Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 10:15
Gewoon_Ik
Gewoon_Ik is offline
Hallo Beste Mensen,

Ik moet dit jaar ook examens doen en ik heb het profiel C&M.Ik mag geen onvoldoende meer hebben in mijn profieldeel omdat ik wiskunde (ook in mijn profiel deel) helaas met een 5.3 heb afgesloten.
Ik MOET nu een 5 halen voor frans12 (sta gemiddeld een 6.0) op mn CE om een 5.5 te staan.
Ik wil weten wie al een CE voor Frans12 heeft gedaan, en wat voor cijfer je hebt gehaald.Of als jullie nuttige tips hebben.Ik ben al begonnen met het oefenen uit de examenbundel.
Denken jullie dat die 5 makkelijk is om te halen?? of is frans CE erg moeilijk?
Ik ben erg zenuwachtig voor mij CE frans12 en het is de eerste CE die ik krijg op 19 mei!!

Laatst gewijzigd op 05-05-2004 om 10:23.
Advertentie
Oud 05-05-2004, 10:18
Briseïs
Briseïs is offline
Frans 1 CE? Ik neem aan dat je Frans 12 bedoelt?
Oud 05-05-2004, 10:21
Gewoon_Ik
Gewoon_Ik is offline
Ja sorry ik bedoel frans12!!
Oud 05-05-2004, 10:35
Balance
Balance is offline
Topictitel aangepast + verplaatst naar HAVO

Ik denk overigens dat het weinig zin heeft om te vragen wat anderen voor hun examens frans2 hebben gehaald, aangezien iedereen anders is: de één heel goed, de ander héél slecht en weer een ander zit er tussenin.
Maak idd heel veel oude examens, daar leer je veel van voor wat betreft de vraagstelling en de instinkers.
Oud 05-05-2004, 21:48
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Citaat:
Gewoon_Ik schreef op 05-05-2004 @ 11:15 :
Hallo Beste Mensen,

Ik moet dit jaar ook examens doen en ik heb het profiel C&M.Ik mag geen onvoldoende meer hebben in mijn profieldeel omdat ik wiskunde (ook in mijn profiel deel) helaas met een 5.3 heb afgesloten.
Ik MOET nu een 5 halen voor frans12 (sta gemiddeld een 6.0) op mn CE om een 5.5 te staan.
Ik wil weten wie al een CE voor Frans12 heeft gedaan, en wat voor cijfer je hebt gehaald.Of als jullie nuttige tips hebben.Ik ben al begonnen met het oefenen uit de examenbundel.
Denken jullie dat die 5 makkelijk is om te halen?? of is frans CE erg moeilijk?
Ik ben erg zenuwachtig voor mij CE frans12 en het is de eerste CE die ik krijg op 19 mei!!
This is my story !!!!!
alleen in sta nu een 5.3 en moet dus een minimaal een 5.7 halen.....
Oud 06-05-2004, 11:25
Stefanie
Stefanie is offline
Ik sta nu een 8,8 voor Frans en hoef dus maar een 2,2 te halen
Oud 07-05-2004, 11:20
anjali
anjali is offline
Kunnen jullie het geloven Frans 1,2 woensdag 19 december 13.30-16.00!!! Dat is over minder dan 2 weken al!!!

pff hoop dat ik slaag!
Oud 08-05-2004, 08:42
dummiedegum
dummiedegum is offline
december duurt anders nog heel lang

