Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: romantische ideeën belangrijk of niet?
Romantiek is superbelangrijk in een relatie 60 50.00%
Romantiek is leuk, maar niet noodzakelijk 56 46.67%
Romantiek of niet, doet me nix! 0 0%
Hoe meer romantiek, hoe groter de kans dat ik hem/haar beu wordt! (Liever geen romantiek dus) 4 3.33%
Aantal stemmers: 120. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2004, 21:00
Pooh's Angel
Pooh's Angel is offline
Heeeej allemaal!
Hieronder staat al een superleuke topic ivm cadeau'tjes... Maar wat voor romantische dingen kun je doen? Uitstapjes zijn natuurlijk ook welkom, maar hebbet nu eerder over demassages, kaarsjes, zonsondergang,...
Merci!! Ik ben jullie al heel dankbaar
en m'n vriendje binnenkort ook!!
Oud 11-05-2004, 21:08
Verwijderd
"Romantiek is superbelangrijk in een relatie" heb ik gestemd. Ik merk toch steeds dat ik romantiek wil.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:25
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
"Romantiek is superbelangrijk in een relatie"
Misschien is dat ietwat overdreven, maar ik vind romantiek wel belangrijk en heel erg leuk!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:44
Verwijderd
Ik vind kaarsjes en massages enzo helemaal niet per se romantisch? Massages zijn gewoon lekker en kaarsjes staan leuk... en zonsondergangen zijn mooi... wat maakt iets nou romantisch dan?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:52
Chosen
Chosen is offline
Ik heb 'Romantiek is leuk, maar niet noodzakelijk' gestemd. Ik denk dat het meer gaat om het moment. Als je samen een film gaat kijken of iets dergelijks, of samen gaat dineren, dan is Romantiek belangrijk. Maar ik heb zelf vaak zat buien dat ik geen romantiek hoef hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:20
Slettelina *
Slettelina * is offline
Citaat:
Chosen schreef op 11-05-2004 @ 22:52 :
Ik heb 'Romantiek is leuk, maar niet noodzakelijk' gestemd. Ik denk dat het meer gaat om het moment. Als je samen een film gaat kijken of iets dergelijks, of samen gaat dineren, dan is Romantiek belangrijk. Maar ik heb zelf vaak zat buien dat ik geen romantiek hoef hoor.
The same..
Oud 11-05-2004, 22:53
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Romantiek is leuk, maar niet noodzakelijk
Oud 11-05-2004, 23:00
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb 'Romantiek is leuk, maar niet noodzakelijk' gestemd.
Van tijd tot tijd een keer iets romantisch is best leuk, maar het hoeft niet altijd romantisch te zijn wat we doen. Dat kan sowieso niet, maar daar zou ik ook helemaal gek van worden. Ik ben helemaal niet zo'n romantisch typje .
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 23:01
Dinootje
Dinootje is offline
Leuk maar niet noodzakelijk.

Ik houd zelf wel van kaarsen en al het licht uit. Maar gewoon overdag tegen elkaar aanzitten is ook prima

Heb wel een gedroogde roos via de post gekregen met een uitnodiging voor een galabal,dat vond ik echt te gek !
Oud 11-05-2004, 23:16
Glory
Glory is offline
http://www.krolsbergen.demon.nl/

Laatst gewijzigd op 11-05-2004 om 23:18.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 00:21
AngelLena
AngelLena is offline
Ik vind het erg belangrijk. Zonder een zekere mate van romantiek op bepaalde momenten krijg ik al heel snel het idee dat er niet echt liefde bij komt kijken omdat liefde op zich al romantisch is. Hoeft niet elke dag en niet te overdreven, maar op momenten vind ik het toch wel erg belangrijk. Al is het maar iets simpels al met elkaar uit eten gaan, een wandeling maken, een kaarsje aansteken en een filmpje kijken in elkaars armen, naar de bios saampjes. Ik vind dat toch wel erg belangrijk.
Oud 12-05-2004, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 11-05-2004 @ 22:44 :
Ik vind kaarsjes en massages enzo helemaal niet per se romantisch? Massages zijn gewoon lekker en kaarsjes staan leuk... en zonsondergangen zijn mooi... wat maakt iets nou romantisch dan?
de sfeer
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 13:34
Verwijderd
Leuk, maar niet noodzakelijk. Maar dat is misschien iets te zwak, toch, want als het helemaal noooooit romantisch zou zijn, dan zou ik me daar wel aan ergeren. Maar ik zou het er alsnog niet om uitmaken. Zo lang het maar niet het tegenovergestelde wordt, dus iemand die altijd bot doet.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 13:50
Luna
Luna is offline
De jongen waar ik nu mee omga heeft een heel apart beeld van romantiek. Drama is voor hem romantiek. Bijvoorbeeld een jongen die zelfmoord pleegt omdat het meisje waar hij van houdt een ander trouwt. Ik begrijp wat hij bedoelt maar weet niet of ik het met hem eens ben.
Romantiek is voor mij een gevoel, het hoeft niet persé naar een sterrenhemel kijken te zijn of kaarsjes of whatever. Het gevoel wat je (samen met iemand) kunt hebben op een bepaald moment is voor mij romantiek. Kan vanalles zijn...
Ik vind romantiek dus wel belangrijk.
Oud 12-05-2004, 14:16
Pooh's Angel
Pooh's Angel is offline
Heej daare allemaal! Al hartelijk bedankt voor de vrij uiteenlopende meningen... Echt fijn wat respons te krijgen. Als jullie nu ook nog ideekes zouden krijgen van wat je precies kan dien om die sfeer te bevorderen... Zou jullie zeer dankbaar zijn!
Groetjes, Joyce
Oud 12-05-2004, 15:15
annetjuh
annetjuh is offline
romantiek kan soms zo ontzettens plakkerig zijn.
liever een goede hap bij snackbar dan een romantisch restaurant aan zee met van die jankende strijkers bij je tafel.
ik heb liever lol met me liefje dan dat plakkerige gedoe
Oud 12-05-2004, 15:33
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Een strandwandeling tijdens een ondergaande zon, lijkt mij wel iets hebben van een gevoel van 'lekker samen vrij zijn en even alle ellende om je heen vergeten'. Heerlijk!

Romantiek hoeft niet altijd voor mij, maar ik heb er wel behoefte aan.

Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 15:35
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 12-05-2004 @ 16:15 :
romantiek kan soms zo ontzettens plakkerig zijn.
liever een goede hap bij snackbar dan een romantisch restaurant aan zee met van die jankende strijkers bij je tafel.
ik heb liever lol met me liefje dan dat plakkerige gedoe
Bij de snackbar kan er ook wel een 'lieve' sfeer ontstaan. Eigelijk kan alles wel romantisch zijn of worden. Het hangt net van jullie bui en situatie af...

Maar om iemand uit eten te vragen en dan naar de snackbar te rijden, valt bij mij wel in het verkeerde keelgat!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 15:37
Verwijderd
romantiek is super belangrijk voor mij. en dan hoeft het niet perse altijd met gedoofd licht, kaarsjes enz. maar gewoon kleine dingen als samen een ijsje eten, naar de zonsondergang kijken, elkaar een hapje eten voeren, hand in hand lopen enz. zonder romantiek kan je bijna net zo goed gewoon vrienden zijn...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 16:44
Verwijderd
Romantiek is superbelangrijk

denk ik
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 17:08
BelleRosé
BelleRosé is offline
en gedverdemme romantiek is niet alleen de liefde..
Oud 12-05-2004, 17:11
Sade
Sade is offline
Romantiek is superbelangrijk in een relatie
Oud 12-05-2004, 17:14
Felicita
Felicita is offline
Romantiek is leuk, maar niet noodzakelijk.

Af en toe iets romantisch doen is leuk. Dat hoeft echt niet heel duur/bijzonder te zijn. Als ik gewoon een keer gezellig met m'n vriend ergens eet, of naar de film ga, of een paar kaarsen aansteek is dat al goed. Romantiek is voor mij niet zozeer de dingen die je doet, maar HOE je ze doet. Samen uit eten gaan kan heel romantisch zijn als je de juiste sfeer weet te bereiken samen, anders is het gewoon gezellig(of niet )
Oud 13-05-2004, 12:46
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 12-05-2004 @ 16:35 :
Bij de snackbar kan er ook wel een 'lieve' sfeer ontstaan. Eigelijk kan alles wel romantisch zijn of worden. Het hangt net van jullie bui en situatie af...

Maar om iemand uit eten te vragen en dan naar de snackbar te rijden, valt bij mij wel in het verkeerde keelgat!
nee tuurlijk, maar met dat kleffe romantische gedoe scoort iemand bij mij geen punten
Oud 14-05-2004, 12:28
Sparkle.
Sparkle. is offline
Blehhhh te veel romantiek is zo zwaar klote.

Me ex "verraste" me elke week met een roos, met een slijmerig gedichtje. (Jaja romantisch...)
Hij nam me af en toe mee uiteten, (bij kaarslicht jaja...) maar dan ligt het er allemaal zo dik bovenop.
En ook als we ruzie hadden, dan probeerde hij het altijd te lijmen met een cadeautje of een brief. Nee dat werkt dan niet meer. Ruzies moeten worden opgelost en uitgepraat, niet worden goedgekocht.

Gewoon een avondje bankhangen, kan ook heel romantisch zijn
Oud 14-05-2004, 19:22
Cinamon
Cinamon is offline
Waarom? Omdat ik weet dat mensen (vooral jongens) tegenwoordig een zéér vertekend beeld hebben van wat romantiek nou precies inhoud. En nou zijn de jongens/mannen over het algemeen niet héél erg romantisch ingesteld, dus ik verwacht zowiezo al niet veel.
Ik hoef geen rozenblaadjes en kaarsjes. Bah, daar kots ik van.
Zó afgezaagd en goedkoop. Kijk, een zonsondergang kan ik mee leven. Een strandwandeling a lá. Nee, het moet niet uit de hand lopen.
Oud 16-05-2004, 12:34
cyntha
cyntha is offline
Af en toe iets romatisch doen is leuk, maar het hoeft niet de hele tijd.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 12:37
Mindfields
Mindfields is offline
Kaarsjes & rozenblaadjes doen me niks maar een leuk kaartje oid is leuk, maar dan gaat het niet om het feit of het 'romantisch' is of niet, maar om de verrassing.
Oud 16-05-2004, 12:43
Dzjes
Dzjes is offline
'Romantiek is superbelangrijk'
maar eigenlijk vind ik dit iets te sterk uitgedrukt ,het is dus echt niet dat ik constant zonsondergangetjes wil zien, en met een roeibootje op het meer wil enzo..
Maar een relatie waarbij nooit iets romantisch gebeurd is dan ook weer nix voor mij.. het is dus toch wel een beetje belangrijk voor me
daarom maar op superbelangrijk gestemd..
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
annetjuh schreef op 13-05-2004 @ 13:46 :
nee tuurlijk, maar met dat kleffe romantische gedoe scoort iemand bij mij geen punten
Dan is het toch ook geen romantiek meer? Als jij een hekel hebt aan restaurants aan zee met strijkorkesten, en je vriend neemt jou mee naar precies zo'n restaurant, dan is dat niet romantisch maar juist erg bot. Als jij nergens liever bent dan in de snackbar, en jouw vriend verrast je door je te trakteren op een patatje net in de snackbar waar jij vindt dat ze het beste frituren, dan is dat hartstikke romantisch.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 13:26
Charlottetje
Charlottetje is offline
heb niet gestemd, omdat mijn mening wel heel erg tussen 'superbelangrijk' en 'niet noodzakelijk' in zit.

Wat is romantiek eigenlijk? misschien is die vraag wel veel belangrijker, want misschien doe ik wel graag dingen die niet onder het kopje romantiek vallen, maar die ik wel heel belangrijk vind.

Samen in het gras liggen in het park terwijl de zon schijnt bijvoorbeeld, veel leuker dan gedoe met ergens naartoe moeten en duur gaan eten enzo.
Al heb ik misschien geen recht van spreken, maar zo stel ik het me voor

Eens een lief kaartje of klein briefje, kleine verrassinkjes, dat vind ik belangrijk, dan hoef heus niet mijn bed elke maand onder de rozenblaadjes te liggen hoor.
Oud 17-05-2004, 17:14
Geflipt
Geflipt is offline
Romantiek is toch zeker belangrijk... jongens kunnen me dan maar homo noemen, of wat dan ook.. maar ik vind het ook leuk om romantisch te doen. EN natuurlijk niet altijd, want dan wordt je er gek van, maar af en toe.. Meisje ophalen thuis brengen, verrassen met kadootjes, voor haar koken en daarna film kijken... volgens mij vind zij het ook altijd leuk.. Maar ja misschien denk ik dat maar omdat ik het zelf zo leuk vind om me uit te sloven.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 17:34
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Romantiek is leuk maar niet belangrijk.

Ik vind kleine lieve dingetjes en verrassingen leuker dan rozen, gedichten, kaarsjes, enz. Romantiek is leuk als het spontaan is en niet te geforceerd, want dan vind ik het vaak nogal overdreven.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 18:23
Verwijderd
romantiek is leuk, maar niet noodzakelijk heb ik gestemd

ik vind romantiek echt geweldig, maar mijn vriend is niet romantisch... dus vandaar dat het niet superbelangrijk is.. want ik kan zo ook leven hoor
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 20:42
Junkieheart
Junkieheart is offline
gallowa!

kwil iets romantisch ~alsin verassing~ voor mn vriend doen...maar wat? iemand ideeen....?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 20:51
Verwijderd
nodig bob uit

Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
poorleno schreef op 22-05-2004 @ 21:51 :
nodig bob uit

[afbeelding]
<33333333 x 1000.

Voor de rest - liever niet. Ik hou niet van rozen, heb geen idee hoe me proper te gedragen in een uberluxe restaurant, en van internet geplukte gedichtjes a la 'roses are red' moet ik niks hebben. Dan liever een nachtje rondjes lopen in een bos, of een boomhut bouwen, of quasi-artestieke foto's maken in 'n een of andere achterbuurt, of in de duinen liggen met een mandje voer en 'n jointje.

Romantiek is voor mietjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten