexia kliniek zit, zal dat niemand van ons verbazen. Je bent gewoon heel erg dom bezig, verder raad ik ook de rest aan om er gewoon niet meer op te reageren, want blijkbaar heeft het toch geen enkele zin.
Oud 16-05-2004, 20:54
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 16-05-2004 @ 20:16 :
@ leonoor: kan jij sporten (i.v.m. fibro en CVS?)?
Ik kon het tot voor kort niet, maar een half jaar geleden (oid) ben ik toch weer begonnen met waterpolo'en, omdat ik dat zo verschrikkelijk graag wilde...met pijnstillers gaat het redelijk, zonder absoluut niet, maar de zomerstop kwam wel precies op tijd. Hoezo?
Oud 16-05-2004, 20:54
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 16-05-2004 @ 21:18 :
Nouja, als jij straks in een anorexia kliniek zit, zal dat niemand van ons verbazen. Je bent gewoon heel erg dom bezig, verder raad ik ook de rest aan om er gewoon niet meer op te reageren, want blijkbaar heeft het toch geen enkele zin.
Ik vind dat je wel gelijk hebt.. Ze zal het vast ontkennen maar volgens mij heeft ze een aardig eetprobleem. Ik ben zelf 176cm en heb duidelijk overgewicht want ik weeg 89-90 kilo. Dan is t inderdaad behoorlijk frustrerend om te lezen dat iemand vind dat hij/zij teveel eet terwijl hij/zij eigenlijk veel te weinig eet. "Gelukkig" weet ik wat het hebben van een eetprobleem/eetstoornis is (schijn boulimia te hebben).. dus mjah dan heb ik nog wel zoiets van "Ergens begrijp ik het wel". Maar toch..

Regels voor berichten