Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2002, 14:26
Wennup
Wennup is offline
Ik denk dat dit de meets geschikte plaats is om dit topic te zetten, zo niet verplaats em dan eventjes voor mij naar et juiste forum ...

Sinds een paar maanden is mijn vader weer meer gaan drinken, eerst een paar glaasjes sterke drank (martini/ rum)
Toen werd het een fles en nu al zeker 2/3 flessen per dag!

Het was ook al zo toen me ouders zijn gescheiden, maar toen ik er toen wat van zei , hefet hij me beloofd te stoppen. Maar nu merk ik dus weer dat ie heel veel aan drinken is.

Hij slaapt heel de dag, en het enigste wat hij drinkt is alcohol of water. Hij werkt niet meer, en zit ook heel de dag achter de pc.

Zijn humeur probeerd hij goed te houden alleen je moet niet tevele vragen want dan wordt hij boos. Ook vergeet hij nu al dingen.

Er wordt niet meer gelet op mijn broetje van 11 jaar , soms gaat hij pas om 1/2 's nachts naar bed. want er wordt nix tegen hem gezegt als ik dat niet doe. Ik voel me net een moeder en het komt ook allemaal op mij neer!

Mijn vraag is nu eigelijk wat ik moet doen. Er weer over beginnen vindt ik erg moeilijk bang dat ie weer boos wordt en doorslaat wat al een paar keer gebeurd es in het verleden..

hopelijk heeft iemand advies!

alvast bedankt .. wendy
Oud 27-05-2002, 16:17
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik denk dat deze trouwens beter op psychologie past.

Maar als ik dit zo lees denk ik ook dat jouw vader een drankprobleem heeft. Probeer er eens met hem over te praten, ookal is dat misschien heel moeilijk. Vraag of hij geen prof. hulp wil oid.

Voor je broertje en jou moet er misschien naar een andere oplossing gezocht worden, want ik kan me voorstellen dat dit moeilijk uit te houden is.

't klinkt misschien wel een beetje drastisch enzo, maar t is maar een tip. Maar ik weet wel zeker dat er iets aan die situatie gedaan moet worden.
Oud 27-05-2002, 17:59
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
praten met hem lijkt mij de beste optie, ookal bestaat het risico dat hij er boos om wordt. Het is het proberen in ieder geval waard. Als hij heeft belooft om te stoppen moet je hem daaraan herinneren. Heb je al tegen hem gezegd dat je er heel erg veel moeite mee hebt? ''wil je ajb stoppen met zuipen'' valt daar niet onder. Ik kan je niet zo goed adviseren maar ik zou dus met hem gaan praten erover en hem duidelijk maken dat hij jou het leven ermee zuur maakt en uiteindelijk zijn eigen leven ook.

verder kan ik je niet helpen, heb er gelukkig geen ervaring mee. Of nouja, mijn vader heeft ook een tijd heel veel gezopen maar toen heb ik een aantal keer zn hele fles drank door de plee gespoelt, toen begon hij na te denken.

succes!
Oud 28-05-2002, 14:39
SpeCteR
SpeCteR is offline
Jesus dat is zwaar kl*te! Kun je misschien niet naar je moeder heen??? Klinkt misschien beetje rot maar denk dat erover praten best moeilijk wordt, misschien moet je hulp van je famillie inroepen zodat hij wat meer onder druk komt te staan om te stoppen met drinken. Iig veel succes!!!!
Oud 29-05-2002, 08:58
M@TRIX
M@TRIX is offline
ja kun je niet naar je moeder dan? als je dat doet kun je ondertussen hulp voor je pa zoeken
Oud 29-05-2002, 09:27
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
je moet in elk geval wel hulp zoeken doet achter zn rug om dan!!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 16:34
Wennup
Wennup is offline
Bedankt voor de reacties , ik ben een paar dagen weg geweest maar ik kwam net thuis en zag dat hij dus nog meer is gaan drinken. Als hij strax wakker wordt (ja hij slaapt weer op de bank) dan ga ik er met hem over praten.. bedankt

xxx wen
Oud 04-06-2002, 23:51
wazaahp
wazaahp is offline
Je moet hulp van je famillieleden zoeken, bel zijn broers en of zussen, of zijn ouders als hij die nog heeft, bel anders een andere tante en of oom, en allerbelangrijkste.... praat met je moeder erover!!

Als het bovenstaande niet mogelijk is dan zou ik naar een docent op school gaan die je een beetje vertrouwt, die staan echt altijd voor je klaar, en ze zullen je echt helpen.

Take care of yourself and your brother,

`tsup
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 14:20
Roos
Roos is offline
Pas wel op, als je met hem wilt praten terwijl hij erg dronken is, heb je kans dat hij alleen maar kwaad is, het er niet over wilt hebben. Heel veel succes ermee. Je vader is degene die de stap moet zetten om te stoppen met drinken. zolang hij niet wilt ontkennen dat hij veel te veel drinkt, zal het weinig nut hebben om het er met 'm over te hebben. Hij zal immers zeggen dat hij alles onder controle heeft. Je kan het proberen, maar ik geef je niet veel kans. Je zit dus in een moeilijke situatie. Als je er echt iets aan wilt doen, zou ik naar een instantie gaan die zowel je vader als jou en je broertje kan helpen.
Oud 05-06-2002, 14:23
Roos
Roos is offline
Toen ik terug naar de index ging, zag ik deze site:
http://www.drankjewel.nl/
Rechts in dat groene kader staan wat telefoonnummers.

Wat wel aan te raden is, is een goede vriend/vriendin/neef/nicht in vertrouwen nemen. Dan kan je in ieder geval je verhaal kwijt, zodat je er zelf niet teveel onder lijdt.
Zodra je vader agressief wordt, al-tijd naar de politie stappen, al is het alleen maar om melding te doen.
Oud 05-06-2002, 16:57
Rrr.
Rrr. is offline
Ik ken je situatie, het heeft alleen geen zin om met hem te praten wanneer hij zojuist gedronken heeft enzo. Als je met hem erover wil praten zorg dan dat hij in nuchtere staat is. Praat dan ook met hem over wat de reden is dat hij drinkt, want zomaar stoppen met drinken is moeilijk en er moet een reden zijn. Wees eerlijk en duidelijk, heel veel sterkte

liefs,
Reageren

Regels voor berichten