Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2004, 13:39
Paniccore
Paniccore is offline
mja, ik vond het super vet
Oud 15-05-2004, 13:51
Roxy
Roxy is offline
de zang bij aereogramme viel me in het begin behoorlijk tegen maar op het einde had ik er niet meer zo'n last van en vond ik ze wel gaaf eigenlijk..

thursday had best een aardige show maar het blijft voor mij niet zo boeiend..
Oud 15-05-2004, 14:06
Verwijderd
Wat is hij punk met zijn gescheurde kleren.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 14:50
Verwijderd
erg gaafe en vette show, maar pukkelpop was toch ietsjes beter naar mijn mening. ongelofewlijk hoe die lui ich helemaal geven en echt een goeie show neerzetten!!
de zaal was lekker geveuld en het had ook niet drukker moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 14:52
machina82
machina82 is offline
gemaaktheid omdat elk fucking emo-standaard iets dingetje voorbij kwam, alle moves, alle riffjes niets onverwachts.|

de band speelde strak maar verder, aereogramme het geluid in begin was niet zo super. Maar paris in flames, goed voor jou dat thursday wel alles doet om bij een bepaalde sound te horen. En dan hun uiterlijk helemaal goed uitgedacht is.

geluid was vrij kut vond ik ook, teveel bass. zang viel helft van de tijd weg.

en vooral het publiek, die allemaal heel braaf hun how to be emo checklist hadden afgewerkt.
en dan muziek van aereogramme als wazig betitelen kom op zeg.

En nee ik heb nix tegen emo, maar wel tegen het feit dat emo de status van het vroegere nu-metal heeft verworven. En dat de muziek van thursday niet erg bijzonders is maar wel erg toegankelijk en dus iedereen maar fijn emo kan zijn erop.

trouwens ddeftones het heeft nix met alles geven te maken (Dat gemaakte), het heeft te maken van hoe en wat. En die neppe speechstukjes die nog te debiel waren voor woorden. Ik was trouwens niet de enige die dat vond, mensen met wie ik was warenhet ook eens met mij. Dus ik ben niet weer de whiner die ik altijd ben.

Laatst gewijzigd op 15-05-2004 om 14:57.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 14:56
Carn
Carn is offline
dude, ik had er bijna bij willen zijn
Oud 15-05-2004, 14:57
Paris in flames
Paris in flames is offline
Citaat:
machina82 schreef op 15-05-2004 @ 15:52 :
gemaaktheid omdat elk fucking emo-standaard iets dingetje voorbij kwam, alle moves, alle riffjes niets onverwachts.|

de band speelde strak maar verder, aereogramme het geluid in begin was niet zo super. Maar paris in flames, goed voor jou dat thursday wel alles doet om bij een bepaalde sound te horen. En dan hun uiterlijk helemaal goed uitgedacht is.

geluid was vrij kut vond ik ook, teveel bass. zang viel helft van de tijd weg.

en vooral het publiek, die allemaal heel braaf hun how to be emo checklist hadden afgewerkt.
en dan muziek van aereogramme als wazig betitelen kom op zeg.

En nee ik heb nix tegen emo, maar wel tegen het feit dat emo de status van het vroegere nu-metal heeft verworven. En dat de muziek van thursday niet erg bijzonders is maar wel erg toegankelijk en dus iedereen maar fijn emo kan zijn erop.

Ik denk niet dat Thursday er "alles" aan doet om bij een bepaalde sound te horen. Ze speelden deze stijl al lang voordat het echt "in" raakte.
Voor mij hoeft er niets onverwachts in de muziek te zitten wil ik het mooie muziek vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 14:59
machina82
machina82 is offline
in raakte in huiland ja,

Hun laatste album is zowieso meer gepolijst dan het vorige.

EMO als modefenomeen heb jij het meer over. EMO bestaat al sinds eind jaren 80. Dus dat is wel wat onzinnig. HEt hele woord emo is ook meer van de laatste tijd.

En het hoeft ook niet perse onverwachts te zijn, maar ze zijn goeie muzikanten, maar doe niet elk lied hetzelfde. Bepaalde intro, die het hele lied misschien 1 keer terug komt, dan hard, vertraging, rustig, hard klaar.

Ik zie thursday ook niet echt als vandaaldragers van de stroming, ze maken de meeste toegankelijke variant, en dat trekt mensen. Veel mensen die eerst nu-metal luisteren luisteren nu emo omdat hip is.
Oud 15-05-2004, 15:18
Fjall
Fjall is offline
machina82 schreef:

"laatste album is zowieso meer gepolijst dan het vorige"Ik vind juist dat ze het album redelijk "ruw" gehouden hebben. Menig bandje heeft een veel gelikter geluid.

En het hoeft ook niet perse onverwachts te zijn, maar ze zijn goeie muzikanten, maar doe niet elk lied hetzelfde. Bepaalde intro, die het hele lied misschien 1 keer terug komt, dan hard, vertraging, rustig, hard klaar.
Als je de muziek al matig vind, waarom ga je dan in godsnaam naar het optreden?

Ik zie thursday ook niet echt als vandaaldragers van de stroming, ze maken de meeste toegankelijke variant, en dat trekt mensen. Veel mensen die eerst nu-metal luisteren luisteren nu emo omdat hip is.
Vaandaldragers zijn ze niet en willen ze ook niet zijn. In emoland heb je nu eenmaal geen Korn rondlopen (om het toch maar in numetal termen te gooien). Is ook niet boeiend vind ikzelf.
Niet iedereen luistert muziek omdat het hip is. Helaas zijn er idd wel een aantal groupie-a-like mensen die dat wel doen, maarja elke scene heeft zijn rotte appels.

Als ik jou zo hoor vraag ik me echt af wat je bij het optreden deed.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 15:20
Fjall
Fjall is offline
Je kwam dus voor Aereogramme bedenk ik me nu.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 15:25
Verwijderd
hoe cliché emocore thursday ook is, ze doen het wel fuckin goed.
punt
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 15:27
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
wat een bullshit machina82
ik ben het met je eens qua veel andere bands, maar thursday vind ik dus een van de weinige emo bands die veel mensen leuk vinden maar dus helemaal niet zo gepolijst zijn als je zegt
Oud 15-05-2004, 15:28
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
cut_off schreef op 15-05-2004 @ 16:25 :
punt
ja daar ben ik het wel mee eens, ze doen hun ding erg goed hoor.. maar hun ding is wel cliche emocore en dat is mij te standaard om interessant te vinden..
Oud 15-05-2004, 15:30
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Vond de speechstukjes juist verassend.
De meeste Amerikaanse bands beginnen meteen over de oorlog en George Bush.

Thursday vertelde dat Marvin Gaye vermoord was door zn vader omdat hij gay was(hoe bizar).

Ohja Melvin. Vind dat je gelijk hebt bij Thursday dat je sommige dingen voelt aankomen(van rustig naar hard), maar verder hebben ze echt coole composities(zat dacht ik een liedje bij van Waiting wat erg cool was).
Oud 15-05-2004, 15:33
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 15-05-2004 @ 16:30 :
De meeste Amerikaanse bands beginnen meteen over de oorlog en George Bush.
In de melkweg niet?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 15:34
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
]{ing schreef op 15-05-2004 @ 16:33 :
In de melkweg niet?
hmm volgens mij niet hoor.
Oud 15-05-2004, 15:36
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 15-05-2004 @ 16:34 :
hmm volgens mij niet hoor.
Nou, donderdag ging het wel over Bush.. erg cliché
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 15:38
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Er staat nu trouwens een shn show van Thursday op mirc.

efnet
#absolutepunk
ap-dcc62
pack 17
Oud 15-05-2004, 15:42
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
En hier een paar video's van de Hasselt show.

http://www.rippleeffect.tk/
Oud 15-05-2004, 16:04
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik vond het heel erg vet jammer dat ze de 2 nrs die ik heel graag wilde horen niet speelden
lichtblauw shirtje gekocht
voorprog. was wel goed, maar ik was er niet voor in de stemming dus vond ik het een beetje saai.
Oud 15-05-2004, 16:09
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 15-05-2004 @ 16:42 :
En hier een paar video's van de Hasselt show.

http://www.rippleeffect.tk/
Nice, beter dan mn zelfgemaakte video's in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 16:11
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Roxy schreef op 15-05-2004 @ 16:28 :
ja daar ben ik het wel mee eens, ze doen hun ding erg goed hoor.. maar hun ding is wel cliche emocore en dat is mij te standaard om interessant te vinden..
Maar dat weet je vantevoren toch ook?

De nummers zijn hetzelde als op de cd's.
Oud 15-05-2004, 16:27
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
dat van marvin gaye is volgens mn moeder bullshit
zn vader heeft hem vermoord door zn drugsgebruik. er was een interview met hem op tv een paar weken geleden. marvin zn broer zei hetzelfde, dat zn drugsgebruik een té groot probleem was voor zn vader en na heel vaak hem te hebben gewaarschuwd, hij dus zn pistool pakte en hem neerknalde.
dat verhaal van homo zijn is dus niet waar...
Oud 15-05-2004, 16:50
machina82
machina82 is offline
ik overdrijf graag das duidelijk,

maar ik zal wat uitleggen, waarom was ik er.

Ik vind de albums op sommige vlakken erg leuke dingen bevatten, sonisch, gebruik van effecten. Live werd dit erg afgevlakt.
Vandaar dat ik live wilde zien of ze hun status waardig waren, of ze hun album sound waar konden maken.

Het polijste komt voor mij op het laatste album meer naar voren in de zin van dat er erg veel uitgedacht is dit gaat ten koste van de kracht en spontaniteit.. Live werd dit nog meer versterkt omdat de dingen die ik goed vind aan de albums,
het verschil qua gitaarklank enzo, live niet echt overkwam. Het klonk veel al hetzelfde, een paar nummers niet. De ingestudeerde moves daarbij opgeteld vond ik helemaal erg. Het wijzen naar het publiek en het om de 3 regels het publiek laten zingen ook.

Ik was er ook voor aereogramme omdat ik ze ken.
Kortom ik was er om te kijken of het mij live ook kon boeien dit viel mij jammergenoeg tegen,
en ik zie thursday wel als een soort vaandeldragers, dat zij dat zelfn iet willen zijn vind ik okay. Maar in de huidige emo-movement vind ik dit wel door veel mensen gedacht.

daarnaast verwcht ik ook niet dat jullie het nu met mij eens moeten zijn, maar ik wilde mij nmening ook laten zien, en vraag me dan af waarom iedereen zo laaiend enthousiast is.
Oud 15-05-2004, 16:53
Verwijderd
Citaat:
machina82 schreef op 15-05-2004 @ 17:50 :
i De ingestudeerde moves daarbij opgeteld vond ik helemaal erg. Het wijzen naar het publiek en het om de 3 regels het publiek laten zingen ook.
Zijn moves waren cool. Daar is heus geen choreograaf aan te pas gekomen hoor. En een publiek dat meezingt is gewoon core.

Kruip maar terug onder je postrocksteen, thanks .
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 16:57
machina82
machina82 is offline
Citaat:
cut_off schreef op 15-05-2004 @ 17:53 :
Zijn moves waren cool. Daar is heus geen choreograaf aan te pas gekomen hoor. En een publiek dat meezingt is gewoon core.

Kruip maar terug onder je postrocksteen, thanks .
ja ik luister alleen maar postrock sure.

Publiek dat meezingt is cool soms ja, maar niet elke 3 regels. Ik kom voor de band. Ik zeg nix over een choreograaf, maar het was wel oow zo standaard emo-moves. Combineer dit dan met iets van jezelf.
Oud 15-05-2004, 17:28
crenshaw
crenshaw is offline
Standaard emo-moves zijn huilend op de grond vallen en in foetus-houding keihard in de mic schreeuwen.
Niet gezien he?
Oud 15-05-2004, 17:39
Paris in flames
Citaat:
crenshaw schreef op 15-05-2004 @ 18:28 :
Standaard emo-moves zijn huilend op de grond vallen en in foetus-houding keihard in de mic schreeuwen.
Niet gezien he?
das screamo
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 17:57
Verwijderd
Citaat:
machina82 schreef op 15-05-2004 @ 17:57 :
ja ik luister alleen maar postrock sure.

Publiek dat meezingt is cool soms ja, maar niet elke 3 regels. Ik kom voor de band. Ik zeg nix over een choreograaf, maar het was wel oow zo standaard emo-moves. Combineer dit dan met iets van jezelf.
ik had eigenlijk nog nooit een emo zanger een soort van robot moves zien doen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 18:08
Verwijderd
Ik vond het erg gaaf. Ik kan niet zoveel met war all the time [denk dat het me te gelikt is] en was daarom ook wel blij dat ze bést veel ouder werk speelden. Thursday is toevallig een band die me gewoon wél behoorlijk boeit itt een thrice enzo. Heb me erg vermaakt maar vond eareogramme nou niet direct alles.
En de merch was niet wat.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 18:09
Verwijderd
Citaat:
crenshaw schreef op 15-05-2004 @ 18:28 :
Niet gezien he?
hah ik heb een keer een crustband gezien (see you in hell, uit het oostblok ergens) in panningen die vent lag ook op de grond te krijsen. was behoorlijk bruut te noemen . zeker die dri - violent pacification cover!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 18:19
uptomyneck
uptomyneck is offline
Citaat:
machina82 schreef op 15-05-2004 @ 17:50 :
ik overdrijf graag das duidelijk,

maar ik zal wat uitleggen, waarom was ik er.

Ik vind de albums op sommige vlakken erg leuke dingen bevatten, sonisch, gebruik van effecten. Live werd dit erg afgevlakt.
Vandaar dat ik live wilde zien of ze hun status waardig waren, of ze hun album sound waar konden maken.

Het polijste komt voor mij op het laatste album meer naar voren in de zin van dat er erg veel uitgedacht is dit gaat ten koste van de kracht en spontaniteit.. Live werd dit nog meer versterkt omdat de dingen die ik goed vind aan de albums,
het verschil qua gitaarklank enzo, live niet echt overkwam. Het klonk veel al hetzelfde, een paar nummers niet. De ingestudeerde moves daarbij opgeteld vond ik helemaal erg. Het wijzen naar het publiek en het om de 3 regels het publiek laten zingen ook.

Ik was er ook voor aereogramme omdat ik ze ken.
Kortom ik was er om te kijken of het mij live ook kon boeien dit viel mij jammergenoeg tegen,
en ik zie thursday wel als een soort vaandeldragers, dat zij dat zelfn iet willen zijn vind ik okay. Maar in de huidige emo-movement vind ik dit wel door veel mensen gedacht.

daarnaast verwcht ik ook niet dat jullie het nu met mij eens moeten zijn, maar ik wilde mij nmening ook laten zien, en vraag me dan af waarom iedereen zo laaiend enthousiast is.

dude ga alsjeblieft ff in je eigen kamertje zitten huilen ofzo..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 18:20
YellowLight
YellowLight is offline
het was best leuk

en aangezien het heel hip is om te zeggen wat je gekocht hebt:
ik heb een polsbandje.
Oud 15-05-2004, 18:23
YellowLight
YellowLight is offline
Citaat:
machina82 schreef op 15-05-2004 @ 15:52 :

dat was ons ook al opgevallen .

maarja, zo verschrikkelijk is dat ook weer niet
Oud 15-05-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
asonldude schreef op 15-05-2004 @ 19:19 :
dude ga alsjeblieft ff in je eigen kamertje zitten huilen ofzo..
Anders voel je je even niet zo persoonlijk aangevallen ofzo..
Beetje een ander geluid tussen de stroom van positieve reacties is ook wel interessant. Geef dan een fatsoenlijk weerwoord. Je hóeft het niet met hem eens te zijn?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 18:37
uptomyneck
uptomyneck is offline
Citaat:
Glow schreef op 15-05-2004 @ 19:26 :
Beetje een ander geluid tussen de stroom van positieve reacties is ook wel interessant. Geef dan een fatsoenlijk weerwoord. Je hóeft het niet met hem eens te zijn?

ik voel me absoluut niet persoonlijk aangevallen maar ik ben t ook zeker niet met hem eens.. alleen vind ik t altijd zo lelijk als je er weer een paar mensen tussen hebt zitten in dit soort situaties die vooral niet 'mainstream' willen zijn.. die altijd lopen te zeiken en te huilen.. je kan me alles vertellen maar deze show had echt gewoon alles!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 18:42
crenshaw
crenshaw is offline
Citaat:
Paris in flames schreef op 15-05-2004 @ 18:39 :
das screamo
Ja, hallo mr. MTV-mo, wil je even je kop houden.
Oud 15-05-2004, 18:43
Verwijderd
Citaat:
crenshaw schreef op 15-05-2004 @ 19:42 :

Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 18:51
machina82
machina82 is offline
Citaat:
Glow schreef op 15-05-2004 @ 19:26 :
dit noemt men een volwassen reactie asonldude kun je wat van leren
Oud 15-05-2004, 18:54
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
cut_off schreef op 15-05-2004 @ 16:25 :
punt
Precies ..
Was echt een super vet optreden..

BTW, ik zou het absoluut niet erg vinden als emo mode is ofzo, beter emo chicks dan suicidale depressieve nu-metal/goth-metal chicks ...
Oud 15-05-2004, 18:56
Verwijderd
BAM-style is nu SERIEUS de alto trend. nog nooit zoveel him troep gezien als nu
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 19:23
uptomyneck
uptomyneck is offline
Citaat:
machina82 schreef op 15-05-2004 @ 19:51 :
dit noemt men een volwassen reactie asonldude kun je wat van leren
wat is er nou volwassen aan?
dat hij goedkeurd dat je mag lopen zeiken en huilen als de grootste alto-shralto-baltooo over deze show..
ok sorrie! mijn fout..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 19:25
Verwijderd
Citaat:
asonldude schreef op 15-05-2004 @ 20:23 :
dat hij goedkeurd dat je mag lopen zeiken en huilen als de grootste alto-shralto-baltooo over deze show..
ok sorrie! mijn fout..
dude, iemand heeft gewoon een andere mening zit niet zo te miepen, ik vond ze ook vet , en de moves ook niet storend, maar ik zie machina82 z'n punt wel.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 19:51
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
asonldude schreef op 15-05-2004 @ 20:23 :
ok sorrie! mijn fout..
ik vindjou meer zeiken en huilen eerlijk gezegd, en hij was niet de enigste met die mening over de show.. ik denk dat ik er ongeveer hetzelfde over denk.. wat is daar mis mee, sorry hoor dat niet iedereen precies hetzelfde vind als jij
Oud 15-05-2004, 20:25
Verwijderd
Ik stond lekker on-emo op het balkon. Ik heb niet graag een laars in mn gezicht geslamd. Het is wel cool om te zien though, van bovenaf.

De moves, ik was er niet erg van onder de indruk, maar het stoorde ook niet echt. Jammer van zijn shirt

Ik ben geen fan van war all the time (CD). Gelukkig enorm veel oude nummers, en erg cliché maar paris in flames was toch wel erg cool, juist door die simpele riff, wat boeit het. Het klinkt lekker.

En idd ook ik heb zoals volgens mij elk ander meisje dat blauwe shirtje.

Oh, en support niet gezien.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 20:30
mixtape
mixtape is offline
Citaat:
Danique schreef op 15-05-2004 @ 21:25 :
En idd ook ik heb zoals volgens mij elk ander meisje dat blauwe shirtje.
Ik heb het zwarte shirtje in youth medium
(en een wrist band - lekker geld uit gegeven)
Oud 15-05-2004, 21:36
Paris in flames
Citaat:
crenshaw schreef op 15-05-2004 @ 19:42 :
Hou zelf snel je kop!!
tsss wat een reactie, je kent me nog niet eens
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 21:44
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Paris in flames schreef op 15-05-2004 @ 22:36 :
Hou zelf snel je kop!!
tsss wat een reactie, je kent me nog niet eens
Chill allemaal zeg, iedereen mag zn mening geven..
Oud 15-05-2004, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef op 15-05-2004 @ 22:44 :
Chill allemaal zeg, iedereen mag zn mening geven..
maar niet op zo'n manier
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 22:16
machina82
machina82 is offline
dat ik lopen te zeiken over show heeft verder nix met alto-iets te maken, je kent me niet. daarnaast mag ik een mening hebben, ik onderbouw hem dus ik zie je probleem niet. onvolwassen vind ik hoe jij reageert, zonder tegenargumenten of wat dan ook.

maar al die moeite voor thursday come on.
Reageren

Regels voor berichten