Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2002, 15:52
italianboy
italianboy is offline
Ik kom regelmatig vroegere schoolgenoten van t gymnasium tegen en zie nou ze studeren dat ze zichzelf echt tof zijn gaan vinden.
Op de middelbare school waren het echt de grootste dweeps en nu ze studeren hebben ze zichzelf maar omgedoopt in hip, cool en gaaf..

Voor de mensen die begrijpen wat ik bedoel: je merkt aan hun houding, blik in hun ogen; praatjes die ze opeens hebben, denken dat elk meisje je leukt vindt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2002, 15:54
Chelsea
Chelsea is offline
bij ons is het juist "stoer" als je een drop out ben
Oud 01-06-2002, 16:08
Stevill
Stevill is offline
een handomdraai attitude noem ik het en ik weet dondersgoed wat je bedoelt en erger me behoorlijk aan zulk volk 3 jaar geleden werden ze de puistjes nog van het hoofd gelachen en nou kijken ze je aan vanuit hun onzekerheids verloochende autootjes enz. erg triest ja
Oud 01-06-2002, 16:15
Verwijderd
Jah idd, heeeel storend, van die mensen die zich ineens heel " stoer" of ballerig gaan gedragen en allemaal praatjes hebben omdat ze studennnntttt zijn..ulgh
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 16:34
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
mischien denken ze op hun nieuwe opleiding een nieuwe start te maken ofzo...
Oud 01-06-2002, 16:57
Faery
Faery is offline
Ik ken zogauw geen zojuist-student-geworden mensen

... *wacht in spanning af hoe Dwarfie-de-faerybroer gaat worden volgend jaar :]*
Oud 01-06-2002, 17:04
beuk
beuk is offline
Ik heb nauwelijks nog contact met mensen van school dus ik zou niet weten of veel mensen heel erg veranderd zijn..

Ik denk wel dat het goed mogelijk is dat sommigen een nieuwe start maken ofzo.. dat ze op hun school niet helemaal in hun element waren. Ik denk dat dat verder weinig te maken heeft met het feit dat ze studeren, zo speciaal is dat namelijk niet..

Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat een meisje op een jongen zou vallen alleen maar omdat hij student is. Wat zegt dat nou?
Oud 01-06-2002, 17:46
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
beuk schreef:
[B

Ik denk wel dat het goed mogelijk is dat sommigen een nieuwe start maken ofzo.. dat ze op hun school niet helemaal in hun element waren. Ik denk dat dat verder weinig te maken heeft met het feit dat ze studeren, zo speciaal is dat namelijk niet..

[/B]
ik denk juist dat ze zich overwaarderen; ze zijn "onderdrukt" op de middelbare school en nu moeten ze het dubbel terug pakken..

bahh
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 17:47
Roos
Roos is offline
Citaat:
beuk schreef:
Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat een meisje op een jongen zou vallen alleen maar omdat hij student is. Wat zegt dat nou?
Het enige wat je dan weet is dat hij goed/makkelijk kan leren. Dat is in mijn ogen geen reden om op iemand te vallen.
Oud 01-06-2002, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef:

... *wacht in spanning af hoe Dwarfie-de-faerybroer gaat worden volgend jaar :]*
*same here*
of nouja, mn neef dan.. maar die is gewoon hetzelfde gebleven, even ziek en even irritant
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 18:40
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
beuk schreef:

ik geloof dan ook eerder in zoiets...... nouja, ik zal volgend jaar eens opletten , maar je hebt er verder toch geen last van?? en als de persoon in kwestie zich er nou gelukkiger mee voelt, wat maakt dat dan uit??? ik bedoel, dat ie denkt dat meisjes hem sneller leuk vinden en dat is niet zo merkt ie dat gauw genoeg, en als dat wel zo is dan is die verandering misschien wel daardoor gekomen....
Oud 02-06-2002, 08:39
S
S is offline
Tja. Misschien willen ze een nieuwe start maken en doen ze vanaf het begin al zo tof om in de smaak te vallen bij de juiste mensen .
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 10:01
KazzZ
KazzZ is offline
kweet eigenlijk niet, tis me nog niet zo erg opgevallen Moet nog maar ff een paar jaartjes wachten, misschien dat ik het dan merk
Oud 02-06-2002, 11:57
shanli
shanli is offline
Citaat:
Faery schreef:

Oud 02-06-2002, 16:52
Pippeloentje
Pippeloentje is offline
Ik vind dat er niks mis mee is...moeten ze zelf weten. Als het maar een houding is kunnen ze die toch niet eeuwig volhouden. En dat over die nieuwe start vind ik niet zo gek, kvind t ook wel logisch eigenlijk dat ze zich dan zo gaan gedragen. Alles is nieuw, bijna niemand die je kent.
Oud 02-06-2002, 16:58
]{ing
]{ing is offline
ik zoek een fatsoenlijke manier om deze post te verwoorden..

maar het lukt niet

laat ik dan maar zeggen dat ik niemand ken die gaat studeren...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 18:32
eztah
eztah is offline
Ik vind het erg triest dat je denkt dat je als student zijnde meer aanzien hebt, of dat probeert te verkrijgen.
Ik begrijp ook niet waarom je dat zou doen. Vroeger konden alleen rijke mensen studeren, en geld was aanzien, maar dat is nu veel minder zo..
Nee, ik weet het niet
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 21:22
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Chelsea schreef:
bij ons is het juist "stoer" als je een drop out ben
Dat is altijd zo op het vmbo.........
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 21:27
Verwijderd
Ach, als die mensen zich daarop willen laten voorstaan, dan moeten ze dat maar doen. Ik zou het in ieder geval niet doen. Ik ben me terdege bewust van m'n bevoorrechte positie maar ik zie niet in wat die positie sec voor status verleent. Het gaat om wat je presteert.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 20:15
konflict
konflict is offline
Op zich kan ik me er wel iets bij voorstellen. Als je 6 jaar lang niet wordt geaccepteerd, lijkt 't me ook dat je het idee hebt een nieuwe start te gaan maken waarbij je wel in de smaak valt bij anderen. Het probleem met deze mensen is echter vaak dat het slechts uiterlijke schijn is, een ballon die later toch wel weer wordt doorgeprikt. Zo was het ook bij een jongen bij mij uit de klas, die tegelijk met mij een jaar is blijven zitten. Hij heeft een compleet gebrek aan enige vorm van persoonlijkheid en humor, en probeerde daarom zo krampachtig mogelijk de 'populaire' mensen na te doen. Hiermee hoopte hij in de smaak te vallen bij onze nieuwe klasgenoten. Tot mijn grote verbazing lukte dit ook; maar na een maand of 2 was hij weer terug bij af, toen ook zijn nieuwe 'vrienden' zich realiseerden hoe hij werkelijk in elkaar stak.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 21:04
Built to last
Built to last is offline
ik vind studenten meestal zwaar irritant, en vindt het ook hoogst abobinabel hoe ze op elk punt uiterst discutabel reageren. ow...en hockey is ook stom
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 21:14
Secreet
Secreet is offline
ik vind er wel een punt inzitten...Vooral als ze als middelbare scholieren absoluut nul komma nul eigen leven en zeggenschap hadden, en zich suf leerden, en nu op universiteit na de eerste 2 jaren eraf wordt gekickt omdat je te weinig motivatie meer hebt en niet slim genoeg bent

sorry, binnenpretje
Oud 03-06-2002, 21:58
ratjas
ratjas is offline
Citaat:
italianboy schreef:
Ik kom regelmatig vroegere schoolgenoten van t gymnasium tegen en zie nou ze studeren dat ze zichzelf echt tof zijn gaan vinden.
Op de middelbare school waren het echt de grootste dweeps en nu ze studeren hebben ze zichzelf maar omgedoopt in hip, cool en gaaf..

Voor de mensen die begrijpen wat ik bedoel: je merkt aan hun houding, blik in hun ogen; praatjes die ze opeens hebben, denken dat elk meisje je leukt vindt..
Vind je deze mensen ook irritant/onuitstaanbaar/etc als ze opzich altijd wel dat hippe gave en coole in zich hadden, maar als dat bijv. een aantal jaren onderdrukt is geweest om de 1 of andere reden? mogen ze dan niet laten blijken dat ze zichzelf weer op de rails hebben gekregen, als ze in die situatie zouden hebben verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 22:04
-Will-
-Will- is offline
Ghehe.

Laat ze maar, als zij dat nou leuk vinden...?

Onderaan op de sociale ladder blijven ze toch wel, dan toch binnen hun eigen verenigingetjes.
Oud 03-06-2002, 22:14
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
SixOhFour schreef:
Ghehe.

Laat ze maar, als zij dat nou leuk vinden...?

Onderaan op de sociale ladder blijven ze toch wel, dan toch binnen hun eigen verenigingetjes.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2002, 21:11
ratjas
ratjas is offline
Vind je deze mensen ook irritant/onuitstaanbaar/etc als ze opzich altijd wel dat hippe gave en coole in zich hadden, maar als dat bijv. een aantal jaren onderdrukt is geweest om de 1 of andere reden? mogen ze dan niet laten blijken dat ze zichzelf weer op de rails hebben gekregen, als ze in die situatie zouden hebben verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 21:36
Ninnoc
Ninnoc is offline
Ik ben het met je eens dat het belachelijk is ineens stoer te doen omdat je student bent... maarhet volgende kan ook

(ik ben nog geen studente maar zal in voorbeeld basisschool en middelbare school ervaring gebruiken)
op de basisschool werd ik gepest, ik ging daardoor geen mensen nadoen ofzo maar was wel stil. Op de middelbare school kreeg ik andere vrienden en nu ben ik het drukste meisje van vwo, heb altijd een mening die ik ook graag verkondig enz.