ik hoop dat je mei bedoelde
Oud 08-05-2004, 09:16
anjali
anjali is offline
jeetje schrijf ik december op!!!! Ik zeg het toch dit is verschikkelijk!!! Zometeen doe ik alles op het examen ook fout!
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh
Oud 10-05-2004, 13:12
dummiedegum
dummiedegum is offline
Relax!
Oud 11-05-2004, 13:26
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
hey ik sta ook een 6,0 en op ce moet een 5 halen...ik had gisteren examen van 2003 gemaakt en nu nagekeken...heb een 6,3! dus......kdenk dat ik het kan halen..
Oud 12-05-2004, 11:59
iechuhh
iechuhh is offline
hey, Ik ben Vorig jaar gezakt op nederlands dus ik weet wel hoe examens eruit zien..dus ook dat van frans vergis je er niet in ik heb in 6 jaar (doordat ik ben blijven zitten 6 jaar)...nog geen 1 onvoldoende voor frans gehaald..behalve het examen vorig jaar haalde ik een 5,1..ik sta nu een 7 gemiddeld..de teksten zijn best moeilijk..dus bereid je er goed op voor..soms krijg je een heel A-4tje vol met tekste en maar 2 vragen erbij erg klote dus..!
Oud 13-05-2004, 22:31
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Citaat:
iechuhh schreef op 12-05-2004 @ 12:59 :
hey, Ik ben Vorig jaar gezakt op nederlands dus ik weet wel hoe examens eruit zien..dus ook dat van frans vergis je er niet in ik heb in 6 jaar (doordat ik ben blijven zitten 6 jaar)...nog geen 1 onvoldoende voor frans gehaald..behalve het examen vorig jaar haalde ik een 5,1..ik sta nu een 7 gemiddeld..de teksten zijn best moeilijk..dus bereid je er goed op voor..soms krijg je een heel A-4tje vol met tekste en maar 2 vragen erbij erg klote dus..!
ja dat heb ik gemerkt....ik heb oude examens gemaakt (2003-I)
ik vond het erg moeilijk , maar toch had ik voldoende...was er blij mee

je moet gewoon je woordenschat verbeteren....mijne is niet zo best
Oud 14-05-2004, 09:33
iechuhh
iechuhh is offline
Ja idd woordenschat heel belangrijk ik zat er vorig jar heel erg mee heb echt compleet ieder woord opgezocht dat ik niet kende... niet doen gewoon beetje naar de hele zin kijken!
Oud 14-05-2004, 09:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
iechuhh schreef op 14-05-2004 @ 10:33 :
Ja idd woordenschat heel belangrijk ik zat er vorig jar heel erg mee heb echt compleet ieder woord opgezocht dat ik niet kende... niet doen gewoon beetje naar de hele zin kijken!
met het oefenen voor de examens zoek ik ook helemaal niks op (heb niet eens woordenboeken bij de hand).
Zo leer je naar het tekstverband te kijken ipv naar elk specifiek woordje.
Oud 14-05-2004, 20:30
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-05-2004 @ 10:42 :
met het oefenen voor de examens zoek ik ook helemaal niks op (heb niet eens woordenboeken bij de hand).
Zo leer je naar het tekstverband te kijken ipv naar elk specifiek woordje.

ja ik zoek ook geen woordjes op...! alleen als ik de antwoord weet maar niet weet wat het betekent ga ik ff opzoeken..!
Oud 16-05-2004, 12:40
cindy1986
cindy1986 is offline
Ik heb ook Frans12, ik heb misschien wel wat tips voor je.
Je hebt ongeveer 3 min per vraag (volgens mijn leraar) Voordat je begint te lezen moet je eerst kijken hoeveel vragen er bij de tekst horen. Als je een vet lange tekst hebt, met maar 1 vraag, moet je eerst de vraag lezen en dan gaan 'scannen' (of hoe je dat noemt) dus de tekst overkijken. Meestal staat het antwoord op een vraag in 2 zinnen uitgelegd.
Als je 5 vragen hebt, heb je 15 min. Ik lees de tekst dan wel helemaal.
Met open vragen moet je geen lange antwoorden geven. Volgens mij wordt de eerste zin nagekeken.
Niet alle woorden opzoeken, maar de woorden die je echt nodig hebt om een vraag te beantwoorden.
En heel veel oefenen. Ik haal zelf veel examen van internet, en ik kan nu een stuk sneller lezen dan eerder.
Heel veel succes iedereen!!!
Oud 16-05-2004, 21:50
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
de normering van frans is best soepel dus jullie moeten je niet zo druk maken om frans!
Oud 17-05-2004, 13:15
Frank_YY
Frank_YY is offline
p€€pz;,..

RelaaaaX 4 frans..
Was nooit zo g0ed met textjes..
Maar de meeste examentekstjes vallen reuze mee..

