Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Ik vind dat er niks mis mee is...moeten ze zelf weten. Als het maar een houding is kunnen ze die toch niet eeuwig volhouden. En dat over die nieuwe start vind ik niet zo gek, kvind t ook wel logisch eigenlijk dat ze zich dan zo gaan gedragen. Alles is nieuw, bijna niemand die je kent.
|
Op zich kan ik me er wel iets bij voorstellen. Als je 6 jaar lang niet wordt geaccepteerd, lijkt 't me ook dat je het idee hebt een nieuwe start te gaan maken waarbij je wel in de smaak valt bij anderen. Het probleem met deze mensen is echter vaak dat het slechts uiterlijke schijn is, een ballon die later toch wel weer wordt doorgeprikt. Zo was het ook bij een jongen bij mij uit de klas, die tegelijk met mij een jaar is blijven zitten. Hij heeft een compleet gebrek aan enige vorm van persoonlijkheid en humor, en probeerde daarom zo krampachtig mogelijk de 'populaire' mensen na te doen. Hiermee hoopte hij in de smaak te vallen bij onze nieuwe klasgenoten. Tot mijn grote verbazing lukte dit ook; maar na een maand of 2 was hij weer terug bij af, toen ook zijn nieuwe 'vrienden' zich realiseerden hoe hij werkelijk in elkaar stak.
|
![]() |
|
ik vind er wel een punt inzitten...Vooral als ze als middelbare scholieren absoluut nul komma nul eigen leven en zeggenschap hadden, en zich suf leerden, en nu op universiteit na de eerste 2 jaren eraf wordt gekickt omdat je te weinig motivatie meer hebt en niet slim genoeg bent
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() sorry, binnenpretje ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Vind je deze mensen ook irritant/onuitstaanbaar/etc als ze opzich altijd wel dat hippe gave en coole in zich hadden, maar als dat bijv. een aantal jaren onderdrukt is geweest om de 1 of andere reden? mogen ze dan niet laten blijken dat ze zichzelf weer op de rails hebben gekregen, als ze in die situatie zouden hebben verkeerd?
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben het met je eens dat het belachelijk is ineens stoer te doen omdat je student bent... maarhet volgende kan ook
(ik ben nog geen studente maar zal in voorbeeld basisschool en middelbare school ervaring gebruiken) op de basisschool werd ik gepest, ik ging daardoor geen mensen nadoen ofzo maar was wel stil. Op de middelbare school kreeg ik andere vrienden en nu ben ik het drukste meisje van vwo, heb altijd een mening die ik ook graag verkondig enz. Veel mensen die mij niet kennen vinden mij arrogant of een huppelkut. Maar ik feite ben ik niet erg verandert maar durf ik me meer te uiten, als het vanwege die reden is dat mensen opeens ´stoer´zijn dan vind ik dat enkel een positieve zaak
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Omdat als iemand naar een nieuwe school gaat, hij zelf z'n imago kan bepalen..
Als je vanaf het begin van het jaar diet alsof je ene dombo bent, dan blijf je dat.. Als je vanaf het begin stoer doet, dan blijf je dat.. Mensen die gaan sneller overdinge nadenken als ze verder gaan studeren... Ben jij btw bang voor concurentie ofzo? Wat ik vaak merk is dat de patsers van toen, de sukkels van nu zijn.. En de sukkels van toen, nu het mees gerespecteerd worden |
![]() |
||
Citaat:
Argumentering ontbreekt... Juiste interpunctie is niet geheel aanwezig... Wat wil je nou eigenlijk zeggen?? Erg kortzichtig ben je in ieder geval wel... |
![]() |
||
Ik heb er nog even over nagedacht en kom nog met een tweetal theorieen (naast de 'nieuwe start' zoals boven staat).
Citaat:
Tevens zullen er ongetwijfeld een hoop mensen zijn die op de middelbare school een buitenbeentje waren. De technische nerds, excentrieke personen met exotische hobby's, etc.. Op een vervolgstudie komen ze allemaal bij elkaar zodat ze zich heel normaal voelen. De informatica nerds praten in het cafe over tcp/ip protocollen en astrologen over de grote beer of weet ik veel wat.. dit is misschien wat vergezocht maar ik denk dat het opbouwen van een nieuw sociaal leven voor veel mensen zo een stuk makkelijker wordt waardoor ze zich ook weer zelfverzekerder voelen. Laatste voetnoot voor de persoon die er de verenigingen weer bij wil betrekken: personen die niets presteren worden binnen de vereniging meestal óók als kneuzen gezien. Ik kan helaas niet verder op je ingaan, omdat je het bij vaag gebral over 'onderaan de sociale ladder' houdt. Als je niets zinnigs te melden hebbt, hou dan je mond.. ![]()
|
nieuwe ronde neiuwe kansen... als je eenmaal in het hokje kneus geduwd zit kom je er niet meer vanaf.. maar ga je naar een andere school dan heb je weer een frisse start iets dat menigeen aantrekt om zichzelf een ander imago aan te meten..
|
Verwijderd
|
Ik zie niet in waarom je 'stoer' zou zijn door iets formeels. Het feit dat je ingeschreven staat aan een universiteit betekent op zich niets, er zitten gigantische (simpele) eikels op de uni, op zich zegt dat niveau niets. Ik heb sowieso een hekel aan mensen die zich laten voorstaan op iets waar ze (nog) niets voor hebben hoeven doen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar ja studenten zullen ook nie op mij vallen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ja inderdaad, gewoon niet zo zeiken en ergeren. Laat ze toch lekker.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb het ook gemerkt bij m'n beste vriend...die studeert sinds dit jaar en is opeens nog arroganter en hij heeft allemaal van die sotmme 'studenten-uitspraken'. Ik erger me er dood aan en als ik er wat van zeg, krijg ik te horen 'je lacht me nu wel uit...maar let maar op, volgend jaar ben je hetzelfde'. Ik ga volgend jaar namelijk in Leiden studeren... Nouja, ik ga me iig niet zo erg laten beinvloeden als hij..opeens VVD stemmen omdat je studeert enzo
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat staat er onder je ctrl+veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee? Briseďs | 500 | 09-11-2004 16:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Tussen Licht en Donker Reynaert | 40 | 07-01-2004 21:12 |