Veel mensen die mij niet kennen vinden mij arrogant of een huppelkut. Maar ik feite ben ik niet erg verandert maar durf ik me meer te uiten, als het vanwege die reden is dat mensen opeens ´stoer´zijn dan vind ik dat enkel een positieve zaak
Oud 06-06-2002, 07:51
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
Ik ben het met je eens dat het belachelijk is ineens stoer te doen omdat je student bent... maarhet volgende kan ook

(ik ben nog geen studente maar zal in voorbeeld basisschool en middelbare school ervaring gebruiken)
op de basisschool werd ik gepest, ik ging daardoor geen mensen nadoen ofzo maar was wel stil. Op de middelbare school kreeg ik andere vrienden en nu ben ik het drukste meisje van vwo, heb altijd een mening die ik ook graag verkondig enz.

Veel mensen die mij niet kennen vinden mij arrogant of een huppelkut. Maar ik feite ben ik niet erg verandert maar durf ik me meer te uiten, als het vanwege die reden is dat mensen opeens ´stoer´zijn dan vind ik dat enkel een positieve zaak
Inderdaad... mensen ontwikkelen zich nu eenmaal en krijgen een ander perspectief van zichzelf. Hierdoor gaan ze zich "anders" gedragen. En om heel eerlijk te zijn, als iemand dat niet leuk vind, vraag ik me af waar die iemand mee bezig is, iedereen moet toch lekker zelf weten hoe ze zijn?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 08:12
Verwijderd
Omdat als iemand naar een nieuwe school gaat, hij zelf z'n imago kan bepalen..

Als je vanaf het begin van het jaar diet alsof je ene dombo bent, dan blijf je dat..

Als je vanaf het begin stoer doet, dan blijf je dat..

Mensen die gaan sneller overdinge nadenken als ze verder gaan studeren...

Ben jij btw bang voor concurentie ofzo?

Wat ik vaak merk is dat de patsers van toen, de sukkels van nu zijn..
En de sukkels van toen, nu het mees gerespecteerd worden
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 09:03
beuk
beuk is offline
Citaat:
Built to last schreef:
ik vind studenten meestal zwaar irritant, en vindt het ook hoogst abobinabel hoe ze op elk punt uiterst discutabel reageren. ow...en hockey is ook stom
offtopic

wat komt deze zin ongelofelijk onnatuurlijk over..
Oud 06-06-2002, 09:39
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Built to last schreef:
Dus....

Argumentering ontbreekt...
Juiste interpunctie is niet geheel aanwezig...

Wat wil je nou eigenlijk zeggen?? Erg kortzichtig ben je in ieder geval wel...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 09:42
biertjehappen
biertjehappen is offline
Omdat we nou eenmaal een stuk stoerder zijn?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 09:46
beuk
beuk is offline
Ik heb er nog even over nagedacht en kom nog met een tweetal theorieen (naast de 'nieuwe start' zoals boven staat).

Citaat:
McLaren schreef:
Wat ik vaak merk is dat de patsers van toen, de sukkels van nu zijn..
En de sukkels van toen, nu het mees gerespecteerd worden
Studeren is een wat serieuzere aangelegenheid dan de middelbare school. Op school waren de populaire types, hoe je het ook wendt of keert, toch voornamelijk de brutale, opstandige types. Op een uni werkt dat gewoon niet: je kunt niet spijbelen want alles is vrijwillig, je hoeft tentamens niet te maken want je kunt ze zo vaak over doen als je wilt, en je zet jezelf nogal voor lul als je je in de collegezaal enorm kinderachtig gaat opstellen. Nu zal iedereen ongetwijfeld roepen dat deze dingen uberhaupt niet cool zijn, en daar ben ik het ook mee eens, maar kijk maar eens rond op je school..

Tevens zullen er ongetwijfeld een hoop mensen zijn die op de middelbare school een buitenbeentje waren. De technische nerds, excentrieke personen met exotische hobby's, etc..
Op een vervolgstudie komen ze allemaal bij elkaar zodat ze zich heel normaal voelen. De informatica nerds praten in het cafe over tcp/ip protocollen en astrologen over de grote beer of weet ik veel wat.. dit is misschien wat vergezocht maar ik denk dat het opbouwen van een nieuw sociaal leven voor veel mensen zo een stuk makkelijker wordt waardoor ze zich ook weer zelfverzekerder voelen.

Laatste voetnoot voor de persoon die er de verenigingen weer bij wil betrekken: personen die niets presteren worden binnen de vereniging meestal óók als kneuzen gezien. Ik kan helaas niet verder op je ingaan, omdat je het bij vaag gebral over 'onderaan de sociale ladder' houdt. Als je niets zinnigs te melden hebbt, hou dan je mond.. (volgens mij is dat zelfs een forumgebod).
Oud 06-06-2002, 09:49
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
Kubstudent schreef:

Erg kortzichtig ben je in ieder geval wel...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 09:54
beuk
beuk is offline
Citaat:
Built to last schreef:

Wat studeer je, als ik vragen mag, je profiel zegt dat je student bent?
Oud 06-06-2002, 10:18
Verwijderd
ik ken dat woord stoer niet eens ik heb schijt aan alles als zij denken dat ze beter zijn laat ze dat dan maar denken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 10:27
Li
Li is offline
tjah het kan ook onzekerheid zijn ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 10:59
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
nieuwe ronde neiuwe kansen... als je eenmaal in het hokje kneus geduwd zit kom je er niet meer vanaf.. maar ga je naar een andere school dan heb je weer een frisse start iets dat menigeen aantrekt om zichzelf een ander imago aan te meten..
Oud 06-06-2002, 11:09
Verwijderd
Ik zie niet in waarom je 'stoer' zou zijn door iets formeels. Het feit dat je ingeschreven staat aan een universiteit betekent op zich niets, er zitten gigantische (simpele) eikels op de uni, op zich zegt dat niveau niets. Ik heb sowieso een hekel aan mensen die zich laten voorstaan op iets waar ze (nog) niets voor hebben hoeven doen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 13:20
Verwijderd
Citaat:
italianboy schreef:

ik val niet op studenten vind ze nogal bleh..

maar ja studenten zullen ook nie op mij vallen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:32
damaetas
damaetas is offline
misschien voelen ze zich beter in hun vel, met nieuwe vrienden.

ik weet het ni, ik zie niet zoveel mensen van vorig jaar meer, bevalt me best.
Oud 06-06-2002, 17:35
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
biertjehappen schreef:
Omdat we nou eenmaal een stuk stoerder zijn?
amen zeg maar
Oud 07-06-2002, 18:28
cerys
cerys is offline
BALLETJES!!!!!!!!!!!

frijselijk.. maar goed
Oud 07-06-2002, 18:36
Nuck
Nuck is offline
Om eerlijk te zijn vind ik studenten wel de leukste jongens . Naja, dan moeten ze ook wel écht leuk zijn, natuurlijk .
Oud 07-06-2002, 18:36
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
InCuBuZ schreef:
BALLETJES!!!!!!!!!!!

frijselijk.. maar goed
en in je soep vind je ze lekker..

beetje tegendraads
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 00:56
biertjehappen
biertjehappen is offline
Ik zeg toch! wij zijn gewoon eenmaal stoerder! Leef er nou maar mee kerel, er s niks aan te doen helaas
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 20:54
ratjas
ratjas is offline
gelukkig zien niet alle studenten eruit of ze student(lees: domme hollandse hockeykak) zijn!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 10:02
marlies
marlies is offline
Citaat:
Kubstudent schreef:

Inderdaad... mensen ontwikkelen zich nu eenmaal en krijgen een ander perspectief van zichzelf. Hierdoor gaan ze zich "anders" gedragen. En om heel eerlijk te zijn, als iemand dat niet leuk vind, vraag ik me af waar die iemand mee bezig is, iedereen moet toch lekker zelf weten hoe ze zijn?

Ja inderdaad, gewoon niet zo zeiken en ergeren. Laat ze toch lekker.
Oud 09-06-2002, 10:22
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
marlies schreef:

Ja inderdaad, gewoon niet zo zeiken en ergeren. Laat ze toch lekker.
ik laat ze toch ook, ben de laatste die er iets van zou zeggen. Maar van binnen denk ik; wat doe je nou opeens achterlijk, vroeger was je heel aners, nu ben je opeens die protobral student, die denkt dat ie binky billy is.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 17:33
Lily
Lily is offline
Ik heb het ook gemerkt bij m'n beste vriend...die studeert sinds dit jaar en is opeens nog arroganter en hij heeft allemaal van die sotmme 'studenten-uitspraken'. Ik erger me er dood aan en als ik er wat van zeg, krijg ik te horen 'je lacht me nu wel uit...maar let maar op, volgend jaar ben je hetzelfde'. Ik ga volgend jaar namelijk in Leiden studeren... Nouja, ik ga me iig niet zo erg laten beinvloeden als hij..opeens VVD stemmen omdat je studeert enzo . Kusss, San.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten