Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2004, 12:15
Verwijderd
Als jullie in de toekomst kijken, zijn jullie dan nog van plan te trouwen? Ik vraag me af hoe iedereen tegenover het fenomeen trouwen staat, gezien ik het eigenlijk maar bullshit vind.

TS begint:

Ik ben niet specifiek tegen trouwen, maar heb wel 'm bedenkingen. Als iemand op z'n knieën zou gaan voor me, zou ik erop ingaan, maar zelf zou ik het nooit vragen.
Ik ben er tegen omdat ik niet het nut ervan inzie. Alsof trouwen een bewijs zou zijn dat diegene levenslang bij je blijft. Dat kan in mijn ogen ook in een lange relatie..... Ook komt er bij trouwen veel te veel kijken; geld, goederen, en het lijkt wel dat de mannen zich vaak opgesloten voelen en dat meestal de reden is dat ze vreemgaan.....

In ieder gevla zie ik het nut er niet van in, alsof je een papiertje nodig heb om te bewijzen dat je van iemand houd....

Nu jullie...

Laatst gewijzigd op 20-05-2004 om 13:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2004, 12:20
Verwijderd
Ik vind het nergens voor nodig om contractueel vast te leggen dat ik van mijn vriend hou... dus mjah, ik ben het dan min of meer met je eens. Een bruiloftsfeest lijkt me op zich wel leuk, maargoed, ook zo kun je een feest geven vanwege het feit dat je elkaar zo lief vindt.

Mocht ik kinderen krijgen, dan zou ik trouwen wel overwegen, omdat dat dan gewoon makkelijker is, meer duidelijkheid enzo, de vader wordt dan ook wettelijk beschouwd als de vader, scholen gaan niet lastig doen, etc.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 12:23
Mu
Mu is offline
Lijkt me wel koel
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 12:24
ABrules
ABrules is offline
1 op de 3 huwelijken mislukken,

maar ja, ik weet niet... het werd vooral voor het geloof gedaan vroeger enzo en nu voor de wet, maar je kan ook samenlevingscontract tekenen ofzo...

als ik van iemand houd en zij wil trouwen zou ik er wel over nadenken, maar ja zo iemand is er niet en zal nog wel ff duren.

ik ben zowieso iemand die weinig geeft om traditie en ik ben van mening dat mensen meer trouwen uit traditie... ook is het een kunst om op het goede moment te trouwen... je hebt van die mensen die heel vlug trouwen op het moment dat ze nog "verliefd" zijn... vind k een grote fout...

tja, van mij hoeft het niet dus
Oud 20-05-2004, 12:39
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef op 20-05-2004 @ 13:24 :
1 op de 3 huwelijken mislukken,
ik neem aan dat je niet met zo'n instelling ooit zult trouwen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 12:39
Verwijderd
ik wil alleen trouwen omdat ik dan zo'n flashy jurkje mag uitkiezen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 12:41
cyntha
cyntha is offline
Ik weet nog niet of ik later wil gaan trouwen. Als je elkaar leuk vind en voor altijd bij elkaar wilt blijven hoeft dat toch niet officieel vastgelegd te worden. Het is maar een papiertje.. Maar toch als hij op zijn knieen gaat en me ten huwelijk vraagt zou ik geen nee zeggen denk ik. Trouwen heeft toch wel wat, het is een bepaalde sfeer, het is een dag die je nooit vergeet en de jurken zijn zo mooi. Het lijkt me ook handig voor als je kinderen krijgt. Wel zou ik eerst een paar jaar bij elkaar willen zijn, niet dat je na een jaartje al meteen gaat trouwen. Dat vind ik dan weer te snel. Tjaa, trouwen lijkt me wel wat!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 12:45
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Tis zo'n gedoe en het kost veel geld.
Maar opzich zeg ik niet snel nee tegen een verkleedpartijtje.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 13:11
Verwijderd
Ik ben het van plan.

Waarom...sowieso omdat het handig is wanneer je een huis gaat kopen en wanneer je kinderen krijgt. Daarnaast vind in het toch wel wat hebben...niet omdat ik dat papiertje zo per se nodig heb om te bewijzen dat ik van hem houd of hij van mij, maar gevoelsmatig heeft het wat moois voor mij, bovendien mag ik dan zijn achternaam dragen en dat heeft ook wel wat, vind ik.

Trouwen hoeft bovendien niet veel geld te kosten, in veel gemeentes kun je op een bepaald tijdstip (meestal ergens op woensdagochtend ofzo) in de week gratis trouwen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 13:43
Verwijderd
ik zie trouwen toch wel als extra boven de liefde. het afmakertje om mee te laten zien dat je echt voor elkaar kiest.

het heeft ook voordelen voor de administratieve rompslomp, natuurlijk, maar dat zou voor mij pas een tweede reden zijn om te trouwen.

ik ben niet 'tegen' trouwen. en ik vind dan ook dat iedereen het zelf moet weten.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 13:48
Verwijderd
Ik zie wel of het ooit gaat gebeuren Als ik al een lange relatie zou hebben, zou ik het wel leuk vinden denk ik: lekker traditioneel in een witte jurk, hij in zwart en dan gewoon een groot feest Maar als het er niet in zit: so be it, ik ga echt niet dood als ik nooit trouw
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 13:49
Verwijderd
Ik hoef niet perse te trouwen om iedereen te laten zien hoeveel ik van mijn vriend hou, om hoeveel we van elkaar houden. Ik zou wel graag willen trouwen om het eens mee te maken, het schijnt een van de mooiste dagen van je leven te zijn, en die wil ik niet missen.
Ik wil geen traditionele bruiloft, maar lekker een gezellig feest met een paar goede vrienden en bekenden, en familie binnen het gezin.
Ik zou wel trouwen als ik kinderen zou krijgen, net als Sarah al zei. Dat is makkelijker met het kiezen van de achternaam en dat soort dingen.

Toch zou ik trouwen met een naar gevoel, omdat, als je niet getrouwd bent, het uit elkaar gaan me ietsje makkelijker en goedkoper lijkt als wanneer je wel getrouwd bent.. Mja, gewoon vanuit gaan dat je samenblijft!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 13:51
Gothic
Gothic is offline
Als je kinderen krijgt, scheelt trouwen een hoop gedoe en papierwerk...
Oud 20-05-2004, 13:56
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Trouwen is enorm naief.
Je verkoopt jezelf als het ware aan een ander
Ja, met kinderen scheelt t papierwerk
alleen als je vrouw/man vreemd gaat, word het alleen maar erger
kun je hem/haar niet zomaar t huis uit strampen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 13:59
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
trouwen is gewoon handiger voor de wet

Verder is het complete onzin, dat relaties mislukken omdat mensen getrouwd zijn lijkt me trouwens ook grote onzin.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 14:29
Dzjes
Dzjes is offline
Ik geloof er niet in dat vele mensen vreemdgaan omdat ze getrouwd zijn, dat vind ik maar onzin. Dat vreemdgaan ligt aan henzelf, niet aan een papiertje of hun trouwring om hun vinger. Maar zelf wil ik ook trouwen Om verschillende reden.
Fiscaal gezien heeft het vele voordelen (belastingen, papierrompslomp etc)
Daarbovenop spreekt de romantiek van zo'n heel trouwfeest me ook ongelooflijk aan. En het is nog eens een extra bezegeling van onze liefde. Mij lijkt het net leuk, dat mijn vriend dan nog eens extra toont dat hij enkel, en alleen voor mij kiest. Het is een manier om aan heel de wereld te tonen 'wij kiezen voor elkaar, en wij willen heel ons leven samenblijven'
De meeste mensen willen niet meertrouwen omdat ze ervan uit gaan dat 1 op 3 huwelijken mislukt, of omdat ze dan hun vrijheid verliezen.
Maar als je samenwoont heb je toch evenveel vrijheid als wanneer je getrouwd bent? En als je samenwoont zal het óok heel zwaar zijn om te scheiden.
anyway ik wil dus wél graag trouwen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 14:32
AngelLena
AngelLena is offline
Ik ben niet tegen op het huwelijk, maar zelf begin ik er niet aan. Waarom niet? Eigenlijk heel simpel:

Ik zie het huwelijk als een verbintenis die uit het Christendom is voortgekomen, een verbintenis door God. Aangezien ik geen christen ben, hoef ik ook niet zo nodig door God verbonden te worden, dat heeft voor mij namelijk absoluut geen waarde. Maar omdat Christendom toch in populariteit is afgenomen kan je nu ook verbonden worden door de staat. Ja leuk, maar dat betekent voor mij ook niets. Dus waarom zou ik dat in godsnaam willen?
Daarnaast kost het vreselijk veel geld om 1 papiertje te mogen ondertekenen en elkaar een ring om te doen. Daarna moet er altijd nog weer een feest komen en al die rompslomp meer. Juridisch gezien is het misschien voordeliger, maar een goed opgesteld samenlevingscontract kost veel minder, als het fout gaat, ben je daar sneller en veeeeeel goedkoper vanaf (denk aan advocaten in scheidingsprocedures), en heeft ook geen symbolische waarde van een bepaalde richting. Die symbolische waarde maak en onderhoud ik liever zelf samen met met vriend.
Oud 20-05-2004, 14:53
Lilything
Lilything is offline
Tjsah...moeilijk...
ik weet niet of t voor mij weggelegd is

Maar ik vind het wel iets moois.....
En ik weet precies hoe dat gaat, je zegt met zn 2-en tegen elkaar van: wij zijn anders dan al die stelletjes waarmee t niet lukt......om er vervolgens achter te komen dat je dat niet bent

maar toch.....die ervaring, die jurk....
en stel dat t wel goed gaat?
die ervaring wil ik niet missen

bijv. 5 geweldige jaren, misschien wel 10
ja dat wil ik niet missen
Oud 20-05-2004, 14:54
Verwijderd
Ik zou zeker trouwen, al is het alleen al voor het feest wat er van komt

Verder ben ik het wel met Mendacem eens hoor. Echte liefde heeft geen zwart op wit verklaring nodig.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 15:03
Verwijderd
@AngelLena: Is het halve leven niet uit het christendom voortgekomen?

Op woensdagochtend (oid) kost het bovendien geen geld. Feest hoeft niet, als je dat niet wilt, lijkt me nogal logisch. Een goed samenlevingscontract kost meer dan trouwen op (bv) woensdagochtend.

Als ik trouw ga ik er niet vanuit dat ik ga scheiden, zou ik daar wel vanuit gaan, dan zou ik niet trouwen. LMD
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 15:22
Verwijderd
Ik snap niet hoe je op een moment kan besluiten dat je liefde voor altijd is. Dus trouwen: nee
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 15:37
jbtq
jbtq is offline
Ik hoef ook niet zo nodig te trouwen. Het kost onzettend veel geld. Denk aan het feest en alles er omheen. Tevens zal ik me dan toch zo "gevangen" voelen. niet echt gevangen hoor, maar toch, ik hou erg van mijn vrijheid.En dat geef je dan op. En verder is een trouwdag best wel leuk, maar mijn maak je net zo goed gelukkig met een dagje ergens anders heen en dan met zijn tweeen romantisch maken strandwandeling of wat dan ook. Nee, trouwen ben ik niet echt een voorstander van.
Oud 20-05-2004, 15:41
Verwijderd
Ik blijf het zeggen: wat zit iedereen nou te zeuren over het geld? 't is gewoon zo'n gigantisch loos argument.

En nu zal ik verder netjes m'n mond proberen dicht te houden.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 15:50
luchtballon
luchtballon is offline
Ik wil wel trouwen.
Ik kan niet zo goed uitleggen waarom, want het zal idd onze liefde niet sterker maken door een papiertje, maar toch heeft het wel wat. Vanaf dat moment hoor je echt bij elkaar. Iedereen weet dat je niet zomaar de vriend(in) bent van je partner, maar de echtgenoot en dat het dus wel veel voorstelt. Het is ook een extra zekerheid, ookal woon je al samen. Nouja, ik vind het gewoon leuk. (buiten dat het gewoon veel makkelijker is met vanalles en ik niet zo van regelen hou )
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 15:58
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik wil wel trouwen. Het lijkt me gewoon leuk enzo. Het is mischien wel duur ofzo maar het lijkt me gewoon kiks in zo een jurk enzo en het feest erna moet gewoon mega tof worden enzo....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2004, 16:00
Verwijderd
Aan de ene kant vind ik het heel romantisch en lief enzo, maar ik heb niet een trouwakte nodig om te laten merken dat ik van iemand hou.
Ik zou dan waarschijnlijk trouwen uit praktische overwegingen, mocht ik trouwen. Vanwege kinderen, huis. Hoewel dat ook niet hoeft, want ik ken mensen die 3 kinderen hebben, een huis, hele rattaplan en niet getrouwd zijn.
Mocht iemand mij vragen met mij te trouwen en ik zou van die persoon houden en een toekomst met die persoon zien, zou ik ja zeggen. Natuurlijk. Maar ik zie trouwen eigenlijk niet als iets wat je verplicht moet ofzo, om je liefde voor elkaar te laten zien. Ik zou dan ook geen grote bruiloft willen, zou ik toch trouwen.
Wat mensen afschilderen als de mooiste dag van hun leven vind ik ook zoiets. Hoe kan je nou zeggen dat je de mooiste dag van je leven gehad hebt als je trouwt. Dat snap ik niet. Maargoed, das weer een ander onderwerp.

Is wel grappig, vroeger wilde ik eigenlijk echt trouwen, in een mooie jurk, groot feest, veel mensen enzo. Nu geef ik daar helemaal niet meer om.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 17:00
Elmoo
Elmoo is offline
Ik vind trouwen wel onwijs mooi Je belooft officieel de eeuwige trouw aan elkaar en dat vind ik toch wel een hele mooie gedachte. Het hoeft niet perse maar het lijt mij wel wat
Oud 20-05-2004, 17:10
MazeMouse
MazeMouse is offline
Misschien, ik zou voor de wet wel willen trouwen maar ik ga niet in zo'n kerk staan
Oud 20-05-2004, 17:10
Iduna
Iduna is offline
Het lijkt me geweldig zo'n dagje waarop alle aandacht (als het goed is) op jou en je partner gericht is. Dus om het feest, de jurk, aandacht, zou ik best willen trouwen. Maar ik zie het iig niet als bevestiging van liefde of zo.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 17:22
*carmen*
*carmen* is offline
Ik wil niet trouwen, dit heeft meerdere redenen. Ik houd ervan om onfhankelijk te zijn.. jah dit ben ik als ik een samenlevingscontract zou hebben ook niet maar het heeft 'volgens onze Nederlandse Maatschappij' een andere waarde. Daarbij vind ik het een beetje nutteloos om je handtekening te zetten op het gemeentehuis en vervolgens weer samen terug te gaan naar jullie huis om daar dan opeens 'wittebroodsweken' te moeten vieren terwijl we al jaren samen zouden zijn.
Ik heb geen geloof, misschien speelt dat ook een rol. Ik trouw dus niet voor de kerk, en ik geloof er ook niet in dat het makkelijker zou zijn als je getrouwd bent.
|Om kinderen zou ik ook niet gaan trouwen, alsof ik niet vruchtbaar ben zonder trouwring.. sorry hoor. Mijn kinderen weten echt wel wie hun vader is als dat de man is die bij hun in huis woont.

Mijn ouders zijn trouwens bijna 19 jaar geleden getrouwd en afgelopen jaar heeft mijn moeder haar meisjesnaam weer terug gekregen (genomen). Officieel laten veranderen bij alle instanties die dat belangrijk vinden. Maar dan ga je dat op het gemeentehuis regelen en denkt iedereen dat je gaat scheiden en heel erg zielig bent. Ik ben zo trots op mijn moeder dan ze na al die jaren zichzelf nog steeds op de eerste plaats zet zonder anderen daarbij in het niet(s>?) te zetten!
oohjah, laatste regel vergeten;

Ik zeg trouwens wel altijd tegen al mijn vrienden en vriendinnen dat ik met liefde op hun trouwerij zou komen... want ik keur het niet af! Zo erg is het niet, ik zie alleen zelf het nut/ de waarde er niet in!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 17:31
Verwijderd
Citaat:
*greliz* schreef op 20-05-2004 @ 18:22 :
Om kinderen zou ik ook niet gaan trouwen, alsof ik niet vruchtbaar ben zonder trouwring.. sorry hoor. Mijn kinderen weten echt wel wie hun vader is als dat de man is die bij hun in huis woont.
Daar gaat het toch ook niet om...?

Het gaat om het geregeld van de wettelijke dingen ed.

En onafhankelijk kan je getrouwd ook prima zijn. Waarom zouden positieve dingen door trouwen wel negatief worden, maar omgekeerd niet?

Toch weer gereageerd. Maar ander onderwerp nu.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 18:45
annetjuh
annetjuh is offline
ik zou wel trouwen gewoon, het is "normaal" en aangezien je ook zo weer kunt breken
Het "moet" zo'n dag zijn waarbij je in het middelpunt staat en als je getrouwd bent staan er dingen op papier, zoals eventueel kinderen en je fortuin wie wat en hoe bezit.
ik ben er voor en mensen die zeggen dat het gezeik op levert zeiken zelf. Je krijgt pas gezeik als je kids hebt, anders niet eerlijk delen klaar. Maar bij kids gaat dat moeilijk en dan krijg je gezeik.
Oud 20-05-2004, 18:46
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2004 @ 16:03 :
@AngelLena: Is het halve leven niet uit het christendom voortgekomen?
zoals je wellicht weet is er zowel een theorie van God de schepper en een theorie van de oerknal. Ik denk dat een dergelijk argument voor een niet-gelovige (ik trouwens ook) erg op de lachspieren kan werken....

Maar er staat het halve leven, dus ik neem aan dat je op cultuurgebonden elementen doelt. Dan vind ik dit een sterk argument!
Oud 20-05-2004, 19:04
summer1986
summer1986 is offline
Ik hoef niet te trouwen om te bewijzen dat ik van iemand hou. Maar als ik eventueel kinderen krijg, is het wel gemakkelijker als ik getrouwd ben. En wil zo graag een mooie jurk aan, en flink feesten!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 19:09
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 20-05-2004 @ 13:39 :
ik neem aan dat je niet met zo'n instelling ooit zult trouwen
Neej, dat doe ik dan ook niet hoor, maar toch... het is toch wel iets waar je over kan nadenken... Als je per sé wilt trouwen enzo, maakt dat natuurlijk niets uit, maar als je per sé NIET wil trouwen is dat wel een goed argument.

Stiekem hoop ik dat ik ooit een meisje tegenkom die mijn visie en argwaan tegen trouwen ineens laat verdwijnen *zucht* het kan wel romantisch zijn namelijk
Oud 20-05-2004, 19:15
duivelaartje
duivelaartje is offline
Mij lijkt het echt geweldig! Vooral omdat ik dan zijn achternaam mag hebben.
Nee maar even serieus.
Het lijkt me gewoon een prachtige dag. Ik in een mooie witte jurk en hij mooi in pak, mooie auto, veel mensen, in een grote kerk, geweldig feest, enz.

Jullie zeggen wel dat je geen papiertje nodig hebt om elkaar te laten zien dat je van elkaar houdt... Maar daar ben ik het niet mee eens. Trouwen lijkt me meer een soort traditie, de mooiste dag van je leven (buiten kinderen krijgen), officeel eeuwig verbonden zijn met elkaar, mannetje en vrouwtje zijn. Lijkt me gewoon mooi en fijn.

Maar het is moeilijk uit te leggen...

Het lijkt me gewoon een sprookje.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 19:23
pyres
pyres is offline
trouwen is de ultieme manier om je partner te laten zien hoe veel je van haar/hem houdt.
ik wil dus wel trouwen maar ik ga niet op mn knieen voor een man (zover dus de emacipatie van pyres ). ik trouw niet omdat het makkelijker is voor de belasting en kinderen enzo

als ik trouw, dan trouw ik met die jongen echt met de gedachte dat ik voor de rest van mijn leven bij hem wil zijn en ook samen oud wil worden enzo (kortom alles wat erbij hoort).
ik wil dus ook echt een bruiloftsfeest en niet omdat het erbij 'hoort', maar omdat ik dat zelf erg leuk vind. ik vind het echt leuk om een bruiloft groot te vieren met je familie en vrienden.
Oud 20-05-2004, 20:12
Verwijderd
Ik vind trouwen wel handig. Al het gezeur rondom erfrecht, kinderen, geldzaken en andere dingen waar je eigenlijk nooit aan denkt en die wel geregeld moeten worden, worden in een klap geregeld met een huwelijkscontract.
Maar toch, getrouwd zijn past op dit moment niet in het beeld wat ik heb van mijzelf en mijn toekomst. Ik zou eerder een samenlevingscontract laten opstellen of een lat relatie beginnen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 20:28
Stoney
Stoney is offline
Citaat:
Mendacem schreef op 20-05-2004 @ 13:15 :
[
In ieder gevla zie ik het nut er niet van in, alsof je een papiertje nodig heb om te bewijzen dat je van iemand houd....

Nu jullie... [/B]
Mee eens !
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 20:32
Dynamico
Dynamico is offline
Als je zeker weet dat je die 'lange relatie' met een en dezelfde persoon vol wilt houden, bewijs je jezelf een grote dienst door wel te trouwen.
Oud 20-05-2004, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Lilything schreef op 20-05-2004 @ 19:46 :
zoals je wellicht weet is er zowel een theorie van God de schepper en een theorie van de oerknal. Ik denk dat een dergelijk argument voor een niet-gelovige (ik trouwens ook) erg op de lachspieren kan werken....

Maar er staat het halve leven, dus ik neem aan dat je op cultuurgebonden elementen doelt. Dan vind ik dit een sterk argument!
Ik doelde idd op cultuurgebonden elementen. (Ik ben niet gelovig, ik geloof er dus ook niet zo zeer in dat de wereld geschapen is door God.)

Laatst gewijzigd op 20-05-2004 om 22:51.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 22:19
Verwijderd
Ik zie het eigenlijk wel als een normaal levensverloop. Je komt iemand tegen waar het mee klikt, je trouwt, je krijgt kinderen. Ik doe geen dingen omdat ze sociaal aanvaardbaar zijn, maar het is voor mij gewoon de kroon op De Serieuze Relatie zeg maar. Bovendien is het vanuit vermogensrechtelijk- en erfrechtelijk perspectief wel handig.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 22:47
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2004 @ 23:19 :
Ik zie het eigenlijk wel als een normaal levensverloop. Je komt iemand tegen waar het mee klikt, je trouwt, je krijgt kinderen. Ik doe geen dingen omdat ze sociaal aanvaardbaar zijn, maar het is voor mij gewoon de kroon op De Serieuze Relatie zeg maar. Bovendien is het vanuit vermogensrechtelijk- en erfrechtelijk perspectief wel handig.
Da's waar, maar er zijn ook mensen die trouwen om in geval van scheiding een riant inkomen veilig te stellen. En da's fout

Maar ik vind het een hele mooie gedachte dat je iemand voor eeuwig trouw belooft
Oud 20-05-2004, 22:50
In_stilte
In_stilte is offline
Ik vind trouwen heel benouwend, het woord heeft zoveel inpackt.
Maar ik weet dat ik wel zal trouwen uiteindelijk.... Gewoon aan de hele wereld laten zien hoe gelukkig je bent, een feestje een dag die je altijd bijblijft...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 22:58
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 20-05-2004 @ 23:47 :
Da's waar, maar er zijn ook mensen die trouwen om in geval van scheiding een riant inkomen veilig te stellen. En da's fout

Maar ik vind het een hele mooie gedachte dat je iemand voor eeuwig trouw belooft
Ja, dat vind ik ook dan onderscheidt het zich toch van andere relaties die je hebt gehad. Ik kan alleen niet zo goed tegen dat overdreven romantische geblaat rond huwelijken - zo van: 'dit is de mooiste dag van je leven'. Dat zou niet best zijn, want dan zou het vanaf je trouwerij alleen maar bergafwaarts gaan
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:01
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2004 @ 23:58 :
Ja, dat vind ik ook dan onderscheidt het zich toch van andere relaties die je hebt gehad. Ik kan alleen niet zo goed tegen dat overdreven romantische geblaat rond huwelijken - zo van: 'dit is de mooiste dag van je leven'. Dat zou niet best zijn, want dan zou het vanaf je trouwerij alleen maar bergafwaarts gaan
Dat is niet te hopen nee

Maar goed, ik zou het wel heel goed overwegen. Ik moet wel zeker weten dat het de man is met wie ik de rest van mijn leven wil delen
Oud 20-05-2004, 23:02
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2004 @ 23:58 :
'dit is de mooiste dag van je leven'. Dat zou niet best zijn, want dan zou het vanaf je trouwerij alleen maar bergafwaarts gaan

Zo had ik het nog niet eens bekeken
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:03
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 21-05-2004 @ 00:01 :
Dat is niet te hopen nee

Maar goed, ik zou het wel heel goed overwegen. Ik moet wel zeker weten dat het de man is met wie ik de rest van mijn leven wil delen
Nouja, een huwelijk is niet definitief natuurlijk, hoewel het vast aan waarde heeft ingeboet als je voor de veertiende keer het ja-woord geeft
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Kadaver schreef op 21-05-2004 @ 00:02 :
[afbeelding]

Zo had ik het nog niet eens bekeken
Ik heb het altijd een stomme uitspraak gevonden
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:06
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2004 @ 00:03 :
Nouja, een huwelijk is niet definitief natuurlijk, hoewel het vast aan waarde heeft ingeboet als je voor de veertiende keer het ja-woord geeft
Dat het niet definitief is heb ik tot (bijna) tot 2x toe mogen ervaren, dus dat weet ik wel

Voor de 14e keer je jawoord geven... dan heeft het toch ook geen waarde meer. Ik zou echt het idee hebben van 'op naar de volgende, als je niet leuk/knap/hip genoeg meer bent wissel ik je wel in'
Reageren

Regels voor berichten