Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2004, 08:06
bayirgul
bayirgul is offline
Hoi allemaal

Geloven jullie in Horoscopen en de voorspellingen die ze in een boek schrijven.
Ik zelf geloof alleen in de eigenschappen over het sterrenbeeld dat in het boek staat. En wat betreft de voorspellingen weet ik echt niet.

Maar hebben jullie ervaring met dit soort boeken en geloven jullie wel in de voorspellingen.

groetjes nina
Oud 29-04-2004, 08:31
Verwijderd
nee, en in ieder tijdschrift staat iets anders. Dan staat in de .... dat je ongeluk krijgt, dan staat in de .... dat je geluk krijgt.
Oud 29-04-2004, 08:53
Verwijderd
Horoscopen uit kranten en tijdschriften zijn onzin, evenals computerhoroscopen (wat stom, en ik op stage zelf zo'n site aan t maken, ik zou moeten promoten ). Je denkt toch niet dat een stukje van 3 regels gebaseerd op je sterrenbeeld van toepassing kan zijn op jou? Een horoscoop bestaat uit stukken meer dan dat, houdt met alle planeten rekening en is gebaseerd op geboortedatum - uur en -plaats. Dan wordt daaruit een overzicht gehaald en dan denkt men dat de computer dit kan interpreteren. Mis. Interpreteren is niet het hele plaatje, feiten opsommen kan iedereen, het is verbanden leggen, vergelijken, aanvoelen en ervaring. Waarom denk je dat een fatsoenlijke horoscoopconsultatie al gauw 80 euro kost?
En het gaat niet eens om voorspellingen, maar over invloeden op je leven.

Maar de mens wil graag controle over zijn leven, vandaar de populariteit van die horoscoopjes En die spelen erop in. Je denkt toch niet dat ze erin gaan zetten: jupiter en saturnus staan haaks op de stand van venus, dit zou voor emoionele problemen kunnen zorgen, alhoewel de stand van Mars dat weer verzacht. Dan zou niemand het meer lezen (wat ik net schreef is trouwens verzonnen als voorbeeld).
Oud 29-04-2004, 09:26
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
het is kant en klare wegwerptroep.

en de Tina staat er dit weer (omg dat wij zo'n abbonement hadden) en in de zus of zo staat het tegenovergestelde weer.

je toekomst zie ik niet als afhankelijk van een of andere horoscoop die bij mekaar geraapt is.
Oud 29-04-2004, 11:45
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Ik lees ze altijd en soms zorg ik er zelf or dat het uitkomt.
Oud 29-04-2004, 12:52
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Heleentju! schreef op 29-04-2004 @ 12:45 :
Ik lees ze altijd en soms zorg ik er zelf or dat het uitkomt.
dus wat er in die horoscopen geschreven staat, leef jij na?
Oud 29-04-2004, 15:37
Verwijderd
nee, er staat nml altijd ongeveer hetzelfde
Oud 29-04-2004, 15:59
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Mutant schreef op 29-04-2004 @ 09:53 :
Horoscopen uit kranten en tijdschriften zijn onzin, evenals computerhoroscopen (wat stom, en ik op stage zelf zo'n site aan t maken, ik zou moeten promoten ). Je denkt toch niet dat een stukje van 3 regels gebaseerd op je sterrenbeeld van toepassing kan zijn op jou? Een horoscoop bestaat uit stukken meer dan dat, houdt met alle planeten rekening en is gebaseerd op geboortedatum - uur en -plaats. Dan wordt daaruit een overzicht gehaald en dan denkt men dat de computer dit kan interpreteren. Mis. Interpreteren is niet het hele plaatje, feiten opsommen kan iedereen, het is verbanden leggen, vergelijken, aanvoelen en ervaring. Waarom denk je dat een fatsoenlijke horoscoopconsultatie al gauw 80 euro kost?
En het gaat niet eens om voorspellingen, maar over invloeden op je leven.

Maar de mens wil graag controle over zijn leven, vandaar de populariteit van die horoscoopjes En die spelen erop in. Je denkt toch niet dat ze erin gaan zetten: jupiter en saturnus staan haaks op de stand van venus, dit zou voor emoionele problemen kunnen zorgen, alhoewel de stand van Mars dat weer verzacht. Dan zou niemand het meer lezen (wat ik net schreef is trouwens verzonnen als voorbeeld).
Helemaal mee eens
Oud 29-04-2004, 16:37
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
bayirgul schreef op 29-04-2004 @ 09:06 :
Hoi allemaal

Ik zelf geloof alleen in de eigenschappen over het sterrenbeeld dat in het boek staat. En wat betreft de voorspellingen weet ik echt niet.

Maar hebben jullie ervaring met dit soort boeken en geloven jullie wel in de voorspellingen.

groetjes nina
Neen,ik geloof er absoluut niet in, ik vind ze wel grappig om es te lezen, maar waarheid..?
De eigenschappen van het sterrebeeld geloof ik ook niet ,die worden zo algemeen gezegd zodat ze op iedereen van toepassing zijn.. bvb : gulheid of trots ofzo
Iedereen zal toch van zichzelf vinden dat hij een gulle, trotse persoon is? Daarom vind ik de meeste blaadjeshoroscopen maar dikke zever.. astrologie daarentegen interesseert me wel, maar of de sterren daadwerkelijk de toekomst kunnen voorspellen, daar heb ik mijn twijfels wel over..
Oud 29-04-2004, 18:34
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
De horoscopen die in de bladen staan komen 9 van de 10 keer uit bij mij, alhoewel ik dan niet betrouwbaar vind. Wat sterrenbeelden betreft ben ik wel een "echte"kreeft. Wat astrologie betreft en alles wat eromheen zit, geloof ik er wel in, het is alleen wel moeilijk om een betrouwbare bron te vinden die de waarheid spreekt. Maarja.. hoe weet je wat nou echt waar is
Oud 29-04-2004, 21:19
DvoorA
DvoorA is offline
ik geloof wel in de eigenschappen die men toekent aan de verschillende sterrenbeelden, ik ben ram en ik heb een dik boek daarover, en ik heb nog nooit zon inzicht in mezelf gehad als toen ik dat boek las. Maar in horoscopen geloof ik niet, dat is zulke duimzuigerij.
Oud 29-04-2004, 21:23
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
[Wacko] KiP schreef op 29-04-2004 @ 19:34 :
De horoscopen die in de bladen staan komen 9 van de 10 keer uit bij mij, alhoewel ik dan niet betrouwbaar vind. Wat sterrenbeelden betreft ben ik wel een "echte"kreeft. Wat astrologie betreft en alles wat eromheen zit, geloof ik er wel in, het is alleen wel moeilijk om een betrouwbare bron te vinden die de waarheid spreekt. Maarja.. hoe weet je wat nou echt waar is
Als je kijkt naar wat maar fijn en lekker voelt zul je denk ik ook niet de waarheid/betrouwbaare bron vinden... de waarheid voelt "helaas"nou niet altijd maar even prettig!
Volgens mij is Jezus de waarheid..!

ik denk trouwens dat horoscopen vast wel dingen kunnen vertellen die kloppen (de wat echtere heb ik het over.. )
Toch zie ik het als een afreksel van de manier om zekerheid van Goddlijke bescherming en leiding te hebben.
Oud 29-04-2004, 21:28
steefos
steefos is offline
ik geloof wel in horoscopen, maar alleen in die die persoonlijk voor je uitgetekend zijn en niet die voor je sterrenbeeld in t algemeen daar zit nogal een verschil tussen weet je.....
Oud 30-04-2004, 20:22
Maija
Maija is offline
Horoscopen zijn zo algemeen geschreven, dat ze bijna altijd moeten uitkomen..
"Er staat je iets groots te wachten"
Dat kan netzogoed een goed punt voor engels zijn, maar het kan ook een reisje naar engeland zijn..

Ook geloof ik niet in eigenschappen, maar dat komt ook omdat ik een tweeeiige tweeling ben (allebij op de zelfde dag geboren, maar tottaal verschillent) als wij de zelfde eigenschappen hebben lijkt een varke op een vogel.. (mooie uitspraak ahum)
Oud 30-04-2004, 20:42
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Citaat:
Dark Psycho schreef op 29-04-2004 @ 13:52 :
dus wat er in die horoscopen geschreven staat, leef jij na?
Als er bevoorbeeld in eentijdschrift staat dat 2 mei mijn liefdesdag is ofzo zorg ik gewoon dat er een leuke jongen komt
Oud 01-05-2004, 15:20
Nona
Nona is offline
Ik geloof niet zo in horoscopen, zeker niet van die Break Out-schrijfseltjes. Dat heeft absoluut geen kern van waarheid. Wel geloof ik dat mensen door die horoscopen beïnvloed kunnen worden. Ik heb een vriendin die zich, als ze een negatieve horoscoop leest, zo druk maakt dat ze ook slecht gaat presteren. Dat is een soort self-fulfilling prophecy en het zegt niets over de horoscoop.

Ook over de meer gevorderde horoscopen heb ik mijn twijfels. Ik snap het toch al niet, hoe kan ik er dan in geloven?
Oud 03-05-2004, 14:56
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ondubbelzinnig neen.
Er ligt geen logica of bewijs ten grondslag...het is pure kwakzalverij...
Oud 08-05-2004, 19:15
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
MarKel schreef op 03-05-2004 @ 15:56 :
Ondubbelzinnig neen.
Er ligt geen logica of bewijs ten grondslag...het is pure kwakzalverij...
Juist, er wordt zo vaag geluld dat er voor iedereen wel een kern van waarheid in kan zitten.
Oud 08-05-2004, 20:10
Romeo
Romeo is offline
Ja, met hart en ziel.
Oud 09-05-2004, 18:31
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Romeo schreef op 08-05-2004 @ 21:10 :
Ja, met hart en ziel.
Ik ook, ze bestaan echt! Zie ze soms in tijdschriften, kranten en andere lectuur.
Oud 10-05-2004, 02:45
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
nee, ik lees ze wel... maar wat er instaat is meestal zo algemeen dat er altijd wel iets klopt
Oud 10-05-2004, 06:19
Silver rain
Silver rain is offline
Nee ik geloof er niet in. Weet niet echt wat ik van die persoonlijke horoscopen denken moet
Oud 10-05-2004, 14:48
Verwijderd
Alles wat er in horoscopen beweert wordt, kun je op je jezelf betrekken. Zelfs voorspellingen bij andere sterrenbeelden kunnen op jou slaan

onzin dus.
Oud 11-05-2004, 11:21
Verwijderd
Ik geloof alleen in de dingen die voor mij goed uitkomen, of de dingen die zich al hebben bewezen.
Oud 11-05-2004, 19:22
Verwijderd
Dat is voor goedgelovige clowns.
Advertentie
Oud 11-05-2004, 19:51
Severus
Severus is offline
Ik geloof niet in horoscopen, maar ik vind wel dat er iets van waarheid schuilt in de beschrijvingen van de karaktereigenschappen die bij ieder sterrenbeeld horen. Zo ben ik een typische Vis, echt zo'n dromerig typje dat niet met beide benen op de grond staat (eerder één been in de droomwereld, en het andere in de realiteit).
Oud 11-05-2004, 21:23
Envy
Envy is offline
Citaat:
Reverend schreef op 11-05-2004 @ 20:22 :
Oud 12-05-2004, 11:57
Fleurop
Fleurop is offline
nee, ik geloof daar niet in.

En van de eigenschappen van mijn strerrenbeeld klopt ook weinig
Oud 12-05-2004, 19:42
Verwijderd
Ik geloof het als het leuk is. Anders niet.
Oud 13-05-2004, 20:39
Luna
Luna is offline
Nee, ik geloof er niet in maar lees ze wel altijd als ik er toevallig eentje tegen kom. Geen idee waarom, gewoon voor de lol ofzo. Het is altijd wel geinig om te kijken of er per ongeluk iets overeenkomt.
Oud 16-05-2004, 19:31
lollipop
lollipop is offline
nee, bij mij is het eigenlijk nooit uitgekomen, en tegenwoordig lees ik het ook niet meer.
Oud 17-05-2004, 02:40
Max19
Max19 is offline
Ik denk wel dat het ietsjes invloed heeft.
Als ik bijvoorbeeld iemand van mijn sterrenbeeld tegenkom
( Tweelingen )
Dan ligt op de 1 of andere manier de communicatie gewoon veel beter. Heel raar.
Op de een of andere manier zijn al mijn vrienden of Tweelingen Of Waterman.
Oud 17-05-2004, 10:36
cyntha
cyntha is offline
Nee, ik geloof er niet in. Al lees ik ze wel altijd, ze komen alleen nooit uit.
Oud 18-05-2004, 12:58
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
sensual schreef op 17-05-2004 @ 11:36 :
Nee, ik geloof er niet in. Al lees ik ze wel altijd, ze komen alleen nooit uit.
hoe kan dat nou? bij andere mensen altijd!. There's something fishy going on around here....hmmm....
Oud 25-05-2004, 15:44
misty1986
misty1986 is offline
Citaat:
bayirgul schreef op 29-04-2004 @ 09:06 :
Hoi allemaal

groetjes nina
Ik heb eens op internet laten berekenen welke sterren waar stonden op het punt van mijn geboorte en laten zeggen wat dat dan inhield, maar ik ben precies het tegenovergestelde.
Toen had ik zoiets van huh?
Eerst dacht ik dat bladen horoscopen nooit konden kloppen, het is te algemeen, ik dacht dat die echte wel zouden kunnen kloppen, maar niet dus....
Da's mijn ervaring er mee, sindsdien geloof ik er niet in: ik lees het en denk dat oh, zal wel.... boeiend..
Oud 25-05-2004, 22:45
Shade
Shade is offline
horoscopen zijn echt enorme onzin....

weet nog tijdje terug
"een financieele meevaller deze week"

en wat gebeurde er? M'n fiets ging kapot en kon et zelf gaan betalen.

andere keer:
"Deze week gebeurd er iets dat je vrolijk zal stemmen"

en guess what? M'n oom ging dood...
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

tis niet zo dat elke week er iets tegenovergestelts gebeurde hoor
Oud 26-05-2004, 08:16
Raven
Raven is offline
hmmjah .. als voorspelling niet zozeer .. maar mijn karakterbeschrijving klopt griezelig goed ..

ik ben 'n ram ..
Oud 26-05-2004, 13:01
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Hahaha, horoscopen zijn echt onzin.
Ik heb eens 5 horoscopen voor een week beken alle 5 beweerde iets anders wat me die week zou gebeuren. Sommig espraken elkaar zelfs tegen, zo zei de een: Financieel gaat u er deze week iets op achteruit, en de ander zei: U krijgt deze week een grote financiele meevaller.
zo zie je maar het is gewoon verzonnen.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 26-05-2004, 13:13
Shade
Shade is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 26-05-2004 @ 09:16 :
hmmjah .. als voorspelling niet zozeer .. maar mijn karakterbeschrijving klopt griezelig goed ..

ik ben 'n ram ..
tsja dat heet toeval
ze maken karakter beschrijvingen die makkelijk kunnen kloppen bij veel mensen. Nou mijn karakter beschrijving klopt dus helemaal niet...
Oud 27-05-2004, 19:29
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Reverend schreef op 11-05-2004 @ 20:22 :
Ha Schorpioen! Er is ook nog een kleine kans dat je steenbok of kreeft bent, maar ik houd het voorlopig op het eerste.

Ik zelf geloof alles, ik ben namelijk een boogschutter.......

Nee even serieus, ik sluit me hierin helemaal bij mutant aan. De horoscopen in de Tina en de Story zijn natuurlijk onzin, mijn vriendin en ik hebben vorige week helemaal niet met ons haar gefrutseld, en ik pijns er niet over om te stoppen met roken zoals laatst in de story stond, want ik rook namelijk helemaal niet. Speciaal uitgetekende horoscopen kloppen wel degelijk. De horoscoop in de paravisie en in de para-astro klopt vrij goed. Bovendien, als je beide bladen naast elkaar legt, kun je zien dat er voor dezelfde sterrenbeelden ongeveer hetzelfde voorspeld wordt. Nou jij weer.
Oud 27-05-2004, 19:33
lady of the dark
Citaat:
Misty17 schreef op 25-05-2004 @ 16:44 :
Ik heb eens op internet laten berekenen welke sterren waar stonden op het punt van mijn geboorte en laten zeggen wat dat dan inhield, maar ik ben precies het tegenovergestelde.
Toen had ik zoiets van huh?
Eerst dacht ik dat bladen horoscopen nooit konden kloppen, het is te algemeen, ik dacht dat die echte wel zouden kunnen kloppen, maar niet dus....
Da's mijn ervaring er mee, sindsdien geloof ik er niet in: ik lees het en denk dat oh, zal wel.... boeiend..
Check de volgende dingen: Weet je zeker dat je geboorte datum klopt? Heb je weleens een bijna dood ervaring of een uitreding meegemaakt? Of een ernstig ongeluk? Weet je zeker dat het een goede site was? Moest je betalen? Hoe goed ken je jezelf? Het kan ook nog zijn dat die eigenschappen later er uit komen, dat had ik ook, vroeger klopte het nooit, nou ineens wel.
Oud 27-05-2004, 22:06
Lil'Girl
Lil'Girl is offline
Nee, is onzin.
Oud 27-05-2004, 23:41
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Nee
Oud 30-05-2004, 19:21
Milly
Milly is offline
Jup, ik lees ze altijd door en geloof ze ook....
En het enge is dat ze ook vaak uitkomen..
tenminste de ene wel de andere niet....
Oud 30-05-2004, 20:51
Gordijn
Gordijn is offline
Horoscopen is bullshit.

Je kunt niet van alle mensen tegelijk, die hetzelfde sterrebeeld hebben, voorspellen wat ze gaat overkomen.
Oud 30-05-2004, 21:56
Risce
Risce is offline
Laat ik het zo zeggen:

NEE!!!

Of, ho, laat ik het zo zeggen, dus wat ik eigenlijk als voorbeeld net ook wilde aandragen voordat ik heel hard nee riep:

Ik moest een brief van mijn nieuwe studie voor volgend jaar ontvangen, vorige maand: wel of niet aagenomen. Dus ik zit in de trein en lees de horoscoop in de metro. "Je krijgt slecht nieuws. het is niet het einde van de wereld." Nou, dus ik wacht op die brief. Geen brief. Later wel een brief: aangenomen.
Nee dus.

O, en het overgrote deel van de horoscopen, die niet persoonlijk getrokken worden, alles in bladen en teletext en internet etc dus, is computergegenereerd. Het programma kost 40 euro en wordt door alle redacties gebruikt. Een leuk internet voorbeeld is:
http://userpages.umbc.edu/~jdwyer1/cs491h/p2/index.php3
O, probeer het gerust 5 keer, dan weet je zeker dat het de hele lading dekt.....
Oud 02-06-2004, 18:35
lady of the dark
Citaat:
Risce schreef op 30-05-2004 @ 22:56 :
Laat ik het zo zeggen:

NEE!!!

Of, ho, laat ik het zo zeggen, dus wat ik eigenlijk als voorbeeld net ook wilde aandragen voordat ik heel hard nee riep:

Ik moest een brief van mijn nieuwe studie voor volgend jaar ontvangen, vorige maand: wel of niet aagenomen. Dus ik zit in de trein en lees de horoscoop in de metro. "Je krijgt slecht nieuws. het is niet het einde van de wereld." Nou, dus ik wacht op die brief. Geen brief. Later wel een brief: aangenomen.
Nee dus.

O, en het overgrote deel van de horoscopen, die niet persoonlijk getrokken worden, alles in bladen en teletext en internet etc dus, is computergegenereerd. Het programma kost 40 euro en wordt door alle redacties gebruikt. Een leuk internet voorbeeld is:
http://userpages.umbc.edu/~jdwyer1/cs491h/p2/index.php3
O, probeer het gerust 5 keer, dan weet je zeker dat het de hele lading dekt.....
Ik denk dat we het er met ons allen over eens kunnen zijn dat je de horoscoop in de metro met een korreltje zout moet nemen. Ga alleen af op speciaal getrokken horoscopen, en zelfs dan hoeft het één en ander niet persé uit te komen, omdat het soms erg precies komt met berekenen. Stel dat je een horoscoop laat trekken en je geeft als geboortetijd op dat je om 18:15 geboren bent. Het kan makkelijk zijn dat dat niet klopt en dat je er om 18:09 uur al was, maar dat het sterk naar boven af gerond is. Kan in de astrologie toch wel een verschil maken als je je horoscoop exact laat berekenen.
Oud 03-06-2004, 00:06
Shitonya
Shitonya is offline
Ieder normaal mens gelooft daar niet in, want het klopt heel zelden
Oud 03-06-2004, 01:43
Verwijderd
Nee, natuurlijk niet. Ten eerste is het crap te denken dat je uit de sterren je toekomst kunt lezen, ten tweede verschijnen horoscopen altijd in Privé- of Weekend-achtige blaadjes, verteld door een Corry Konings-lookalike, zodat je er überhaupt mee moet oppassen.
Oud 03-06-2004, 01:46
El Kim
El Kim is offline
Horoscoop? Bagger.

Regels voor berichten