Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 20:37
stopmakingsense
stopmakingsense is offline
teneerste als er parfum in je shampoo zit dan blijft dit ook erin na het wassen en alles dat achter blijft in je dreads wat daar niet hoor is niet goed!!!

en dat wastablet is goed voor je dreads wat ze worden er strakker van alleen je haar word niet gevoed en dat is wel een groot nadeel(breekgevaar) maar als je je dreads goed verzorgt breken ze gewoon niet.
Advertentie
Oud 18-05-2004, 21:24
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
stopmakingsense schreef op 18-05-2004 @ 21:37 :
teneerste als er parfum in je shampoo zit dan blijft dit ook erin na het wassen en alles dat achter blijft in je dreads wat daar niet hoor is niet goed!!!

en dat wastablet is goed voor je dreads wat ze worden er strakker van alleen je haar word niet gevoed en dat is wel een groot nadeel(breekgevaar) maar als je je dreads goed verzorgt breken ze gewoon niet.
breekgevaar heel veel puntjes zijn bij mij afgebroken door teveel frunniken..en sowieso breekt mijn haar snel doordat dit al de 2e keer dreads is.
maar waarmee zou je je dread dan moeten verzorgen zodat ze niet breken volgens jou?
Oud 18-05-2004, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 18-05-2004 @ 22:12 :
en ik ben uiteindelijk ongeveer 6 uur bezig geweest.
met mijn oude dreads ben ik echt iets van in totaal 10 uur mee bezig geweest uit te kammen, dat was echt geen pretje maar, je moet er wat voor over hebben
Oud 18-05-2004, 21:32
stopmakingsense
Citaat:
Nirvanaat schreef op 18-05-2004 @ 22:24 :
breekgevaar heel veel puntjes zijn bij mij afgebroken door teveel frunniken..en sowieso breekt mijn haar snel doordat dit al de 2e keer dreads is.
maar waarmee zou je je dread dan moeten verzorgen zodat ze niet breken volgens jou?
gewoon met een goed verzorgende wax met vitaminen, en je moet echt van je puntjes afblijven heb ik ook gedaan bij mijn dreads achter en die zijn heel mooi de dreadpuntjes waar ik juist veel aan heb gezeten zijn nog helemaal niet mooi

dus naturel is the best way
Oud 18-05-2004, 21:35
lievelieze
lievelieze is offline
gaat (veel) waxen het breken van je haar tegen?

mijne zijn best droog en in de punten is alles gespleten of "breekbaar".
verminderd wax dit?

want dan moet ik het vriendje/dread bijhouder maar weer eens aan het werk zetten (zoooo handig )
Oud 18-05-2004, 21:56
Verwijderd
Citaat:
stopmakingsense schreef op 18-05-2004 @ 22:32 :
gewoon met een goed verzorgende wax met vitaminen, en je moet echt van je puntjes afblijven heb ik ook gedaan bij mijn dreads achter en die zijn heel mooi de dreadpuntjes waar ik juist veel aan heb gezeten zijn nog helemaal niet mooi

dus naturel is the best way
hmm, kmoet echt afblijven van mijn puntjes
Oud 19-05-2004, 08:53
All of Me
All of Me is offline
hey

ik heb mn dreadies nu iets meer dan 3 jaar
en ik heb er altijd elastiekjes in bij de hoofdhuid < snappen jullie vast wel >
alleen vind dit elke keer weer zo strak zitten en krijg er pijn in mn kop van.

Ik wil deze dr nu eens uit laten en het toch "netjes" houden zodat dr haren niet alle kanten opspringen maar dat gewoon alles netjes bij de dreads blijft zitten

zou ik het gewoon vaak bij moeten bijwerken en veel draaien ??
ik gebruik er geen wax voor !

misschien heeft dr nog iemand tips ??
Oud 19-05-2004, 15:03
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
All of Me schreef op 19-05-2004 @ 09:53 :
hey

ik heb mn dreadies nu iets meer dan 3 jaar
en ik heb er altijd elastiekjes in bij de hoofdhuid < snappen jullie vast wel >
alleen vind dit elke keer weer zo strak zitten en krijg er pijn in mn kop van.

Ik wil deze dr nu eens uit laten en het toch "netjes" houden zodat dr haren niet alle kanten opspringen maar dat gewoon alles netjes bij de dreads blijft zitten

zou ik het gewoon vaak bij moeten bijwerken en veel draaien ??
ik gebruik er geen wax voor !

misschien heeft dr nog iemand tips ??
hallo

gewoon de elastiekjes eruit laten, heel veel mensen hebben die er nooit ingehad..iemand die ik ken bijv. en die had de eerste dag heel mooie dreads, en daarna echt verschrikkelijke met overal haken enzo omdat ie er nooit iets aandeed behalve 1 keer per week wassen. nou die dreads zijn nu (na 11 maanden ofzo geloof ik) echt zooooo mooi..ook al helemaal hard en heel dik geworden

dus het hoeft geen rommelig gedoe te worden zonder elastiekjes..maar ik laat mijne er toch maar in omdat ik mijn dreads niet helemaal vertrouw
Oud 19-05-2004, 20:15
regardless
regardless is offline
Citaat:
Replica schreef op 18-05-2004 @ 22:12 :
Ja ze zijn er nu helemaal goed uit, en mijn haar ziet er ook wel weer redelijk uit. Ik had een paar hele harde dreads, die waren echt moeilijk om uit te kammen, en ik schrok hel erg van al het haar dat er na die tijd op de grond lag. (Ongeveer 3 keer zo veel dan dat er nog op mijn hoofd zat ) Mijn zusje en moeder hebben een tijd geholpen met kammen, en ik ben uiteindelijk ongeveer 6 uur bezig geweest. Daarna was mijn haar wel lelijk, maar de kapper heeft er een stuk afgeknipt en nu (Na een kleine week) ziet het er best weer redelijk uit Ik denk dat je de uitgroei er sowieso wel uit krijgt, de onderkant weet ik niet. Mijn beste dreads zagen er wel goed en strak uit, duurde ook echt lang om die eruit te krijgen. Anders kam je eerst een maand of 3 de uitgroei steeds goed uit, zodat dat niet gaat klitten, en kam je ze dan uit ofzo?

Ik zal morgen even foto's maken, 't is nu net gewassen en dus nat. De foto die hierbij zit is van vrijdag toen ik net naar de kapper was geweest, toen was het echt nog een stuk pluiziger dan nu

[afbeelding]
Wauw dat ziet er best goed uit!
Maar ik denk dat ik het uitkammen nog even laat want ik heb een heel lief iemand gevonden die ze voor mij bij wil werken!
En eigenlijk vind ik dreads beter bijmezelf staan dan stijl haar dat is zo sluik..
Dus, maar je haar ziet er heel goed uit op de foto! zou je niet zeggen dat dat dreads waren!
Oud 20-05-2004, 08:41
All of Me
All of Me is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 19-05-2004 @ 16:03 :

dus het hoeft geen rommelig gedoe te worden zonder elastiekjes..maar ik laat mijne er toch maar in omdat ik mijn dreads niet helemaal vertrouw
hehe ja ik vertrouw die van mij ook niet zo maar ik zie vanzelf wat dr van komt ben ze nu ook druk aan het bijwerken misschien komt het goed maar denk dat et allemaal in elkaar om gaat groeien
Oud 20-05-2004, 12:30
bij
bij is offline
vraagje : wat zijn dreads eigenlijk?
Ik weet hoe ze deruit zien maar zijn het een soort vlechtjes? offe.. , hoe worden ze gemaakt zegmaar ?
Oud 20-05-2004, 12:33
Verwijderd
haar dat heel erg in de klit zit
Oud 20-05-2004, 15:23
Maija
Maija is offline
als ik het zou uitkammen (ik heb nog niet eens dreads, maar dat komt binnenkort wel), dan zou ik er gewoon als het zo pluizig is, 5 flessen cremespeoling (van die goedkopen) ingooien en een uur laten zitte, daar worden ze kei vettig van en is je haar niet meer zo droog..

(ik heb ervaring, maar dan voor een ontgroening.. wow dan is je haar vettig, en glad)

een ei is ook goed voor je haar, en bier..
Oud 20-05-2004, 17:57
All of Me
All of Me is offline
Citaat:
Kitty schreef op 20-05-2004 @ 13:30 :
vraagje : wat zijn dreads eigenlijk?
Ik weet hoe ze deruit zien maar zijn het een soort vlechtjes? offe.. , hoe worden ze gemaakt zegmaar ?
dreads zijn plukken getoupeert haar wat in elkaar klit en daarna doorgroeit en dan werk je het bij zodat het steeds ook weer gaat klitten en dan .. en dan ...
het is gewoon plukken getoupeerd haar eigenlijk
net zoals vlechtjes plukjes gevlecht haar zijn
Oud 20-05-2004, 19:11
pyres
pyres is offline
misschien een domme vraag hoor
maar wat is precies de Peppermint cooling moisture spray van knotty boy? iemand ervaring?
Oud 20-05-2004, 19:41
All of Me
All of Me is offline
Citaat:
pyres schreef op 20-05-2004 @ 20:11 :
misschien een domme vraag hoor
maar wat is precies de Peppermint cooling moisture spray van knotty boy? iemand ervaring?
je krijgt er een frisse adem van en je krijgt et koud

ik zou et niet weten zou ook niet weten als ik denk wat et is een spraytje tegen geurtjes ofzo dan denk ik bah
Oud 20-05-2004, 20:15
stopmakingsense
tegen de jeuk en voor een frisse geur duh
Oud 20-05-2004, 21:23
pyres
pyres is offline
Citaat:
stopmakingsense schreef op 20-05-2004 @ 21:15 :
tegen de jeuk en voor een frisse geur duh
wat nou duh

ik vroeg het me gewoon af
Oud 20-05-2004, 23:58
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
All of Me schreef op 20-05-2004 @ 09:41 :
hehe ja ik vertrouw die van mij ook niet zo maar ik zie vanzelf wat dr van komt ben ze nu ook druk aan het bijwerken misschien komt het goed maar denk dat et allemaal in elkaar om gaat groeien
gewoon goed opletten of ze niet aan elkaar gaan groeien..elke keer als het bijna gebeurt van elkaar lostrekken

en regardless' dreads zijn mooi dus niet uitkammen!
Oud 21-05-2004, 07:50
All of Me
All of Me is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 21-05-2004 @ 00:58 :
gewoon goed opletten of ze niet aan elkaar gaan groeien..elke keer als het bijna gebeurt van elkaar lostrekken

en regardless' dreads zijn mooi dus niet uitkammen!
yeah ach ja et "pluist" nu wel heel erg maar ik kijk et even een maandje lang aan als et er niet beter op word ofzo dan ga ik weer over op elastiekjes

en ik denk dat et nog wel wat word met regardless dr dreads ik zal ze zondag eens goed onder handen nemen
vast wel
Oud 21-05-2004, 12:31
Solid
Solid is offline
hebben mensen nog meer foto's? leuk om te zien

Het valt me op hoeveel verschillende soorten dreads er zijn. De een heeft heel veel dunne, de ander juist heel kort of dik etc. Ik zou niet me hele haar in dreads willen, maar met wat losse plukjes en pony enzo
Oud 21-05-2004, 12:42
pyres
pyres is offline
Citaat:
Solid schreef op 21-05-2004 @ 13:31 :

muckymouse heeft foto's van mijn dreads toen ze er net in zaten
zij heeft ze bij mij gezet en ik ben er erg mee

maar i kweet niet wanner ze weer online is, dus helaas moet je op mijn fotos nog ff wachten
Oud 21-05-2004, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Solid schreef op 21-05-2004 @ 13:31 :

Het valt me op hoeveel verschillende soorten dreads er zijn. De een heeft heel veel dunne, de ander juist heel kort of dik etc. Ik zou niet me hele haar in dreads willen, maar met wat losse plukjes en pony enzo
in mijn fotoboek staat wel een goede foto van mijn dreads
(het zijn er 65, bijna 3 weken oud)
Oud 21-05-2004, 14:32
Maija
Maija is offline
wat heb jij een raar pony iets?, (dat haar rechts boven wat als enige los zit..)

ik vind het best grappig, maar het lijkt me wel irr

@replica, mijn haar is na die cremespoeling, een uur drin, zeker 1 maand hartsikke glad en raar geweest..

maarja zo veel verstand ehb ik er ook niet van..
Oud 21-05-2004, 15:30
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
BizZz schreef op 21-05-2004 @ 15:32 :
wat heb jij een raar pony iets?, (dat haar rechts boven wat als enige los zit..)

ik vind het best grappig, maar het lijkt me wel irr
dat is gewoon een stukje afgebroken/geknipt haar. als het wat langer wordt dat stukje kan ze dat makkelijk bij dr dreads draaien als ze de uitgroei bijwerkt.
Oud 21-05-2004, 15:49
noukiester
noukiester is offline
Ik heb sinds woensdag eindelijk dreads!

Sorry voor de layout verneuking

Laatst gewijzigd op 21-05-2004 om 15:56.
Oud 21-05-2004, 17:04
Verwijderd
dooop
lijkt beetje op mijn babydreads
Oud 21-05-2004, 17:06
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 21-05-2004 @ 18:04 :
dooop
hihi ik zag je gisteren in het vondelpark..ik liep langs je en dacht:"wat een mooie dreads" en pas toen ik een stukje verderop ging zitten zag ik dat jij het was
je dreads lijken in het echt nog veel dikker dan op foto's en die oranje onderkanten zijn echt
Oud 21-05-2004, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Nirvanaat schreef op 21-05-2004 @ 18:06 :
hihi ik zag je gisteren in het vondelpark..ik liep langs je en dacht:"wat een mooie dreads" en pas toen ik een stukje verderop ging zitten zag ik dat jij het was
je dreads lijken in het echt nog veel dikker dan op foto's en die oranje onderkanten zijn echt

tutje en je zegt me niet eens gedag
mn dreads zijn zeer gevleid
Oud 21-05-2004, 17:55
noukiester
noukiester is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 21-05-2004 @ 18:04 :
dooop
En nu hopen dat ze over een tijdje nog steeds op jouw dreads lijken
Oud 21-05-2004, 19:04
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 21-05-2004 @ 18:30 :
tutje en je zegt me niet eens gedag
mn dreads zijn zeer gevleid

ik vond het zo raar om opeens naar je toe te lopen om gedag te zeggen. je lag net zo lekker te liggen
Oud 21-05-2004, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Nirvanaat schreef op 21-05-2004 @ 16:30 :
dat is gewoon een stukje afgebroken/geknipt haar. als het wat langer wordt dat stukje kan ze dat makkelijk bij dr dreads draaien als ze de uitgroei bijwerkt.
mja, het was zowiezo al altijd, beetje vage baby donse haartjes die maar niet groeien, en maar even in gekke bui beetje geknipt in de hoop dat het wat gaat groeien enzo

maarja, wel irri
Oud 22-05-2004, 13:17
Vice
Vice is offline
Mortischa, jij verkoopt toch ook nepdreads?

Die kan je toch gewoon tussen echte dreads zetten?
Oud 22-05-2004, 14:14
stopmakingsense
Dit vond ik over Murray's Beeswax Ik denk niet dat iemand het nog gaat gebruiken als je dit goed gelezen hebt!!!

Hold:1

Although it says 100% pure beeswax on the label our studies have shown that it is over 80% petroleum with less than 10% beeswax. Extra colors and scents were added to give it a beeswax look, and smell. The amount of petroleum added to this product has made the product so weak that it actually works against your dreads tightening because there is so much petroleum it is lubricating the hairs and keeping the knots from forming or making the fall apart.

Visibility:8

Murray's beeswax did not leave any white residue behind on the hair, instead it left a very shiny greasy look behind, because of all the petroleum in the product.

Scent:5

Murray's Beeswax did not have a very strong scent, and it smelled more like a perfume than beeswax. It does not have natural scents it has added perfumes. We are not giving Murray's Beeswax a 5 because of the scent, but because of the kind of scent, an added perfume. Added perfumes leave residues behind in your dreads.

Nutrients:0

Murray's Beeswax has no vitamins or nutrients for the hair.

Greasiness: 0

Murray's Beeswax is over 80% petroleum, which is very greasy.

Price per ounce: 3.5 oz. jar $.86 USD per oz.

Overall Rating:3

Dit vond ik over Knotty Boy

Hold:7

We gave Knotty Boy a 7 because the hold was better than the majority of the waxes we tested, but it wasn't as long lasting as it could have been and it did not hold down all of the loose hairs when it was first applied. Despite its ability to stay in the hair during washings with warm water, it melted out completely when washed in hot water.

Visibility:5

Knotty Boy's extremely light color wax was very visible, especially on dark and medium dark hair. Melting it in with a hair dryer temporarily took care of the problem but the whiteness came back when the hair was rubbed. They also carry a dark wax which is suitable for brown and black hair.

Scent:7

We are not giving Knotty Boy a 7 based on the smell of the scent, but on the strength of it. When the wax was first applied it seemed very sweet but after an hour it became over powering.

Nutrients:7

Knotty Boy offers some nutrients because it contains hemp seed oil.

Greasiness: 5

Knotty Boy does not contain petroleum but it contains a lot of excess oil which makes the hair feel greasy to the touch and leaves a greasy feeling behind on the hair.

Price per ounce: 25 oz. jar $3.13 per oz., 4 oz. jar $3.75 per oz.
Overall Rating:6

Er staan meer merken op www.perfectdreadlocks.com en meer verschillende produkten als shampoo.
Oud 22-05-2004, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 22-05-2004 @ 14:17 :
Mortischa, jij verkoopt toch ook nepdreads?

Die kan je toch gewoon tussen echte dreads zetten?
jaaa, je kan dubbele (die je dus een stukje invlecht en dan vastzet met een elastiekje) of enkele nemen (zitten vast aan een elastiekje en die moet je vastknopen ertussen)

zijn per stuk 1 euro, maar ik kan pas vanaf juni weer aan de slag!
Oud 22-05-2004, 20:49
P&C
P&C is offline
wat vinden jullie zo geweldig aan een vogelnestje op je kop ?
Oud 22-05-2004, 23:53
pyres
pyres is offline
Citaat:
P&C schreef op 22-05-2004 @ 21:49 :
als je niks zinnigs te melden hebt, dan moet je maar niet een bericht posten
Oud 23-05-2004, 03:24
Verwijderd
Citaat:
dan hoeven we geen eitjes te kopen voor pasen!
Oud 23-05-2004, 10:56
pyres
pyres is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 23-05-2004 @ 04:24 :
dan hoeven we geen eitjes te kopen voor pasen!
Oud 23-05-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Geen idee, nooit geprobeerd..
Jij wel?
Oud 23-05-2004, 15:21
Evidence
Evidence is offline
ff vraagje, is misschien wel dom mar
ik wil dreads ,maar ik wil eerst ff kijken hoe ze staan, dus ik wilde 1dagsdreads make, gewoon toeperen en draaien enzovoorts, maar het wil maar niet blijven zitten.
Zou het kunne dat het te kort is? Het is ongeveer 20 centimeter
heeft iemand tips??
Oud 23-05-2004, 15:25
Qamra
Qamra is offline
Heel veel haarlak en gel... Misschien slecht voor echte dreads, maar wonderful voor 1-dagsdreads..
Oud 23-05-2004, 17:33
stopmakingsense
gel en haarlak wat een combinatie lekker vies !!!

Laatst gewijzigd op 23-05-2004 om 17:35.
Oud 23-05-2004, 18:20
Ramble On
Ramble On is offline
ze hebben bij dreadlocks.nl nu echt mooie kralen, ook zilveren, alleen jammer dat ze zo duur zijn..en jammer dat die locksteady gel nog steeds uitverkocht is
Oud 23-05-2004, 18:45
pyres
pyres is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 23-05-2004 @ 19:20 :
ze hebben bij dreadlocks.nl nu echt mooie kralen, ook zilveren, alleen jammer dat ze zo duur zijn..en jammer dat die locksteady gel nog steeds uitverkocht is

ja die zilveren zijn mooi he?
die zou ik ook wel willen hebben

btw op
www.licindastore.com

daar hebben ze ook helemaal boel dreadspulletjes
en het is goedkoper dan dreadlocks.nl

Laatst gewijzigd op 23-05-2004 om 18:47.
Oud 23-05-2004, 19:02
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
pyres schreef op 23-05-2004 @ 19:45 :
ja die zilveren zijn mooi he?
die zou ik ook wel willen hebben

btw op
www.licindastore.com

daar hebben ze ook helemaal boel dreadspulletjes
en het is goedkoper dan dreadlocks.nl
gelukkig heb ik al 1 zilveren duimring in een dread maar daarvoor moet je wel hele dikke dreads hebben en daarvan heb ik er maar een paar.

en superbedankt voor die site..ik ga meteen kijken!
Oud 23-05-2004, 19:51
P&C
P&C is offline
zinnigs?? ik vroeg me het af, want sommige doen alsof het hun leven is...

wat vinden jullie er mooi aan als je haar eruit ziet alsof (en waarschijnlijk is het zo) het een paar jaar niet gewassen is...

ik vind het namelijk vrij ranzig eruitzien bij meisjes, zou ook nooit iemand met dreads leuk kunnen vinden.... puur style
t ziet er zo onverzorgd uit (alhoewel t denk ik nog best moeite kost om t er zo uit te laten zien)
Oud 23-05-2004, 19:59
regardless
regardless is offline
Citaat:
P&C schreef op 23-05-2004 @ 20:51 :

wat vinden jullie er mooi aan als je haar eruit ziet alsof (en waarschijnlijk is het zo) het een paar jaar niet gewassen is...

ik vind het namelijk vrij ranzig eruitzien bij meisjes, zou ook nooit iemand met dreads leuk kunnen vinden.... puur style
t ziet er zo onverzorgd uit (alhoewel t denk ik nog best moeite kost om t er zo uit te laten zien)
als je hier post is het waarschijnlijk dat je hier leest en als je je ogen eens GOED gebruikt dan lees je dat je je dreads gewoon kunt wassen.
En waarom ranzig bij meisjes, ze zijn bij meisjes precies het zelfde als bij jongens hoor.
En ik val zowiezo ook niet op zo'n zeikerd als jou dus je hoeft niet bang te zijn dat een meisje met dreads op jou valt.
Oud 23-05-2004, 19:59
regardless
regardless is offline
en by the way.. me dreads zijn weer bijgewerkt door lieve lieve jelmer
Oud 23-05-2004, 20:03
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
P&C schreef op 23-05-2004 @ 20:51 :

dat slaat nergens op!
niet verzorgd...
jouw mening is ook nergens op gebaseerd
verdiep je er eens wat meer in als je er een mening over wil geven en kom dan nog maar eens terug
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten