Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2004, 17:00
lulfiep
lulfiep is offline
Hoi allemaal,

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer hekel ik krijg aan het christendom. Helaas ben ik wel gedoopt en dus ben ik oficieel katholiek. Mijn vraag aan jullie is nu: Hoe kun je van dit geloof af komen? Ik weet bijna zeker dat dit moet kunnen, maar weten jullie hoe?
__________________
Carpathian Forest Wants You Dead!!!
Advertentie
Oud 19-05-2004, 17:01
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Dan moet je bij een satanistische beweging gaan en t christelijk geloof afzweren
__________________
look back and laugh
Oud 19-05-2004, 17:03
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
je heel hard laten pakken door de priester.
naar een grote krant gaan met je verhaal.
je laten verstoten uit de kerk gemeenschap.
Oud 19-05-2004, 17:03
lulfiep
lulfiep is offline
Ik weet niet genoeg van die beweging af, maar er zal toch wel een mogelijkheid zijn om gewoon het af te zweren zonder met1 ergens anders bij te moeten?
__________________
Carpathian Forest Wants You Dead!!!
Oud 19-05-2004, 17:03
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
als je in urk woont iig verhuizen
__________________
look back and laugh
Oud 19-05-2004, 17:05
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
jeetje.. als jij er geen steun aan hebt, het niet logisch vind en het niet als belangrijk deel van je leven ziet is het al half weg.. zodra ji je geen christen voelt, ben je het niet meer... tis maar een geloof, je zit er niet voor de rest van je leven aan vast...
__________________
ChIcHiNg!
Oud 19-05-2004, 17:07
Verwijderd
Waarom zou je het willen afzweren? Mijn ouders zijn ook nog officiëel lid van een gemeente, maar die doen er ook niks meer aan. Dan merk je er gewoon niets van.
Oud 19-05-2004, 17:09
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Je kunt toch gewoon bij de burgerlijke stand je kerkelijke gezindte laten 'wissen'?

Citaat:
Veelal worden mensen gedoopt buiten de eigen vrije keuze om, gezien de jonge leeftijd waarop dit gebeurt. De doopgeloften ongedaan maken is onmogelijk, maar uit de kerk treden daarentegen kan wel. Dergelijke kerkuittreding zorgt ervoor dat via een bijkomende registratie in het doopregister de uittreding wordt vermeld. Een schrapping uit het doopregister is onmogelijk. De uittreding betekent het afstand nemen van het lidmaatschap van de kerk. Dit heeft tot gevolg dat men op geen enkele wijze meer bij de kerk is betrokken.
van 'n belgische site, dat wel.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.

Laatst gewijzigd op 19-05-2004 om 17:16.
Oud 19-05-2004, 17:11
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-05-2004 @ 18:07 :
Waarom zou je het willen afzweren?
Anti-religieuze gevoelens/principes/gedachten? Het idee dat ondanks dat je niets met die religie te maken wilt hebben je toch ingeschreven staat als zijnde katholiek.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Oud 19-05-2004, 17:14
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
lulfiep schreef op 19-05-2004 @ 18:00 :
Hoi allemaal,

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer hekel ik krijg aan het christendom. Helaas ben ik wel gedoopt en dus ben ik oficieel katholiek. Mijn vraag aan jullie is nu: Hoe kun je van dit geloof af komen? Ik weet bijna zeker dat dit moet kunnen, maar weten jullie hoe?
Je kunt je net als ik uit laten schrijven bij de kerk hiervoor moet je dus ff naar de kerk en volgens mij ook nog ff naar het stadhuis.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Oud 19-05-2004, 17:17
nehalennia
Avatar van nehalennia
nehalennia is offline
Citaat:
lulfiep schreef op 19-05-2004 @ 18:00 :
Hoi allemaal,

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer hekel ik krijg aan het christendom. Helaas ben ik wel gedoopt en dus ben ik oficieel katholiek. Mijn vraag aan jullie is nu: Hoe kun je van dit geloof af komen? Ik weet bijna zeker dat dit moet kunnen, maar weten jullie hoe?
als je toch gewoon niet meer gaat dan ben je er toch gewoon van af? je kan je naam geloof ik wel uit het register laten halen. gedoopt blijf je toch wel of je nu wilt of niet.
Oud 19-05-2004, 17:27
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 19-05-2004 @ 18:09 :
Je kunt toch gewoon bij de burgerlijke stand je kerkelijke gezindte laten 'wissen'?


van 'n belgische site, dat wel.

bij de gemeente staat je geloof toch niet opgegeven sinds wo 2, of heb ik ooit foutieve informatie opgevangen ?
Oud 19-05-2004, 17:28
Verwijderd
achja, wat kun je ertegen doen, ga je heel anti christelijk gedragen ofzo, je naam uit het register laten halen, als er al een register is voor gedoopte. kijk dat wijwater en die spreukjes zijn nou eenmaal over je uitgesproken, je kkunt niet ergens heen gaan om een anti preek te halen.

maar als je het christendom zo haat, dan haat je toch ook gewoon zo ongeveer de hele westerse samenleving. alle wetten en normen en waarde komen uit de bijbel.
ik zou als ik jou was misschien wat meer verdiepen in een geloof.
het zijn vaak de mensen, zoals priesters en leiders, die er iets fouts en hypocriets van maken. je kunt ook gewoon in een god geloven enzo, zonder dat je naar de kerk gaat.
dat is gewoon zo'n ouderwetse denkwijze dat dat allemaal met elkaar in verband staat, en als een daarvan er niet bijzit je geen god christen zou zijn.
bullshit. maar ja ik kan me oed voorstellen dat je niksvan de katholieke kerk moet hebben.
Oud 19-05-2004, 17:36
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 19-05-2004 @ 18:28 :
alle wetten en normen en waarde komen uit de bijbel.
zullen we 't es over dat kutboek gaan hebben dan? homofobie, vrouwen onderdrukking, rassenhaat, etnische zuiveren, allemaal bijbelse concepten.
er word altijd wel zo leuk gepronkt met die 10 kut geboden, maar wees dan ook zo eerlijk om de straffen die stonden op het overtreden van die geboden erbij te vermelden.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Oud 19-05-2004, 17:40
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
cut_off schreef op 19-05-2004 @ 18:27 :
bij de gemeente staat je geloof toch niet opgegeven sinds wo 2, of heb ik ooit foutieve informatie opgevangen ?

jawel maar dat heet anders. Ik meen dat je dan lid bent van de plaatselijke parochie oid.....
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Oud 19-05-2004, 18:08
Verwijderd
Citaat:
lulfiep schreef op 19-05-2004 @ 18:00 :
Hoi allemaal,

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer hekel ik krijg aan het christendom. Helaas ben ik wel gedoopt en dus ben ik oficieel katholiek. Mijn vraag aan jullie is nu: Hoe kun je van dit geloof af komen? Ik weet bijna zeker dat dit moet kunnen, maar weten jullie hoe?
Geloof is wat je er zelf mee doet..

En naar mijn mening ben je net zo erg als eenchrtistelijke wanneer je er druk om maakt dat je gedoopt ben..

Ik ben ook gedoopt, en ik zit er geen fuck mee..

Je kunt je wel uitschrijven bij de kerk, een vriend van mij heeft dat gedaan..
Oud 19-05-2004, 18:18
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
gewoon bidden en tegen god zeggen
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 19-05-2004, 18:35
Dicenquesoy
Dicenquesoy is offline
Citaat:
cha0s schreef op 19-05-2004 @ 18:36 :
zullen we 't es over dat kutboek gaan hebben dan? homofobie, vrouwen onderdrukking, rassenhaat, etnische zuiveren, allemaal bijbelse concepten.
er word altijd wel zo leuk gepronkt met die 10 kut geboden, maar wees dan ook zo eerlijk om de straffen die stonden op het overtreden van die geboden erbij te vermelden.
waar kan ik dat dan vinden? Want volgens mij staat dat niet in de Bijbel.
Ads door Google
Oud 19-05-2004, 18:50
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Join een satanistische clan.
Heb ik ook gedaan, werkt perfect.
Oud 19-05-2004, 18:58
timp
timp is offline
laat gewoon een groot omgekeerd kruis tatoeeren op je voorhoofd
Citaat:
Horror Kitty schreef op 19-05-2004 @ 19:50 :
Heb ik ook gedaan, werkt perfect.
Oud 19-05-2004, 19:00
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
You go NIGGA!

Ik denk dat tijdens de mis opstaan, gaan knielen in de richting van Mekka en dan heel hard "Allahoe Akbar, Bismallah al-Rahman al-Rahim" roepen ook wel werkt op zeg.
Oud 19-05-2004, 20:02
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
lulfiep schreef op 19-05-2004 @ 18:00 :
Hoi allemaal,

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer hekel ik krijg aan het christendom. Helaas ben ik wel gedoopt en dus ben ik oficieel katholiek. Mijn vraag aan jullie is nu: Hoe kun je van dit geloof af komen? Ik weet bijna zeker dat dit moet kunnen, maar weten jullie hoe?
Vrij simpel, je gelooft blijkbaar niet ergens in? Dan verklaar je je atheïst. Maakt niet uit of je gedoopt bent, dat is niet jouw keuze geweest.
Kijk ik walg ook van het christendom, maar eigenlijk van georganiseerd geloof in z'n geheel. Ik geloof heus wel dat er 'iets' meer is dan dit. Maar ik geloof niet in 'een mannetje daarboven'. Het is maar net wat je zelf wilt geloven.
Dat je gedoopt bent wil niet zeggen dat je vast zit aan het katholicisme.
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Oud 19-05-2004, 20:34
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 19-05-2004 @ 18:36 :
zullen we 't es over dat kutboek gaan hebben dan? homofobie, vrouwen onderdrukking, rassenhaat, etnische zuiveren, allemaal bijbelse concepten.
er word altijd wel zo leuk gepronkt met die 10 kut geboden, maar wees dan ook zo eerlijk om de straffen die stonden op het overtreden van die geboden erbij te vermelden.
dus dat is het grote probleem: mensen die de bijbel te letterlijk nemen.
voor de rest: ik ken alleen de kinderbijbel uit een grijs verleden.
het zijn verhalen met een boodschap, meer niet, net als sprookjes, daar zit ook behoorlijk wat aan symboliek in.
t'is maar net hoe letterlijk je alles opvat.
maar waarom wordt er dan alleen op het christendom afgegeven.
als je het zo plaatst is elk geloof fout en hypocriet.
Oud 19-05-2004, 20:46
schimmel
Avatar van schimmel
schimmel is offline
van die gereformeerde zwarte kousen koeien nemen het wel letterlijk.
__________________
my achy breaky heart (8)
Oud 19-05-2004, 21:11
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
jup en die gedragen zich dan ook idioot
__________________
look back and laugh
Advertentie
Oud 19-05-2004, 21:12
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ik zie het zo: dat doop gedoe heeft alleen effect als je er zelf ook waarde aan hecht. Als je er geen waarde aan hecht kan je het ook zien als dat je als baby een plens water over je hoofd hebt gehad zonder verdere doelen voor jezelf.
Van een geloof afkomen is het simpelste wat bestaat: Je gelooft ergens in, of je gelooft ergens niet in. In geval van het laatste ben je dus ook geen gelovige en dus van je geloof af. Je gaat niet meer naar de kerk, je bidt niet meer etc etc... Nou dan kan je mij niet gaan vertellen dat je wel gelovig bent omdat de kerk je zo ingeschreven heeft. Dat kan je ongedaan maken, maar vind ik zelf al te veel moeite als ik heel eerlijk ben. Aan papieren documentjes hecht ik geen waarde dus die kunnen me gestolen worden.

Ik zie het probleem dus eigenlijk niet echt in...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 19-05-2004, 21:13
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
PS: aan een paar mensen die in het begin hebben gereageerd die zelf ook wel weten dat het over hen gaat: lief zijn, met dit soort uitspraken kan je mensen kwetsen die wel geloven en daar houden we niet van
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 19-05-2004, 21:25
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Mu schreef op 19-05-2004 @ 20:00 :
You go NIGGA!

Ik denk dat tijdens de mis opstaan, gaan knielen in de richting van Mekka en dan heel hard "Allahoe Akbar, Bismallah al-Rahman al-Rahim" roepen ook wel werkt op zeg.
Jij weer

Ach joh, die gast is 15, elke gast van 15 is de satan zelve these days. Dat gaat wel over, over een jaar of 5 streef je vast het goede weer na.
__________________
Lampaan.
Oud 19-05-2004, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Mu schreef op 19-05-2004 @ 20:00 :
You go NIGGA!

Ik denk dat tijdens de mis opstaan, gaan knielen in de richting van Mekka en dan heel hard "Allahoe Akbar, Bismallah al-Rahman al-Rahim" roepen ook wel werkt op zeg.
Rise 4 islam!
Oud 19-05-2004, 22:28
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Ik wil dit ook dolgraatg doen, gewoon omdat ik in iets anders geloof, en toch nooit voor de kerk wil trouwen!
En een domme misviering bij men begrafenis is toch niet nodig!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 19-05-2004, 22:33
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 19-05-2004 @ 18:03 :
als je in urk woont iig verhuizen
, 'op Urk'. En als je daar woont: lekker blijven zitten. Alies, dat soort mensen moet zich niet over NL gaan verspreiden
__________________
qkw <3
Oud 19-05-2004, 22:33
Verwijderd
Vreemde topic. Misschien kan je op dit forum het antwoord vinden:

http://forum.scholieren.com/forumdis...=10&forumid=37


Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Condooms niet oplossing voor aids-probleem'
SerieuzeJongen
58 02-04-2009 08:21
Levensbeschouwing & Filosofie hoe kan ik me uit laten schrijven bij de kerk?
Pokitaro
36 09-10-2006 13:34
De Kantine Topique de ctrl-c et ctrl-v!
hasseltboy
500 31-12-2005 13:46
De Kantine Wat staat er onder je control+v deel II
Tommie/Aligogo
500 23-04-2004 12:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout?
Verwijderd
173 06-03-2004 21:04
Levensbeschouwing & Filosofie Katholiek of protestants?
HappyGirlLove
34 29-06-2002 11:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.