Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2004, 17:21
Verwijderd
Hoi,
Ik heb dus vandaag examen M&O gedaan, ging heel goed Maar wat minder was, is dat m'n tas in de tussen tijd is gejat. Je moest je tas nl. in de kleedruimte leggen. Er heeft dus wel iemand rondgelopen in de kleedkamer en we weten ook wie, dus daar gaan we maandag eerst ff heen.
Maar er zat dus een schoolboek in, dat is gehuurd van school. Nu dat weg is krijg je een boete. Maar kan ik die dan weigeren omdat de school nalatig is geweest op het gebied van de beveiliging van die ruimte?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2004, 18:00
rare kwast
rare kwast is offline
kleedkamers zitten toch altijd op slot?
Oud 19-05-2004, 18:30
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 19-05-2004 @ 19:00 :
Niet altijd denk ik...maar het kan natuurlijk ook een mede-examenkandidaat zijn...of iemand die binnen heeft weten te komen, evt met n sleutel ofzo....
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 18:59
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
En dan moeten ze steeds als er iemand uit moet de deur van het slot halen? Dan kunnen ze wel een portier inhuren!

On-topic: ik zou het iig op school melden en vragen of er geen regeling getroffen kan worden. Overigens kost een boek maar een paar euro (als je het moet vervangen), dus zo erg is het niet. Maar je kan alles natuurlijk als een principekwestie bekijken .
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 19:22
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 19-05-2004 @ 19:59 :
On-topic: ik zou het iig op school melden en vragen of er geen regeling getroffen kan worden. Overigens kost een boek maar een paar euro (als je het moet vervangen), dus zo erg is het niet. Maar je kan alles natuurlijk als een principekwestie bekijken .
Sommige schoolboeken zijn wel 30 of 40 euro hoor...
Oud 19-05-2004, 20:02
tjaaah
tjaaah is offline
Citaat:
deze niet dus
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 20:02
mR
mR is offline
Dat je van te voren best wist dat je je shizzle niet t lokaal mee mocht innemen.
Eigen schuld dikke bult ;o
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 20:06
Verwijderd
Als je van jouw docenten of examinatoren die tas in de kleedkamer moest leggen, dan zou ik wel gaan zeiken over die boete ja.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 20:06
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
mR schreef op 19-05-2004 @ 21:02 :
Dat je van te voren best wist dat je je shizzle niet t lokaal mee mocht innemen.
Eigen schuld dikke bult ;o

Hm, ik vind het best wel een fout van de school dat ze daar niet op hebben gelet. Maar eh, ik zou iig ff iemand van school erover vertellen.
Oud 19-05-2004, 20:37
Agnès
Agnès is offline
Ik vind dat de school verantwoordelijk is aangezien de beveiliging van die ruimte niet goed is geweest. Ik zou dit zeker bespreken met iemand van school, zou het raar vinden als je de boete wel zou moeten betalen.
Oud 19-05-2004, 21:01
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-05-2004 @ 21:06 :
Als je van jouw docenten of examinatoren die tas in de kleedkamer moest leggen, dan zou ik wel gaan zeiken over die boete ja.
Eens. Je mag toch wel verwachten dat als je zoiets moet, dat er toezicht op wordt gehouden, of dat minstens de kleedkamerdeuren op slot zijn.
Oud 19-05-2004, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 19-05-2004 @ 22:01 :
Eens. Je mag toch wel verwachten dat als je zoiets moet, dat er toezicht op wordt gehouden, of dat minstens de kleedkamerdeuren op slot zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 21:28
Verwijderd
ja, dat vind ik dus ook. En het is bovendien al vaker gebeurd dat er spullen gejat zijn. Dus ik had wel verw8 dat ze de boel op slot zouden draaien.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 21:37
mR
mR is offline
Situatie kleedkamer -> gymzaal ?
Zou t dan niet op z'n minst een beetje onveilig zijn als er dan brand of wat dan ook zou uitbreken in de gymzaal en een paar honderd leerlingen er graag uitwillen?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 21:51
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
mR schreef op 19-05-2004 @ 22:37 :
Zou t dan niet op z'n minst een beetje onveilig zijn als er dan brand of wat dan ook zou uitbreken in de gymzaal en een paar honderd leerlingen er graag uitwillen?
Bij ons kun je in de gymzaal gewoon een grote ruit in tikken of misschien zijn het wel openslaande deuren. Geen probleem om iedereen binnen 6 minuten te evacueren denk ik.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 21:53
mR
mR is offline
Dat zal vast de bedoeling zijn van die ruit.
Daarnaast heb je ook gymzalen die niet direct op de begane grond staan ...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 22:22
rare kwast
rare kwast is offline
nou bij ons zaten ze wel op slot
er waren ook maar 3 momenten dat je het lokaal mocht verlaten dus ja
Oud 20-05-2004, 06:52
Verwijderd
Citaat:
mR schreef op 19-05-2004 @ 22:37 :
Vaak kunnen die deuren dan wel van binnenaf open, maar niet van buitenaf. Zo was het bij ons iig. En/of je had een centrale uitgang die wél open was. Bovendien hebben ook de meeste gymzalen gewoon een nooduitgang in de gymzaal zelf (want stel je voor dat er brand is in de kleedkamers en dat zou de enige uitgang zijn, dan heb je toch een probleem).
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 09:12
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Konijn schreef op 19-05-2004 @ 20:22 :
Sommige schoolboeken zijn wel 30 of 40 euro hoor...
Mij ervaring is dat als je een boek moet vervangen je een rekening krijgt van een euro of zes of zeven (ze houden namelijk rekening met de afschrijving van een boek).
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 09:40
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 20-05-2004 @ 10:12 :
Mij ervaring is dat als je een boek moet vervangen je een rekening krijgt van een euro of zes of zeven (ze houden namelijk rekening met de afschrijving van een boek).
neej je moet 75% van de nieuw waarde betalen.

En wat heeft de veiligheidssituatie van de gymzaal er mee te maken Er is gewoon een dubbele deur, die in de schooltuin uitkomt. Binnen 3 minuten is iedereen daardoor heen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 11:54
Verwijderd
Snap ik ook niet, wat maakt het überhaupt uit? Als je op school een plek krijgt aangewezen waar je iets móet neerleggen (bepaald lokaal, kleedkamer, kluisjes) en het wordt van daaruit gestolen, dan kan de school achteraf niet gaan zeiken dat je onvoorzichtig bent geweest en dat boek moet vergoeden. Hun schuld.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 12:45
mR
mR is offline
Je weet toch dat het op een "onveilige" plek ligt die niet op slot gaat ? Je zet je nieuwe mountainbike toch ook niet alleen op t gewone slot op centraal station in Amsterdam?

Denk dat je van te voren wel had kunnen weten dat die ruimte niet op slot ging en je er geen waardevolle spullen in moest bewaren.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 13:04
Boozle
Boozle is offline
@Sunrise1986: Een boek gaat je geen paar euro kosten. Zo moest ik 35 euro ophoesten omdat ik 2 boeken kwijt was. 35 euro noem ik geen paar euro.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 13:17
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Boozle schreef op 20-05-2004 @ 14:04 :
@Sunrise1986: Een boek gaat je geen paar euro kosten. Zo moest ik 35 euro ophoesten omdat ik 2 boeken kwijt was. 35 euro noem ik geen paar euro.
Ik heb weleens boeken moet vervangen en die waren 6 of 7 euro per stuk (en dat waren boeken van twee jaar oud), met een beetje geluk heb je een superoud boek (lees een jaar of 10) en dan hoef je niets te betalen (of vrijwel niets). Zo is het bij mij, met mijn boekenfonds iig geregeld.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 13:29
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2004 @ 12:54 :
Snap ik ook niet, wat maakt het überhaupt uit? Als je op school een plek krijgt aangewezen waar je iets móet neerleggen (bepaald lokaal, kleedkamer, kluisjes) en het wordt van daaruit gestolen, dan kan de school achteraf niet gaan zeiken dat je onvoorzichtig bent geweest en dat boek moet vergoeden. Hun schuld.
bij ons regelt de school de boeken niet maar wordt het gedaan door de schoolboekhandel.. en die interesseert het maar weinig op welke manier jij je boek kwijt bent geraakt lijkt me.
Oud 20-05-2004, 14:03
black pear!
black pear! is offline
Citaat:
mR schreef op 20-05-2004 @ 13:45 :
Je weet toch dat het op een "onveilige" plek ligt die niet op slot gaat ? Je zet je nieuwe mountainbike toch ook niet alleen op t gewone slot op centraal station in Amsterdam?

Denk dat je van te voren wel had kunnen weten dat die ruimte niet op slot ging en je er geen waardevolle spullen in moest bewaren.

En als je nou twee vakken op een dag hebt en je wilt tussen door nog even leren.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 14:15
mR
mR is offline
Dan heb je daar een kluisje voor.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 15:04
Verwijderd
Citaat:
=[sPoEkiE]= schreef op 20-05-2004 @ 14:29 :
bij ons regelt de school de boeken niet maar wordt het gedaan door de schoolboekhandel.. en die interesseert het maar weinig op welke manier jij je boek kwijt bent geraakt lijkt me.
Je stelt leerlingen voor de keus: óf een aanwijzing van een leraar niet opvolgen, óf dat wel doen maar met gevaar voor diefstal. Je moet dus eigenlijk bewust een opdracht van een leraar niet opvolgen. Dat is gewoon fout. Bij ons examen moest je ook je tassen in de hal laten liggen, maar daar zat dus wel een leraar bij om ervoor te zorgen dat er niets gestolen werd. Ik blijf bij mijn standpunt: niet betalen, schuld van de school..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 17:35
Verwijderd
Citaat:
mR schreef op 20-05-2004 @ 15:15 :
Dan heb je daar een kluisje voor.
Examens zijn niet altijd in de buurt van de plaats waar je kluisje is (soms zelfs kilometers daar bij vandaan). Daarnaast hebben niet alle scholen en/of alle leerlingen een kluisje.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 17:43
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 20-05-2004 @ 14:17 :
Ik heb weleens boeken moet vervangen en die waren 6 of 7 euro per stuk (en dat waren boeken van twee jaar oud), met een beetje geluk heb je een superoud boek (lees een jaar of 10) en dan hoef je niets te betalen (of vrijwel niets). Zo is het bij mij, met mijn boekenfonds iig geregeld.
Bij ons betaal je 75% van de nieuwwaarde, leeftijd van het boek maakt niet uit.
@mR: Als ik m'n Mountainbike op Adam CS zet, kies ik daar zelf voor. Als de politie tegen jou zegt: Zet jij je fiets maar in onze fietsenstalling en ga verder lopen. En hij wordt daaruit gejat...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 19:21
mR
mR is offline
Je wist toch dat het onbewaakt zou zijn?
Je kiest er zelf voor je boek in je tas in een onbewaakte ruimte te laten en t niet in je kluisje te leggen ...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 20:14
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
mR schreef op 20-05-2004 @ 20:21 :
Je kiest er zelf voor je boek in je tas in een onbewaakte ruimte te laten en t niet in je kluisje te leggen ...
Je hebt zeker niet alle reacties gelezen?
Oud 20-05-2004, 20:29
mR
mR is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 20-05-2004 @ 21:14 :
Je hebt zeker niet alle reacties gelezen?
Is het je nog niet opgevallen dat ik al eerder gereageerd heb ?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 20:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Lees nou eens goed, Een kluisje heeft niet iedereen, een kluisje kan ver van de examenlocatie zijn.

Er had verwacht mogen worden dat de kleedkamer op slot was of in iedergeval onbereikbaar voor NIET examenkandidaten.
Het is pure nalatigheid van de school.

En wie jat er nu een BOEK noem je dat waardevol dham zeg jat goed of doe het niet (laatste gaat mijn voorkeur naar uit, had ik nou niet echt verwacht namelijk dus waardevolle dingen, een boek waardevol?, nee maar wel noodzakelijk.

Kijk neem je nou je MP3-speler mee dan is het stom natuurlijk. Een boek neem je logischerwijs mee naar school

grtz
ivo
Oud 20-05-2004, 20:49
mR
mR is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 20-05-2004 @ 21:30 :
Lees nou eens goed, Een kluisje heeft niet iedereen, een kluisje kan ver van de examenlocatie zijn.

Er had verwacht mogen worden dat de kleedkamer op slot was of in iedergeval onbereikbaar voor NIET examenkandidaten.
Het is pure nalatigheid van de school.

En wie jat er nu een BOEK noem je dat waardevol dham zeg jat goed of doe het niet (laatste gaat mijn voorkeur naar uit, had ik nou niet echt verwacht namelijk dus waardevolle dingen, een boek waardevol?, nee maar wel noodzakelijk.

Kijk neem je nou je MP3-speler mee dan is het stom natuurlijk. Een boek neem je logischerwijs mee naar school

grtz
ivo
Als je geen beschikking hebt over een kluisje neem je niets waardevols mee.

Natuurlijk, je gaat er niet vanuit dat je boek gejat kan worden, maar als het dan toch gedaan wordt kan je niet de school de schuld ervan geven.

Het zal waarschijnlijk niet op slot hebben gezeten vanwege veiligheidsredenen (dat is waarom de kleedkamers bij ons op school in de examenweek ook niet op slot gaat) dus je weet dat elke gek er naar binnen kan.
Het compleet afsluiten van het gedeelte zodat er geen niet-examenkandidaten kunnen komen is natuurlijk onmogelijk; dan kan het net zo goed een examenkandidaat zijn die je boek of wat dan ook meejat.

Daarnaast zal t kluisje misschien wel niet direct naast je examenlokaal zitten, daar houd je dan toch rekening mee ?
Ga er niet vanuit dat je 10minuten moet lopen van kluisje naar examenlokaal ...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 20:56
Verwijderd
Citaat:
mR schreef op 20-05-2004 @ 21:49 :
Daarnaast zal t kluisje misschien wel niet direct naast je examenlokaal zitten, daar houd je dan toch rekening mee ?
Ga er niet vanuit dat je 10minuten moet lopen van kluisje naar examenlokaal ...
Dit snap ik niet helemaal.

Een schoolboek noem ik daarnaast niet echt waardevol...en ik kan begrijpen dat je het mee neemt om het bv. onderweg nog ff in te kijken, dat deed ik zelf ook altijd. Verder lijkt het me wel logisch dat de ruimte waar de tassen liggen afgesloten wordt, dat je er tijdens je eerste examen vanuit gaat dat dat zo is lijkt mij heel normaal.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 21:01
mR
mR is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2004 @ 21:56 :
Dit snap ik niet helemaal.

Een schoolboek noem ik daarnaast niet echt waardevol...en ik kan begrijpen dat je het mee neemt om het bv. onderweg nog ff in te kijken, dat deed ik zelf ook altijd. Verder lijkt het me wel logisch dat de ruimte waar de tassen liggen afgesloten wordt, dat je er tijdens je eerste examen vanuit gaat dat dat zo is lijkt mij heel normaal.
Tuurlijk, zoals gezegt ga je er niet vanuit dat het ontvreemd wordt, maar kennelijk wordt het toch gedaan.

Dat de tassenruimte wordt afgesloten kan best ivm veiligheid zijn, zie een paar posts hierboven.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 22:08
Verwijderd
Citaat:
mR schreef op 20-05-2004 @ 22:01 :
Tuurlijk, zoals gezegt ga je er niet vanuit dat het ontvreemd wordt, maar kennelijk wordt het toch gedaan.

Dat de tassenruimte wordt afgesloten kan best ivm veiligheid zijn, zie een paar posts hierboven.
Maar wat bedoelde je met wat ik quotete?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Ik was er vanuit gegaan dat als de school het verplicht stelt om je tas in de kleedkamer achter te laten dat zij dan wel mogen zorgen dat deze ruimte niet toegangelijk is. Bij de gewone gymlessen wordt deze ook altijd op slot gedraaid. Ik heb geen kluisje omdat er: - te weinig kluisjes zijn
- ik nooit meer dan 5 boeken per dag hoef mee te hebbe
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:03
mR
mR is offline
'k Vind het dan eiglijk ook wel vreemd dat dit niet van te voren was aangegeven door de schoolleiding, daar is zij dan denk ik wel in gebreken op getreden...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:03
mR
mR is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2004 @ 23:08 :
Maar wat bedoelde je met wat ik quotete?
Whoops, ging op t verkeerde in.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:06
Verwijderd
Citaat:
mR schreef op 21-05-2004 @ 00:03 :
Whoops, ging op t verkeerde in.
't kan alsnog.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:11
mR
mR is offline
Vooruit dan maar!

Schipperknul:
Citaat:
Daar ging ik op in, dat een kluisje niet altijd dicht bij je examenlocatie ligt, snaps ?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:21
Verwijderd
Citaat:
mR schreef op 21-05-2004 @ 00:11 :
Daar ging ik op in, dat een kluisje niet altijd dicht bij je examenlocatie ligt, snaps ?
Dat snapte ik, maar dan nog snap ik je reactie niet. Bedoel je dat je er vanuit moet gaan dat je kluisje te ver weg is om iets in op te bergen? (Waarom zei je dan daarvoor dat je dat juist wel moest doen? )
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 12:11
mR
mR is offline
Ik bedoelde dat je er rekening mee kan houden dat je kluisje niet direct naast je examenlokaal kan zitten en dat als het 'ver' weg is dat het nog geen 2 minuutjes lopen zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 12:20
Babette
Babette is offline
Bij ons was de deur van de kleedkamer ook niet op slot! Alleen de deur vanuit de gymzaal naar de kleedkamer wel, dus als er iemand naar binnen zou komen zou je dit zien..
Bij ons mag je ook geen boeken meenemen de kleedkamer in! Zo voorkom je dus ook dat ze gejat worden!

Tsja, t is klote dat je tas gejat is..maar je weet dat de deur niet op slot was en dat er zomaar mensen naar binnen kunnen, dus dat je t risico loopt dat er spullen van je gejat worden! Velen hebben bij ons dan ook hun waardevolle spullen afgegeven...En ik vind dus dat je zelf maar moet betalen als je het kwijt bent, want de school kan er niet aan doen dat jij je tas daar zomaar laat liggen!
Oud 21-05-2004, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Babette schreef op 21-05-2004 @ 13:20 :
Bij ons was de deur van de kleedkamer ook niet op slot! Alleen de deur vanuit de gymzaal naar de kleedkamer wel, dus als er iemand naar binnen zou komen zou je dit zien..
Bij ons mag je ook geen boeken meenemen de kleedkamer in! Zo voorkom je dus ook dat ze gejat worden!

Tsja, t is klote dat je tas gejat is..maar je weet dat de deur niet op slot was en dat er zomaar mensen naar binnen kunnen, dus dat je t risico loopt dat er spullen van je gejat worden! Velen hebben bij ons dan ook hun waardevolle spullen afgegeven...En ik vind dus dat je zelf maar moet betalen als je het kwijt bent, want de school kan er niet aan doen dat jij je tas daar zomaar laat liggen!
Zomaar....zeg lees jij het topic?
De school zegt: Leg jullie tas in de kleedkamer.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 13:49
black pear!
black pear! is offline
Citaat:
mR schreef op 21-05-2004 @ 13:11 :
Ik bedoelde dat je er rekening mee kan houden dat je kluisje niet direct naast je examenlokaal kan zitten en dat als het 'ver' weg is dat het nog geen 2 minuutjes lopen zal zijn.

en als je nou op een andere school examen moet doen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 14:08
mR
mR is offline
Citaat:
black pear! schreef op 21-05-2004 @ 14:49 :
en als je nou op een andere school examen moet doen
Dan neem ik aan dat de school wel een plaats ter beschikking stelt waar jij je spulletjes veilig op kan bergen.

Edit: Lekker belangrijk ook, die als als situaties.
Kijk gewoon hoe het nu is gegaan;
Hij had z'n tas daar niet neer moeten leggen en de school had duidelijker moeten opgeven dat die deur niet op slot ging.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 15:37
Blenderhead
Blenderhead is offline
ik zal peter eens bellen....
Reageren

Regels voor berichten