Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
Bekijk resultaten poll: Cabaret: verhalen voor de pauze, liedjes na de pauze?
Ja, goed plan 3 11.54%
Ik stoor me er niet aan 9 34.62%
Echt niet! 14 53.85%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze poll

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2004, 20:44
Repeltje
Repeltje is offline
Altijd als ik een cabaretvoorstelling zie, en ik zet net lekker in het verhaal, dan komt er weer zo'n ****** liedje. Ik vind die liedjes heus wel leuk hoor. Maar als ik lekker in het verhaal zit, wil ik niet opeens naar een liedje hoeven luisteren.

Mijn voorstel: de verhalen voor de pauze en de liedjes na de pauze (net als bij de laatste show van Sanne Wallis de Vries).
Advertentie
Oud 19-05-2004, 21:31
Endomychus
Endomychus is offline
Dat is echt niks! De verhalen worden juist versterkt door de liedjes! Daar draait soms de hele scene om. Het is toch ook gewoon veel leuker om alles door elkaar te hebben.
Oud 20-05-2004, 11:20
alpha
alpha is offline
Ik vind van niet, je moet het of goed combineren, of helemaal geen liedjes doen. Ik vind de liedjes ook niet geweldig,
Oud 20-05-2004, 11:54
Uice
Uice is offline
Ten eerste kunnen de liedjes in het tweede deel gaan vervelen.

Ten tweede zijn cabaretvoorstellingen vaak zorgvuldig opgebouwd, dat kun je niet zomaar veranderen. Sommige liedjes slaan ook op verhalen.
Neem bijvoorbeeld een show van Hans Teeuwen, als dat eerst verhalen en dan liedjes waren, zou je eerst veel te moe worden van het lachen, (het zou waarschijnlijk echt vervelend gaan worden) en je dan vervelen.
Oud 20-05-2004, 13:04
Balance
Balance is offline
Uiteraard niet.
Ik hou juist van liedjes tussendoor
Bovendien: die liedjes worden altijd ingeleid door een verhaal (het cabaret). Als je de twee van elkaar los zou halen zou de clue totaal niet overkomen.

Als je niet houdt van liedjes tussendoor moet je naar cabaretiers gaan die alleen maar cabaret doen en geen liedjes. Die zijn er ook zat.
Oud 20-05-2004, 13:08
cyntha
cyntha is offline
Echt niet, ik vind het juist leuk dat er tussendoor ook liedjes worden gezongen. Is een beetje afwisseling, anders wordt het zo saai.
Oud 20-05-2004, 23:47
Daangerous
Daangerous is offline
dit is echt de grootste onzin die ik OOIT gehoord heb. Kom we halen de liedjes uit de voorstelling, maar we blijven het cabaret noemen, mensen die van liedjes houden kunnen daar dan zeker ook apparte kaartjes voor kopen ofzo? dit is echt bullshit, dat is nou cabaret pipo, blijkbaar vind je het dan niet interessant. ga naar toneel als je geen liedjes wilt horen. "Ik vind de liedjes ook niet geweldig": dan moet je misschien eens naar een goeie cabaretier gaan.
Oud 20-05-2004, 23:48
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Juice schreef op 20-05-2004 @ 12:54 :
Ten eerste kunnen de liedjes in het tweede deel gaan vervelen.

Ten tweede zijn cabaretvoorstellingen vaak zorgvuldig opgebouwd, dat kun je niet zomaar veranderen. Sommige liedjes slaan ook op verhalen.
Neem bijvoorbeeld een show van Hans Teeuwen, als dat eerst verhalen en dan liedjes waren, zou je eerst veel te moe worden van het lachen, (het zou waarschijnlijk echt vervelend gaan worden) en je dan vervelen.
dat gaat er dus oa. mis in industry of love.
Oud 21-05-2004, 12:14
Verwijderd
nee, liedjes en tekst gewoon door elkaar. Brigitte kaandorp heeft dat ook bij een show van haar. Dat vind ik dan gewoon niet leuk. Ik hoef niet 10 liedjes achter elkaar te horen. Liever wat afwisseling
Oud 21-05-2004, 16:04
tinus11
tinus11 is offline
tuurlijk is dit een stom idee. een liedje hoort er bij om de stemming d'r in te houden, om het verhaal extra glans te geven, duidelijkheid te scheppen en afleiding te geven.

klaas van der eerde kan bijvoorbeeld niet zonder liedjes
Oud 21-05-2004, 22:25
Verwijderd
Lijkt me vreselijk.

Zit je je de eerste helft kapot te lachen om de sterke verhalen. En bij het tweede deel je kapot te ergeren aan alleen maar de liedjes terwijl je ook wel weer eens een leuk stuk tekst wilt horen. Dat je hier überhaubt over nadenkt laat zien dat jij geen echte cabaret liefhebber bent. Of dat je iig niet de kracht van het vak inziet. Al denk je dat wel te kunnen.
Oud 21-05-2004, 23:58
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Mijn* schreef op 21-05-2004 @ 23:25 :
Lijkt me vreselijk.

Zit je je de eerste helft kapot te lachen om de sterke verhalen. En bij het tweede deel je kapot te ergeren aan alleen maar de liedjes terwijl je ook wel weer eens een leuk stuk tekst wilt horen. Dat je hier überhaubt over nadenkt laat zien dat jij geen echte cabaret liefhebber bent. Of dat je iig niet de kracht van het vak inziet. Al denk je dat wel te kunnen.
hoor je dat, je bent niet true

ben het overigens echt roerend met je eens Mijn*
Oud 22-05-2004, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 22-05-2004 @ 00:58 :
hoor je dat, je bent niet true

ben het overigens echt roerend met je eens Mijn*
Okay dan
Oud 22-05-2004, 02:33
Munky-2nd
Munky-2nd is offline
Waar wordt hier op gedoeld?
Ik denk dat deze vraagstelling onzin is, omdat sommige cabaretiers een nummer tussendoor doen om het verhaal aan elkaar te knopen, anderen doen het voor opvulling van de show, en weer anderen on een verhaal of stuk af te maken/ -mee te beginnen.
Dit is bij elke cabaretier weer anders en nummers worden ook vaak ook met humor gemaakt... Degene die hier een reactie op hebben gegeven zullen waarschijnlijk met een favouriet in gedachten zijn en gaan bij deze aan de nummers denken die tussendoor komen en van daaruit met een ordeel komen.
Dus verzin eerst eens een degelijk vraagstelling voordat je mensen laat discusieren over een onderwerp wat niet iedereen duidelijk is....

X Munky

Regels voor berichten