Weet niet in h0everre ik iemand heraal nu .., maar

Lees eerst de vragen goed, zodat je terwijl je de tekst leest je
erop kan oriënteren..
En het is beter om de woorden die je in de vraag zelf niet snapt
op te zoeken, dan dingen uit de tekst..
Dus ga niet alle w00rden in je w00rdenboek opzoeken

g0ed concentreren e.d., dan gaat het jullie allemaal lukken!

MaG zelf 'n 3,3 halen, dus maak me niet z0w heel druk

SuC^6 allen!
Oud 17-05-2004, 14:25
anjali
anjali is offline
duidelijkheid hier over:

Morgen eerste examen van dit jaar:
Havo: Frans 1,2: 13.30-16.00.

Veel Succes Allemaal!
Oud 17-05-2004, 15:21
Frank_YY
Frank_YY is offline
Citaat:
anjali schreef op 17-05-2004 @ 15:25 :
duidelijkheid hier over:

Veel Succes Allemaal!

Wááááááát??

Frans1,2 is op woensdag 19 mei heb ik me laten vertellen...
En das dus overm0rgen...

Scherp blijven h00r!! mevr0uw anjali
Oud 17-05-2004, 17:52
anjali
anjali is offline
aaaaaaaaaaaaaaaaaah je hebt gelijk! Ik word gek van mezelf!
Oud 17-05-2004, 17:52
anjali
anjali is offline
kloppen de tijden wel?
Oud 18-05-2004, 11:19
yliek
yliek is offline
Citaat:
anjali schreef op 07-05-2004 @ 12:20 :
Kunnen jullie het geloven Frans 1,2 woensdag 19 december 13.30-16.00!!! Dat is over minder dan 2 weken al!!!
Nee dat is morgen al Ik begin nu wel kriebels te krijgen, hoewel ik teksten het makkelijkste gedeelte vindt van Frans. Succes ermee!
Oud 18-05-2004, 11:51
Fantôme
Fantôme is offline
ik heb geen fa12... dus mijn examens beginnen de 24e met duits.
maar ik wil die mensen die wel fa12 hebben heel erg veel succes toewensen morgen!!!! (F) You can do it!!

xxx wen
Oud 18-05-2004, 11:57
b2k_lay_d
b2k_lay_d is offline
ikben zooo bang
ik zou eigenlijk een 8 ofzo staan...maar had een x een spiekbrief gemaakt (en betrapt ) ik had toen wel geleerd...maar voelde me zekerder met spiekbrief (had het neit eens nodig ) dom dom dom...spijt maar pech. kan de tijd niet terugdraaien.

mar ik sta nu een 6,4 en ik maak me ook zorgen.
ik ben erg zwak in texten. begrijp er NOOOOIT wat van
komt altijd in tijdnood. de lerarres zei het ook altijd tegen me, dat ik echt moet oppassen omdat ik TE sloom ben in texten.
en zoek teveel woordjes op

maar gelukkig heb ik duits en frans.
voor duits moet ik een 3 halen en als dat gelukt is mag frans weg. maar liever heb ik voor beide een goed cijfer ..

nou ik wens jullie en mezelf veel succes
het moet ons wel lukken......hoop ik...
xxx
Oud 18-05-2004, 17:39
Babette
Babette is offline
Ik sta een 6.7 en mag dus een 4.3 halen, ging een examen van vorig jaar maken, had een 4.9 hehe achja, tis genoeg! Kzie t morgen wel...Maak me dr echt niet druk over!

Enne anjali....doe niet zo overdreven man, relax gewoon!!!!!!!!!!

Owja....iedereen succes morgen
Oud 18-05-2004, 18:13
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Ik voel me vet relaxed... had vorig jaar een 7.8 voor examen frans
Oud 18-05-2004, 18:19
demongrl
demongrl is offline
Ik voelde me eerst nog redelijk relaxed voordat ik hier naar deze pagina kwam. Nu vette crisis!! Ik sta dus een 4 voor frans (mijn enige slechte cijfer btw) en dus moet ik een 7 halen. En ik kan me niet concentreren door de hoofdpijn die ik al bijna een week heb. En als ik nu zak, kan ik het jaar niet opnieuw doen, omdat ik al in de 4de ben blijven zitten. Stress stress!! Ik zal heel mn leven achter de kassa blijven zitten of erger ik word een gemeentewerker. Nou ja, leraar worden is nog erger, maar dat ga ik alleen maar doen als er bij die andere twee banen geen mensen meer nodig zijn.

En voor de rest veel succes morgen..
Oud 18-05-2004, 18:50
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
demongrl schreef op 18-05-2004 @ 19:19 :
Ik voelde me eerst nog redelijk relaxed voordat ik hier naar deze pagina kwam. Nu vette crisis!! Ik sta dus een 4 voor frans (mijn enige slechte cijfer btw) en dus moet ik een 7 halen. En ik kan me niet concentreren door de hoofdpijn die ik al bijna een week heb. En als ik nu zak, kan ik het jaar niet opnieuw doen, omdat ik al in de 4de ben blijven zitten. Stress stress!! Ik zal heel mn leven achter de kassa blijven zitten of erger ik word een gemeentewerker. Nou ja, leraar worden is nog erger, maar dat ga ik alleen maar doen als er bij die andere twee banen geen mensen meer nodig zijn.

je mag altijd zakken ook al ben je in de vierde blijven zitten
Oud 18-05-2004, 19:47
cindy1986
cindy1986 is offline
Citaat:
demongrl schreef op 18-05-2004 @ 19:19 :

Je slaagt ookwel met een onvoldoende hoor. Dus geen paniek
Heb je vaker last van hoofdpijn? Want misschien komt het door de stress dat je er last van hebt. Ik ben namelijk vet zenuwachtig en ik wordt dan misselijk en heb dan (lichte) koppijn.
Als je niet mag blijven zitten (weet niet hoe dat allemaal zit}), kun je denk ik ook wel sprinthavo doen. Succes!
Oud 18-05-2004, 20:22
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Citaat:
anjali schreef op 17-05-2004 @ 15:25 :
duidelijkheid hier over:

Veel Succes Allemaal!

dankje!!!!!!!!!!
Oud 18-05-2004, 20:24
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 18-05-2004 @ 12:51 :
ik heb geen fa12... dus mijn examens beginnen de 24e met duits.
maar ik wil die mensen die wel fa12 hebben heel erg veel succes toewensen morgen!!!! (F) You can do it!!

xxx wen

dankje!

24ste heb ik ook Du en Sk
Oud 18-05-2004, 21:03
Verwijderd
Citaat:
yliek schreef op 18-05-2004 @ 12:19 :
Nee dat is morgen al Ik begin nu wel kriebels te krijgen, hoewel ik teksten het makkelijkste gedeelte vindt van Frans. Succes ermee!
ja idd.. hier ook, ik vind het t moeilijkste deel.. eerlijk gezegd moeilijker dan spreken.. bibberbibber
Succes iedereen!
Oud 19-05-2004, 10:27
Fantôme
Fantôme is offline
ik heb dan wel geen examen, maar ben wel benieuwd hoe het met jullie is gegaan... dus vertellen jullie dat nog ff na het examen? en gaan er nog mensen hun antw. checken?
succes!
liefs, wen
Oud 19-05-2004, 14:45
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Hoe ist gegaan met jullie examen?
Oud 19-05-2004, 14:59
Fantôme
Fantôme is offline
ze zijn nu klaar volgens mij ben ook benieuwd.
Oud 19-05-2004, 15:26
Verwijderd
Hoi hoi!
nou heb dus mn examen gehad.
begon een kwartier voor tijd (kwart over een dus) wel zenuwachtig te worden hoor Maar het viel me dus allemaal wel mee. Om vijf uur komen de antwoorden op internet. Heb alles op mn examenopgaven gezet dus ga het wel controleren. Wil wel een beetje een indicatie hebben. Het viel dus wel mee voor mn gevoel, maar nu ben ik weer bang dat ik t daardoor verkeerd inschat en dus slecht gemaakt heb. Maar dat zien we rond vijfen dan wel weer.
Hoe ging het bij de rest?

[edit]vond wel dat ik weinig schrijfruimte had en heb wel bijna alle tijd benut. Ging tien voor vier pas weg ofzo..[/edit]
Oud 19-05-2004, 15:32
ladii_inge
ladii_inge is offline
Heb me examen ook net gehad... inderdaad TE weinig schrijfruimte jah!

Antwoorden staan al op internet... kom op een 5.3/5.4 uit (vergelijk met norm van vorige twee jaren...) en mag een 4.3 halen dusss... onderwerpen waren wel fijn... beetje op de jeugd gericht...
Oud 19-05-2004, 15:35
spinnie
spinnie is offline
ook net examen frans gedaan...
heb antwoorden van de open vragen bekeken...
durf nie meer verder te kijken
kziewel
Oud 19-05-2004, 15:39
JustMitch
JustMitch is offline
hmmmm net examen gehad... kweet niet viel niet echt zeer tegen maar vond et ook niet makkelijk ofzow.. moet een 5,5 hebben en k weetniet of dat er wel inzit......
Oud 19-05-2004, 15:40
Verwijderd
waar bekijken jullie dan de antwoorden?
Oud 19-05-2004, 15:42
demongrl
demongrl is offline
ik weer.. ik was zooow zenuwachtig dat ik vergeten was dat je een kwartier voor het examen aanwezig moest zijn..
Ik schaamde me dood, iedereen zat al netjes klaar en dan kom ik er aangesjouwd met tas (wat je volges mij niet es bij je mag hebben en mn mobieltje).. woa, dat was mijn start van de examenweek. Maar natuurlijk ook de mensen van duits 1,2 succes...
Ik vond het examen btw best wel meevallen.. de teksten waren niet zow heel lang en er zaten niet zo heel veel ingewikkelde woorden in.
Oud 19-05-2004, 15:43
Frank_YY
Frank_YY is offline
JeeeeeeeeeJ Khad 36 van de 45 punten..
Togh wel lekker
Hoop dat ik een 7,3 heb...
Dan sta ik namelijk een 8 op me rapportje
Kun je ook al ergens je cijfer (ongeveer) berekenen?
Weet iemand dat?

ThQz
Oud 19-05-2004, 15:58
Tiño
Tiño is offline
viel best wel mee, heb net ff gekeken maar een 4,6 moet er wel in zitten dacht ik zo...idd we erg krappe schrijfruime, verder zag k wel een paar antwoorden die ik totaal verkeerd heb zoals met die sportschoenen
Oud 19-05-2004, 16:02
---Lisette99---
---Lisette99--- is offline
Citaat:
Frank_YY schreef op 19-05-2004 @ 16:43 :
JeeeeeeeeeJ Khad 36 van de 45 punten..
Togh wel lekker
Hoop dat ik een 7,3 heb...
Dan sta ik namelijk een 8 op me rapportje
Kun je ook al ergens je cijfer (ongeveer) berekenen?
Weet iemand dat?

ThQz
Same here...ik moest ook een 7,3 halen voor een 8!!
En gelukt!! Had namelijk 34 punten!! Volgens www.eindexamen.nu is dat iets tussen de 7.3 en de 8.8!!!

Leuk begin van de examens zou ik zeggen!! Whoehoe!!!
Oud 19-05-2004, 16:04
Frank_YY
Frank_YY is offline
jazeker..gefeliciteerd
Oud 19-05-2004, 16:05
Verwijderd
woepie!
31 punten.
dat is volgens www.havovwo.nl tussen de 6,7 en een 8,2
dus iig voldoende..
joepie!
Oud 19-05-2004, 16:13
zita swoon
zita swoon is offline
ik was echt heel erg zenuwachtig want ik haalde steeds 4en voor mn oefenexamens!
Maar ik heb 30 punten en ik heb tussen de 6.5 en 8! Dus ik sta iig een 7
Oud 19-05-2004, 16:16
Frank_YY
Frank_YY is offline
ja mijn oefenexamens waren ook veel lager..
komt denk ik omdat je op het examen veel scherper bent..
hoop dat dat voor economie, wiskunde, aardrijkskunde, geschiedenis.. enzo ook geldt..

Regels voor berichten