Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 13:15
Charlottetje
Charlottetje is offline
hmm, oke
maar een ronald giphart en theo van gogh (oke, echt literair verantwoorde mensen noemen is wat anders, maar ik lees eigenlijk nooit columns, dus weet even geen ander voorbeeld) houden zich toch ook niet aan die regel?
Is dat dan echt zo'n strikt gegeven? Het voornaamste lijkt mij dat de lezer het stuk leuk vindt, maar goed.
Het ging mij ook meer om het algemeen, want Tisch geeft deze kritiek net zo goed bij 'gewone' verhalen namelijk, dus voor mij lijkt het net alsof hij daar geen onderscheid in maakt.

Charlotte
Oud 18-05-2004, 15:08
Tisch
Tisch is offline
het is geen regel, het is taalgevoel!?

"De zon scheen een heel klein beetje, maar daar gaf hij niet eens zo heel erg veel om. De kleine jongen wist wel hoelaat het al zou zijn als hij terug zou keren naar de boerderij, soms was hij wel eens te laat, zoals die laatste keer toen hij al om zes uur was vertrokken in de hele vroege morgen van die ene maandagochtend. "

Zie je nu wat ik bedoel?
Overbodige woorden?
Die zitten ook in jouw tekst, die zaten in LUh's column, die stonden in mijn oude verhalen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:33
Verwijderd
Wat ik bedoelde was dat overbodige woorden binnen een literair experiment noodzakelijk kunnen zijn, terwijl je bij een column veel sterker aan de vormconventies van het genre ben gebonden.

LUH-3417 - Maar dat overbodige woorden de leesbaarheid doen dalen zal ik niet tegenspreken.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:54
Tisch
Tisch is offline
ik had het tegen Charlotje
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:16
Verwijderd
Weet ik. Ik versterkte mijn punt door een overbodig bericht dat toch wat bijdroeg.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten